Tehtävän Debug Script

User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Tehtävän Debug Script

Post by Tuntematon »

Ajaa tämän vakiona aina editorissa. 5s tehtävän alettua.

Muttujat:

Code: Select all

//Mahdollisuus "skipata" jotkut ajoneuvot debug ilmoituksista. Hyödyllinen ajoneuvoihin jotka ovat vain "koristeita"
this setVariable ["Skip_Debug",true];


//Debug scripti ajetaan vakiona editorissa joka tehtävään. Tämän voi estää laittamalla tehtävän init kenttään 
Afi_Skip_Mission_Debug = True;


voi kutsua manuaalisesti kirjoittamalla chattiin #missiondebug
Tämän hetkiset ominaisuudet (ei mitään hajua onko ajantasalla. tarkistetaan soon:TM:
JV:
  • Tarkistetaan onko ammuksia kaikkiin aseisiin (primaryyn enemmän kuin 2 lipasta, muihin edes yksi)
  • Onko pääasetta
  • Tarkistaa onko mitään asetta.
  • Tarkistaa onko ACE Medic jos on verta tai epiä inventoryssä
  • Tarkistaa onko Verta tai Epipeniä jos on ACE Medic
  • Tarkistaa onko Morffiinia ja Bandageja
  • Tarkistaa onko yksiköllä oikean osapuolen radioreppu
  • Tarkistaa onko ottanut Damagea
  • Tarkistaa onko uniformua
  • onko yksiköllä lyhyt radio
  • onko yksiköllä pitkä radio
  • Tarkistaa onko gl ammuksia
  • Tarkistaa onko Rj Group id ja CBA Lobby GroupID sama
Ajoneuvot:
  • Tarkistaa näkyykö equipmentissä
  • Tarkistaa onko ajoneuvo lukossa
  • Tarkistaa onko ottanut Damagea
  • Tarkistetaan onko radion osapuoli oikein
Tehtävä:
  • Osapuolien liittolaisuudet
  • Osapuolien Radio codec (eli ketä kuulee radiossa)
  • AFI JIP juttuja
  • Onko vihollisen ajoneuvot tai radiot sallittuja
  • Yksiköiden määrä per osapuoli
  • Pelattavien yksiköiden määrä per osapuoli
  • AI yksiköiden määrä per osapuoli
  • Spektaslottien määrä
  • Respawn type
  • Respawn Template
  • Debug Consoli
  • EnableTargetDebug (CBA uusi consoli lisä, tulee pakolliseksi tehtäviin)
  • disabledAI
  • Lyhyiden radioiden määrä per osapuoli
  • Olut tilanne
Tehtävän Debug:
  • Tarkistaa onko oikea respawn type.
  • Tarkistaa onko spekta
  • Tarkistaa onko spektaslotteja
  • Tarkistaa että on molemmat debugconsolet
Afi_MissionDebug.7z
v2.0.2
(6.18 KiB) Downloaded 133 times
Vanhat[+] Spoiler
Afi_MissionDebug.7z
v2.0.1
(6.16 KiB) Downloaded 158 times
Afi_MissionDebug.7z
v2
(6.02 KiB) Downloaded 165 times
Afi_MissionDebug.7z
v1.4.1 3.12.2018
(5.67 KiB) Downloaded 218 times
Afi_MissionDebug.7z
v1.4 30.10.2018
(5.64 KiB) Downloaded 237 times
Afi_MissionDebug.7z
v1.3 15.8.2018
(5.62 KiB) Downloaded 263 times
Afi_MissionDebug.7z
11.11.2017
(5.35 KiB) Downloaded 273 times
Afi_MissionDebug.7z
22.9.2017
(5.49 KiB) Downloaded 265 times
Afi_MissionDebug.7z
30.8.2017
(5.22 KiB) Downloaded 282 times
Afi_MissionDebug.7z
eka
(5.21 KiB) Downloaded 279 times
Last edited by Tuntematon on 05 Feb 2021, 13:22, edited 18 times in total.
Reason: Briefing.sqf not found
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Tehtävän Debug Script

Post by Anssi »

Ajattelinkin jotain tälläistä siihen tehtäväntarkistusserverin yhteyteen, mutta tosin niin, että awats ei edes antaisi laittaa servulle ennen kuin "perusasiat" on kunnossa.
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävän Debug Script

Post by Tuntematon »

(kaikki ominaisuudet ei vielä ole julkisessa skriptissä. Tarkoitus olisi laittaa tämä servurille)
Tämän hetkiset ominaisuudet
JV
  • Tarkistetaan onko ammuksia kaikkiin aseisiin (primaryyn enemmän kuin 2 lipasta, muihin edes yksi)
  • Onko pääasetta
  • Tarkistaa onko mitään asetta.
  • Tarkistaa onko ACE Medic jos on verta tai epiä inventoryssä
  • Tarkistaa onko Verta tai Epipeniä jos on ACE Medic
  • Tarkistaa onko Morffiinia ja Bandageja
  • Tarkistaa onko yksiköllä oikean osapuolen radioreppu
  • Tarkistaa onko ottanut Damagea
  • Tarkistaa onko uniformua
Ajoneuvot
  • Tarkistaa näkyykö equipmentissä
  • Tarkistaa onko ajoneuvo lukossa
  • Tarkistaa onko ottanut Damagea
  • Tarkistetaan onko radion osapuoli oikein
Tehtävä
  • Osapuolien liittolaisuudet
  • Osapuolien Radio codec (eli ketä kuulee radiossa)
  • AFI JIP juttuja
  • Onko vihollisen ajoneuvot tai radiot sallittuja
  • Yksiköiden määrä per osapuoli
  • Spektaslottien määrä.
Tekee myös yhteenvedon jokaisesta ryhmästä ja näyttää kaikkien yksiköiden aseet, ammukset, onko medic, onko engineer, onko eod, lääkintätarvikkeiden määrän.
Väyrynen
Posts: 141
Joined: 25 Oct 2015, 00:33

Re: Tehtävän Debug Script

Post by Väyrynen »

lyhyidenradioiden oleminen tai olemattomuus ja spektan toimivuus olisi kiva nähä suoraan scriptalla.

EDIT1: Jos saa tarkistettua että mission.sqm on tavalla

1

Code: Select all

class CustomAttributes
{
	class Category0
	{
		name="Multiplayer";
		class Attribute0
		{
			property="RespawnTemplates";
			expression="true";
			class Value
			{
				class data
				{
					class type
					{
						type[]=
						{
							"ARRAY"
						};
					};
					class value
					{
						items=2;
						class Item0
						{
							class data
							{
								class type
								{
									type[]=
									{
										"STRING"
									};
								};
								value="EndMission";
							};
						};
						class Item1
						{
							class data
							{
								class type
								{
									type[]=
									{
										"STRING"
									};
								};
								value="Spectator";
							};
						};
					};
				};
			};
		};
		nAttributes=1;
	};
};
tai

2

Code: Select all

class CustomAttributes
{
	class Category0
	{
		name="Multiplayer";
		class Attribute0
		{
			property="RespawnTemplates";
			expression="true";
			class Value
			{
				class data
				{
					class type
					{
						type[]=
						{
							"ARRAY"
						};
					};
					class value
					{
						items=1;
						class Item0
						{
							class data
							{
								class type
								{
									type[]=
									{
										"STRING"
									};
								};
								value="Spectator";
							};
						};
					};
				};
			};
		};
		nAttributes=1;
	};
};
Last edited by Väyrynen on 06 Jul 2017, 21:36, edited 1 time in total.
Reason: 1
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävän Debug Script

Post by Tuntematon »

Lisätty tarkistukset seuraaviin

Respawn type
Respawn Template
Debug Consoli
EnableTargetDebug (CBA uusi consoli lisä, tulee pakolliseksi tehtäviin)
disabledAI
onko yksiköllä lyhyt radio
onko yksiköllä pitkä radio
Muokattu errori systeemiä niin että jokaisella on oma painoarvonsa ja pahimmat kämmit on ylimpänä.

Mitä vielä tarvitsee lisätä?
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Tehtävän Debug Script

Post by Temppa »

Hyvää duunia, todella hyvä scripti, yhteisö varmasti kumartaa.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävän Debug Script

Post by Bummeri »

Voisiko skripti tarkastaa nämä:

https://github.com/CBATeam/CBA_A3/wiki/ ... s-in-Lobby

Ja samalla ettei ryhmissä ole yhtään toisen ryhmän ukkoja.

Toki asiat näkee lobbystä, mutta helpompi varmaan hoksata, jos niistä muodostetaan virheilmoituskin?

Pitäisi vain vielä päätää se formaatti tulevaisuuden varalle.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävän Debug Script

Post by Tuntematon »

Lisätty:

Tarkistaa onko GroupID sama kuin description ryhmä tunnus.
Tarkistaa onko Rj Group id ja CBA Lobby GroupID sama.

Code: Select all

GroupID = Alpha 1
Description = Alpha 1 - Rifleman @Alpha 1
//eli vertaa täsmääkö groupID nimen alku ja loppu osaan. Toimii vain MP (lan tai dedi)
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävän Debug Script

Post by Bummeri »

Voisiko tämän skriptin laitaa pyörimään nyt modina tehtävientarkastuservulle automaattisesti aina ?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply