HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post Reply
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by faf »

Ensinnäkin suuri kiitos Paavolle sekä kaikille muille paljon vaivaa eventin eteen nähneille tahoille. Itse pelasin B1-ylikonstaapelia ja tässä mietteitä.

Poliisin yleinen tehtäväkuvio meni siten, että häke-taajuudella tuli ilmoitus jostakin yllättävästä tapahtumasta (esim. yliajo autolla, ammuttu, räjähdys tms) ja sinne lähdettiin autolla hirveällä kiireellä. Paikalla oli yleensä 5-20 siviiliä joilla oli täysin ristiriitaiset näkemykset tapahtumakulusta. Paikalla saattoi olla tai ei ollut ennestään jokin toinen poliisipartio.

Samaan aikaan kun yritimme siviileiltä selvittää mitä on tapahtunut, häröilee yksi tai useampi siviili jotain omaa taustalla, esim. pöllii aseita autoista tms. Joku saattaa lähteä juoksemaan pakoon ja häntä sitten jahtasimme koska epäilimme kaverin olevan jotenkin tekemisissä tapahtuman kanssa. Yleensä pakoon lähtenyt pääseekin kaupungissa karkuun. Palaamme tapahtumapaikalle josta on liuennut pari muuta siviiliä, muita ryhdymme haastattelemaan. Seuraavaksi jostain toiselta puolelta kaupunkia kuuluu laukaus tai räjähdys ja häke ilmoittaa että siellä ammutaan poliisia. Jätämme tapahtuman selvittelyn sikseen ja siirrymme prioriteettitehtävälle. Siellä täsmälleen sama kuvio toistuu.

Samaan aikaan toinen B-partio kaipaa ohjeita, jotka olivat sitten yleensä luokkaa "pärjätkää itse ja sakottakaa". Useat häke-kanavan ilmoitukset menivät ihan yleisen kuormituksen vuoksi ohi korvien molemmilta partion poliiseilta. Kahden tunnin paikkeilla alkoi jo kaivata kahvitaukoa.

Aika hyvä "kuormitettu virkamies" -simulaattori siis. Pelaaminenkin oli muuten hauskaa, mutta mun kokemuksen mukaan mitään poliisitehtäviä ei ehtinyt hoitaa kunnolla sillä poliisia tarvittiin koko ajan kaikkialla.

Sanoisin itse poliisin kannalta, että 3-5h eventti on liian lyhyt aika tuollaiselle kokonaiselle kaupunkisimulaatiolle monimutkaisine interaktioineen. Poliisitoimintaa ei juuri ehdi harrastaa järkevästi. Nyt se oli sellaista tulipalojen sammutusta ja yleistä läsnäoloa: yleensä tilanne rauhoittui ja de-eskaloitui jo poliisin saapuessa paikalle mikä ajoi pahiksetkin pakosalle. Sen sijaan millekään tavara- tai banaaniryöstöille emme voineet tehdä jälkikäteen yhtään mitään.
kontio
Posts: 18
Joined: 08 Jul 2015, 13:20

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by kontio »

Minun mielipide miten tätä eventtiä vois mahdollisesti parantaa. Ensinnäkin eventin alku voisi olla aikaisemmin mahdollisesti joskus klo16 aikaan, sunnuntaina tuskin hirveän monella siihen aikaan tekemistä?? Ja eventtiin voisi olla vapaa pääsy aina kun tilaa (kesken eventin siis) lisäksi poliisin kommunikointia voisi hioa esim. Häke taajuus erikseen ja poliisipäälliköt kuuntelee sitä muuten sama radio kaikilla poliiseilla (mukaan lukien strike ja heli)
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Tonto- »

Tehtävä oli hauska asekauppiaan perspektiivistä.

Edellisiin hardlineihin nähden tehtävä oli hieman kaaottisempi ja olisin kaivannut enemmän niiden ilotulituksien sekä presidentin puheiden kaltaisia eventtejä rytmittämään tehtävää. Koska pelaajilla ei ole ns. lopputavoitetta johon pyrkiä, tai johon pyrkimisestä palkittaisiin, antavat edellämainitseman kaltaiset tapahtumat tehtävälle nyt puuttuneen rungon joka sitoo pelaajat toisiinsa. Itselle tuli fiilis, kuin jokainen osapuoli olisi pelannut yksin omaa tehtäväänsä mikä mielestäni johti loppupelin levottomuuksiin.

Kiitos suuresta vaivannäöstä kaikille, jotka näkevät vaivaa näiden hardlinejen eteen.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Tuntematon »

Omia havaintoja eventistä.

Joki safestart aika pelin alkuun 15-30 min jossa väki tutustuu paikkoihin olisi hyvä / ei poliisi armeijaa joka kadulla.

Poliiseja tuntui olevan älytön määrä ja suurin kiire johtui heistä itsestään. Itse vähän eläydyin taksi jonossa kun supersotilas varusteilla oleva mies lähtee juoksemaan kadun toiselta puolelta kohti. Pikaisen paniikin toimesta juoksin läheisen kukkapuskan taakse piiloon kun tämä täydessä SOTILAS varustuksissa itseään poliisiksi kutsunut mies sohi hänen isolla tykillä minua kohti huutaen kaikenlaista. Pian huomaten että kolme muuta miestä siinä ympärillä joista kahdella samat rensselit ja yksi jopa poliisilta näyttävä henkilö. Raudat oli kiinni ennen kun ehdin huutaa edes oikeuksia ja jonkun miehen sormet perseessä huutamassa että minulla on epäilyttävästi 20 banaania ja että olen oletettavasti ryöstänyt jonkun josta seurasi kaamea kysely ja minun piti keksiä jokin muu selitys kuin se että jokainen siviili yksin kertaisesti sai alussa 20 banana koska se nyt vaan kuulostaa tyhmältä. Noh viimeisenä oljen kortena sitten huumetesti siinä toivossa että saavat heittää minut linnaan. Pettyneen oloisesti yksi sotilaista totesi että negatiivinen. Haikein mielin kuuntelin kun joku kysyi että päästetäänkö me hänet vapaaksi kun samalla vaadin oikeuksiani. Saatoin ehkä aiheuttaa tilanteen itse mutta se että kolme sotilasta ja yksi poliisi tarvittiin yhden pelokkaan turistin tutkimiseen johon meni noin 10 min pelkästään sen takia että otin pari juoksu askelta ja sukelsin kukkapuskan taakse piiloon. Niin en ihmettele että poliiseilla kiire.

Eventissä tuntui että paikka on jokin sotilas valtio jossa poliisit saa tehdä jatkuvasti ratsioita ja kaikki on epäiltyjä rikollisia kunnes toisin todistetaan.

Kyllähän se on tehokas tapa kitkeä kaupungista rikollisuus mutta ei se siviilien mielestä kovin mukavaa ole kun käytännössä ei tarvitse kuin nostaa laatikko autosta tai autoon niin on jo moust wanted listan kärjessä.

Mielestäni tehtävää ei päästy kokemaan edes puolia kun tapahtuma oli enemmän selviytymis taistelu poliisivaltiota vastaan. Ymmärrän halun tehdä poliisista vahvan ettei heistä tule pelkkää maali osastoa mutta sen voi toteuttaa paremminkin. Esim juuri tämä slummi jossa jengit hallitsee ja se parempi paikka johon poliisit on vetäytynyt.

Kopteri sopi edelliseen HL kun oli niin iso alue että se ei näe jokapaikkaan. Mutta tässä kun kopteri näkee yhdestä kohdasta melkein joka paikkaan niin ei.



Sitten siihen ongelmaan. MITÄ HELVETTIÄ PORUKKA AJATTELEE KUN PITÄÄ AINA PERSEILLÄ. Se että jonkin kaupan tavarat on laatikossa jota ei saa lukkoon. Ei se tarkoita että sieltä saa nyysiä heti ne vitun kiikarit. Nyt niitä valoja vähän päälle. Se että jonkun kauppiaan pitää miettiä että mitähän nyt on varastettu kun on 5min poissa. Siis nyt vähän herätys, ei täällä saa tehdä kaikkea mitä huvittaa. Menkää niille Life servurille perseileen. Nämä meidän eventit kun vaatii heittämällä sen 100h työtä että voidaan pelata 3h. Niin se että joku tulee pelaamaan siksi että voi varastaa kiikarit.

Nyt väen pitää koittaa ymmärtää se että tollasilla asioilla te pilaatte eventin joltain ja aiheutatte turhaa vituttais eventin järjestäjälle.

Sitten se että joku varastaa poliisin tainnutus aseen ja koittaa vielä ottaa sen selästä kun poliisit on jo naaman edessä osoittaen aseella ja toteaa että teki sen vain kun oli tylsää. Jos tämä olisi minun järjestämä tapahtuma niin antaisin elin ikäisen bännin tälläiselle henkilölle.

Mitä tulee siihen että poliisi ampuu jonkun siksi että saa hänet ulos autosta ja sanoo perusteluksi sen että medikit oli 5m päässä. Tarkoittaako se sitä että Suomessa poliisit voisi alkaa ampumaan puhallutus ratsiassa aina kaikkia olkapäähän jotta voi puhalluttaa, jos tuovat ambulanssin mukaansa.

Ja se clusterfuck tehtävän lopussa. Nyt oikeasti.

Eipä tule muuta mieleen. Kirjoitan Tuntemattoman Työkalu kauppiaan tarinan tänään illemmalla. Hauskaa oli ja haluaisin pelata uudestaan saman varsinkin kun nyt vähän tietää paikkoja.
Kortonki
Posts: 94
Joined: 12 Aug 2015, 16:42

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Kortonki »

ION Ylivartija.

Oliko muilla ongelmaa, että radioviestit ei anna menneet perille? Itsellä tuntui, että n. kolmannes viesteistä meni kuuroille korville. Varmaan TFR ollut kovilla noinkin sriptiraskaassa tehtävässä.

Joo ja samaa mieltä tuntemattoman kanssa. Vaikka siinä parkissa nyt olisi auto lukitsematta niin ei sitä heti tarvitse viedä, vasinkaan mistään lentokentän edestä missä nyt kaiken järjen mukaan olisi valvontakamerat/muuta vartiota. Samaa pätee koteihin. Vaikka niitä ei sriptiteknisesti saisi lukkoon, niin ei silti mennä sisään kevein perustein. Joku ronttihan se kävi IONin rahat pöllimästä TJ:n kotoa. "Vääriä" murtohälytyksiä tuli ihan riittämiin että oikeisiinkaan olisi aina ajoissa kerennyt. Toivoisi että porukkaa käyttäisi sitä kuuluisaa Tervettä Järkeä(tm), myös viikkopelitehtävissä, niin ei tarvitsisi aina jotain skriptipatenttia tunkea joka paikkaan. Vähemmän bugeja ja näkyisi varmaan parempana fps:nä myös.

Vähän oli kieltämättä vaikea päästä kartalle kun en ollut saanu brieffiä etukäteen, joten odotin in-game brieffiä. Muutenkin liikaa hässäkkää alussa kun muutenkin vielä orientoituu. Loppupelissä nyt mitään erityistä tapahtunut perseilyä lukuunottamatta.

Jatkossa varmaan vankila poliisisaseman yhteyteen niin ei tarvitse ketään epäonnista kierrättää tyhjää vankilasaarta vartioimassa. IONista ehkä voisi karsia joko ylivartijan tai TJ:n pois, niin ei ole kahta johtajaa pyörittämässää neljää äijää.
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Paavo »

Hyviä kehityskohtia tullut tähän mennessä - antakaa näitä vaan lisää!

Tuntematon kirjoitti hyvin tuosta perseilystä ja pelaajien turhasta aggressiosta. Kerrataanpa tapahtumien sääntöjä vähän:

1. Tapahtumassa on noudatettava kaikkia kirjattuja pelisääntöjä. Tämän lisäksi pelaajan on noudatettava tilannekohtaisia kohteliaisuuteen, ja yhteisen mielekkään pelikokemuksen kunnioittamiseen liittyviä kirjaamattomia herrasmiessääntöjä.
2. Pelaajien on toimittava pelissä roolinsa mukaisella tavalla. Roolit antavat tietyt raamit pelaajan käytökselle. Mitään roolia ei saa vetää myöskään yli siten että muiden pelaajien pelikokemus kärsii merkittävästi.
3. Pelaajien tulee ymmärtää että heidän pelaamassaan roolissa he eivät ole kylmäverisiä massamurhaajia. Mielivaltainen väkivalta ei ole sallittua, ja väkivallan käytön pitää aina olla perusteltavissa. Pelaajien on toimittava niin että hengissä säilyminen on heille aina tärkeämpää kun esimerkiksi kuoleminen marttyyrinä. Vankilassa vietetty tovi voittaa aina sairaalareissun tai kuoleman.

Itseäni tosiaan harmittaa se että kun luottaa ihmisten kykyyn toimia muiden pelikokemusta kunnioittavalla tavalla, niin silti iso osa pelaajista selkeästi tarvitsee kirjoitettuja sääntöjä/skriptejä rajaamaan heidän toimintaansa. Todettakoon että roolipelaaminen ei sovi kaikille.

Kaikista näistä väkivaltatilanteista mitä pelin aikana tapahtui, niin olikohan puolissakaan tapauksissa oikeasti perusteltavissa ne tilanteet?

Jep jep. Enpä jaksa itse juuri kirjoittaa tapahtumasta enempää, mutta lueskelen kyllä mielelläni kommentteja. Jatkossa joku muu voisi ehkä ottaa Hardlinet hyppysiinsä?
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Arska »

Nilsson wrote:Poliisihelikopteri oli tehokkaalla ilmatiedustelulla seurannut kuinka joukko epäiltyjä rikollisia oli lastannut autoon laatikoita joissa poliisilla oli perusteltu syy epäillä olevan laittomia aseita.
Tästä vielä tahtoisin tietää, miten laatikoiden kantaminen == laittomien aseiden myynti? Muistaakseni siellä kyllä huumelaatikoita kannettiiin, mutta vain sen takia että oli stash osunut samaan paikkaan kauppiaiden varaston kanssa :D. Täytyy myös sanoa, että poliisin jatkuva ilmatiedustelu taitaa olla hiukan "OP" tuon kokoiseeen tehtävään, etenkin kun muiden kansalaisten puheiden perusteella 112 pauhasi vasikoinneista johtuen koko ajan.
Nilsson wrote: "- Poliisin toiminta. Erinäisiä tapahtumia mitä kuulin että tapahtu ja missä poliisin toiminta menny ihan vituiks: Poliisipäällikkö ampuu vankilasta vapautunutta jalkaan ilman syytä," Kuulopuheita ei välttämättä kannata esittää ainoana totuutena. Olin tämä poliisipäällikkö ja olin tilanteen alkuvaiheessa yksin. Nämä kaksi linnakundia aloitti avautumisen minulle heti vapauduttuaan. Tilanne eskaloitui aggressiiviseksi. Poliisipäälliköllä on ainoastaan pistooli. Muistaakseni ennen vahingossa jalkaan osunutta laukausta olin jakanut useita vakavia poistumiskäskyjä ja ampunut noin kymmenkunta varoituslaukausta aggressiivisesti käyttäytyneen hyökkääjän jalkojen juureen. Ampumisen jälkeen paikkasin tuon jalan siteellä ja kutsuin ensihoidon paikalle. Minun olisi pitänyt säilyttää malttini ja otattaa häirikkö kiinni, mutta lipsuin kohti epäammattimaista tekoa. Pahoittelut tästä. Noh jokatapauksessa tilanne on videolla ja voin saattaa sen myöhemmin jokaisen katsojan arvioitavaksi. :D
Täytyy kyllä sen verran myöntää että epäilinkin että siellä on kaverit avautunut ennen tapahtumia :D. Täytyy tosin myös muistaa että nämä kaverit olivat siinä strike teamin auto piirityksessä ja minkäänlaista oikeutta epäselvään tilanteeseen ei ollut tullut (miksi auto pysäytettiin, miksi ammuttiin autoon). Tässäkin mielessä oikeudenkäynti jossa olisi käyty läpi esim. tuo että kopteri havaitsi jotain olisi selvittänyt tilannetta ja kenties vähentänyt vitutusta, joka lopulta kulminoitui lyijypohkeeseen.

All in all täytyy nöyränä myöntää, että Poliisi 1 - Serpentes 0
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Spikey
Posts: 64
Joined: 24 Mar 2015, 23:13

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Spikey »

Arska wrote:
Nilsson wrote:Poliisihelikopteri oli tehokkaalla ilmatiedustelulla seurannut kuinka joukko epäiltyjä rikollisia oli lastannut autoon laatikoita joissa poliisilla oli perusteltu syy epäillä olevan laittomia aseita.
Tästä vielä tahtoisin tietää, miten laatikoiden kantaminen == laittomien aseiden myynti? Muistaakseni siellä kyllä huumelaatikoita kannettiiin, mutta vain sen takia että oli stash osunut samaan paikkaan kauppiaiden varaston kanssa :D. Täytyy myös sanoa, että poliisin jatkuva ilmatiedustelu taitaa olla hiukan "OP" tuon kokoiseeen tehtävään, etenkin kun muiden kansalaisten puheiden perusteella 112 pauhasi vasikoinneista johtuen koko ajan.
Sen mitä itse tilanteesta radion välityksellä kuulin, niin kopu oli havainnut 3 aseistettua siiviiliä keltaisella hatchbackillä, laatikko kannossa. Tämä mielestäni on Strike ryhmän heiniä, kun useita aseita havaittu. Tämä siis kuultu radiosta.
User avatar
Pertsa
Posts: 47
Joined: 01 Aug 2015, 20:56

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Pertsa »

[quote="Tuntematon"]Omia havaintoja eventistä.

Raudat oli kiinni ennen kun ehdin huutaa edes oikeuksia ja jonkun miehen sormet perseessä huutamassa että minulla on epäilyttävästi


Khöhöm, ymmärsin että taisit vain nauttia tilanteesta. Nopean Fonecta finder tsekkauksen jälkeen Dimitry3 antama numero kuului työkalukauppiaalle jolta olisi voinut saada lihallista lämpöä :P
Sääli kuin loppui aika kesken enkä ehtinyt soittaa kysyäkseni moni tuumaista puutarhaletkua sieltä löytyy ja onko se musta vai valkoinen.

Pien huomio vähä kaikille.
Eihän puhuta jatkossa puhelimeen jos kädet on niputettu rautoihin selän taakse, jookos?.
Isänmaan puolesta!
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: HARDLINE: TROPICAL DELIRIUM | RPG 80 | 28.8.2016 klo 18.00

Post by Arska »

Spikey wrote: Sen mitä itse tilanteesta radion välityksellä kuulin, niin kopu oli havainnut 3 aseistettua siiviiliä keltaisella hatchbackillä, laatikko kannossa. Tämä mielestäni on Strike ryhmän heiniä, kun useita aseita havaittu. Tämä siis kuultu radiosta.
Kysäsin jetsiltä asiasta ja syy taisi olla, että autosta ulos hypätessä ase tulee esiin. Johan alkaa juttu selvitä :DDD

Tohon pitää keksiä joku ratkasu, esim. enemmän inventaario tilaa jotta asetta ei tarvitse pitää ase slotissa
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Post Reply