Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
- Cpl Honkonen
- Posts: 657
- Joined: 01 Aug 2015, 14:39
- Location: Iisalmi
Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
Mun striimiin pisti joku venäläinen kommenttia että toivottavasti saahaan uusintapeli pian.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
Kieltämättä vähän turhalta vaikutti nuo kuljetuskopterit tuossa. Sama kait olisi lähtöpaikka siirtää lähemmäksi kohdetta. Muutenkin varmaan ikävä slotti lentäjille tehdä yks reissu ja sitten loppupeli pyöritellä peukaloita (?).
Muuten assettitasapaino vaikutti hyvältä vastapuolella pari teknikaalia meillä tulivoimaisia koptereita pari. Just sopivasti. Voisi ehkä viikkopelitehtävissäkin vähentää assetteja ja ryhmien käytössä olevia aseistettuja ajoneuvoja yms. niin tulisi enemmän kunnon jv -tetsausta.
Muuten assettitasapaino vaikutti hyvältä vastapuolella pari teknikaalia meillä tulivoimaisia koptereita pari. Just sopivasti. Voisi ehkä viikkopelitehtävissäkin vähentää assetteja ja ryhmien käytössä olevia aseistettuja ajoneuvoja yms. niin tulisi enemmän kunnon jv -tetsausta.
Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
Eilisen taktiikalla siirtymä olisi voinut tosiaan toteuttaa kuoramautoilla. Kopterit olisi mahdollistanut joukkojen pudottamista alueelle lähes minne vaan, ja sitä myöten mahdollistanut mielenkiintoisia taktisia koukkauksia, mutta se optio jätettiin nyt käyttämättä. Riskit oli kuitenkin eilisen tehtävässä isot ja ainakin itse olisin sitä mieltä, että käytetty LZ oli ihan ok (mitä nyt hieman kaukana, mutta hyviä LZ:ja oli harvassa tuolla kartalla). Ei kannata ajaa isoa raskasta kopteria joka kuljettaa joukkueellisen verran äijiä RPG miehien ammuttavaksi. Eri juttu on sitten jos MH-6:lla kuljetetaan iskujoukko selustaan, jolloin riski on minimoitu ja kalusto soveltuva nopeisiin rynnäkköihin.Kortonki wrote:Kieltämättä vähän turhalta vaikutti nuo kuljetuskopterit tuossa. Sama kait olisi lähtöpaikka siirtää lähemmäksi kohdetta. Muutenkin varmaan ikävä slotti lentäjille tehdä yks reissu ja sitten loppupeli pyöritellä peukaloita (?).
Muuten assettitasapaino vaikutti hyvältä vastapuolella pari teknikaalia meillä tulivoimaisia koptereita pari. Just sopivasti. Voisi ehkä viikkopelitehtävissäkin vähentää assetteja ja ryhmien käytössä olevia aseistettuja ajoneuvoja yms. niin tulisi enemmän kunnon jv -tetsausta.
Niin ja sivukommenttina, niin tarkoitushan oli siirtää kuljeutuskopujen pilotit gunnereiksi UH-1:siin kuljetustehtävän aikana. Eli eivät ne toimettomiksi olisi jäänyt. Ensimmäisen 20 minuutin aikana sidegunnerini Tonto suolasi jo aika huolella vihollista miniguneilla, eli slottina olisi tässä tehtävässä ollu varmaan ihan mielenkiintoinen.
Ite kuitenkin diggaan ajatuksesta, että yritetään eeppisiä maahanlaskuja (millä välinein vaan). Eilenkin se olisi onnistunut käsittääkseni melko hyvin ellei servu olisi kaatunut. Alun odotusaika oli JV:lle varmaan haastava paikka ja tässä tulee ilmi se jatkuva tasapainoongelma, että missä määrin pelaajien viihtyvyys pitää huomioida taistelusuunnitelmassa vs. taktiikoiden maksimointi.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
En usko että se olisi ollut suurimalle osalle ongelma kunhan se peli vain ei olisi kaatunut.JoneKone wrote:Alun odotusaika oli JV:lle varmaan haastava paikka ja tässä tulee ilmi se jatkuva tasapainoongelma, että missä määrin pelaajien viihtyvyys pitää huomioida taistelusuunnitelmassa vs. taktiikoiden maksimointi.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
Ei tuo odottaminen tiukkaa tehnyt, hyvähän vain jos ilma koettaa oikeasti varmistaa hyvän LZ:n ettei sieltä tosiaan se joukkueellinen äijiä menetetä omaan huolimattomuuteen. Itsellä ei tilannetietoa ollut mitä siellä kentällä tapahtui ennen kaatumista, mutta lentäjien kannalta varmasti mielenkiintoista etsiä oikeasti varma LZ kun/jos vihollinen edennyt etäämällä kohteesta mitä oletettu. Tuonkaltaisia yllättäviä tilanteita pitääkin tulla, jossa tarvitaan johdolta/lentäjiltä hyvää pelisilmää.JoneKone wrote:Eilisen taktiikalla siirtymä olisi voinut tosiaan toteuttaa kuoramautoilla. Kopterit olisi mahdollistanut joukkojen pudottamista alueelle lähes minne vaan, ja sitä myöten mahdollistanut mielenkiintoisia taktisia koukkauksia, mutta se optio jätettiin nyt käyttämättä. Riskit oli kuitenkin eilisen tehtävässä isot ja ainakin itse olisin sitä mieltä, että käytetty LZ oli ihan ok (mitä nyt hieman kaukana, mutta hyviä LZ:ja oli harvassa tuolla kartalla). Ei kannata ajaa isoa raskasta kopteria joka kuljettaa joukkueellisen verran äijiä RPG miehien ammuttavaksi. Eri juttu on sitten jos MH-6:lla kuljetetaan iskujoukko selustaan, jolloin riski on minimoitu ja kalusto soveltuva nopeisiin rynnäkköihin.
Niin ja sivukommenttina, niin tarkoitushan oli siirtää kuljeutuskopujen pilotit gunnereiksi UH-1:siin kuljetustehtävän aikana. Eli eivät ne toimettomiksi olisi jäänyt. Ensimmäisen 20 minuutin aikana sidegunnerini Tonto suolasi jo aika huolella vihollista miniguneilla, eli slottina olisi tässä tehtävässä ollu varmaan ihan mielenkiintoinen.
Ite kuitenkin diggaan ajatuksesta, että yritetään eeppisiä maahanlaskuja (millä välinein vaan). Eilenkin se olisi onnistunut käsittääkseni melko hyvin ellei servu olisi kaatunut. Alun odotusaika oli JV:lle varmaan haastava paikka ja tässä tulee ilmi se jatkuva tasapainoongelma, että missä määrin pelaajien viihtyvyys pitää huomioida taistelusuunnitelmassa vs. taktiikoiden maksimointi.
En tiedä miten nuo maahanlaskut oikeasti tehdään, mutta ilman ja jv:n kannalta nuo maahanlaskut voisi olla mielenkiintoisempia jos tehtäisiin yhden ison siirtymän sijaan useampi reissu pienemmällä kopterilla, jolloin ekana saapuville jäisi LZ:n varmistaminen ja lentäjille enemmän tekemistä.
Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
Toi on se suositeltava käytäntö mikäli alueesta on puutteellista tiedustelutietoa ja halutaan minimoida riskejä. 1 JV ryhmä laskeutuu kauempaa matalan riskin alueelle ja käy jalkaisin haravoimassa varsinaista LZ samaan aikaan kun hekot käy hakemassa isompaa erää jengiä. Ryhmä valmistautuu myös tarpeen tullen savuttamaan hekon laskeutumisaluetta ennakoivasti. Helpommin löytyy myös tarpeeksi pilotteja yksittäiselle kuljetushekolle ja niitä voi sitten tosiaan helposti siirtää esim. juurikin venomeihin gunnereiksi alun kuljetustehtävien jälkeen.Kortonki wrote: En tiedä miten nuo maahanlaskut oikeasti tehdään, mutta ilman ja jv:n kannalta nuo maahanlaskut voisi olla mielenkiintoisempia jos tehtäisiin yhden ison siirtymän sijaan useampi reissu pienemmällä kopterilla, jolloin ekana saapuville jäisi LZ:n varmistaminen ja lentäjille enemmän tekemistä.
Tehtäväntekijä voi sitten baseen laittaa 1-2 ylimääräistä kuljetushelikopteria, jos vaikka ensimmäinen laskeutuminen menisikin pieleen ja kopteri tuhoutuu niin voi sitten Venomista co-pilot tai henkiin jäänyt pilotti vielä palata baseen hakemaan uutta kopteria alle.
Vaihtoehtoisesti voi myös tehdä niin, että ensin kuljetetaan pääjoukko, mutta jätetään kauemmaksi ettei vihollinen varmasti pysty vaikuttamaan LZ:aan. Kun pääjoukko on saatu turvallisesti alueelle, niin sen jälkeen pystyy yhdellä kopterilla liikuttamaan yksittäisiä ryhmiä vihollisen flänkkeihin jos se on taktisesti järkevää. Kuljetushelikopteri ei ole enää päätehtävänsä jälkeen yhtä tärkeässä roolissa jolloin sen tehtävien riskitasoa voi nostaa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
Tuon ekan LZ:n olisi pitänyt vaan ponnekkaammin julistaa turvalliseksi, sillä sitähän se oli. Muutama teknikaali ja ehkä 6-8 äijää niiden mukana oli 2km^2 alueella. Ensisijaiselle LZ:lle ei kohdistunut mitään uhkaa.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
Eilisessä huolestutti eniten aika.
Tehtävän pituudeksi oli laitettu 1h 40min, sis 15min alueen hallinta-aika. Muistaakseni.
Maahanlasku oli 6,5km päässä. Tällöin jokainen kilometri olisi pitänyt mennä noin kymmenessä minuutissa; aikamoista ravia jo ilman taisteluakin. Olimme basessa noin 40min.
Jos lähemmäs halutaan mennä, nousee lentäjien rooli ja taidot enemmän esille. Jännäksi menee. Banzaiii!
Tehtävän pituudeksi oli laitettu 1h 40min, sis 15min alueen hallinta-aika. Muistaakseni.
Maahanlasku oli 6,5km päässä. Tällöin jokainen kilometri olisi pitänyt mennä noin kymmenessä minuutissa; aikamoista ravia jo ilman taisteluakin. Olimme basessa noin 40min.
Jos lähemmäs halutaan mennä, nousee lentäjien rooli ja taidot enemmän esille. Jännäksi menee. Banzaiii!
Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
Siinä oli vissiin sellainen taktinen väärikäsitys käynyt että 1 gridi on 500 m. Eli teoriassa homma meni oikein. Pilottitilannetta ei taas helpota myöskään se ettei käytännössä koskaan lennetä vakiokalustolla. Mateluvauhtia ja varovasti lentäen varmaan osaa kuka tahansa lentää millä kopterilla vaan, mut jos halutaan vauhdikasta ja tehokasta toimintaa niin silloin se jo vaatiikin piloteilta taitoa. Etenkin jos alla on bussin kokoinen monsteri mitä ei muuten käytetä...Tarmo wrote: Jos lähemmäs halutaan mennä, nousee lentäjien rooli ja taidot enemmän esille. Jännäksi menee. Banzaiii!
Mut tulen tässä sännöllisen epäsäännöllisin välein pitämään koputreenejä silloin kun servu on tyhjä. Mukaan vaan jos kiinnostaa...
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Tushino-pelit | Sunnuntaina 10.1.2016 klo18 | TVT200
Jaaaaaaaa, no siiitten asia onkin jo ihan toinen. Vejänpä kiireväittämäni takaisinJoneKone wrote:Siinä oli vissiin sellainen taktinen väärikäsitys käynyt että 1 gridi on 500 m. Eli teoriassa homma meni oikein.Tarmo wrote: Jos lähemmäs halutaan mennä, nousee lentäjien rooli ja taidot enemmän esille. Jännäksi menee. Banzaiii!