Patrol Ops 4

User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Patrol Ops 4

Post by Keneraali »

Patrol Opsin kehittäjä on melkein heti PO3:n jälkeen työstänyt PO4:sta ja kohta pitäisi alkaa suljettu beta. Muutaman päivän päästä pistää BIS:n foorumeille hakemuksen pystyyn jolla yhteisöt voivat hakea tähän suljettuun betaan. Julkinen versio joskus ensi vuonna.

Linkki, jonne hakemus ilmestyy.
https://forums.bistudio.com/topic/15871 ... ad/page-38


Ihan näin vain ajattelin heittää ilmoille kun tuota tullut seurattua...



ps. Alla videota mitä mm. on työstänyt
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: Patrol Ops 4

Post by Arska »

Ihan jees, sit viel vähän pitäs valmiista tehtävästä turha paska mukkaa ulos niin on jokasen pikkupelin pelastus valmis
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Patrol Ops 4

Post by Paavo »

Vähän oli buginen eilisen pelikerran perusteella. En tiedä kannattaako meidän itse lähteä selvittelemään kaikkia vikoja, vai odottaa sitä virallista 1.0 julkaisua.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Patrol Ops 4

Post by TheTaltsi »

https://docs.google.com/document/d/16ux ... sp=sharing

Toisen pelailu kerran palautetta ja muutos ehdotuksia tässä. Kommentoikaa jos on lisättävää!
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Patrol Ops 4

Post by Bummeri »

Patrol opsin suurin ongelma in se, että siinä ei ole oikein focusta. Se on vapaamuotoinen missiogeneraattori jossa voi rellestää miten tahtoo.
Se esiintyy ja tulee esiintymään aina sellaisena immersion puutteena, joka luo osaltaan myös epävirallisten pelien tyyppistä tunnelmaa. Se vaatisi muutoksia:

1. Tehtävästä puuttuu selkeä tavoite ja tavoitteellinen vastustaja.
2. Tavoitteen saavuttamista varten tulee olla rajatut resurssit.
Last edited by Bummeri on 04 Mar 2018, 00:32, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Patrol Ops 4

Post by Keneraali »

Tulipahan kokeiltua, vähän heräsi menneiden aikojen muistot. Aika karkea vielä, mutta toivottavasti saadaan omalle porukalle hyvä kokonaisuus aikaiseksi.

Pientä ajatuksen juoksua kokeilusta:

Tehtävän sisäiset tehtävät. Partioi kylää, puhuta siviilejä, vinkkien mukaan etsi pahiksia, tuhoa pahikset, kerää tietoa, tiedon perusteella käynnistä tehtävä, suorita. Lyhyellä alle 2 tunnin pelaamisella niin hyvässä kuin pahassa.
Partiointi ja siviilien jututus jäi aika lyhyeksi, ehkä toivoisi enemmän. Lyhyellä partioinnilla saatiin liian nopeasti tietoa, josta saatiin "isoja tehtäviä.

Bummerin mainitsema lopputavoite voisi olla harkitsemisen arvoinen asia, nyt tehtäviä ilmeisesti tulee maailman tappiin asti.
Minkälaisia tehtäviä tämä sitten pitää sisällään jäi vielä toistaiseksi kokematta. Toivon että IED/räjähteiden purkua, vastahyökkäyksiä jne... Jos ei ole valmiiksi niin mahdollisesti sitten InHouse lisäyksillä.

Skaala oli ehdottomasti liian iso, koko Altis alueena ei toimi. Altiksen voisi jakaa 4 osaan eri tehtävikseen, siltikin alueet olisivat melko laajat. "Isot" tehtävät ovat myös melkoisen suurilla alueilla, olisiko mahdollista skaalata tehtävän kuvaan järkevämmin tai jtn.
Muille kartoille porttaukset ehdottomasti. Sopivan kokoinen alue voisi olla sellainen, jota mielellään vielä ajelee, mutta nopeissa tilanteissa voisi mahdollisesti käyttää kopteria.

Ajatus tuli myös ilmoille että olisi enemmän ryhmäkohtaista partiointia ja tehtävää, ja jäisi koko joukkueen vaativat tehtävät harvemmiksi (joka 5?). Tarpeen mukaan ryhmän joutuessa vaikeuksiin olisi sitten joukkueen päätettävissä lähettää lisäjoukkoja tai yrittää ryhmän pärjätä itse. Nyt oli 1/5 osaa ryhmätoimintaa ja loput joukkuetoimintaa, itse toivoisin tämän kääntyvän toisinpäin.



Teknisen puolen jälkeen ajatuksia pelaajatoiminnasta.
Laitan kokeilun uuden, erikoisen ja kokeiluasteella olevan tehtävän piikkiin paljon, mutta mikäli tehtävä joskus saadaan oikeasti hyvää kuntoon ja aktiiviseen peluuseen, tarvitaan pelaajilta omasta mielestäni huomattavasti enemmän keskittymistä ja paneutumista. Odotusta tulee jonkun verran ja siinä on oikein höpötellä ja hörötellä, mutta tarvitsisi olla myös jatkuvasti hereillä että ollaan valmiita myös pelaamaan.

Joukkuetasolla tarvitaan huomattavasti enemmän dynaamisuutta, jotta vältytään turhilta odottamisilta kiväärimiestasolla. Tekeminen pysähtyi turhan paljon kun tehtävät muuttui ja otettiin johtajia erilliseen briiffiin. Jatkossa kannattaa aloittaa kehittäminen jo siihen suuntaan että asioita tehdään 10-15-RJ akselilla huomattavasti ennakoiden. Tehtävä kun saadaan suoritettua on kuljetus jo sovittu ja liikkeessä. Tukikohtaan palattaessa täydentämään johtajat jo valmiiksi miettivät seuraavaa ja täydennysten aikana käydään läpi tarvittavat suunnitelmat ja äijät kyytiin kohti seuraavaa.

Tavoitteena ei ole tehdä hommasta mitään jatkuvaa juoksua ja rynnäköintiä, vaan vähentää turhaa tukikohdassa odottelua, turhaa muiden osastojen odottelua jos voidaan tehdä jo muuta. Varsinaiseen aktiivisena olevaan tehtävään ei tarvitse mennä juosten, vaan käytetään aikaa tarpeen mukaan. Pois kaikki odottelu joukoilta mikä voidaan pois karsia. Jatkuva ennakointi 1-2 osaa ennen kuin se tehdään.
Esimerkki. 1R saa kohta RTB käskyn, täydennysten jälkeen heidät siirretään tehtävälle X. 2R on täydentämässä tukikohdassa ja on valmiina 5min sisään, siirretään 2R tiedustelemaan tehtävää X kunnes 1R saadaan paikalle. 3R odottaa kuljetusta tehtävältä Y, ETA 10min, sen jälkeen täydennykset ja tarpeen mukaan tukemaan muuta joukkuetta tai suorittamaan omaa tehtävää Z. Eli jos ei ole oikeasti tarvetta ottaa kaikki kasaan, jolloin todennäköisesti useat osastot odottavat toisiaan ja sen jälkeen johtajat suunnittelevat, niin ei oteta kaikkia samaan kasaan. Dynaamisempaa toimintaa, ennakoivaa suunnittelua.


Itselläni on ainakin jopa liian suuret odotukset tämän suhteen. Vieläkun saadaan asenteet edes vähän sellaiselle tasolle kuin itse haaveissani kuvittelen niin hyvä siitä tulee.

Ps. Oli huvittava kuulla, kun kritisoin tehtävää/toimintaa, että tylsistyn kun en pääse frägäämään. Kaikkea olen armassa ollut mutta en vielä frägääjä, onpahan sekin titteli korkattu.
User avatar
Nurmi
Posts: 120
Joined: 27 Nov 2016, 20:28
Location: Helsinki

Re: Patrol Ops 4

Post by Nurmi »

Bummeri wrote:1. Tehtävästä puuttuu selkeä tavoite ja tavoitteellinen vastustaja.
Ongelmana tässä nyt on se että patrol ops ei ole normaali coop tehtävä, vaan kyse on juuri vapaamuotoisesta partioinnista ja sitten vihollisen tuhoamisesta.
Tavoitteellinen vastustaja? Tarkoitatko että vihollita ei ole tarpeeksi? vai että se ei ole tarpeeksi haastava?

Keneraali wrote:Partiointi ja siviilien jututus jäi aika lyhyeksi, ehkä toivoisi enemmän. Lyhyellä partioinnilla saatiin liian nopeasti tietoa, josta saatiin "isoja tehtäviä.
Yritämme muokatta tehtävän eri elementtejä, mutta koska tehtävässä on "muutama" skripti niin tämä edistyy aikanaan.

Keneraali wrote:Skaala oli ehdottomasti liian iso, koko Altis alueena ei toimi. Altiksen voisi jakaa 4 osaan eri tehtävikseen, siltikin alueet olisivat melko laajat. "Isot" tehtävät ovat myös melkoisen suurilla alueilla, olisiko mahdollista skaalata tehtävän kuvaan järkevämmin tai jtn.
Muille kartoille porttaukset ehdottomasti. Sopivan kokoinen alue voisi olla sellainen, jota mielellään vielä ajelee, mutta nopeissa tilanteissa voisi mahdollisesti käyttää kopteria.
Itse en usko että tehtäväalueen kokoa voi pienentää ollenkaan. Tällä hetkellä porttaamme tehtävää Maldenille ja Takistanille.
Last edited by Nurmi on 04 Mar 2018, 01:42, edited 3 times in total.
Reason: Koska syyt
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Patrol Ops 4

Post by Paavo »

Tuon PO 4 Betan virallisesta latauslinkistähän tulee Altis, Malden ja Tanoa versiot. Toivottavasti huomasitte tämän, ettekä lähde tekemään porttausta täysin alusta? Altis on mielestäni aivan hanurista tuolle tehtävälle, mutta Malden yhden testin perusteella oli oikein sopivan kokoinen, ja yksityiskohdiltaan huomattavasti parempi muutenkin kun geneerinen Altis.

Keneraalilla todella hyviä huomioita taas. Yksi keskeisimmistä on tuo johtohenkilöiden tehtävien ennakoiminen. Toivon että tätä tehtävää johtavat tahot oikeasti lukevat tuon tekstin.
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Patrol Ops 4

Post by Cpl Honkonen »

Olin tuossa isoissa pöksyissä kun pelattiin ja sitten kävi armat ja kun pääsin takas se johtokomentoportaali ei toiminu ja se aiheutti omaa hässäkkää. Mun pelikokemus tuosta oli nyt se että odotin liikoja ja sitten se oli vähän sellanen meeh. Se että toi spawnaa vihollista ikävästi johkin kopun taakse ja sitten tulee igla perään ei oo mielekästä. Mut ei kait siinä, kun tota kehittää nii saa siitä varmasti ihan jepan tehtävän ja tosiaan pienempi kartta koska altits on iso. PItäs olla äkkiä moninkertainen määrä ukkoja altiksen kokoselle paikalle ja sit taas tollset tehtävät ei oo se 100+ pelaajan tehtäviä.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
User avatar
Nurmi
Posts: 120
Joined: 27 Nov 2016, 20:28
Location: Helsinki

Re: Patrol Ops 4

Post by Nurmi »

Paavo wrote:Tuon PO 4 Betan virallisesta latauslinkistähän tulee Altis, Malden ja Tanoa versiot. Toivottavasti huomasitte tämän
Juu muokasin sitä valmista malden versiota (lisäsin slotit, medevacin, resupplay laatikot yms.) ja lähetin Immoselle skriptien muokkaamista varten.
Post Reply