Pelaajan (johtajan) valitsema spawnipaikka

Anssi

Pelaajan (johtajan) valitsema spawnipaikka

Postby Anssi » 14 Nov 2016, 09:40

Skripti, jolla saat tehtävääsi johtajan itse valitseman spawnipaikan.

Tehtävässä johtaja voi itse valita spawnipaikan painamalla briiffin aikana SHIFT + HIIRENVASEN. Skripti sitten siirtää pelin alettua kaikki tietyllä alueella ovat ei-karttaobjektit johtajan haluamaan paikkaan.

Skripti on lainattu ilee:n joskus taannoin tekemästä "TVT50 Cache Hunt" -tehtävästä.

ChooseStart.Stratis.rar
(3.61 KiB) Downloaded 85 times

ONGELMIA:

Spawnin valitseminen huonoon paikkaan on erityisesti ajoneuvoille kohtalokasta.
Keneraali

Re: Pelaajan (johtajan) valitsema spawnipaikka

Postby Keneraali » 14 Nov 2016, 10:02

Onko mahdollista antaa valinta mahdollisuus usealle osalle, ei pelkästään Führerille?
Anssi

Postby Anssi » 14 Nov 2016, 11:36

Keneraali wrote:Onko mahdollista antaa valinta mahdollisuus usealle osalle, ei pelkästään Führerille?

On kyllä, muuttamalla tätä osaa:

Rivi 37: if ("johtaja" == vehicleVarName player) then {

Tuohon lisää muita muuttujia.
zpeed

Postby zpeed » 17 Mar 2017, 18:43

Pystyykö tota aluetta säätää itse mille ei tahdo spawnin osuvan? Nyt näyttää tekevän rinkulan kohdemarkkerin ympärille mihin ei ole mahdollista aloitusta sijoitettavan.
Furrezi

Postby Furrezi » 17 Mar 2017, 19:33

zpeed wrote:Pystyykö tota aluetta säätää itse mille ei tahdo spawnin osuvan? Nyt näyttää tekevän rinkulan kohdemarkkerin ympärille mihin ei ole mahdollista aloitusta sijoitettavan.

Ainakin kokoa voit säätää muokkaamalla init.sqf tuota distance KOHDE_MARKKERI > 1000, jossa 1000 on etäisyys kohteesta metreinä, kuinka lähelle kohdetta voi aloituksen asettaa. Jos laitat ympyrämerkin karttaan niin muista muuttaa myös sen koko samaan kuin tuolla initissä.

Code: Select all

if("johtaja" == vehicleVarName player) then {      
//onMapSingleClick {if (_shift && (time < 2)) then {[_pos] execVM 'markerHandler.sqf'};};
onMapSingleClick {if (_shift && (time < 2) && (_pos distance KOHDE_MARKKERI > 1000)) then {[_pos] execVM 'markerHandler.sqf'};};
};

Tässä skriptissä tais olla JIP-ongelmia ja aloituspaikan voi valita vain kerran, muuten ei toimi. Eli ei oikeastaan toimi niinku pitäisi.

Return to “Scriptit”