DIY Arduino head tracker

Erkkipooka
Posts: 31
Joined: 24 Apr 2015, 09:20

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Erkkipooka »

Kikotin ujutettu hitusen pienempään looraan (14 x 27.5 x 50mm). Jatkossa toimitettavat ovat siis allaolevan kaltaisia:

Uusi kotelointi
Vanha vs uusi

e
User avatar
Soppa
Posts: 281
Joined: 26 Jun 2013, 14:27

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Soppa »

Voisko joku tekassa pienen videon kuinka tämä toimii teillä afin peleissä.
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: DIY Arduino head tracker

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Mitenkäs tämmöinen laite tykkää alemmista FPS:tä, n.20-30 luokkaa, joka kuitenkin voi pahimmillaan tippua n.10?
(Joo pitäisi päivittää kone, mut katotaan nyt vielä vähän aikaa.)
Erkkipooka
Posts: 31
Joined: 24 Apr 2015, 09:20

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Erkkipooka »

=FU= J0ntt1_F1N wrote:Mitenkäs tämmöinen laite tykkää alemmista FPS:tä, n.20-30 luokkaa, joka kuitenkin voi pahimmillaan tippua n.10?
(Joo pitäisi päivittää kone, mut katotaan nyt vielä vähän aikaa.)
Kyseessä on ohjain siinä missä muutkin, eli periaateessa toimii. Laitteen träkkäysnopeuteen tuo FPS ei tietenkään suoraan vaikuta, mutta eihän tuo kovin sulavaa katseltavaa ole 10FPS. Opentrack itsessään ei vaadi paljoa cpu-aikaa eli ei varmaankaan paljon tilannetta myöskään huononna.

e
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: DIY Arduino head tracker

Post by JoneKone »

=FU= J0ntt1_F1N wrote:Mitenkäs tämmöinen laite tykkää alemmista FPS:tä, n.20-30 luokkaa, joka kuitenkin voi pahimmillaan tippua n.10?
(Joo pitäisi päivittää kone, mut katotaan nyt vielä vähän aikaa.)
Erkkipooka wrote:
Olisin EP:n kanssa samoilla linjoilla. Itellä sillointällöin pientä stutterointia, enkä ole päässyt jyvälle mistä johtuu (epäillys alkaa olemaan, että tuossa mun USB-liittimessä on jotain häiriötä). 90 % ajasta kuitenkin toimii sulavasti. Eikä vaikuttaisi olevan FPS:ään kovin pahasti sidoksissa.

Edit: Vika löytyi. Ei kannata tosiaan käyttää usb-hubia välissä träkkerin kanssa (edes aktiivista sellaista). Nyt kun (pienen ryömimisen jälkeen) liitin träkkerin suoraan emolevyssä olevaan porttiin kiinni niin on huomattavasti tarkempi, eikä kokeilussession aikana saanut stutterointia enää esiintymään.

- J
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Erkkipooka
Posts: 31
Joined: 24 Apr 2015, 09:20

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Erkkipooka »

JoneKone wrote: Edit: Vika löytyi. Ei kannata tosiaan käyttää usb-hubia välissä träkkerin kanssa (edes aktiivista sellaista). Nyt kun (pienen ryömimisen jälkeen) liitin träkkerin suoraan emolevyssä olevaan porttiin kiinni niin on huomattavasti tarkempi, eikä kokeilussession aikana saanut stutterointia enää esiintymään.

- J
Hyvä homma että selvisi. Päivittelen tämänkin ohjeeseen. Kiitän aktiivisuudesta.

e
Erkkipooka
Posts: 31
Joined: 24 Apr 2015, 09:20

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Erkkipooka »

Noniin.

Opentrack:sta 2.3 RC16 julkaistu muutama päivä sitten. Pikaisella testaukselta ensimmäinen tuon RC10:n jälkeen jota kannattanee kokeilla. Ainakin Accela filterin rotation deadzone toimii jälleen kuten pitää. Lisäksi pelintunnistus vaikuttaisi vihdoin toimivalta.

Löytyy täältä: https://github.com/opentrack/opentrack/releases

E
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: DIY Arduino head tracker

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Näyttävästi tänä aamuna tuli jo RC17.
Erkkipooka
Posts: 31
Joined: 24 Apr 2015, 09:20

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Erkkipooka »

=FU= J0ntt1_F1N wrote:Näyttävästi tänä aamuna tuli jo RC17.
Mainio ajoitus :D.
Tossa RC17:ssa näyttäis olevan jotain vikaa. Kurvit ei näyttäis tallentuvan, ja niiden säätämisessä on jotain bugia.
Erkkipooka
Posts: 31
Joined: 24 Apr 2015, 09:20

Re: DIY Arduino head tracker

Post by Erkkipooka »

RC17 patch level 2 - versiossa ainakin nuo kurvien säätö ja tallennus tuntuu toimivan. Vaikuttaa kaikin puolin toimivalta.

E
Post Reply