Katolleen kääntyneiden ajoneuvojen suoristaminen

Post Reply
User avatar
Anatooli
Posts: 164
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Katolleen kääntyneiden ajoneuvojen suoristaminen

Post by Anatooli »

Noin vartissa kyhätty skripti, joka lisää ajoneuvon ACE interaction menuun valinnan ajoneuvon suoristamiseksi. Valinta ilmestyy vain jos ajoneuvo on tyhjä ja johonkin suuntaan yli 30 astetta kallellaan.

vehicle_flip.sqf:

Code: Select all

_obj = _this select 0;
_action = [
	"flipvehicle",
	"Flip vehicle", "",
	{
		_obj = _this select 0;
		[_obj, 0, 0] call BIS_fnc_setPitchBank;
		_obj setPosATL [getpos _obj select 0, getpos _obj select 1, 2];
	},
	{
		_obj = _this select 0;
		_pitch_bank = _obj call BIS_fnc_getPitchBank;
		_pitch = _pitch_bank select 0;
		_bank = _pitch_bank select 1;
		alive _obj && count crew _obj == 0 && (abs(_pitch) > 30 || abs(_bank) > 30)
	}
] call ace_interact_menu_fnc_createAction;
[_obj, 0, ["ACE_MainActions"], _action] call ace_interact_menu_fnc_addActionToObject;
Käyttö:
Ajoneuvon init-kenttään:

Code: Select all

nul = [this] execVM "vehicle_flip.sqf"
Tai jos haluat lisätä valinnan kaikkiin tehtävän ajoneuvoihin. Init.sqf:ään:

Code: Select all

{[_x] execVM "vehicle_flip.sqf"} foreach vehicles;
Semper ubi sub ubi
Johnson
Posts: 374
Joined: 07 Dec 2013, 18:02
Location: Espoo

Re: Katolleen kääntyneiden ajoneuvojen suoristaminen

Post by Johnson »

Katsooko scripti ajoneuvon kallistuman horisontin vai alla olevan maan suhteen?
User avatar
Anatooli
Posts: 164
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Katolleen kääntyneiden ajoneuvojen suoristaminen

Post by Anatooli »

Ihan hyvä pointti. Tossa katsotaan horisontin suhteen, mutta se allaolevan maan suhteen taitaa olla parempi.

EDIT:
Tai ei horisontin suhteen laskemisesta taida muuta ongelmaa tulla kuin että valinta ilmestyy jos parkkeeraat tankkisi jyrkkään rinteeseen.
Semper ubi sub ubi
Post Reply