Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

User avatar
FinnBlitz
Posts: 54
Joined: 12 Sep 2013, 11:03

Re: Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

Post by FinnBlitz »

Jeps, kk:n paikka vapaana A1:ssa. Jää pelit väliin tältä illalta.
User avatar
jesteri
Posts: 145
Joined: 04 Jan 2015, 22:38

Re: Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

Post by jesteri »

Perkl... Pikakomennus töihin! Jää välistä!
Failure is always an option!
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

Post by Tuntematon »

Kiitos kaikille osallistujille. Tässä olisi pieni (pitkä) kyseli jolla josta olisi apua että täytätte jotta seuraava coop eventti olisi vielä parempi http://goo.gl/forms/39YnTU4hVa
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

Post by Konzig »

Lentueen flight leadin puolesta erityiskiitos Korppi1:n ammattitaitoiselle miehistölle ja Korppi2:lle samoin. Tunnelmallista menoa oli ainakin ilmahuollon puolella ja ilmasta näytti siltä, että maassakin tapahtui. Toivottavasti oli hyvä kokemus mahdollisimman monelle, koska itse ainakin kaipaisin cooppeja lisää. Kiitos myös Tuntemattomalle hienosta tehtävästä.
Väyrynen
Posts: 141
Joined: 25 Oct 2015, 00:33

Re: Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

Post by Väyrynen »

Ens kerralla pelin alun jälkeenkin katottassa että oikeet pelaajat saamavat omat slottinsa.
Pastori
Posts: 24
Joined: 20 Oct 2015, 19:09

Re: Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

Post by Pastori »

Linkissä koko eventti kuvattuna.

http://www.twitch.tv/pastori_xxx/v/38425050
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

Post by Nummi »

Korppi 1:n (Chinook) miehistössä, erinomaisen hauska tapahtuma. Jalkaväkiradio Alpha oli minulla vasemmassa korvassa, Korppi 1:n lyhyt taajuus oikeassa. Jalkaväkiradiossa koordinoitiin suoraan Alpha joukkueen kanssa ammustäydennysten tiputuspisteet. Ammustäydennysten loputtua kuuntelin koko tehtävän jalkaväkiradiota, ja kyllä siellä tehtävän puolen välin jälkeen alkoi kuulua porukan äänessä vähän "hätäisyyttä" kun heitintulta tuli päälle ja lääkintämiehet ei saaneet porukkaa tarpeeksi tiuhaan takaisin taistelukuntoon.

Konzig lensi ja johti lentuetta erinomaisesti ja turvallisesti. Kurinalainen ilmatoiminta varmisti, että meihin ei osunut koko tehtävän aikana. AA-ohjusten puute oli mielestäni tehtävässä äärimmäisen tervettä, ei ne lisää kenellekkään mitään mielekästä tehtäviin. Jos on mahdollista, tehtäväntekijät, hoitakaa tehtävissänne ilmapuolustus luodeilla, ei ohjuksilla.

Kopun crew chieffinä pääsi tehtävän puolivälin paikkeilla tuikuttamaan vähän teknikaaleja ja muita vihollisajoneuvoja. FOB:n ympäristöön lenteli räjähteitä ja savuja näkyi kaikkialla, vihollisten vaunujen musta savu ympäröi melkein koko FOB:a, kaikissa ilmansuunnissa.

Evacci oli myöskin mahtava. Ensimmäisellä reissulla otettiin kyytiin Alphat 1 ja 3, seuraavalla rippeitä Alphasta ja Bravon jätkiä. Evac LZ:lle ei onneksi luotia tullut, mutta ulkopuolella oli täysi rähinä käynnissä. Kopun sisällä keskustelu ja arvuuttelu siitä, oliko kaikki tarpeellinen porukka kyydissä, oli kyllä molemmilla laskeutumiskerroilla kiivasta. Etenkin toisella laskeutumisella tuntui ettei kukaan tiedä, ketä sieltä on kyytiin tulossa, joten jouduttiin vain odottamaan ja odottamaan, jatkuvassa vihollisen tulen pelossa. Kyllä siinä allkoi vähän adrenaliini pumpata.

Kiitos järjeställe ja tehtäväntekijälle Tuntemattomalle, Zeus Jonekoneelle, ja etenkin tehtävän johtajille. Tähän oli nähty varsinkin etukäteen suunnittelussa vaivaa.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

Post by Keneraali »

Yksi asia mikä tuli heti mieleen kun laitoin palautelomakkeen sisään. FOBi oli liian pieni koko porukalle.

*"ja matka jatkuu"

Lyhyesti:
+Hauskaa oli ja kaikki vaikutti toimivan.
- Vähän liiankin hauskaa, itse kullakin alkoi perseilyn oireita näkymään mitä pidemmälle mentiin. Tekemisen yksitoikkoisuus ja paikallaan olo?..
-AI valui tasaisen pieninä osastoina, 1-3 äijää / ajoneuvo. Aktiivinen ammuntarata harjoitus. AI ei ampunut juurikaan etäisyyksien takia.

Toivoisin jatkossa:
- Enemmän cooppia, vähemmän äksöniä. Rauhanturvaamista, Irakin ydinaseiden etsintää, tsetseeni kähinää. Vaatii pirusti enemmän suunnittelua ja pohtimista.
- Tonto ehdotti hyvää, assetteja käyttöön melkein kuten oikeastikin. Säästetään henkiä ja pudotellaan freedomia vihollisen niskaan. Jalkaväki hoitaa sitten raivauksen ja etsinnän.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

Post by JoneKone »

Lyhyesti omat kommentit (myöhemmin ehkä enempää).

Toimin siis zeuksena. Ennen tehtävää ohjeistus oli, että anna HAL:in toimia, ja puutu vain jos AI:lla on jotain ongelmia. Ja jos tarvii spawnaa jotain, niin vain yksittäisi yksiköitä fpsn ja HAL:in takia. Tehtävän edetessä selvisi aika nopeasti, ettei HAL:in ohjaama AI tule antamaan vastusta pelaajille. AI yksiköt ei suoraan siirtynyt Zeuksen listalle HAL:in spawnatessa niitä jolloin joutui niitä "etsimään" maastosta ja lisäämään niintä 1 km2 kerralla jolloin ei ollut mitään selvää tietoa että paljonko HAL:illa on unitteje liikkeellä ja mistä suunnasta (olisi koko kartan kaikki objektit lisätä kerralla zeukseen, mutta muutenkin tökki jo liittymä aika pahasti).

AI liikkui kahden miehen partioina ja n. 1 km väleissä toisistaan. Moni 2 km toimintaalueesta, eli niillä kestäisi 20 min päästä perille, ja pelaajille tulisi 15 min odottelujaksoja kontaktien välille. Aloin siirtämään niitä lähemmäksi sen mukaan miten ehdin, mutta kävi myös selväksi, että jos en ite niitä spawnaile niin tehtävä tulee olemaan tylsä. Jokin aikaa spawnasin 4 miehen partioita hyökkäämään AO:lle ja yritin jossain vaiheessa T-vaunu ja BTR hyökkäystä jotka AI sabotoi aika tehokkaasti (ei saanut tornia käännettyä). Otin muutaman JV:n miehen halutuun ja tein pieniä pistohyökkäyksiä Westistä ja Northista. En viettänyt liian pitkää aikaa ohjaamassa yksittäistä sotilasta, mutta koska AI monesti oli melko apaattista niin olisi käytännössä tarvinnut jatkuvaa kaitsemista.

Tuli viestiä takakanavia pitkin, että edelleen on hiljaista ja kontakteja saisi olla enemmän ja että jos HAL ei toimi niin saan spawnaa lisää unittejeja. Aloitin spawnaamaan yksikköjä, mutta juuri kun oli saamassa kunnollista hyökkäystä aikaiseksi, niin jokin spawn-quota täytti ja sen jälkeen kumpikaan zeus slotti ei enää pystynyt spawnaa unitteja. Takaraivossa oli myös koko ajan tieto siitä, että zeuksen liian monta lokaallisit spawnattua yksikköä aiheuttaa desynkkiä ja fps droppia pelaajille jolloin olisi kuitekin joutunut yrittää pitää AI määrä maltillisena.

Lopuksi tuli tieto siitä että "vihollinen on päässyt kunnon krh asemiin" ja että ne aloittavat FOB alueen tulittamisen epäsuoralla. Se muutamassa kohdassa osua hieman liian lähelle... pahoittelut siitä. Tosin tavoite oli aina ampua tähystyslaukaus tai kaksi asemien eteen ja vasta sen jälkeen ampua pienellä vaikutuksella. Lopussa HAL heräsi ja ajatti lopulta ties mitä vaunua paikalle ennen kuin ehdin puuttua tilanteeseen (oletin jo, että tehtävä oli loppumassa eikä uutta ryntäystä tulossa).

Omat mietteet on, että mielummin jatkossa valmiit AI yksiköt kartalle (ja merkit kartalle mistä ne zeuksella löytää) ja vaikkapa tehtävätekijän toimesta ekat waypointit valmiina. Zeuksia 1-3 kpl sitten niitä ohjaamaan ja täydentämään. Tai sitten joko täysin puhdas HAL (tosin omat kokemukset siitä ollut kyllä heikot). Sanoisin myös että AI sopii myös paremmin puolustajaksi kuin hyökkääjäksi. Nyt oli useampi ajoneuvo joko jumittanut mäkeen, kiveen tai ajanut renkaan puhki kiveen.

Edit: no ei näistä lyhyet tullu...
Last edited by JoneKone on 30 Jan 2016, 00:52, edited 2 times in total.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Final Stand - Coop Eventti (Pe 29.1.2016 klo 20.00)

Post by Nummi »

JoneKone wrote:lyhyet kommentit
Jooh. Vaikka pelaajille tuntuisi jääneen tapahtumasta melko positiivinen fiilis, on tuo HAL + Zeus soppa ihan kestämätön. Joskus sitä omassa tehtävässäni kokeilin, heitin ensimmäisen kokeilukerran jälkeen roskiin koko idean.

Zeuksena oleminen on jo valmiiksi hektistä. Koordinoitu 2-3 zeuksen vastuulla oleva hyökkäys tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, vaikkakin siinäkin muodostuu ongelmaksi, että Zeus on koodattu ihan paskasti (Zeuksen internet vaikuttaa siihen kuinka älykkäitä sen hallitsemat AI:t ovat).

Hienosti selvisti haastavasta hommasta ilman ylilyöntejä. GG.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Post Reply