Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

Post by Cpl Honkonen »

Mun striimiin pisti joku venäläinen kommenttia että toivottavasti saahaan uusintapeli pian.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Kortonki
Posts: 94
Joined: 12 Aug 2015, 16:42

Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

Post by Kortonki »

Kieltämättä vähän turhalta vaikutti nuo kuljetuskopterit tuossa. Sama kait olisi lähtöpaikka siirtää lähemmäksi kohdetta. Muutenkin varmaan ikävä slotti lentäjille tehdä yks reissu ja sitten loppupeli pyöritellä peukaloita (?).

Muuten assettitasapaino vaikutti hyvältä vastapuolella pari teknikaalia meillä tulivoimaisia koptereita pari. Just sopivasti. Voisi ehkä viikkopelitehtävissäkin vähentää assetteja ja ryhmien käytössä olevia aseistettuja ajoneuvoja yms. niin tulisi enemmän kunnon jv -tetsausta.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

Post by JoneKone »

Kortonki wrote:Kieltämättä vähän turhalta vaikutti nuo kuljetuskopterit tuossa. Sama kait olisi lähtöpaikka siirtää lähemmäksi kohdetta. Muutenkin varmaan ikävä slotti lentäjille tehdä yks reissu ja sitten loppupeli pyöritellä peukaloita (?).

Muuten assettitasapaino vaikutti hyvältä vastapuolella pari teknikaalia meillä tulivoimaisia koptereita pari. Just sopivasti. Voisi ehkä viikkopelitehtävissäkin vähentää assetteja ja ryhmien käytössä olevia aseistettuja ajoneuvoja yms. niin tulisi enemmän kunnon jv -tetsausta.
Eilisen taktiikalla siirtymä olisi voinut tosiaan toteuttaa kuoramautoilla. Kopterit olisi mahdollistanut joukkojen pudottamista alueelle lähes minne vaan, ja sitä myöten mahdollistanut mielenkiintoisia taktisia koukkauksia, mutta se optio jätettiin nyt käyttämättä. Riskit oli kuitenkin eilisen tehtävässä isot ja ainakin itse olisin sitä mieltä, että käytetty LZ oli ihan ok (mitä nyt hieman kaukana, mutta hyviä LZ:ja oli harvassa tuolla kartalla). Ei kannata ajaa isoa raskasta kopteria joka kuljettaa joukkueellisen verran äijiä RPG miehien ammuttavaksi. Eri juttu on sitten jos MH-6:lla kuljetetaan iskujoukko selustaan, jolloin riski on minimoitu ja kalusto soveltuva nopeisiin rynnäkköihin.

Niin ja sivukommenttina, niin tarkoitushan oli siirtää kuljeutuskopujen pilotit gunnereiksi UH-1:siin kuljetustehtävän aikana. Eli eivät ne toimettomiksi olisi jäänyt. Ensimmäisen 20 minuutin aikana sidegunnerini Tonto suolasi jo aika huolella vihollista miniguneilla, eli slottina olisi tässä tehtävässä ollu varmaan ihan mielenkiintoinen.

Ite kuitenkin diggaan ajatuksesta, että yritetään eeppisiä maahanlaskuja (millä välinein vaan). Eilenkin se olisi onnistunut käsittääkseni melko hyvin ellei servu olisi kaatunut. Alun odotusaika oli JV:lle varmaan haastava paikka ja tässä tulee ilmi se jatkuva tasapainoongelma, että missä määrin pelaajien viihtyvyys pitää huomioida taistelusuunnitelmassa vs. taktiikoiden maksimointi.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

Post by Bummeri »

JoneKone wrote:Alun odotusaika oli JV:lle varmaan haastava paikka ja tässä tulee ilmi se jatkuva tasapainoongelma, että missä määrin pelaajien viihtyvyys pitää huomioida taistelusuunnitelmassa vs. taktiikoiden maksimointi.
En usko että se olisi ollut suurimalle osalle ongelma kunhan se peli vain ei olisi kaatunut.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Kortonki
Posts: 94
Joined: 12 Aug 2015, 16:42

Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

Post by Kortonki »

JoneKone wrote:Eilisen taktiikalla siirtymä olisi voinut tosiaan toteuttaa kuoramautoilla. Kopterit olisi mahdollistanut joukkojen pudottamista alueelle lähes minne vaan, ja sitä myöten mahdollistanut mielenkiintoisia taktisia koukkauksia, mutta se optio jätettiin nyt käyttämättä. Riskit oli kuitenkin eilisen tehtävässä isot ja ainakin itse olisin sitä mieltä, että käytetty LZ oli ihan ok (mitä nyt hieman kaukana, mutta hyviä LZ:ja oli harvassa tuolla kartalla). Ei kannata ajaa isoa raskasta kopteria joka kuljettaa joukkueellisen verran äijiä RPG miehien ammuttavaksi. Eri juttu on sitten jos MH-6:lla kuljetetaan iskujoukko selustaan, jolloin riski on minimoitu ja kalusto soveltuva nopeisiin rynnäkköihin.

Niin ja sivukommenttina, niin tarkoitushan oli siirtää kuljeutuskopujen pilotit gunnereiksi UH-1:siin kuljetustehtävän aikana. Eli eivät ne toimettomiksi olisi jäänyt. Ensimmäisen 20 minuutin aikana sidegunnerini Tonto suolasi jo aika huolella vihollista miniguneilla, eli slottina olisi tässä tehtävässä ollu varmaan ihan mielenkiintoinen.

Ite kuitenkin diggaan ajatuksesta, että yritetään eeppisiä maahanlaskuja (millä välinein vaan). Eilenkin se olisi onnistunut käsittääkseni melko hyvin ellei servu olisi kaatunut. Alun odotusaika oli JV:lle varmaan haastava paikka ja tässä tulee ilmi se jatkuva tasapainoongelma, että missä määrin pelaajien viihtyvyys pitää huomioida taistelusuunnitelmassa vs. taktiikoiden maksimointi.
Ei tuo odottaminen tiukkaa tehnyt, hyvähän vain jos ilma koettaa oikeasti varmistaa hyvän LZ:n ettei sieltä tosiaan se joukkueellinen äijiä menetetä omaan huolimattomuuteen. Itsellä ei tilannetietoa ollut mitä siellä kentällä tapahtui ennen kaatumista, mutta lentäjien kannalta varmasti mielenkiintoista etsiä oikeasti varma LZ kun/jos vihollinen edennyt etäämällä kohteesta mitä oletettu. Tuonkaltaisia yllättäviä tilanteita pitääkin tulla, jossa tarvitaan johdolta/lentäjiltä hyvää pelisilmää.

En tiedä miten nuo maahanlaskut oikeasti tehdään, mutta ilman ja jv:n kannalta nuo maahanlaskut voisi olla mielenkiintoisempia jos tehtäisiin yhden ison siirtymän sijaan useampi reissu pienemmällä kopterilla, jolloin ekana saapuville jäisi LZ:n varmistaminen ja lentäjille enemmän tekemistä.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

Post by JoneKone »

Kortonki wrote: En tiedä miten nuo maahanlaskut oikeasti tehdään, mutta ilman ja jv:n kannalta nuo maahanlaskut voisi olla mielenkiintoisempia jos tehtäisiin yhden ison siirtymän sijaan useampi reissu pienemmällä kopterilla, jolloin ekana saapuville jäisi LZ:n varmistaminen ja lentäjille enemmän tekemistä.
Toi on se suositeltava käytäntö mikäli alueesta on puutteellista tiedustelutietoa ja halutaan minimoida riskejä. 1 JV ryhmä laskeutuu kauempaa matalan riskin alueelle ja käy jalkaisin haravoimassa varsinaista LZ samaan aikaan kun hekot käy hakemassa isompaa erää jengiä. Ryhmä valmistautuu myös tarpeen tullen savuttamaan hekon laskeutumisaluetta ennakoivasti. Helpommin löytyy myös tarpeeksi pilotteja yksittäiselle kuljetushekolle ja niitä voi sitten tosiaan helposti siirtää esim. juurikin venomeihin gunnereiksi alun kuljetustehtävien jälkeen.

Tehtäväntekijä voi sitten baseen laittaa 1-2 ylimääräistä kuljetushelikopteria, jos vaikka ensimmäinen laskeutuminen menisikin pieleen ja kopteri tuhoutuu niin voi sitten Venomista co-pilot tai henkiin jäänyt pilotti vielä palata baseen hakemaan uutta kopteria alle.

Vaihtoehtoisesti voi myös tehdä niin, että ensin kuljetetaan pääjoukko, mutta jätetään kauemmaksi ettei vihollinen varmasti pysty vaikuttamaan LZ:aan. Kun pääjoukko on saatu turvallisesti alueelle, niin sen jälkeen pystyy yhdellä kopterilla liikuttamaan yksittäisiä ryhmiä vihollisen flänkkeihin jos se on taktisesti järkevää. Kuljetushelikopteri ei ole enää päätehtävänsä jälkeen yhtä tärkeässä roolissa jolloin sen tehtävien riskitasoa voi nostaa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

Post by Tonto- »

Tuon ekan LZ:n olisi pitänyt vaan ponnekkaammin julistaa turvalliseksi, sillä sitähän se oli. Muutama teknikaali ja ehkä 6-8 äijää niiden mukana oli 2km^2 alueella. Ensisijaiselle LZ:lle ei kohdistunut mitään uhkaa.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

Post by Tarmo »

Eilisessä huolestutti eniten aika.
Tehtävän pituudeksi oli laitettu 1h 40min, sis 15min alueen hallinta-aika. Muistaakseni.
Maahanlasku oli 6,5km päässä. Tällöin jokainen kilometri olisi pitänyt mennä noin kymmenessä minuutissa; aikamoista ravia jo ilman taisteluakin. Olimme basessa noin 40min.
Jos lähemmäs halutaan mennä, nousee lentäjien rooli ja taidot enemmän esille. Jännäksi menee. Banzaiii!
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

Post by JoneKone »

Tarmo wrote: Jos lähemmäs halutaan mennä, nousee lentäjien rooli ja taidot enemmän esille. Jännäksi menee. Banzaiii!
Siinä oli vissiin sellainen taktinen väärikäsitys käynyt että 1 gridi on 500 m. Eli teoriassa homma meni oikein. :) Pilottitilannetta ei taas helpota myöskään se ettei käytännössä koskaan lennetä vakiokalustolla. Mateluvauhtia ja varovasti lentäen varmaan osaa kuka tahansa lentää millä kopterilla vaan, mut jos halutaan vauhdikasta ja tehokasta toimintaa niin silloin se jo vaatiikin piloteilta taitoa. Etenkin jos alla on bussin kokoinen monsteri mitä ei muuten käytetä... :)

Mut tulen tässä sännöllisen epäsäännöllisin välein pitämään koputreenejä silloin kun servu on tyhjä. Mukaan vaan jos kiinnostaa...
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200

Post by Tarmo »

JoneKone wrote:
Tarmo wrote: Jos lähemmäs halutaan mennä, nousee lentäjien rooli ja taidot enemmän esille. Jännäksi menee. Banzaiii!
Siinä oli vissiin sellainen taktinen väärikäsitys käynyt että 1 gridi on 500 m. Eli teoriassa homma meni oikein. :)
Jaaaaaaaa, no siiitten asia onkin jo ihan toinen. Vejänpä kiireväittämäni takaisin :mrgreen:
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
Post Reply