AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by faf »

Poliisin A2-partion konstaapelin mietteitä.

Muodostimme Kensein kanssa kahden miehen poliisipartion Länsi-Bystricassa. Ekan tunnin partioimme ympäri seutua ja selvittelimme pari kolaria sekä epäilyttävää kansalaisten parveilua satamassa ja kaupassa. Mitään konkreettista syytä kansalaisten tutkinnalle saati pidätykselle ei kuitenkaan löytynyt.

Tämä osa tehtävästä toimi mielestäni poliisin kannalta parhaiten. HÄKE ilmoitteli erilaisista tilanteista ja saimme käskyjä myös suoraan kenttäjohtajalta. Välillä jututimme kansalaisia ja teimme poliisia muutenkin näkyväksi katukuvassa.

Illan pimetessä ja diktaattorin puheen lähetessä partiomme siirtyi lähisuojatehtäviin Vapaudenaukiolle. Tehtävämme oli tukkia pääsyteitä aukiolle ja tämän jälkeen kuuntelimme tiesulullamme radiosta diktaattorin puheen. Kaikki sujui tähän asti mainiosti ja oli hienoa olla bystricalainen poliisimies kansalaisten turvallisuutta takaamassa. To protect and to serve.

Pommien räjähtäessä kaikki menikin sitten ihan vituiksi, kuten odotettavissa olikin. Poliisin komentohierarkia hajosi käsiin, yhtäkkiä maassa makasi kymmeniä siviilejä ja turvallisuuspoliiseja ruumiina, parini hävisi jonnekin ja itse lähinnä ihmettelin ase kädessä tilannetta. Eristimme alueen ja otimme kiinni kaikki siviilit jotka eivät poistuneet alueelta. Jossain vaiheessa paikalle juoksi aseistettu siviili jonka käskytin maahan kunnes selvisi että hän oli siviiliasuinen poliisi.

Turvasin haavoittuneen diktaattorin paikkausta ja samaan aikaan häke ilmoitteli radiossa kolareista ja puussa olevista kissoista. Ilmeisesti kukaan ei ollut kertonut heille räjähdyksestä. Lopulta joku komensi häkellekin ettei nyt sotke turhilla ilmoituksilla tilannetta.

Joka tapauksessa tilanne oli pommi-iskun jälkeen aika absurdi. Koko pelin loppuyö meni vapaudenaukiota siivotessa, ja yhtäkkiä poliisikin otti kunnon gestapo-otteet käyttöön. Raivostunut diktaattori vaati syyllisiä henkilökohtaiseen kuulusteluunsa ja sinne sitten toimitettiin keitä vaan kadulta kiinniotettuja. Enää ei oltu niin to protect and to serve. Aamun valjetessa törmäsin jälleen pariini joka suoritti jotain omatoimista ratsiaa satama-alueella. Tässä vaiheessa olin niin järkyttynyt terrori-iskusta sekä juopunut poliisin vallasta että näpistin erään kiinniotetun taskusta 12 banaania.

Seuraavaksi teimme poliisipäällikön johdolla yllätysratsian Länsiasunnoille ja otimme kiinni pari epäonnista paikalle eksynyttä. Ilmeisesti heidätkin toimitettiin diktaattorin henkilökohtaiseen kuulusteluun. Tämän jälkeen saimme uuden hälytyksen Länsiasunnoille, ja joku terroristi tai muu rikollinen ampui poliisiparimme kerrostaloon. Vahvistuksina tullut toinen partio sai ilmeisesti rikolliset kiinni, mutta EMT ei ennättänyt ajoissa paikalle ja lopulta kuolimme 15 minuutin hengailun jälkeen Länsiasunnoille. Kuulimme haavoittuneina miten joku porukka ryösti meiltä aseet ja varusteet.

Sen jälkeen ei enää mitään merkittävää oikein tapahtunutkaan. Odottelimme Itä-Bystricassa kyytiä länteen, poliisiheko kävi meidät hakemassakin mutta peli loppui lähes heti päästyämme takaisin lännen toiminta-alueelle.

Etenkin tehtävän alku oli ihan loistava. Loppua kohti meni sekä itsellä että muilla vähän perseilyksi. Joka tapauksessa ihan loistava tehtävä, 5/5 ja suuret kiitokset järjestäjille ja kaikille osallistujille.

Itse pelkäsin alkuun että mitenkähän 100 pelaajasta riittää toimintaa koko Chernaruksen alueelle, mutta todella hyvin riitti. Seutu oli todella elävää, joka paikassa pyöri niin siviileitä kuin viranomaisiakin toimittamassa jotain omia juttujaan ja immersio oli tosi mahtava. Kiitos tästä ja Hardline kolmosta odotellessa :)
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by JoneKone »

Tuli kurkattua streamiä muutamaan otteeseen, hauskalta näytti. Pitäisikö AFI:n vaan jättää tyhmät milsim:it ja siirtyä suoraan AltisLifeen? :D
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
FT_
Posts: 126
Joined: 26 Aug 2013, 00:03

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by FT_ »

Spurgun tarina:

Lähtökohtaisesti larppasin pelissä Spurgua joten toiminnassa oli paljon vapautta ja improvisoinnin varaa. Kuhan spurguilin menemään ja katsoin miten tilanne kehittyy. Tarkoituksena oli hyvinkin pitkälti vain vetää morkkua ja rahoittaa toimintaa keräämällä ympäristöstä kaikki vähänkään arvokas, oli se sitten kannossa ruumiilla tai unohdettuna auton geariin. Spurgu oli jonkun tuntemattoman sodan veteraani, joka oli haavoittumisen jälkeen sotasairaalassa hankkinut vahvan riippuvuuden opiaatteihin ja erinäisten vaiheiden jälkeen päätynyt asumaan teltassa Länsi-Bystrican metsään. Spurgun PTSD-oireet aiheutti syvää inhoa aseita kohtaan, joten aina tilanteen tullen tein ilmoituksen viranomaisille mikäli löysin sellaisia kuljeksimasta.

Pelin alussa hetken harhailtuani juoksin discolle jossa oli jotain pientä häppeninkiä menossa. Ilmeisesti poliisit oli kylmästi teloittaneet jonkun huumehörhön joka oli koittanut varastaa poliisiauton tai jotain.. Yleisen hälinän aikana kävin huomaamatta noukkimassa poliisiautosta IR Strobon, jonka vein maastokätköön piiloon. Takaisin tapahtumapaikalle palatessani havaitsin paikalla Kulkukauppias-Akken jonka kanssa aikani tingin bandanasta sillä ajattelin että Itä-Bystrican virus tarttuu varmaan pisaratartuntana ja spurgun terveys on heikko, joten täytyy koittaa suojata hengitystiet. Bandana irtosi lopulta yhdellä banaanilla vaikka lähtöhinta oli kolme. Spurgu on kova tinkimään!! Samalla tiedustelin varovasti että olisiko Akke kiinnostunut ostamaan "löydettyä" tavaraa ja koska kiinnostusta löytyi niin ajelimme maastokätkölleni ja möin IR Strobon pois yhdellä banaanilla. Melko heikko hinta, mutta eihän tuommosia poliisirensseleitä uskalla omassa metsässään jemmassa pitää.

Lyhyen päättömän ryntäilyn jälkeen päädyin kaupalle jossa oli tinkaamassa jokin epäilyttävän näköinen "metsästysporukka". Kuulemma olivat saaneet pari isoa uroshirveä kaadettua, mutta paska puhetta sanon minä.. asun metsässä ja ei siellä ole näkyny muuta kun jäniksiä.. Tarkastin ohimennen paikalla olleet autot ja yhdestä kuorma-autosta löytyi kasa banaaneja. Yllättävän äkkirikastumisen seurauksena suuntasin kohti Länsiasuntoja, jossa saisin mahdollisesti törsättyä osan suurella vaivalla keräämästäni omaisuudesta.

Länsiasunnoille oli kerääntynyt iso kasa epäilyttävän näköistä sakkia. Tiedustelin porukalta olisiko jollain heistä myydä minulle erinäisiä lääkkeitä. Kuulemma paikalta juuri poistumassa olleet herrasmiehet olivat huumejengiläisiä, mutta heillä ei ollut mitään mitä myydä. Mikäs vittu se semmoinen huumejengi on jolla ei ole edes huumeita! Jostain varjoista hätiin ryntäsi Anatooli joka tarjoutui myymään "Astmalääkettä" kolmella banaanilla ja tottakai spurgu tähän suostui! Myöhemmin paikalle jääneen porukan kanssa jutellessa ilmeni että olisivat myyneet morkun yhdellä banaanilla.. Voi jumalauta! Spurgua on kusetettu!! Tukehdu banaaneihisi Anatooli!

Spurgu piikitti ja suuntasi jälleen kohti discoa. Discolla havaitsin että huumehörhön ruumis on edelleen sivukujalla ja sillä on paljon edustavammat kamppeet päällä kuin mitä nämä onnettomat spurgun ryysyt. Seurasi nopea vaatteiden vaihto ja spurgu alkaa pikkuhiljaa näyttää ihmiseltä! Tässä vaiheessa banaanit alkoivat poltella spurgun taskuissa ja päätin sijoittaa osan banaaneista maastokätköön tulevaisuuden varalle. Lainasin laatikon Koti-06 edustalta ja kannoin sen läheisen muuntajan taakse piiloon, johon talletin puolet omaisuudestani.

Ennen puhetta tallettelin muistaakseni discon lähettyville hylätystä poliisiautosta löytyneitä lippaita ympäri spurgumetsää ja aukiolle palatessani huomasin eräältä pihalta yksinäisen punaisen auton, jonka kätköistä löytyi banaaneja, muutama puikko morffiinia ja reppu jossa oli KONEPISTOOLI! Spurgun logiikalla ainoa oikea toimintatapa oli seuraava: Banskut kantoon, morffiinit maastokätköön ja aukiolle etsimään poliisia jolle ilmoittaa aseesta.. Poliisit kiittelivät vinkistä ja ottivat aseen haltuun ja spurgu kuumotteli sillä välin että toivottavasti eivät tee huumetestiä tai ala ihmetellä miten tiedän aseesta sillä enhän minä ilman automurtoa olisi tienny kätketystä aseesta mitään! Spurgun logiikassa on joskus omat heikkoutensa.. Aukiolla tapasin myös Anatoolin joka oli ilmeisesti piikitetty hengiltä! Myhäilin onnellisena ja varastin ruumiilta fedoran. Sen siitä saa kun kusettaa spurgua!

Diktaattorin puhe oli erittäin hieno sikäli että se sai osakseen kansan huomion ja spurgu sai sillä välin kierreltyä läpi aukion autot ja tarkastettua ne arvotavaroiden varalta. Pommi-iskun aiheuttaman hälinän aikana täydensin morffiinivarastoja ilmeisesti ensihoidon autosta ja poistuin sivukujia pitkin discolle, jonka luona kävikin pari poliisia ryntäilemässä mutta eihän niitä minun toiminta kiinnostanut koska spurgu on spurgu eikä mikään terroristi. Samalla havaitsin discon pihassa orvon näköisen mustan SUV:n jonka lainasin käyttööni koska avaimet olivat unohtuneet virtalukkoon. Ajelin aikani päättömästi ympäriinsä ja nautin vapauden tunteesta. Jossain vaiheessa törmäsin kaupungin ulkopuolella tiellä lojuneeseen ruumiiseen, jonka päällä oli todellä komeat kuteet. Nimenomaan oli sillä nyt ne on spurgun.. Eipä tiennyt spurgu vielä tässä vaiheessa että teki elämänsä virheen sillä myöhemmin osoittautui että terroristijohtaja käyttää samaa vaatetta.

Seurasi Spurgun ensimmäinen pidätys ja tuomitseminen. Länsi-Bystrican rantatiellä ajellessa törmäsin Kensein ratsiaan joka helposti totesi minun piikittäneen pienen klinikallisen verran opiaatteja. Asemalla minua kuulusteli korruptoituneelta vaikuttanut Castor ja todistin vierestä kuinka Poliisiapulaispäällikkö Paavo kaatui verisenä maahan. Castor vakuutteli että hän liukastui ja löi päänsä, mutta olen aivan varma että Castor tappoi esimiehensä ylenemisen toivossa. Maksoin 5 banaanin "sakon" (lahjushan se oli ihan selvästi) ja vapauduin vankilasta kulkematta lähtöruudun kautta..

Asemalta lähtiessä huomasin että aukio on edelleen täynnä ruumiita ja kävinkin ne järjestelmällisesti läpi arvotavaran toivossa. Mukaan tarttui mm. reppu ja repullinen banaaneja. Aseitakin olisi ollut mutta spurgu ei koske pyssyihin! Palasin lainaamalleni autolle ja ajelin maastokätkölleni tallettamaan löytämäni banaanit. Omaisuutta oli kertynyt jo kokonaiset 44 banaania, joista valtaosan jätin kätkölle.
Kaupalle ajettuani tapasin siellä vanhan tuttavani Akke:n. Akke oli hukannut reppunsa, joten tarjouduin myymään hänelle aiemmin löytämäni.
Varoittelin reppuun pinttyneistä veriroiskeista mutta Akke on turmeltunut paskiainen jota ei kiinnosta tavaran alkuperä ja kuulemma oli tehokasta pesuainetta kotona tahroja varten..

Ajelin jälleen rantatielle ja huomasin keskellä tietä pistoolin lippaita. Pysäytin vastaantulleen poliisipartion ja ilmoitin havainnoista. Poliisisedät olivat hyvin epäluuloisia ja pyysivät saada tehdä huumetestin. Huumetesti spurgulle, ennenkuulumatonta!
Kieltäydyin kohteliaasti kunniasta, mutta myönsin että minulla on ollut tiettyä taustaa lääkeaineiden nauttimisessa ja olen siitä tuomioni saanut ja matkalla vieroitukseen. Noudatin partion ohjeita ajella sinne saman tien ja lähdinkin kaahaamaan kohti Itä-Bystricaa.

Sairaalalle saavuttuani havaitsin että paikalla oli melko levottoman näköistä sakkia ja yksi niistä tunkikin autoni kyytiin. Voisin vaikka vannoa että kyytiin sulloutunut herra oli Anatooli vaikkakin olin omin silmin havainnut että Anatooli oli piikitetty hengiltä Aukiolla! Ei jumalauta näitä aistiharhoja.. En vedä aineita enää kertaakaan! Samaan aikaan ikkunaan tuli koputtelemaan joku poliisiliivinen mies joka ei rähjäisen olemuksen perusteella näyttänyt lainkaan poliisilta. Hiippari vetäisi aseensa esiin ja kaasutin paikalta. Spurgun SUV kiihtyy paremmin kun sun pistooli, tyhmä! Poistuminen olisi varmasti ollu näyttävämpi mikäli en olisi unohtanut että vakionopeudensäädin oli säädetty taajamanopeudelle.. Havaitsin myös että Anatooli oli kadonnut autosta eli kyseessä täytyi todella olla aistiharha. Ihan vittuillakseni soitin hätäkeskuseen ja ilmoitin että minut yritettiin tappaa sairaalalla.. Spurgulle ei vittuilla!

Palasin takaisin Länsi-Bystrican spurgumetsään hakemaan maastokätköltä lisää morffiinia ja korjaamaan aavistuksen verran vajuneen auton renkaan. Ilmeisesti pistoolin kuula kiihtyy sittenkin nopeammin kuin auto. Kuka olisi uskonut! Teltalleni hiippaillessa havaitsin paikalla poliisin tekemässä luvatonta kotietsintää! Menin reilusti tervehtimään ja minua tervehdittiin takaisin osoittamalla aseella ja minut lyötiin rautoihin. Voi jumalauta! Kylässä vähän räjähtelee pommeja ja ammuskellaan ja kaikki menettää järkensä! Käyttäisitte tekin mieltärauhoittavia.. Olivat kuulemma etsimässä metsästä asekätköjä koska poliisikopteri oli havainnut alueella aseistautuneita miehiä! ASEITA! MINUN METSÄSSÄ! EI JUMALAUTA! Pienen juttutuokion jälkeen raudat poistettiin ja sain luvan poistua paikalta. Palasin autolle ja havaitsin että en osaa vaihtaa auton rengasta joten lähdin etsimään huoltoukkoja..

Törmäsin huoltoukkoihin discon luona ja kysäisin osaisivatko he vaihtaa autostani renkaan. Ilmeni että lainattu autoni on taksi ja että herrat joilta kyselen renkaanvaihtopalvelua ovat auton omistajia.. Kiusallista.. Päätin kaasuttaa pois paikalta. Hetken kaahailtuani päätin pysähtyä huoltoasemalle tankkaamaan, jossa oli sattumalta paikalla ne samat vitun HUOLTOUKOT! Tällä kertaa päätin poistua kokonaan kaupungista ja tykittelin kohti Itä-Bystricaa. Aikani ajettuani ajattelin olevani selvillä vesillä, mutta heti käännyttyäni havaitsin HUOLTOUKKOJEN lähteneen perääni ja yrittävän kovasti rikkoa arvokkaan autoni holtittomalla törmäilyllä. Pakomatkani päättyi lyhyeen sillä havaitsin jälleen luodit autoa nopeammaksi ja renkaaton autoni törmäsi jonkun onnettoman takapihalle. Jatkoin pakoani jalan sillä havaitsin että huoltoukkoja kiinnosti auton hyvinvointi huomattavasti enemmän kuin minun ampumiseni rei'ille.

Morffiinin voimalla juoksin takaisin Länsi-Bystricaan ja olin juuri pääsemässä takaisin spurgumetsään kun tyhjästä ilmestyi poliisipartio joka luonnollisesti pysäytti minut. Kesken puhuttelun piikitin viimeisen annoksen opiaatteja sillä ajattelin että käyttörikos on pienempi paha kuin hallussapito.. Spurgu logic.. Matka jatkui kohti poliisiasemaa..

Poliisiasemalla oli täysi vitun kaaos! Sellit oli täynnä, donitsit loppu ja joka paikassa juoksenteli aseet tanassa SuPoja ja TuPoja ja mitä vittu liekkään. Hetken aikaa siinä keskusteltiin ja todettiin että nyt on tully tehtyä sillai tymästi että on varastettu auto ja piikitetty huumeita. Paikalle saapui pari jotain natsimilitanttitalitinttiä jotka lähti raahaamaan spurgua yläkertaan.. Kuulusteluhuoneeseen oletin.. Jotain siinä jotkut kuului puhuvan jostain terroristijohtajasta. Saavuimme johonkin hämyiseen huoneeseen ja kuulin diktaattorin sanovan "kyllä mulla vielä on ammuksia lippaassa"... EI MITÄ VIT... Laukaus kajahti ja spurgu putosi kuolleena maahan..

Spurgusta terroristijohtajaksi! Voi juku mikä ylennys!

5/5 eventti!
Image
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Nummi »

FT_:stä MVP ja Steamiin player of the week. :D
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Tonto- »

Tuntematon wrote:Tässä niille jotka ei päässyt testaamaan huumeita tai käymään diskossa. Video ei liity eventtiin itsessään mitenkään.
erittäin hyvillä äänitehosteilla varustettu testaus video eventistä[+] Spoiler
On kyllä hienosti toteutettu. Niin kuosit kuin diskokin. Soiko siellä nimenomaan tuo biisi? :mrgreen:
ilmakuva diskosta[+] Spoiler
Image
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
Herkkis
Posts: 54
Joined: 16 Jan 2015, 17:40

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Herkkis »

Aivan aluksi haluan kiittää kaikkia mukana olleita, meillä terroristeilla oli todella hauskaa ja olimme äärettömän onnekkaita että pääsimme näihin slotteihin, ensi kerralla sitten toisten vuoro. Valtaisa kiitos myös tehtävän tekijöille ja eventin puuhamiehille! Seuraavaksi TL;DR toiminnastamme terroristipampun näkökulmasta:

Tehtävä alkaessa kaikki kolme Slobodan jäsentä (terroristia) syntyivät eri puolille karttaa ja tehtävämme oli murhata vihattu Bystrican diktaattori Romanov. Itse olin tunnettu ja nimekäs terroristijohtaja, mutta kaksi muuta olivat soluttautuneet omiin rooleihinsa. Kommunikointi hoidettiin puhelinsoitoilla. Käytimme puhelimia myös poliisien häirintään soittamalla hätänumeroon avunpyyntöjä milloin minnekin peräkylään. Itse aloitin kartan keskiosilta, josta minulla oli tarkoitus päästä auttamaan asekaupoissa ja jatkaa siitä Vapaudenaukiolle. Liftasin kyydin avuliaalta pakettiautokuskilta, mutta failasin homman heti tiputtautumalla kyydistä täydessä vauhdissa. Kysyin Paavolta että mitäs tehdään ja respawnasin sairaalalle jatkamaan toimintaa.

Furean, aka ”Puutarhuri” syntyi siviilinä ja hänen alustava tehtävänsä oli asettaa räjähteitä vapaudenaukiolle diktaattori Romanovia varten. Tämän jälkeen hänen oli tarkoitus suorittaa asekauppoja, joka ei kuitenkaan valitettavasti onnistunut. AlluZ aka ”Kossuvissy” syntyi satamatyöntekijänä ja aloitti duunipäivänsä tavanomaisesti. Hänen alkuperäinen tehtävänsä oli varmistaa meille pakovene / auto ja saapua Vapaudenaukiolle. Työkuljetusta tehdessä hän tapasi Länsi-satamassa siviiliksi syntyneen Jeikkarin, jonka sai radikalisoitua mukaan organisoituun terroristitoimintaamme.

Onnistuimme kokoontumaan vapaudenaukiolle kuuntelemaan diktaattorin puhetta, jonka Furean katkaisi juuri sopivassa kohdassa räjähtävän tehokkaalla puutarhurityöllään. Jeikkari haavoittui räjähdyksessä ja päätyi sairaalaan paranemaan. Onnistuneen iskun jälkeen lähdimme karkuun pohjoiseen päin ja pian saimmekin valitettavasti kuulla uutiskanavan kautta, että diktaattori selvisi iskustamme. Soitimme uutisiin, ilmoittauduimme iskun tekijöiksi ja uhkasimme myös hoidella poliisipäällikön seuraavaksi. Lähdimme sitten pakoautolla sairaalan suuntaan viimeistelemään diktaattori Romanovia, mutta poliisi pysäytti meidät tienvarteen. Onneksi selvisimme tästä puhumalla (valehtelemalla) ja toimittajien sattumalta järjestämän häiriön avulla. Saavuimme sairaalalle ja yritimme asentaa sinne räjähteitä, mutta Arman käyttöliittymällä oli jotain moista vastaan. Samalla jouduimme taas poliisin kuulusteltaviksi, ja taas valehtelu päästi meidät pälkähästä. Otimme Jeikkarin mukaan sairaalalta ja ajoimme pohjoisempaan tekemään hänen junailemiaan asekauppoja seuraavaa iskua varten. Asekaupat onnistuivat ja suuntasimme seuraavaksi diktaattori Romanovin huvilalle. Tiedustelua suorittaessamme havaitsimme, että media oli laskeutunut kopterillaan paikalle tekemään ilmeisesti haastattelua. Lähdimmekin siis heti tekemään iskua, joka ajoittui taas erinomaisesti Romanovin haastattelun loppupuolelle. Huvilan turvallisuusjoukkojen kanssa käydyn taistelun seurauksena diktaattori päätyi taas tonttiin AlluZin luodeista, mutta tällä kertaa myös terroristit saivat niin paljon kuulaa että kaikki heräsivät lopulta sairaalasta.

Paranemisen jälkeen oli hieman epäselvää, että jatkammeko toimintaa terroristeina vai tavallisina siviileinä. Peliaikaa ei ollut enää paljon jäljellä joten Furean ja Jeikkari lopettivat pelinsä siihen. AlluZin uudeksi tehtäväksi tuli asettaa räjähteitä läntisen poliisiaseman rakenteisiin poliisipäällikön eliminoimiseksi. Itse tapasin sairaalan parkkipaikalla Mikkis997:n ja hyppäsin kyytiin hänen tilaamaan taksiinsa määränpäänä Länsi-Bystrica. Lähellä määränpäätä poliisi pysäytti meidät ja käski ulos autosta. Tässä vaiheessa kohtalo puuttui peliin ja Mikkis, jolla oli mukana laitonta tavaraa, päätti yrittää karkuun hyppäämällä rattiin ja painamalla kaasua. Poliisi ymmärrettävästi disabloi auton ampumalla ja havaitsi, että tunnettu terroristijohtaja oli matkustajien joukossa. Minut elvytettiin, pidätettiin ja vietiin poliisiasemalle kuulusteluja varten itse poliisipäällikkö Nilssonin toimesta. Vaadin saada puhua medialle tai kohta tapahtuisi hirveitä. Tämän sijasta hänen suuruutensa diktaattori Romanov saapui kuulusteluhuoneeseen ja tarjoili minulle naaman täydeltä lyijyä. Pian tämän jälkeen AlluZ, joka ei ollut enää saanut minuun yhteyttä, painoi nappia ja räjäytti poliisiaseman pommit. Pian tämän jälkeen alkoikin yleinen kaaos ja hulabaloo.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Nummi »

Ensi kerran eventtiin muutosehdotuksia:

Pitkät radiot ylikonstaapeleille, ja kaikille bluforin ns. "ryhmän johtajille". Pitkät radiot kaikkiin poliisiajoneuvoihin, myös turvallisuuspoliisille, jotta hätä-, ja tilannekeskuksen kuulee kyllä autossa, mutta kun lähdetään tekemään pidätystä se radio jää huutamaan autossa.
Autoradio käsittääkseni kantaa myös paremmin kuin manpack.

Brieffiin bluforille selkeät radio-ohjeet. Hätä-, ja tilannekeskuksen taajuus, eri poliisipiirien taajuudet, ja taajuus Turvallisuuspoliisille. Huomioikaa pitkien radioiden taajuusalue ensi kerralla ;)

Tosiaan, noiden ajoneuvoradioiden takia on laitettava jokaiselle osapuolelle oman puolen ajoneuvoavain. Ajoneuvojen locksiden saa vaihdettua laittamalla tämän sen init-kenttään editorissa (ei toimi ajoneuvogearskriptissä):

Code: Select all

this setVariable ["ACE_VehicleLock_lockSide", east];
Sitten vaan kaikille oman puolen ajoneuvoavaimet ja voíla.



Tiirikointiaikaa pystytte muuttamaan ajoneuvokohtaisesti, jos haluatte esim. poliisiajoneuvojen olevan vaikeampia tiirikoida:

Code: Select all

this setvariable ["ACE_vehicleLock_lockpickStrength", haluamasi arvo sekunneissa tähän, true];
Bummerin wave-respawn mahdollistaa eri sidejen spawnaamisen eri paikkaan respatessaan. Käyttäkää tätä ensi kerralla, sillä nyt suureksi ongelmaksi respa-alueella muodostui aseistettujen siviilejen random-ryöstöt.
Ilmeisesti mediatiimi yritettiin ryöstää heti kun he spawnasivat, poliisi alkoi tehdä juuri spawnanneille ratsioita, ja homma ei oikeini enää lähtenyt käyntiin tästä syystä. Respa-alueella meni turhaa aikaa asioihin jotka ei liittyneet eventin yleiseen aikajanaan.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Anatooli
Posts: 164
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Anatooli »

Länsiasuntojen komeimman siviilin tarina:

Alkupeli meni länsi Bystricassa pyöriessä. Heti kerrostalokompleksini pihalta herättyäni ostin pari inhalaattoria vaikeisiin astman oireisiini länsiasunnoilla olleilta herrasmiehiltä. Kova bisnesmies kun olen sovin heti alkuun hinnaksi yhden banaanin yhtä huumepiikkiä vastaan. Diskolla ilmiannoin diskon omistajan poliisille liikennemerkin kaatamisesta. Hetkeä myöhemmin samat poliisit ampuivat diskolla riehuneen huumehörhö Ronoxin.

Kävin myös kaupassa mutta kauppiaalla ei ollut tarjota reppuja tai liivejä tai muutakaan hyödyllistä. Tästä turhautuneena päätin soittaa alun herrasmiehille hankkiakseni heiltä lisää "astmalääkkeitä". Länsiasunnoille juostessani huomasin että seuraani oli lyöttäytynyt muitakin opiaateista kiinnostuneita. Radio Bystricasta kuulin että myös uutiskopteri huomasi tämän mutta onneksi he kadottivat näköyhteyden piilouduttuamme spurgun metsään.

Sain neuvoteltua huumekauppialta erikoishinnan itselleni sillä toin heille lisää asiakkaita mukanani. Kauppiaiden lähdettyä myin osan ostamistani huumesita paikalle ilmestyneelle spurgulle kolminkertaiseen hintaan. Spurgu ei ollut sieltä fiksuimmasta päästä. Tämä aiheutti toisaalta sen ongelman että taskuni olivat niin täynnä huumausaineista ja banaaneista että jouduin heittämään isoisältäni perimäni chemlightin maahan.

Illan hämärryttyä Vapauden Aukiolla, diktaattorin puhetta odotellessa aloin tuntea oloni hieman huonovointiseksi. Sydämeni tykytti voimakkaasti ja huomasin käsiini ja jalkoihini ilmestyneen yhteensä kolme injektioneulan aiheuttamaa jälkeä. Huomasin jalkojeni pettävän altani ja ennen kuin kaikki hämärtyi tunsin banaanieni häviävän taskuistani. Heräsin sairaalan pihalta.

Sairaalan läheisyydestä löysin maastoautosta mm. poliisiliivit ja 9mm lippaita. Ehdin iloita tästä ehkä kymmenen sekuntia ennen kuin auton omistaja laittoi minut rautoihin. Matkalla poliisiasemalle sain kuitenkin jemmattua varastamani esineet toiseen poliisiautoon. Esitin syytöntä ja tyhmää ja pääsin vapaaksi pikaisen kuulustelun jälkeen. Poistuessani poliisiasemalta törmäsin poliisia pakenevaan nistiin ja lähdin itsekin juoksemaan. Poliisi ampui minut ja nisti pääsi karkuun. Heräsin sairaalan pihalta.

Kävin pyörimässä satama-alueella ja näin epäilyttävän näköisen Busan menevän sisään yhteen rakennuksista. Odotin hänen poistuvan ja kävin itse katsomassa. Huone oli täynnä huumelaatikoita! Kahmaisin taskuni täyteen ja lähdin etsimään kyytiä länteen. Sain sairaalan edestä kyydin Judelta ja lähdimme yhdessä kohti Länsi-Bystricaa. Judella oli haulikko ja minulla huumeita, tulevaisuus näytti valoisalta.

Ei mennyt kauaa kun tiellä jouduimme kolariin huumediileri Darksimin kanssa. Darksim veti esiin pistoolin ja rupesi uhkailemaan meitä johon Jude vastasi ottamalla esiin haulikkonsa. Päätin paeta paikalta ja juoksin pellon yli kohti metsää. Perääni lähti paikalla pörrännyt poliisihelikopteri, jolle hetken päästä antauduin, ensin piilotettuani taskuissani olleet huumeet puskaan. Poliisit löivät minut rautoihin ja lähdimme kopterilla kolaripaikalle. Kolaripaikan yllä käskin radion välityksellä Juden juosta karkuun, mistä poliisit ilmeisesti närkästyivät ja potkaisivat minut ulos helikopterista noin sadan metrin korkeudesta. Heräsin sairaalan pihalta.

Suuntasin sairaalalta pidätyspaikalleni ja noukin huumeeni talteen. Juoksin koko matkan länsi Bystricaan, vain huomatakseni koko yhteiskunnan romahtaneen. Pimeys laskeutui viimeistä kertaa ja tunsin oloni turvattomaksi yksin sateessa kaiken tämän kaaoksen keskellä. Onneksi disko aukesi ja taskuni olivat täynnä huumeita. Muutaman piikin jälkeen unohdin huoleni ja vajosin diskon värikkäiden valojen ja opiaattien sykkivään syleilyyn.
Semper ubi sub ubi
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Paavo »

Noniin,

Annan seuraavaksi arvion eventistä omasta näkövinkkelistäni. Oli mukava kuulla eilen pelaajian kokemuksista, ja lukea pelaajian tarinoita täällä foorumeilla. Juuri tämän kaltaiset kokemukset ja tarinat mitä pelissä syntyy, oli tämän eventin päätavoite. Palaan tähän asiaan alempana tarkemmin. En tule kirjoittamaan omaa tarinaani apulaispoliisipäällikkönä, vaan pyrin tässä arviossa lähinnä tarkastelemaan tapahtuman onnistumisia, epäonnistumisia ja niiden tulevaisuutta ja paikkaa AFI:ssa.

Tapahtuman luominen

Idea tähän tapahtumaanhan syntyi hyvin pitkälti edellisen Hardline eventin erään tehtävän pohjalta. Kun edellisen Hardlinen vastaava tehtävä keskittyi asekauppaan, tahdoin tässä tapahtumassa luoda jotain paljon isompaa, monipuolisempaa ja kaikin puolin parempaa. Huomasin pian kehitteleväni kokonaista tarinaa Bystricasta, ja suunnittelemassa lähes kokonaista "Systeemiä" jossa jokaisen toimijan teoilla olisi vaikutus toisen toimijaan joko suoralla tai epäsuoralla tavalla. Tästä tuli kaikista kunnianhimoisin tapahtuma johon oli AFI historian aikana ryhtynyt.

Tehtävän tekemiseen osallistui Ahteri, Tunteman, TugeX ja Anatooli. Meillä oli iso porukka tekemässä tätä tapahtumaa, mutta todellisuudessa vain vähän palavereita ja suunniteltua, progressiivista tehtäväntekoa. Syy siihen oli yksinkertaisesti se, että minulla oli vain visio siitä mitä halusin toteuttaa, ja ilman konkretiaa on tehtävää hankalaa tehdä. Aika ja henkilömäärä ei aina riitä, jos näitä ei osata hyödyntää oikein, ja tästä otan itse täyden vastuun. Kiitos vielä tehtäväntekijöille kärsivällisyydestä, tiedän että en ole helppo yhteistyökumppani tapahtumissa.

Tehtäväntekijät tekivät valtavasti töitä tämän tapahtuman eteen, ja kaikin puolin erinomaista työtä!Tehtävän tekniset puutteet, kuten TFR kantoetäisyydet, korjausajoneuvojen ongelmat ja muutamat muut harmittavat seikat eivät johtuneet kenestäkään muusta kun minusta. Otin itselleni liian ison roolin tehtävän tekemisessä, kun en ole todellisuudessa tehtäväntekijä enkä ymmärrä aiheesta juuri mitään. Huomatkaa että nämä olivat todellisuudessa melko merkittäviä ongelmia: Uskon että eventti olisi ollut kaikin puolin parempi jos pelkästään radiot olisivat toimineet toivotusti, ja jäi harmittamaan pirusti että varta vasten huoltomiehen paikkaan hakeutuneet pelaajat eivät päässeet tekemään kunnolla hommiansa.

Tapahtuman onnistumiset ja epäonnistumiset:

+ Tapahtuma osoitti että AFI pelaajat kykenevät roolipelaamaan. Rooleja ei vedetty liian vakavissaan tai överiksi, enkä ainakaan itse kuullut mitään itkua keneltäkään roolipelaamiseen liittyen. Vaikka kaaosta oli ympärillä, pelaajat pysyivät rooleissaan!
+ Immersio oli monilta osin erinomainen. Bystrica tuntui elävältä.
+ Pelissä sattui ja tapahtui monenlaisia suunniteltuja ja suunnittelemattomia mielenkiintoisia kohtaamisia pelaajien välillä. Pelaajat osoittivat ymmärtäneet tapahtuman luonteen, ja he pystyivät sen pohjalta luomaan itselleen tavoitteita (ainakin tältä vaikutti)

- Tekniset viat olisivat olleet korjattavissa, jos niihin oltaisiin paneuduttu ajoissa kunnolla. Itse mm. Feidasin yhden kriittisen testisession, ja monia vikoja korjailtiin vielä edellisenä yönä ja tapahtumapäivänä. Näinhän sen ei koskaan pitäisi mennä, mutta sekä allekirjoittaneella että muilla tehtäväntekijöillä on myös muuta elämää (uskokaa tai älkää)
- Tehtävän briefeihin ja valmisteluihin käytettiin paljon aikaa ja vaivaa, mutta ne olisi pitäneet hoitaa tiedotuksen puolesta huomattavasti selkeämmin ja ne olisi pitäneet olla kaikkien osapuolten saatavilla viikkoa ennen tapahtumaa.
- Pelimekaanissa asioissa oli parannettavaa: En nähnyt väärinkäytettiinkö "taikalaatikkoa", respawn pisteitä olisi voinut olla useampia eri osapuolille ja sairaala-alue olisi muutenkin pitänyt julistaa ns. safezoneksi heti tehtävän alussa, jne.
- Itsellä oli aivan liikaa hommia haalittuna tehtävässä. Oli aika haastavaa toimia apulaispoliisipäälikkönä, kun yhtäaikaa tulee 4 steam viestiä ja 3 TS privaviestiä, ja pitäisi samalla vielä kuulustella rikollista (en suurentele näitä lukuja). Pakko kuitenkin myöntää että en eventin luojana tahdo vaan seurata sivusta kun muut pelaajat pitävät hauskaa, sillä tähän tuli hukattua aika monta tuntia omaa vapaa-aikaa 8-)

Tulevaisuus:

Mielestäni tämä tapahtuma osoitti ensinnäkin sen että AFI on tarpeeksi kypsä yhteisö roolipelipainotteisten tapahtumien pelaamiseen, ja lisäksi sen että roolipelieventeille on selkeä paikka meidän yhteisössä. Kun tästä tapahtumasta otetaan opiksi, niin uskon että AFI:ssa voitaisiin järjestää jatkossa entistäkin parempia erikoistapahtumia. Olen ollut aina sitä mieltä että AFI:n peleissä tärkeintä on itse pelikokemukset, ja erityisesti ne jotka säilyvät pitkään muistissa. Jokainen muistaa ensimmäiset onnistuneet joukkue/komppania -tason ARMA pelit, ja sen minkälaisen uskomattoman immersion, jännityksen, ja yhdessä tekemisen fiiliksen se antoi. Jotkut vanhat pelaajat joutuivat odottamaan pitkään että se kokemus lopulta syntyi, kun taas uudet pelaajat AFI:ssa voivat kokea sen tänä päivänä ihan tulemalla viikkopeleihin. Uskon kuitenkin vahvasti siihen että tämä ns. pelikokemus on juuri se syy miksi meidän yhteisön vanhat jäsenet jaksavat palata aina uudestaan ja uudestaan peleihin, ja miksi meidän yhteisö on jatkanut kasvuaan vuodesta 2013 saakkaa erittäin tasaisesti. Erikoistapahtumat antavat vanhoillekin konkareille vielä näitä samoja fiiliksiä, kun se kuuluisa ensimmäinen kerta.

AFI:n viikkopelit on koko yhteisöä koossa pitävää ydintoimintaa. Kysynpä vain että kuinka moni teistä pelaisi ARMA:aa tällä hetkellä ilman AFI:n viikkopelejä? Yhteisön jatkuvuuden kannalta on kuitenkin tärkeää kehittyä, innovoida ja luoda aina vaan kunnianhimoisempia projekteja viikkopelien rinnalle. Meillä on ainoastaan meidän mielikuvitus rajana sille mitä tässä yhteisössä voidaan saavuttaa. Suurtapahtumat ja erityistapahtumat rikastavat ja monipuolistavat meidän pelejämme, ja sitä paitsi kun on pelannut yhden Hardline eventin, niin on mukava taas palata rynnäkkökivään kanssa VT5 metsiin.

Tarvitaanko me AFI:iin muita kuin sotilastoimintaa simuloivia tapahtumia enemmän? Tähän sanoisin että emme. Me kuitenkin kaipaamme meidän tapahtumiimme enemmän syvyyttä ja eloa. Tahdon että pelaajat voivat kokea vahvan siellä olemisen tunteen. Tahdon että meidän pelaajat ovat tapahtuman jälkeen niin innoissaan, että he jaksavat kirjoittaa foorumeille satojen sivujen tarinoita omista pelikokemuksistaan. Tahdon että pelaajille syntyy tarinoita meidän tapahtumissa joita he eivät koskaan unohda, ja joista he kertovat kavereilleen. Ei tehdä AFI:sta paikkaa kasuaaliselle pelikokemukselle, vaan tarjotaan jotain mitä mistään muualta ei voi saada.

Näihin sanoihin kiitos AFI:lle tämän vuoden peleistä. Tulen pitämään nyt itse taukoa ARMA:sta ja AFI:sta määrittämättömän ajan ihan vain ladatakseni akkuja, pelatakseni muita pelejä ja tehdäkseni muitakin asioita välillä. TS:ssä pyörin satunnaisesti.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: AFI HARDLINE 2: STRIKEBACK - Poliisit vs. rosvot -tapahtuma su 22.11.2015 klo 18:30

Post by Tuntematon »

Nummi wrote:
.[+] Spoiler
Ensi kerran eventtiin muutosehdotuksia:

Pitkät radiot ylikonstaapeleille, ja kaikille bluforin ns. "ryhmän johtajille". Pitkät radiot kaikkiin poliisiajoneuvoihin, myös turvallisuuspoliisille, jotta hätä-, ja tilannekeskuksen kuulee kyllä autossa, mutta kun lähdetään tekemään pidätystä se radio jää huutamaan autossa.
Autoradio käsittääkseni kantaa myös paremmin kuin manpack.

Brieffiin bluforille selkeät radio-ohjeet. Hätä-, ja tilannekeskuksen taajuus, eri poliisipiirien taajuudet, ja taajuus Turvallisuuspoliisille. Huomioikaa pitkien radioiden taajuusalue ensi kerralla ;)

Tosiaan, noiden ajoneuvoradioiden takia on laitettava jokaiselle osapuolelle oman puolen ajoneuvoavain. Ajoneuvojen locksiden saa vaihdettua laittamalla tämän sen init-kenttään editorissa (ei toimi ajoneuvogearskriptissä):

Code: Select all

this setVariable ["ACE_VehicleLock_lockSide", east];
Sitten vaan kaikille oman puolen ajoneuvoavaimet ja voíla.



Tiirikointiaikaa pystytte muuttamaan ajoneuvokohtaisesti, jos haluatte esim. poliisiajoneuvojen olevan vaikeampia tiirikoida:

Code: Select all

this setvariable ["ACE_vehicleLock_lockpickStrength", haluamasi arvo sekunneissa tähän, true];
Bummerin wave-respawn mahdollistaa eri sidejen spawnaamisen eri paikkaan respatessaan. Käyttäkää tätä ensi kerralla, sillä nyt suureksi ongelmaksi respa-alueella muodostui aseistettujen siviilejen random-ryöstöt.
Ilmeisesti mediatiimi yritettiin ryöstää heti kun he spawnasivat, poliisi alkoi tehdä juuri spawnanneille ratsioita, ja homma ei oikeini enää lähtenyt käyntiin tästä syystä. Respa-alueella meni turhaa aikaa asioihin jotka ei liittyneet eventin yleiseen aikajanaan.

-Tehtävä ei välttämättä tarvitse pitkiä. Olis vaan pitäny koittaa saada TFR variablet/moduuli toimimaan. Oma aika ja taito vain ei oikein riittänyt.

-Eipä se lukkojen side paljoa auta kun silti vain neljä sideä ja samalla sidellä olevat saa kaikki auki. Geariin pääsee vaikka auto olisi lukossa. Tarvitaan ihan erilainen scripti joka lukitsee auto tietylle henkilölle joka voi vain avata sen lukitsemisen jälkeen.

-Ei ole mitään tarvetta wave respalle kun vanilla systeemillä saa saman aikaiseksi. Respa paikka pitäisi kyllä olla enemmän hallitussa ympäristössä ja siellä pitäisi olla "vartionti". Myös sille pitäisi tehdä jotain ettei porukka vain paina respawn kun jää poliisien pidättämäksi (näin kun kävi pariin otteeseen ainakin).

Mutta joo tästä opittiin paljon ja seuraava tulee varmasti olemaan vielä parempi ja varmaan paavo arvostaa kaikkia ideoita miten parantaa seuraavaa :)
Post Reply