Muutoksia tehtävästandardeihin

User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Muutoksia tehtävästandardeihin

Post by Tuntematon »

Tehtävätiimi on päättänyt toteuttaa muutamia tehtävästandardimuutoksia safe starttiin, jippaukseen ja spektaan. Alustavan aikataulun mukaisesti muutokset tulevat voimaan toukokuun aikana. Alla on listaus muutoksista ja ohjeet tehtävien päivittämiseen uuden standardin mukaisiksi.

Safe start

Vanha Safe start

Poista nämä tehtävästä ennen uuden safe startin lisäämistä:

init.sqf

Code: Select all

[] execVM "f\safeStart\f_safeStart.sqf";
Description.ext

Code: Select all

	class SafeStart
	{
		title = "SAFE START";
		description = "%1";
		iconPicture="\A3\UI_F\data\IGUI\Cfg\Actions\settimer_ca.paa";
		duration = 59;
	};
	class SafeStartMissionStarting
	{
		title = "SAFE START";
		description = "%1";
		iconPicture="\A3\UI_F\data\IGUI\Cfg\Actions\settimer_ca.paa";
		duration = 5;
	};
	
		    class f_param_mission_timer
    {
            title = "Safe Start";
            values[] = {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,15};
            texts[] = {"Safe Start Off","1","2","3","4","5","6","7","8","9","10","15"};
            default = 7;
            code = "f_param_mission_timer = %1";
    };
	
Uusi safe start

Uusi safe startti pitää käynnistää laittamalla init.sqf tämä pätkä:

Code: Select all

[] spawn afi_safestart;
Ja tämän laitetaan Description.ext jolla voi säätää safestartin pituutta.
Olisi hyvä että jokaisestä tehtävästä löytyisi vaihtoehdot 0 ja 1 min jotta tehtävien tarkistaminen helpottuu.

Code: Select all

class Params
{
    class afi_safeStart_duration
    {
            title = "SafeStart Timer";
            values[] = {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,15};
            texts[] = {"Safe Start Off","1","2","3","4","5","6","7","8","9","10","15"};
            default = 5;
            code = "afi_safeStart_timer = %1";
    };
};
AFI Jipin esto

Uusi jipin esto -scripti vaatii vain muutamia muutoksia description.ext-tiedostoon

Respawn-asetukset ja AI-asetus pitää muuttaa näin:

Vanha poistettava koodi:

Code: Select all

DisabledAi = 1;
respawn = 3;
respawnDelay = 9999999;
Uusi koodi vanhan tilalle:

Code: Select all

disabledAI = 0;
respawn = 1;
Jipin esto on oletuksena päällä. Näitä ei siis tarvitse laittaa tehtävään. Suosittelemme että käytätte vakio arvoja yhtenäisyyden vuoksi:
Lisää nämä init.sqf-tiedostoon

Code: Select all

afi_jip_enabled = true; // koko systeemi päällä
afi_jip_allowed = true; // jip sallittu
afi_jip_time = 300; // jip-aika sekunneissa, safestart tulee automaattisesti ajan päälle aina
Spekta-moddi

Siirrymme CSSA3 spektascriptistä ja alkaa käyttämään ARMA:n omaa End Game -spektaa. Tämä on helpoin muutos korjata:

Poista init.sqf -tiedostosta seuraava rivi:

Code: Select all

[] execVM "CSSA3\init.sqf";
EDIT: Tätä ei enää tarvita. Poista init.sqf -tiedostosta seuraavat rivit:

Code: Select all

if (!isNull player) then {
player addEventHandler ["killed", {
[] spawn {
sleep 3;
["Initialize", [player, [], true]] call BIS_fnc_EGSpectator;
};
}];

};

if (!isServer && isNull player) then { //JIP
waitUntil {!isNull player};
sleep 5;
player addEventHandler ["killed", {
[] spawn {
sleep 3;
["Initialize", [player, [], true]] call BIS_fnc_EGSpectator;
};
}];

};

Myös editorissa laita seuraavat asetuksen.
Atributes->Multiplayer->Respawn asetus allaolevan kuvan mukaisesti.
Image


[spoiler="näitä ei tarvitse init.sqf / ne eivät toimi tällähetkellä"]

Code: Select all

player addEventHandler ["Killed",{["Initialize", [player]] call BIS_fnc_EGSpectator;}];
player addEventHandler ["Respawn",{["Terminate"] call BIS_fnc_EGSpectator;}];
onPlayerKilled.sqf
(60 Bytes) Downloaded 373 times
[/spoiler]

Specta-slotit

AFI Jipin eston myötä tehtävät tulevat tarvitsemaan muutaman spekta-slotin.

Lisää noin 50 spektaslottia tehtävään näin:

Tämä tehdään laittamalla Virtual Spectator slotteja peliin. (Classname VirtualSpectator_F)
Muista laittaa slottin descriptioniin Spectator.
Laita slotti vähintään Playable.
Allow AI päälle.
Allow Free Camera päälle.
Kuvat mistä ne löytää.[+] Spoiler
Image
Image

Ryhmän varustus kuvina briiffiin.

Tehtävien geariscripteistä pitää jatkossa löytyä nämä muuttuja. Tällä saadaan briiffisä kaikki ajoneuvot ja laatikot joille ajat tämän scripti.
Tämä tarkoittaa että jos tehtävässä on tietyllä sidellä ajoneuvoja. Pitää niihin ajaa tämä muuttuja sille sidelle.

Code: Select all

//Esimerkiksi gear scriptissä:
_unit setVariable ["AFI_vehicle_gear","west",true];   //näkyy bluforille


//Esimerkiksi editorissa ajoneuvon inittiin:
this setVariable ["AFI_vehicle_gear","east",false];   //näkyy opforille
Yksi keino miten tämän voi lisätä. On laittaa geariscriptiin tälläisen pätkän. Vaikka sen loppuun. (esimerkki on bluforille)

Code: Select all

if (_unit isKindof "LandVehicle" || _unit isKindof "Air" || _unit isKindOf "Ship" || _unit isKindOf "Static") then
{
	_unit setVariable ["AFI_vehicle_gear","west",true];
};

if (_unit isKindOf "thing") then
{
    _unit setVariable ["AFI_vehicle_gear","west",true];
};

Tehtäväntekijöillä on aikaa korjata tehtävänsä 30.5 asti. Tämän päivän jälkeen kaikki tehtävät jotka eivät täytä uusia standardeja poistetaan Awatsista.
Last edited by Väyrynen on 13 Oct 2016, 20:21, edited 5 times in total.
Reason: Standardit päivittynyt
Tikka
Posts: 992
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: Muutoksia tehtävästandardeihin

Post by Tikka »

Uuden jip systeemin tuomat muutokset:

- Jos pelaajan peli tai yhteys kaatuu pelaaja korvataan AI-unitilla, AI ei tee pelaajan poissa ollessa yhtään mitää. Kun pelaaja tulee peliin takaisin pelaaja korvaa AI:n ja päätyy samaan paikkaa mihin AI jäi. Mikäli AI haavoittuu/kuolee kun olet poissa et pääse enää takaisin

- Kun valitset jonkun slotin ja menet briiffiin (tai tehtävään jos briiffi on jo loppunut) kyseinen slotti varataan sinulle, eikä kukaan muu voi pelata kyseisellä slotilla. Slotin varaamisen jälkeen et pysty reslottaamaan toiseen slottiin

- Kun pelaaja kuolee pelaajan slotti poistetaan

- Pelin alussa kaikki slottaamattomat slotit ovat korvattu AI:lla, AI:t poistetaan kun jip aika päättyy
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Muutoksia tehtävästandardeihin

Post by Trade »

Saisiko näille muutoksille jotain perusteluja? Vanha systeemi toimi mielestäni oikein mainiosti.
User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: Muutoksia tehtävästandardeihin

Post by SpottedBill »

Trade wrote:Saisiko näille muutoksille jotain perusteluja? Vanha systeemi toimi mielestäni oikein mainiosti.
Mikä vanha systeemi?
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: Muutoksia tehtävästandardeihin

Post by Saunatyyny »

SpottedBill wrote:
Trade wrote:Saisiko näille muutoksille jotain perusteluja? Vanha systeemi toimi mielestäni oikein mainiosti.
Mikä vanha systeemi?
Esim. CSSA spekta, en ymmärrä miksi pakotetaan moinen pois vaikka henk.koht. pidän sitä edelleen vanillaa parempana vaihtoehtona.
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Muutoksia tehtävästandardeihin

Post by Tuntematon »

Saunatyyny wrote:
Esim. CSSA spekta, en ymmärrä miksi pakotetaan moinen pois vaikka henk.koht. pidän sitä edelleen vanillaa parempana vaihtoehtona.
Ei ole mitään järkeä käyttä vanhaa scripti purkkaviritystä jota ei enään edes päivitetä kun armasta löytyy nyt ominaisuuksiltaa vastaava sisään rakennettu spekta.

Vähemmän turhia purkkaviritys scriptejä.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Muutoksia tehtävästandardeihin

Post by Tuntematon »

Lisäys uusiin standardeihin.

Ryhmän varustus kuvina briiffiin.

Tehtävien geariscripteistä pitää jatkossa löytyä nämä muuttuja. Tällä saadaan briiffisä kaikki ajoneuvot ja laatikot joille ajat tämän scripti.
Tämä tarkoittaa että jos tehtävässä on tietyllä sidellä ajoneuvoja. Pitää niihin ajaa tämä muuttuja sille sidelle.

Code: Select all

//Esimerkiksi gear scriptissä:
_unit setVariable ["AFI_vehicle_gear","west",true];   //näkyy bluforille


//Esimerkiksi editorissa ajoneuvon inittiin:
this setVariable ["AFI_vehicle_gear","east",false];   //näkyy opforille
Yksi keino miten tämän voi lisätä. On laittaa geariscriptiin tälläisen pätkän. Vaikka sen loppuun. (esimerkki on bluforille)

Code: Select all

if (_unit isKindof "LandVehicle" || _unit isKindof "Air" || _unit isKindOf "Ship" || _unit isKindOf "Static") then
{
	_unit setVariable ["AFI_vehicle_gear","west",true];
};

if (_unit isKindOf "thing") then
{
    _unit setVariable ["AFI_vehicle_gear","west",true];
};
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Muutoksia tehtävästandardeihin

Post by Tuntematon »

Testatessa on nyt käynyt ilmi että tehtävät tulee vaatimaan sittenkin yhden tiedoston tehtävän juureen, jotta uusi EG spekta toimii ongelmitta.
onPlayerKilled.sqf
(60 Bytes) Downloaded 370 times
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Muutoksia tehtävästandardeihin

Post by Trade »

Post Reply