Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

Post by Cpl Honkonen »

FSG javelinina en siellä paljoa nähnyt mutta oli kiva härväys. Ens kerralla vaan ne kuntoon mitä oli rikki eli lähinnä zeus niin saahaan hyvä suunta näille. Loput ongelmat on mun henkilökohtaisuuksia modien aseita yms vastaan :D
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

Post by Paavo »

Bravo 2 RJ:

Vähän oli vaisun puoleinen tehtävä. Ensimmäisen väijyn jälkeen (jonka läpi ajettiin) ei vihollista enää tahtonut löytyä. Itse jaksoin 2,5 h odottaa josko saataisiin edes yksi kunnon tulitaistelu, mutta sitten alkoi humalatila jo vaikuttaa ja kärsivällisyys loppua. Seuraavalla kerralla ehkä hieman enemmän toivoisi tuota vastusta.
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

Post by Tonto- »

Paavo wrote:Bravo 2 RJ:

Vähän oli vaisun puoleinen tehtävä. Ensimmäisen väijyn jälkeen (jonka läpi ajettiin) ei vihollista enää tahtonut löytyä. Itse jaksoin 2,5 h odottaa josko saataisiin edes yksi kunnon tulitaistelu, mutta sitten alkoi humalatila jo vaikuttaa ja kärsivällisyys loppua. Seuraavalla kerralla ehkä hieman enemmän toivoisi tuota vastusta.
Kilon näkökulmasta vastusta oli juuri sopivasti. Evakointikopteri pörräsi melkeinpä jatkuvasti jossain hakemassa haavoittuneita baseen etuvartiolle kuului laukausten vaihtoa jatkuvasti. AAR:n mukaan vihollista oli aika reilusti pelaajiin nähden.

Kerrankin päästiin väijystä elossa läpi! Vain pari autoa joutuivat pysähtymään rengasrikon takia mutkaan joka olisi voinut koitua kohtaloksi, mutta perässä oleva mrap jäi suojaamaan hommaa kuin automaattisesti, rengas saatiin vaihdettua parissa minuutissa ja matka taas jatkui.
Parhaita pelihetkiä ikinä, kun etenimme kolonnassa 20-30km/h mrappien tulittaessa pääaseillaan ja vihollisten luotien sekä rpg-sirpaleiden napsuessa panssareihin.

Koetun perusteella AI:n skilli tuntuu aikas täydelliseltä. Ai Ampuu tähdättyjä laukauksia, mutta osuu korkeintaan tuurilla liikkuvaan maaliin. 8-)
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Härö
Posts: 236
Joined: 01 Mar 2015, 18:57

Re: Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

Post by Härö »

Yhdyn Tonton mielipiteeseen että pelin alkupäässä riitti toimintaa.

Olin ensimmäisessä autossa kuskina kun tulitaistelu tiellä alkoi. Tein päätöksen että en jää kontaktiin ja kaasu pohjaan samalla kun ampuja pakotti vihollisen matalaksi.

Loppupelin vietinkin sitten jatkuvasti evakuointikopterin kyydissä laukaistuani kaksi vihollisen väijyä henk. koht ja jäätyäni kopterin alle bugin takia.
User avatar
Blahh
Posts: 556
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

Post by Blahh »

Kiitoksia tähän mennessä annetuista palautteista. Kuitenkin kaivattaisiin vielä enemmän konkreettista "mitä ensi kerralla paremmin" palautetta jonka pohjalta lähteä järjestämään jatkoa.
Nämä palautteet voisivat esimerkiksi koskea A-medicalin asetuksia(joka tuntuu jakavan mielipiteitä), tehtävien laatua, kokoonpanoja, maastoa jne. Helpoiten on meinaan ratkaistavissa "ei ollut tarpeeksi vihollista".

Kaiken kaikkiaan vaikuttaa suuren yleisön puolesta olleen OK arvosanan ansaitseva tapahtuma. Pelaajia ei saatu tarpeeksi, mikä johti varsinkin bravo-joukkueessa hajanaiseen toimintaan ja FSG jäi vähälle työlle. Slottauksessa asiat olisivat olleet ratkaistavissa mutta annoin mennä vähän längistä.

Tehtävä saatiin käyntiin ja ruvettiin Tuntemattoman kanssa järjestämään tuliylläkköä. Fiilis oli vissiin molemmissa päissä kohdillaan ja saatiin siitä mukava herättely tehtävälle.
Alfa-joukkue lähti hylkäämään MRAP-ajoneuvojaan vaikean maaston radalle mistä rankaistiin ko. joukkuetta uudella tuliylläköllä mikä vissiin aiheutti ensimmäisen medevac tapahtuman.
Bravo lähti pikku hiljaa omalle alueelleen ja kävin asettelemassa heitä odottamaan vihollista. Tarkoitus oli iskeä kimppuun kuivunutta joen uomaa ylittäessänne.

Tässä kohtaa kuitenkin onnistuin tekemään ns. pikku kämmin zeuksella joka johti siihen että lennettiin Tuntemattoman kanssa ulos. Kokeiltiin vähän kaikenlaista skriptiä mutta sisään zeukseen ei päästy. Tästä johtui hyvinkin rauhallinen tehtävän toinen puolikas pl. valmiiksi asetetut viholliset mm. luolastoon.

Annettiin joukkojen suorittaa tehtävät loppuun ja pistettiin poikki. Tullaan korjaamaan Zeus-ongelmat seuraavaan tehtävään.

Pari juttua josta tarvitsee mainita pelaajille:
Tehtävän annossa oli varsin selkeästi kielletty rakennuksien tuhoaminen joihin liittyy inteli. Bravo-joukkue ei saanut vikaa inteliään koska ko. rakennus oli pistetty paskaksi mortarilla.
Tylsyys ei ole tekosyy sille että ruvetaan kurittomasti ammuskelemaan ampumisen ilosta.
Humalatila, oli perjantai tai ei, ei kuulu meidän järjestämiin cooppieventteihin.
Jos varataan awatsista slotti, oletetaan sen perumista foorumiviestillä siinä missä kansainvälisissäkin eventeissä.
Tehtävän loppuminen ei tarkoita "VALMISTAUTUKAA ILMA-AMMUNTAAN".
Joukkueiden CLSn tehtävä on stabilisoida potilas MedEvacia varten. Ei jättää miestä vuotamaan rakennuksen taakse ja rynnätä eteenpäin.

Nyt kuitenkin eteenpäin.
Seuraava tehtävä rakentunee edelleen brittien ympärille kun niitä ei pahemmin muuten näy. Mielestäni MedEvac porukasta voidaan supistaa 1kpl door gunnereita ja jahka säädetään A-medicalia, niin se on varmasti työn täyteinen eventti ko. ryhmälle?
Pitäisikö edelleen varautua 70 pelaajaan?
Assettitoiveita?
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

Post by JoneKone »

Blahh wrote: Seuraava tehtävä rakentunee edelleen brittien ympärille kun niitä ei pahemmin muuten näy. Mielestäni MedEvac porukasta voidaan supistaa 1kpl door gunnereita ja jahka säädetään A-medicalia, niin se on varmasti työn täyteinen eventti ko. ryhmälle?

Pitäisikö edelleen varautua 70 pelaajaan?

Assettitoiveita?
En ollut eventissä mukana (beer festival), mutta mun mielestä konsepti vaikuttaa pirun hyvältä. Eli ainakin itse toivon jatkoa tälle, että pääsisin itsekin joskus osallistumaan. Tehtävän luonne vaikuttaa myös hyvältä "rauhallisemmalta" vrt perus rush TVT:hin, menemättä RP:n puolelle liikaa.

70 pelaajaa vaikuttaa ihan realistiselta tavoitteelta, ja arvelisin, että siihen on mahdollisuuksia myös kevään aikana. Mutta jos jo vaikka ennakkoon hieman varautuu siihen, ettei tule täyteen, niin että on jo slottausvaiheessa tiedossa mitkä ryhmät tiputetaan pois x pelaajamäärän kohdalla. Mutta tässähän se hienous onkin zeus-tehtävissä. Eventtiä voidaan pelata joka tapauksessa, zeus vain säätää vihollista sopivaksi.

Omat assettitoiveet:
Miinaharava ( ;) )
Ehkä Raven UAV?

Myös eventti descriptioniin vois ehkä tarkemmin määritellä se, että mitä tärkeimpien slottien pelaajilta odotetaan? Ainakin silloin siihen ehkä hakeutuu sellainen jolla on esim. A-medikaali täysin hanskassa jne...
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

Post by Saunatyyny »

Ois kiva jos seuraavas tehtäväss voisi kuolla, jos haluutte lisää ukkoja kentälle niin pistäkää vaikka respa,mutta iteltäni tuo kuolemattomuus kyllä söi aika runsaasti mielenkiintoa. Itelläni on jonkinlainen tehtäväkonsepti tehtynä jo bozcaadalle, en ite varmaan saa loppuun tehtyä niin voisin puolivalmiin tehtävän heivata teille ja voitte siitä sitten jatkaa miten vain haluatte.
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
User avatar
Blahh
Posts: 556
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

Post by Blahh »

Mun mielestä on aika selkeä fakta, että ilman respaa/kuolemattomuutta A-medicalissa niin näitä tehtäviä ei millään päästä läpi.
Vähän outoa asennetta, jos se taustalla oleva kuolemattomuus saa pelaamaan nollat taulussa.
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

Post by Saunatyyny »

Blahh wrote:Mun mielestä on aika selkeä fakta, että ilman respaa/kuolemattomuutta A-medicalissa niin näitä tehtäviä ei millään päästä läpi.
Vähän outoa asennetta, jos se taustalla oleva kuolemattomuus saa pelaamaan nollat taulussa.
Enemmänkin se tieto siitä, että haavoittuneiden kanssa ei ole mitään kiirettä. Medevac voi tulla millo tahansa ja haavoittuneet voi jättää vain makaamaan ja odottamaan maahan. Joukkue vaan painaa eteenpäin tehtäväänsä ja lopussa vasta kerää haavoittuneet. Tehtävässä A-joukkueella tosiaan ei ollut yhtään haavoittunutta jotka eivät olisivat olleet kuolleita kun kopteri tuli noukkimaan.

Ja kaikki haavoittuneet piti viedä baseen sillä CLS:llä ei ollut oikein mitään keinoa herätellä haavoittuneita.

Mielummin se respa tehtävään jonka vaikka K10 kutsuu tai joka on ajoitettu, mutta kuolemattomuus tuntuu tyhmältä haavoittuneiden, muiden pelaajien ja varmasti myös erityisesti mediccien kohdalla.
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Brits Strike Back COOP eventti. 15.4 Klo 19:00

Post by Keneraali »

Pilotin näkökulmasta oli mahtavaa, 4.5/7. Aikaa kului AAR:n mukaan 2h 38min ja lopussa tuntui että loppui aika nopeasti, olisi voinut heittämällä toiset 2h mennä.


Jatkokehitykseen:
Blue Force Tracker - En keksi miksi tätä ei voisi olla, varsinkin hankalissa suunnistusmaastoissa ehdoton. Voisi harkita jopa kaikille käyttöön, ei ehkä kävisi aika niin tylsäksi kun näkee missä johtajat liikkuu.

Tukikohdan sairaala - Tukikohta oli melko kaukana kaikesta ja haavoittuneita (tajuttomia kuolemattomia) vietäessä kului aikaa vähän turhaan kun joutui viemään sairaalaan sisään. Mieluummin muuttaisi koko tukikohdan alueen sairaalaksi tai käyttäisi ajoneuvoa, jonka viereen kopteri voi laskeutua. Pieni asia mutta 15-20min olisi varmasti voitu nipistää pois. Ehdotus jatkoon vain mikäli jatkossa samanlainen etäinen tukikohta.

AMed - Tästä olikin jo yleisesti että jotain pitäisi parantaa. Mutta ehdotuksia jos mahdollista. 1. Vähemmän tajuttomuuksia ja enemmän paikan päällä hoidettavaa. Nyt kaikki joutui aina viemään tukikohtaan ja oltiin muutaman kerran jo kapasiteetin rajoilla. Olisi hyvä välillä voida tiputtaa lääkintämies kentälle hoitamaan ja hakemaan kun hommat hoidettu. Olisi tarvetta kommunikoida lääkintätarpeen laadustakin. 2. Revive kaipaisi ajan jonka jälkeen taistelija kuolisi, vähän haastetta toimintaan eikä pystyisi tajuttomat kyydissä odottelemaan. Vaatisi jotain respaa tuomaan taistelijat kuolleista. 1h välein?, jos pitkä peli kestäisi 3-4h niin siinä olisi jo useampi respa. OT: AMed kaipaa edelleen melkoisen määrän testaamista että siitä saataisiin hyvä ja mielekäs, keskustelun tasolle jäänyt.

Alue - AO jakoi omat mielipiteeni. Joukkueiden tehtävät olivat hyvillä paikoilla, harvemmin näkee muissa tehtävissä esim. pohjoista kylää. Sitten taas tulosuunta alueelle oli pelaajille haastava, Serpents road on tuollaisessa tehtävässä äärimmäisen vaarallisen näköinen ja sitten taas teiden ulkopuolella ajeleminen on melkoista rallia. Monta perkelettä olisi vältytty kun osasto olisi tullut pohjoisen suunnalta. RG-32:n käyttö puskajyrinä oli jotain aivan ihmeellistä... "Etuvartion" valtaaminen voisi pidemmässä tehtävässä voinut olla sivutehtävänä, esim. mikäli toinen joukkue olisi suorittanut omansa nopeasti.
FATA:n kaltaisessa kartassa itse toivoisin näkeväni jatkossa enemmän jakoa niin että vihollinen pitäisi hallussaan vuoristoalueita ja pelaajien etuna olisi matalemmat alueet. Vuoristoalueita ei silti poisluettaisi tehtävien suorittamiselta.

Muita karttoja, ehdottomasti. AI:ta vastaan pelatessa pitää huomioida hyvin vain maaston vaikutus pelaajien kuin myös AI:n toimintaan, vrt. ensimmäinen britti cooppi. Lyhyitä etäisyyksiä ja tarpeeksi tiheää maastoa. Tiheä maasto ei tarkoita VT5:n synkintä paikkaa vaan erilaisten objektien määrää ja maaston muotoja, Altis <-> Takistan.

Zeus - Jumalia voisi halutessaa/tarvittaessa palkata muutaman lisää operoimaan erilaisia asioita. Kehittelisi Zeus ryhmässä erilaisia käsikirjoitettuja tapahtumia, joita sitten yksittäiset zeuksen voisivat toteutella. En tarkoita mitään puhe tehtäviä kylien vanhimpien kanssa eikä muutakaan näyttelemistä. Vaan ennemminkin niin että kun nähdään osaston liikkuvan jonkin kylän suunnalle olisi sille kylälle jo tiedossa jonkinlainen "toiminta" mitä tehdään ennenkuin pelaajat saapuvat sekä kun pelaajat ovat siellä. Siviilejä kävelemään, väijytyksiä taloihin, aikaisemmin rauhalliselta vaikuttanut kylä alkaakin taistelemaan kun pelaajat pääsevät sisään, jne... Koko tämä roska pitäisi organisoida jonkinlaisella Zeus ryhmällä, josta ainakin yksi pitäisi isoa kuvaa näpeissään (RJ) kun samalla antaa niitä ennalta määriteltyjä tehtäviä muille zeuksille, jotka myös tietävät mitä pitää tehdä.


Mitä toivoisin lisäksi:
Ajallisesti 3-4 tunnin, tai pidempää, tehtävää. Nyt lähenneltiin jo kolmea, mutta jatkossa zeuksen toimiessa sekin aika saadaan tehokkaammin käytettyä.
Pelaajamäärän vähennystä. En tiedä oliko 1.4 "coopilla" vaikutusta, mutta sinne ilmoittautui alle vuorokaudessa 72 pelaajaa. Tähän 55 pelaajaa yli 4 vuorokaudessa. Toivottavasti tästä pois jääneillä oli parempaa tekemistä. 50-60 paikkaa jatkossa ja taas seurataan mihin suunta sen jälkeen.

Jotain jäi kuitenkin niin pistän lisää kun tulee mieleen.


OFFTOPIC, mutta cooppiin liittyen kuitenkin.
Moni kun haluaisi tuoda kuolemista mukaan enemmän cooppeihin, mutta tosiasia on että tehtävät jäisivät aika lyhyiksi. Tonto heitti joskus ilmoille ajatuksen coopista, jossa ei ole respaa eikä reviveä, vaan kaikkien olisi pysyttävä hengissä parhaansa mukaan. Assetteina olisi sitten raskaampaa kalustoa A-10, AH-64, AH-1, Abrams, Bradley. Todella varovaista liikkumista ja kun vihollinen alkaa vuorilta ampumaan niin pommia niskaan. Vaatii tehtäviä, joista on myös JV:lle iloa, mutta myös erittäin hyviä lentäjiä erityisesti. Mikä sen hienompaa kun kuuluu, räjähtää, mutta konetta ei näy.
Post Reply