AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Makela »

Mitä nyt noihin radiohin tulee, niin radiokommunikaati suunitelman olisin ehkä tehnyt vähän erillailla:

HÄKE (1 henkilö):
- kuuntelee 112
- välittää TIKElle keissejä
- toimii pitkällä radiolla (112.0 on molempiin radioihin käypä taajuus...kai)

TIKE (1 henkilö)
- kuuntelee HÄKEä omalla "häke-tike" taajuudella
- saa HÄKEltä tiedon keisseistä
- toimii pitkällä radiolla
- toimittaa tiedot keisseistä aluekeskuksille (jotka samalla poliisipäällikkö ja apupoliisipäällikkö)

ALUEKESKUKSET (2 henkeä)
- kuuntelee TEKIä (pitkä) ja OMIEN ALUEITTENSA "dispach" -verkkoa (lyhyt).
- välittää TIKEn keissit oman alueensa partioille.

PARTIOT
- Kuuntelee vain omaa aluekeskustaan (lyhyt)

Näin ei syntyisi kuin yksi kolmiportainen kaista, jolla tietoa välitetään ja ei synny samaa "Castor"-efektiä, joka omalta osalta vei kaiken tilannetajun (ja osin johti raskaaseen huumeriippuvuuteen ;) ). Samalla tiedosta voitaisiin karsia kaikki epäolennainen pois. Myöskin aluekeskuksien verkko pysyisi kohtuu puhtaana turhasta hölinästä, joka taas omalta osaltaan mahdollistaisi tuntomerkkien ja muiden tärkeiden tietojen lähettämisen suoraan partoille.

Tällä radioverkkojärjestelmällä myöskään ei tarvita mitään ylimääräisiä scriptejä taihi muita "toimii ehkä"-kikkoja. Mutta miten sitten alueet juttelee toisilleen? Helposti: pariot kertoo AlKes-A -> AlKes-A kertoo TIKE -> TIKE välittää AlKes-Blle tai tämä kuuntelee suoraan TIKEverkosta viestin -> AlKes-B välittää partioillensa.

Kertokaa ihmeessä mahdollisia ongelmia, kun nyt ei itsellä tule mieleen...
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by madreizka »

Paavo wrote: Näihin sanoihin kiitos AFI:lle tämän vuoden peleistä. Tulen pitämään nyt itse taukoa ARMA:sta ja AFI:sta määrittämättömän ajan ihan vain ladatakseni akkuja, pelatakseni muita pelejä ja tehdäkseni muitakin asioita välillä. TS:ssä pyörin satunnaisesti.
Image
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Temppa »

Tuntematon wrote:
Nummi wrote:
.[+] Spoiler
Ensi kerran eventtiin muutosehdotuksia:

Pitkät radiot ylikonstaapeleille, ja kaikille bluforin ns. "ryhmän johtajille". Pitkät radiot kaikkiin poliisiajoneuvoihin, myös turvallisuuspoliisille, jotta hätä-, ja tilannekeskuksen kuulee kyllä autossa, mutta kun lähdetään tekemään pidätystä se radio jää huutamaan autossa.
Autoradio käsittääkseni kantaa myös paremmin kuin manpack.

Brieffiin bluforille selkeät radio-ohjeet. Hätä-, ja tilannekeskuksen taajuus, eri poliisipiirien taajuudet, ja taajuus Turvallisuuspoliisille. Huomioikaa pitkien radioiden taajuusalue ensi kerralla ;)

Tosiaan, noiden ajoneuvoradioiden takia on laitettava jokaiselle osapuolelle oman puolen ajoneuvoavain. Ajoneuvojen locksiden saa vaihdettua laittamalla tämän sen init-kenttään editorissa (ei toimi ajoneuvogearskriptissä):

Code: Select all

this setVariable ["ACE_VehicleLock_lockSide", east];
Sitten vaan kaikille oman puolen ajoneuvoavaimet ja voíla.



Tiirikointiaikaa pystytte muuttamaan ajoneuvokohtaisesti, jos haluatte esim. poliisiajoneuvojen olevan vaikeampia tiirikoida:

Code: Select all

this setvariable ["ACE_vehicleLock_lockpickStrength", haluamasi arvo sekunneissa tähän, true];
Bummerin wave-respawn mahdollistaa eri sidejen spawnaamisen eri paikkaan respatessaan. Käyttäkää tätä ensi kerralla, sillä nyt suureksi ongelmaksi respa-alueella muodostui aseistettujen siviilejen random-ryöstöt.
Ilmeisesti mediatiimi yritettiin ryöstää heti kun he spawnasivat, poliisi alkoi tehdä juuri spawnanneille ratsioita, ja homma ei oikeini enää lähtenyt käyntiin tästä syystä. Respa-alueella meni turhaa aikaa asioihin jotka ei liittyneet eventin yleiseen aikajanaan.

-Tehtävä ei välttämättä tarvitse pitkiä. Olis vaan pitäny koittaa saada TFR variablet/moduuli toimimaan. Oma aika ja taito vain ei oikein riittänyt.

-Eipä se lukkojen side paljoa auta kun silti vain neljä sideä ja samalla sidellä olevat saa kaikki auki. Geariin pääsee vaikka auto olisi lukossa. Tarvitaan ihan erilainen scripti joka lukitsee auto tietylle henkilölle joka voi vain avata sen lukitsemisen jälkeen.

-Ei ole mitään tarvetta wave respalle kun vanilla systeemillä saa saman aikaiseksi. Respa paikka pitäisi kyllä olla enemmän hallitussa ympäristössä ja siellä pitäisi olla "vartionti". Myös sille pitäisi tehdä jotain ettei porukka vain paina respawn kun jää poliisien pidättämäksi (näin kun kävi pariin otteeseen ainakin).

Mutta joo tästä opittiin paljon ja seuraava tulee varmasti olemaan vielä parempi ja varmaan paavo arvostaa kaikkia ideoita miten parantaa seuraavaa :)
Respawn paikka olisi voitu määrittää eri paikkoihin puolien mukaan, korjaukseen olisi voitu käyttää myös toista skriptiä. Ehkä ensi kerralla näitä, pitää lähteä tänään tutustumaan sioux cityyn, jos vaikka saluunasta sais viskin.
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Makela »

Paavo wrote: Näihin sanoihin kiitos AFI:lle tämän vuoden peleistä. Tulen pitämään nyt itse taukoa ARMA:sta ja AFI:sta määrittämättömän ajan ihan vain ladatakseni akkuja, pelatakseni muita pelejä ja tehdäkseni muitakin asioita välillä. TS:ssä pyörin satunnaisesti.
Taistelukentillä nähädään!
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Paavo »

Makela wrote:
Paavo wrote: Näihin sanoihin kiitos AFI:lle tämän vuoden peleistä. Tulen pitämään nyt itse taukoa ARMA:sta ja AFI:sta määrittämättömän ajan ihan vain ladatakseni akkuja, pelatakseni muita pelejä ja tehdäkseni muitakin asioita välillä. TS:ssä pyörin satunnaisesti.
Taistelukentillä nähädään!
Lenkille mars! Äläkä telo paikkojas
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Nummi »

Tuntematon wrote:
Nummi wrote:
.[+] Spoiler
Ensi kerran eventtiin muutosehdotuksia:

Pitkät radiot ylikonstaapeleille, ja kaikille bluforin ns. "ryhmän johtajille". Pitkät radiot kaikkiin poliisiajoneuvoihin, myös turvallisuuspoliisille, jotta hätä-, ja tilannekeskuksen kuulee kyllä autossa, mutta kun lähdetään tekemään pidätystä se radio jää huutamaan autossa.
Autoradio käsittääkseni kantaa myös paremmin kuin manpack.

Brieffiin bluforille selkeät radio-ohjeet. Hätä-, ja tilannekeskuksen taajuus, eri poliisipiirien taajuudet, ja taajuus Turvallisuuspoliisille. Huomioikaa pitkien radioiden taajuusalue ensi kerralla ;)

Tosiaan, noiden ajoneuvoradioiden takia on laitettava jokaiselle osapuolelle oman puolen ajoneuvoavain. Ajoneuvojen locksiden saa vaihdettua laittamalla tämän sen init-kenttään editorissa (ei toimi ajoneuvogearskriptissä):

Code: Select all

this setVariable ["ACE_VehicleLock_lockSide", east];
Sitten vaan kaikille oman puolen ajoneuvoavaimet ja voíla.



Tiirikointiaikaa pystytte muuttamaan ajoneuvokohtaisesti, jos haluatte esim. poliisiajoneuvojen olevan vaikeampia tiirikoida:

Code: Select all

this setvariable ["ACE_vehicleLock_lockpickStrength", haluamasi arvo sekunneissa tähän, true];
Bummerin wave-respawn mahdollistaa eri sidejen spawnaamisen eri paikkaan respatessaan. Käyttäkää tätä ensi kerralla, sillä nyt suureksi ongelmaksi respa-alueella muodostui aseistettujen siviilejen random-ryöstöt.
Ilmeisesti mediatiimi yritettiin ryöstää heti kun he spawnasivat, poliisi alkoi tehdä juuri spawnanneille ratsioita, ja homma ei oikeini enää lähtenyt käyntiin tästä syystä. Respa-alueella meni turhaa aikaa asioihin jotka ei liittyneet eventin yleiseen aikajanaan.

-Tehtävä ei välttämättä tarvitse pitkiä. Olis vaan pitäny koittaa saada TFR variablet/moduuli toimimaan. Oma aika ja taito vain ei oikein riittänyt.

-Eipä se lukkojen side paljoa auta kun silti vain neljä sideä ja samalla sidellä olevat saa kaikki auki. Geariin pääsee vaikka auto olisi lukossa. Tarvitaan ihan erilainen scripti joka lukitsee auto tietylle henkilölle joka voi vain avata sen lukitsemisen jälkeen.

-Ei ole mitään tarvetta wave respalle kun vanilla systeemillä saa saman aikaiseksi. Respa paikka pitäisi kyllä olla enemmän hallitussa ympäristössä ja siellä pitäisi olla "vartionti". Myös sille pitäisi tehdä jotain ettei porukka vain paina respawn kun jää poliisien pidättämäksi (näin kun kävi pariin otteeseen ainakin).

Mutta joo tästä opittiin paljon ja seuraava tulee varmasti olemaan vielä parempi ja varmaan paavo arvostaa kaikkia ideoita miten parantaa seuraavaa :)
Tehtävä ehdottomasti vaatii pitkät radiot. Tästä nyt ei pitäisi olla kauheasti hämmennystä. Kyllä nyt maan turvallisuuspoliisilla pitää olla kyky kuunnella hätäkeskusta, haukkaa, ja kaikkia poliisiasemia missa tahansa menevätkään. Nuo PRC-152:t eivät siihen riitä. Ajoneuvoradiot ovat mielestäni poliisilarppiin erinomaiset, siellähän ne radiot on jepareilla oikeastikkin.

Hmm. Lukkojen side auttaa nimenomaan siinä, että vain bluforin pelaaja saa bluforin ajoneuvon auki. Näin likaiset spurgut eivät pääse niitä ajoneuvoja käyttämään. Geariin ei pääse jos moduulista on laitettu oikea asetus (vain oman puolen taistelijat pääsee).

Olen eri mieltä respasta myös, tähän tehtävän nimenomaan olisi tarvittu Bummerin skriptaan sisäänrakennettu respa eri osapuolille eri paikkoihin. Poliisit, rikolliset, media, ja siviilit spawnasivat kaikki samaan paikkaan = kaaos. Miksi yrittää korjata tätä ongelmaa säännöllä kun siihen on jo täysin toimiva skripti joka korjaa sen mekaanisesti?

Joka tapauksessa odotan seuraavaa innolla, ja kiitos kaikille tehtäväntekoon osallistuneille!

e: Ja niin, hyvää alkutalvea Paavo! Kiitos tästä eventistä!
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Tuntematon »

Nummi wrote:
Tehtävä ehdottomasti vaatii pitkät radiot. Tästä nyt ei pitäisi olla kauheasti hämmennystä. Kyllä nyt maan turvallisuuspoliisilla pitää olla kyky kuunnella hätäkeskusta, haukkaa, ja kaikkia poliisiasemia missa tahansa menevätkään. Nuo PRC-152:t eivät siihen riitä. Ajoneuvoradiot ovat mielestäni poliisilarppiin erinomaiset, siellähän ne radiot on jepareilla oikeastikkin.
-Juu no ehkä tämän takia ne olisi hyvä. Eventissä vain oli tarkoitus vain boostata lyhyitä niin paljon että ne kantaa kartan toiseen reunaan.
Nummi wrote: Hmm. Lukkojen side auttaa nimenomaan siinä, että vain bluforin pelaaja saa bluforin ajoneuvon auki. Näin likaiset spurgut eivät pääse niitä ajoneuvoja käyttämään. Geariin ei pääse jos moduulista on laitettu oikea asetus (vain oman puolen taistelijat pääsee).
-No tää olis sitten jo kohtuu hyvä. Enään vaan se että siviilit voi varastella toisten autoja kun kaikilla siviili avaimet?

Nummi wrote: Olen eri mieltä respasta myös, tähän tehtävän nimenomaan olisi tarvittu Bummerin skriptaan sisäänrakennettu respa eri osapuolille eri paikkoihin. Poliisit, rikolliset, media, ja siviilit spawnasivat kaikki samaan paikkaan = kaaos. Miksi yrittää korjata tätä ongelmaa säännöllä kun siihen on jo täysin toimiva skripti joka korjaa sen mekaanisesti?
-No siis vanilla systeemillä saa joka sidelle oman respa paikan. Ja kun puhuttiin tästä niin ei haluttu että edes osa saman siden puolelta menee sinne respan odotus mestaan. Mut pitää varmaan kattoo seuraavaan oisko tää sittenkin parempi.



Mutta joo. Itsellä oli hauskaa ja kiitokset ja pahoittelut paavolle että en saanut tärkeitä juttuani toimii mikä piti hoitaa eli nuo radio :roll:. Diktaattorin pitäis alkaa vähän panostaa enemmän poliisivoimien radioihin eikä tuhlata kaikkia banaaneja johonkin stingereihin ja ampua niillä ohikulkevia autoja.
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Trade »

Vielä yksi kehitysehdotus:

Autoihin rekisterikilvet, vaikkapa ACE:n kautta tarkastettavat. Nyt oli esimerkiksi liikkeellä kaksi samanlaista mustaa SUV:ta, joista toinen oli pöllitty. Ei pystytty tarkastamaan kumpi.
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Tarmo »

http://www.twitch.tv/tarrrmo/profile/highlights

Pari highlightiä Hardline-eventistä.

// Linkki ei toiminut, korjasin (ainakin luullakseni) - Anatooli
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
Post Reply