AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Post by Tarmo »

Tarmo wrote:Terse,

Siviiliksi olen tälläytynyt, mutta kerkeäminen aloitukseen on fifti-sixti. Mutta tulen kun joudan.
Päivystysvuorolla taas rankaisivat.

nimim. "Henk. koht. Tapsantanssit 31.12 klo15 -->"
Ja "vituks meni", sanoi Vatanen. Ja Vatanen oli viisas mies.
Eli en kerkeä ollenkaan. PERKELE!
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
DarkSim
Posts: 66
Joined: 28 Mar 2015, 21:01

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Post by DarkSim »

Piti lähteä aikaisin - vaimo.

Ihan hyvä tapahtuma. Tälle pelaaja määrälle olisi ehkä kannattanut rajata peli aluetta vähäsen. Vaikuttu vähän tyhjältä meidän perspektiivistä ennen puhetta.
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Post by Paavo »

Tapahtumasäännöissä lukee:

3. Pelaajien tulee ymmärtää että heidän pelaamassaan roolissa he eivät ole kylmäverisiä massamurhaajia. Mielivaltainen väkivalta ei ole sallittua, ja väkivallan käytön pitää aina olla perusteltavissa. Pelaajien on toimittava niin että hengissä säilyminen on heille aina tärkeämpää kun esimerkiksi kuoleminen marttyyrinä. Putkassa vietetty yö voittaa aina sairaalareissun tai kuoleman.

4. Poliisiasemille eikä tilannekeskukseen saa tarkoituksenmukaisesti ja tavoitteellisesti hyökätä! Poliisiasema ei saa olla väkivaltaisen toiminnan kohteena, eli niitä ei tulla räjäyttämään tai sinne ei tulla murhaamaan kaikkia poliiseja.

Lisäksi eventin alussa mainittu:

- Sairaala-alueella on rauhoitettua aluetta jossa ei saa tappaa / ryöstää pelaajia.
- Taikalaatikkoa ei sääntöjen mukaan saanut käyttää muuhun kun esimerkiksi varusteiden korjaamiseen jos niissä on jotain häikkää - laatikkoa ei saanut käyttää esimerkiksi itsensä aseistamiseen.

-------------------------------------

Pelaajien antamien raporttien pohjalta sekä AAR:n pohjalta asetan seuraaville pelaajille elinikäisen bannin Hardline tapahtumiin yllä mainittujen sääntöjen rikkomisen vuoksi:

Ronox
Mikkis997

Te olette osoittaneet että te ette kykene tämän tyyliseen roolipelaamiseen meidän yhteisössä. Ainakaan minun organisoimiin tapahtumiin teillä ei ole enää asiaa.
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Post by Paavo »

Kaikin puolin erittäin hauska eventti jälleen kerran - kiitos kaikille osallistujille!

Oma paras hetki apulaispoliisipäällikkönä:

Olin ajamassa takaisin Länsi-Poliisiasemalle kun kuulin poliisiradiosta että sataman lähettyvillä on aseistettuja rikollisia. Riensin paikalle ja onnistuinkin ampumaan yhden sillan alla minua kohti ampuneen rikollisen. Paikalle tuli Charliesta yksi partio, ja me jäimme odottamaan EMT:tä paikalle. Sitten tapahtui jotain kummaa: Diktaattori twiittasi globaalisti että minua epäillään terroristien avustamisesta, minut pitää pidättää ja toimittaa diktaattorin luokse. Tämä perusteeton syyte tuli täysin puun takaa itselleni. Charlien partio sitten välittömästi pyysi minua antautumaan, pistivät minut nippuun ja lastasivat minut poliisiautoon.

Sitten paikalle ilmestyi aseistettu rikollinen joka ampui charlie partion siihen paikkaan. Ajattelin mielessäni että ei perkele, diktaattori on varmaan muuttunut hulluksi ja aikoo teloittaa minut syyttömyydestäni huolimatta. Riisuin äkkiä poliisiunivormun pois päältäni ja pyysin paikalle tullutta aseistettua rikollista vapauttamaan minut (hän varmaan luuli että olin myös rikollinen). Samalla hetkellä kun minut vapautettiin, poliisikopteri laskeutui 5 metrin päähän meistä. Pienen kaaoksen ja laukaustenvaihdon säestämänä onnistuin ottamaan poliisiauton haltuuni ja lähdin ajamaan alusvaatteissani pakoon poliiseja. Matka päättyi parin minuutin ajon jälkeen täystörmäykseen liikennemerkin kanssa. Taju meni mutta henki ei. Poliisit nappasivat minut kyytiin kopteriin ja EMT elvytti minut satamassa. Kaikki vain ihmettelivät että "Paavo mitä olet mennyt tekemään"...

Minut toimitettiin diktaattorin luokse jossa sovittiin että poliisipäällikkö toimii oikeusavustajani oikeudenkäynnissä. Selitin poliisipäällikkö Nilssonille ja STRIKE-ryhmän johdolle että minut oltiin lavastettu syylliseksi. Ilmeisesti jeparikollegani uskoivat minua enemmän kun diktaattoria, joka toimi muutenkin ennalta-arvaamattomasti ja väkivaltaisesti, kun STRIKE-ryhmän poliisikollega antoi minulle pistoolin. Juuri kun oikeudenkäsittelyn oli määrä alkaa, venäjän armeijan delegaatio putkahti paikalle. Nillson ja STRIKE-ryhmä alkoivat saattaa minua pois paikalta -> Minun käskettiin pysyä paikoillani -> Jatkoimme matkaa -> Lähdin juoksuun -> Seurasi mexican standoff poliisivoimien, venäjän armeijan delegaation ja turvallisuuspoliisin välillä. AIVAN MAHTAVA LOPETUS EVENTILLE :D
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Post by Saunatyyny »

Paavo wrote:Kaikin puolin erittäin hauska eventti jälleen kerran - kiitos kaikille osallistujille!

Oma paras hetki apulaispoliisipäällikkönä:

Olin ajamassa takaisin Länsi-Poliisiasemalle kun kuulin poliisiradiosta että sataman lähettyvillä on aseistettuja rikollisia. Riensin paikalle ja onnistuinkin ampumaan yhden sillan alla minua kohti ampuneen rikollisen. Paikalle tuli Charliesta yksi partio, ja me jäimme odottamaan EMT:tä paikalle. Sitten tapahtui jotain kummaa: Diktaattori twiittasi globaalisti että minua epäillään terroristien avustamisesta, minut pitää pidättää ja toimittaa diktaattorin luokse. Tämä perusteeton syyte tuli täysin puun takaa itselleni. Charlien partio sitten välittömästi pyysi minua antautumaan, pistivät minut nippuun ja lastasivat minut poliisiautoon.

Sitten paikalle ilmestyi aseistettu rikollinen joka ampui charlie partion siihen paikkaan. Ajattelin mielessäni että ei perkele, diktaattori on varmaan muuttunut hulluksi ja aikoo teloittaa minut syyttömyydestäni huolimatta. Riisuin äkkiä poliisiunivormun pois päältäni ja pyysin paikalle tullutta aseistettua rikollista vapauttamaan minut (hän varmaan luuli että olin myös rikollinen). Samalla hetkellä kun minut vapautettiin, poliisikopteri laskeutui 5 metrin päähän meistä. Pienen kaaoksen ja laukaustenvaihdon säestämänä onnistuin ottamaan poliisiauton haltuuni ja lähdin ajamaan alusvaatteissani pakoon poliiseja. Matka päättyi parin minuutin ajon jälkeen täystörmäykseen liikennemerkin kanssa. Taju meni mutta henki ei. Poliisit nappasivat minut kyytiin kopteriin ja EMT elvytti minut satamassa. Kaikki vain ihmettelivät että "Paavo mitä olet mennyt tekemään"...

Minut toimitettiin diktaattorin luokse jossa sovittiin että poliisipäällikkö toimii oikeusavustajani oikeudenkäynnissä. Selitin poliisipäällikkö Nilssonille ja STRIKE-ryhmän johdolle että minut oltiin lavastettu syylliseksi. Ilmeisesti jeparikollegani uskoivat minua enemmän kun diktaattoria, joka toimi muutenkin ennalta-arvaamattomasti ja väkivaltaisesti, kun STRIKE-ryhmän poliisikollega antoi minulle pistoolin. Juuri kun oikeudenkäsittelyn oli määrä alkaa, venäjän armeijan delegaatio putkahti paikalle. Nillson ja STRIKE-ryhmä alkoivat saattaa minua pois paikalta -> Minun käskettiin pysyä paikoillani -> Jatkoimme matkaa -> Lähdin juoksuun -> Seurasi mexican standoff poliisivoimien, venäjän armeijan delegaation ja turvallisuuspoliisin välillä. AIVAN MAHTAVA LOPETUS EVENTILLE :D
Ei kannata varastaa AK:ta venäläisiltä ja jos sen tekee mielummin palauttaa kuin katuu.
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
JyCke
Posts: 12
Joined: 04 Aug 2013, 18:45

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Post by JyCke »

Juu tosta ronoxista, oltiin j0ntt1n kanssa autossa, oltiin menossa keikalle kun emppu ilmotti jostain ampumisesta, käski seurata, menetettiin näköyhteys hetkeks, kun käännettiin autoa ja oltii et no tossahan se, katottiin ronoxia ja se päätti kysyä et halutaaks me kuolla, oltiin autossa ja se avas tulen... AAR 02:24:30-> Toki tuli hetkeks vähän jännää, mutta nii...
EDIT: Niii, ja nää on kyllä mahtavia tapahtumia, tota pohjosen aluetta ois voinu pikkusen rajata, pienemmäks, kun siellä ei hirveesti tapahtunu alkuun ainakaan kun niin vähän porukkaa tällä kertaa...

"Joo ei tääl mitää, toi diktaattori on vähä sekasin"
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Post by Makela »

...ekaa kertaa netti nurin kuluvan vuoden aikana... *ei vituttanu yhtää* :x
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Post by Samtactician »

Fiiliksiä pelistä näin Poliisin Länsipiirin ylikonstaapelin (A1) kannalta:

Tunnelma oli pelissä hyvä, muutama rutiinomainen tarkastus tehtiin ja koitettiin selvitellä epäilyttäviä tapahtumia, siviilit toimi pääasiassa kunnioittavasti virkavaltaa kohtaan. Kommunikointi johdon ja partioiden välillä oli haastavaa ja esimerkiksi poliisikopterin tiedonkulkua partioille yksinkertaistasin itse rankasti. voisiko piirit toimia itsenäisesti esim omilla kanavillaan seuraavissa peleissä ja tarvittaessa sitten JOKE/TIKE/HAUKKA tulisi itse oikealle kanavalle ohjeistamaan tai pyytämään partiota tehtävälle. nykyisessä kokoonpanossa itse en ainakaan kerennyt saati pystynyt jokaista joken / haukan kommenttia kertomaan koko piirille jolloin tiedonkulku automaattisesti oli vajaata, + en itse koskaan oikein ollut selvillä milloin Tike kanavalla oli tapahtumaa joka olisi vaatinut huomiotamme enemmän(HAUKAN tiedonannot taisi ainoastaan silloin olla alfalle hyödyllistä kun itse olin takaa ajossa mukana kun tietääkseni minulla alfasta oli ainoa keskusteluväylä kopteriin, eikä tiukassa takaa-ajossa muutenkaan ole mahdollista välittää viestejä komentokanavaa pitkin tarpeeksi nopeasti).

Mitä tulee itse pelimaailman tapahtumiin omalta osaltani niin voisin mainita että päädyin tajuttomaksi kolme kertaa. Ensimmäinen (1.) kerta on tilanne jossa monta poliisia jahtaa muutamaa juoksevaa siviiliä jotka eivät reagoi mitenkään käskytykseen, saavun siviilien perässä autolle, epäilty siviili menee etuoven lähelle ja käskytän häntä olemaan nousematta autoon, käskytyksestä huolimatta siviili nousee autoon jolloin itse yritän ampua ajoneuvon eturenkaan rikki. siviili vastaa tähän siten että ajaa päälleni(AAR 01:25:36 Länsikaupunki aukion pohjoispuolella).

Toinen kerta (2.) on sellainen että HAUKAN ilmoituksien kautta päädyn läntiselle poliisiasemalle vastaanottamaan aluetta kohti tulevia aseistautuneita siviilejä, pyrin käskyttämään siivilejä pysähtymään ja antautumaan. yhden siviilin luovuttaessa koitan katsoa mihin se toinen katosi jolloin näkökentästäni aikasemmin karkaama siviili ampuu minua kylkeen, tämän kyseisen siviilin saan jotenkuten torjuttua jolloin äsken antautuneena ollut siviili ampuu kauempaa sivukujalta minut poliisiaseman viereen. positiivisena puolena voitaisiin ajatella että sain ilmeisesti molemmat siviilit kuitenkin maahan vaikka myös itse menetin kyseisessä tulitaistelussa tajuntani. Tässä tapahtumasarjassa voisin kyseenalaistaa sitä että miksi kolme siviiliä tms hyökkää poliisiaseman vieressä poliisin kimppuun, olikohan alkuperäinen suunnitelma hyökätä juuri poliisiasemalle johon minä satuin tulemaan pahalla hetkellä mukaan? (AAR 02:20:27 Länsi poliisiaseman eteläpuoli)

kolmas kerta (3.) Lähdimme partiokaverin kanssa jahtaamaan epäilyttävää siviiliä joka ilmeisesti poliisin kohdatessaan lähti heti pinkomaan täysiä karkuun, tilanne päätty siten että siviili nähtiin juoksevan nurkan taakse, minä tietenkin äkkiä perässä ettei se pääse karkaamaan, nurkan takaa en enää saa näköhavaintoa siviiliin, edessäni on vain poliisi auto, siirryn poliisiauton vierelle tähystämään jolloin hoksaan että siviili on auton takana piilossa pistooli kädessään, kerkeän huutamaan vain partiokaverille "ase ase" jolloin siviili päättää ampua minut pois pelistä, onneksi partiokaveri saa pelastettua tilanteen ja poistaa siviilin maahan (AAR 02:35:52 Länsi poliisiasemasta Itä-Etelä suntaan).

Näistä minun tapahtumista tulee mieleen että joko minä olen aivan liian varovainen ampumaan siviiliä sen reagoimatta käskytykseen tai siiviilit ovat liian herkkiä hyökkäämään asein poliisia kohti, taaiiii minulle vain sattu erikoisen liipasinherkkiä siviileitä kohdalleni, ja ainakin AAR:n mukaan näin näyttäisikin olevan että siellä on vähän samoja persoonia näissä tapahtumissa.

Loppupäätelmänä voisin kuitenkin kiittää Paavoa eventin järjestämisestä, Partiokaveria hyvästä yhteistyöstä ja kaikkia länsipiirin partioita hyvästä meiningistä ja outojenkin käskyjen pääasiallisesta toteuttamisesta. Pahoittelut poliisin johtoyksikölle kommunikointivaikeuksista.

-Samtac
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Post by JoneKone »

Samtactician wrote:Fiiliksiä pelistä näin Poliisin Länsipiirin ylikonstaapelin (A1) kannalta:

Näistä minun tapahtumista tulee mieleen että joko minä olen aivan liian varovainen ampumaan siviiliä sen reagoimatta käskytykseen tai siiviilit ovat liian herkkiä hyökkäämään asein poliisia kohti, taaiiii minulle vain sattu erikoisen liipasinherkkiä siviileitä kohdalleni, ja ainakin AAR:n mukaan näin näyttäisikin olevan että siellä on vähän samoja persoonia näissä tapahtumissa.
Sanoisin, että AFI:ssa on nykyään jonkin verran pelaajia joiden taustat ovat PvP peleissä, jolloin myös liipasinsormi on aina herkässä. Ei niin välitä toteutuiko tehtävä, jäikö omasta ryhmästä ketään henkiin tai pysyttiinkö sovituissa sännöissä, kunhan frägejä tulee... :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK REDUX | POLIISIT VS ROSVOT | Ma 28.12.2015 klo 19

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Selkeyden vuoksi avaan tuota Paavon pidätyskeissiä ja siitä seurannutta tulitaistelua näin pidättävän poliisipartion näkökulmasta. AAR kohta 2:43:00-> Länsisatama.

C1 oli juuri pidättänyt Paavon hyvässä yhteisymmärryksessä ja meinasimme jo lähteä pois. Jäimme kuitenkin vielä keräämään aikaisemmista tulitaisteluista jääneitä aseita pois, kun kuulin takana jonkun kerran puhuvan jotain. Aikaisemmin tapahtuneiden tulitaisteluiden ja paavon epäilyttävän pidätysmääräyksen seurauksena osasin jo odottaa kyseessä olevan jonkun pahantekijän ja hyppäsin ulos pistooli tanassa. Näin edessä olevaan puskaan piiloutuneena ainakin 2 miestä, joita käskyttäessä toinen lähti vasemmalle (arttu) ja hänellä näkyi haulikko esillä. Sen enempää enää odottamatta, avasin tulen arttuun ja sain hänet maihin. Ahterilla(?) ei vielä ollut asetta esillä, joten sain hänet piikille ennenkuin hän sitä alkoi kaivaa taskustaan. En kuitenkaan ollut huomannut kolmatta, Kortonkia(?), joka hoiteli minut, jonka taas partiokaveri JyCke hoiti. Valitettavasti Ahteri jäi vielä henkiin, mutta paikalle saapunut helikopteri ja STRIKE team saivat aikaan näyttävän shown, jonka turvin Paavo sai mahdollisuuden toteuttaa lisää eeppisiä tilanteita :lol: Lopulta JyCke valitettavasti kuoli verenvuotoon ja minut EMT ehti hoitaa juuri ennen kuiviin vuotamista. Kortonki hoidettiin myös pari kertaa, kun STRIKElla(?) oli vähän liipaisinsormi herkkänä, yritti vielä karatakin, mutta päätyi lopulta istumaan putkassa koko loppupelin ajan 8-)

Käsittääkseni tulenavaukseni tuli pienenä yllätyksenä tälle rikollispoppoolle, mutta tosiaan tuo avoimesti haulikon kantaminen esillä riitti jo tuossa tilanteessa voimankäytön aloittamiseen. Mietin jo, että onko nämä niitä Paavon rikolliskavereita tulossa vapauttamaan häntä.
Post Reply