Headless-muunnin tehtäville

Post Reply
Hoxzer
Posts: 107
Joined: 13 Dec 2013, 00:06

Headless-muunnin tehtäville

Post by Hoxzer »

Ajattelin, että julkaisen tämän täällä ennen Armaholiccia.
Kyseessä on ohjelma, joka muuntaa headless-tuettoman tehtävän AI-yksiköt spawnautumaan headlessillä. Prosessi on täysin automaattinen, eikä vaadi käyttäjältä juurikaan toimenpiteitä.

GitHub: https://github.com/haikion/Guillotine/
Lataus: https://github.com/haikion/guillotine/releases

Ohjeet käyttöön:
1) Lisää init.sqf:ään rivi: "//HEADLESS_SCRIPT". Tämä tägi korvataan käännetyssä tehtävässä headlessin spawnauskriptan kutsulla.
2) Avaa ohjelmalla mission.sqm
3) Uusi tehtäväkansio on nyt luotu nimellä: tehtävän_nimi_headless.kartta. Uuden tehtävän nimi on "tehtävän nimi (HC)".

Headlessin läsnä ollessa tehtävän tulisi olla täysin identtinen alkuperäisen tehtävän kanssa, eli AI käyttää waypointteja ja initit suoritetaan oikein yms. Jos näin ei tapahdu niin kyseessä on bugi, joka voidaan raportoida tähän lankaan.

Löydetyt bugit
-

Metaa
Ohjelma on minun tekemä forkki (muunnos) alkuperäisestä Arma2MapConverterista. Alkuperäinen versio generoi vain skriptan ja oli muutenkin melko käyttökelvoton. Esimerkiksi pelaajaslotit muunnettiin AI-yksiköiksi ja ohjelma generoi joissakin tilanteissa virheellistä SQF:ää.
Last edited by Hoxzer on 22 Oct 2014, 02:26, edited 9 times in total.
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: Headless muunnin tehtäville

Post by JP-9000 »

Kappas, tämähän vaikuttaa näppärältä! Pitää vielä tarkastella lähemmin kunhan pääsen himaan. :)
User avatar
Anatooli
Posts: 164
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Headless muunnin tehtäville

Post by Anatooli »

Bugi / puuttuva feature: Yksiköiden ja waypointtien synkronointi triggereiden, moduulien ym. objektien kanssa ei siirry uuteen tehtävään.
Semper ubi sub ubi
Hoxzer
Posts: 107
Joined: 13 Dec 2013, 00:06

Re: Headless muunnin tehtäville

Post by Hoxzer »

Anatooli wrote:Bugi / puuttuva feature: Yksiköiden ja waypointtien synkronointi triggereiden, moduulien ym. objektien kanssa ei siirry uuteen tehtävään.
Ok, alan korjaamaan.
Hoxzer
Posts: 107
Joined: 13 Dec 2013, 00:06

Re: Headless muunnin tehtäville

Post by Hoxzer »

Hoxzer wrote:
Anatooli wrote:Bugi / puuttuva feature: Yksiköiden ja waypointtien synkronointi triggereiden, moduulien ym. objektien kanssa ei siirry uuteen tehtävään.
Ok, alan korjaamaan.
Korjattu.
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: Headless muunnin tehtäville

Post by Junnu99 »

Löytyis varmaan paremmin Skriptit-osiosta. Just sayin'
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
Post Reply