Potero-scripti?

User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Potero-scripti?

Post by Castor »

Testailin tuossa editorissa Empty/objects (fortification)/trench (small)-objektia.

Image

Kyseisessä objektissa pelaaja kestää makuullaan mortarin ihan metrin päähän asti, suora osuma ei tietenkään auta.
maastonmuodot voivat vaikuttaa siten että pelaaja haavoittuu hieman mutta ei vakavasti.

Kysymys kuuluukin, onko kellään A2 mallia scriptistä jolla sai tollasia luotua?

Scriptin olisi hyvä sisältää:
- mahdollisuus asettaa objekti tarkasti.
- 30-60sec asennus aika + progress bar.
- mahdollisuus aloittaa rakentaminen ja keskeyttää milloin tahansa sekä luoda näitä niin paljon kuin vain haluaa.

Itse tosiaan koitin KVGllä löytää mutta ei onnistanut, eikä olemattomat skriptaamis taidot auta ratkaisemisessa myöskään...
Toivottavasti joku löytää tai pystyy tekemään tälläisen!
Omasta mielestäni kuuluisi vakio-ominaisuudeksi jokaiselle pelaajalle jokaisessa tehtävässä.
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Potero-scripti?

Post by Scottz »

Castor wrote:- 30-60sec asennus aika + progress bar.
Naulausvideota odotellessa, viisikin minuuttia meidän safe startillisissa tehtävissä on siedettävä aika jos tää tulisi standardiksi, koska muuten melkeen aina voisi kaivaa poteron pienimmänkin pysähdyksen aikana. Immersiivistä aikamäärettä voit hakea jos vaikka kokeilet yksittäisillä hiekkasäkeillä toteuttaa yhtä kattavaa makuupoteroa ja esimerkkikuvassa potero on kaivettu keskelle kiitotietä, että olisi hyvä pystyä erottelemaan maasto, koska muutenhan sitä kaivaa vaikka poteron talon lattian läpi. :lol:
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: Potero-scripti?

Post by Makela »

Idea ihan hauska - toteutus niin pirun vaikeaa, että haaveeksi saattaa jäädä, ellei itse ratkaise. Jos konsepti on se, että makuuporteroita voi rakentaa safestartin aikana, on ihan kiva idea. Jos - kuten tessussa huhun kuullen sain kuvan - idea on mahdollistaa pikapoterot koko tehtävän ajan, pitää kaivuuaika olla useampi minuutti.

Mutta kyllähän se olisi kivaa nähdä kevyttä linnoittamista. Eritoten eräässä "Hill xxx" -tehtävässä, joka chernossa on ATM pelatuin tehtävä...
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
User avatar
FT_
Posts: 126
Joined: 26 Aug 2013, 00:03

Re: Potero-scripti?

Post by FT_ »

Muistelin että jossain UO:n tehtävässä Arma 2 aikaan oli joku tämmönen scripta ja kaivelin sitten netistä käsiini jonku UO:n tehtäväarkiston ja satuin jopa muistamaan kyseisen tehtävän nimen.

Löyty sitten tämmöset scriptat jotka suostu toimimaan yhdellä pienellä classname muutoksella.. Tietenkään toi ei tällä hetkellä ole mitenkään nätisti mistään ACE menusta ajettavissa mutta joku paremmin asiasta ymmärtävä varmaan saa senkin toteutettua..
placeShellscrape.sqf
deployShellscrape.sqf
cancelShellscrape.sqf
stopShellscrape.sqf

https://www.dropbox.com/s/waqlcv4ci6o28vc/Kaivelua.mp4
Image
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Potero-scripti?

Post by Tuntematon »

Jos tällänen väkisin nyt tahdotaan niin tähän voisi sitten vielä yhdistää sen että vaatii yhden ace sandbagin inventoryyn joka kuluu aina joka kerta kun tämän tekee. Joka vähän rajoittaisi näiden spämmimistä
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Potero-scripti?

Post by Anssi »

Eikö tuota pystyisi lisäämään nykyisin käytettyyn Plank -skriptiin? Siinähän on mahdollista laittaa rakenteluajaksi vain safestartin ajan. Ei luulisi olevan kovin vaikeata lisätä sinne jatkeeksi, vielä kun ft on valmiiksi löytänyt pätkät, jolla se toteutetaan. Varmaan ihan classnameja muokkaamalla voisi onnistua.
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Potero-scripti?

Post by Temppa »

Lisää plankkiin vain classnamen niin pitäisi toimia. Koko skriptiä ei kannata laittaa muuten poteroa rakennetaan 2min ja muut tulee instant.
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: Potero-scripti?

Post by TugeX »

Kyllähän se vois kestää 5min jos koko tehtävän ajan voi rakennella. Ratkaistava ongelma tässä on se miten jatkaa tekemistä jos haluaa keskeyttää animaation vaikka minuutin päästä ettei tarvi aloittaa alusta. Uo mallissa ilmeisesti voi alottaa ja lopettaa action menulla? Voiko jatkaa jo aloitettua?

Yks vaihtoehto ois tietysti tehdä se kokonaan vaiheissa.
1. vaiheessa tulee vain reunat näkyviin
2. vaiheessa voi interaktiolla valita korottaa poteroa vaikka 2 senttiä. tai 5.
Toista 2. vaihetta niin pitkään että korkeus on haluttu tai määritetty maksimikorkeus on saavutettu.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Potero-scripti?

Post by Castor »

Plank tapa nyt on ihan ilmiselvä, jokainen voi sen tehdä.

Ajatus on että kesken tehtävän näitä voi laittaa.

Ajan joka kestää laittaa voi nostaa 2min ja rajoittaa vaikka kolmeen poteroon per tehtävä.

Tugexin ajatus tuntuisi vaativan jotain ihan toisen tason scriptaamista SEKÄ uuden modellin jos tahtoo että siitä tulee oikein kyykky potero (oman ymmärrykseni mukaan)
Eli ihan jees jos joku suostuisi tekemään, mutta epätodennäköistä?

FT:n malli olisi JUURI oikea, hitaampi rakennus ja progress bar* niin se oli AVOT!
Voisitko jakaa myös miten toi laitetaan tehtävään?
User avatar
FT_
Posts: 126
Joined: 26 Aug 2013, 00:03

Re: Potero-scripti?

Post by FT_ »

Tuossa meikäläisen videolla aikaa on tosiaan pelissä nopeutettu nelinkertaiseksi joten tuommosen kumpareen saa tehtyä 3-4 minuutissa ja tuo ei ole vielä edes maksimikorkeudessa vaan keskeytin rakentamisen actionmenun kautta..
Image
Post Reply