Patrol Ops 4

User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Patrol Ops 4

Post by Castor »

Ootteko ottanu huomioon että tämähän ei ole meidän pelityylinlainen tehtävä ollenkaan? ajatus käsittääkseni on tota pelata omissa erillisissä ryhmissä ja tuota ei varmaan oo suunniteltu kohesiivisena joukkueena suoritettavaksi
User avatar
Tohtori Kuolema
Posts: 11
Joined: 03 Jan 2017, 15:13

Re: Patrol Ops 4

Post by Tohtori Kuolema »

Kyllä se on huomioitu ja sitä kehitellään siten, että saataisiin siitä meidän pelitapaa myötäilevä.

Ja tehtäväähän on tarkoitus pelata ma pe peleissä, ei virallisissa viikkopeleissä. Vaihtelu ja kehitys ei lienee kuitenkaan pahasta?
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Patrol Ops 4

Post by Keneraali »

Castor wrote:Ootteko ottanu huomioon että tämähän ei ole meidän pelityylinlainen tehtävä ollenkaan? ajatus käsittääkseni on tota pelata omissa erillisissä ryhmissä ja tuota ei varmaan oo suunniteltu kohesiivisena joukkueena suoritettavaksi
Selkeästi sotilaallinen arma tehtävä, ei siis life, dayz jne... Eikö silloin voi pelata juuri niinkuin itse pelityylin määrittelee?

Vaikka tehtävä sisältäisi pääasiassa ryhmäpainotteista tekemistä ei se olisi pois Afin pelityylistä, väittäisin että siinä on pieni mahdollisuus jopa ryhmätoiminnan kehittymiseen.

Vanilla tehtävät on selkeästi luotu enemmän pelaajille, jotka tykkää kaikki kantaa sinkoa, sniperia ja ohjata etänä AC-130:stä. Mutta pikku hiljaa kehittämällä saadaan lähemmäksi meidän normaalia toimintaa vastaavaa tekemistä. Nytkin jo lauantain testissä oli tavallinen joukkuekokoonpano.

Suurimpana erona tuossa tulee se dynaamisuus että käytettäisiin resursseja sen mukaan kuin on tarve. Jos ryhmä kykenee suoriutumaan IED:n purkamisesta omatoimisesti niin se hoidetaan itse. 10 toimii varsinkin partioinnin aikana enemmän tukikohdassa organisoimassa asioita etänä, kun ryhmät suorittavat omia tehtäviään. Kun saadaan "isoja" tehtäviä tai paska osuu tuulettimeen niin 10 reagoi asian vaativalla tavalla ja järjestää resurssit uudelleen.
Antaa varsinkin johtamistasolla vielä enemmän irti kuin perusTVT. Ei itseäkään kiinnosta pätkänvertaa kuinka monta bottia tapetaan, vaan tehokas, järkevä, immersiivinen tiimipelaaminen.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Patrol Ops 4

Post by Tuntematon »

En ole tehtävää pelannut mutta omasta mielestäni olisi kiva pelata välillä niin että se 10 ei mikroa ryhmän jokaista liiketta vaan antaa tehtävän joka suoritetaan itsenäisesti ryhmänä. Ja vain kriittisissä tilanteissa 10 ottaa naruja käteen enemmän.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Patrol Ops 4

Post by Castor »

Juu en toki meinannut ettei voisi pelata vaan että ryhmä painotteinen ei oo se mihin ollaan totuttu.
User avatar
Attila
Posts: 110
Joined: 19 Nov 2016, 19:13
Location: PKS

Re: Patrol Ops 4

Post by Attila »

siinä viime testissä oli myös sellainen juttu että joukkueessa oli kaksi ryhmää ja muutama heko käytettävissä.

pelasin silloin kymppiä, ja myönnän että homma lähti käsistä jo heti kun tukikohdasta lähdettiin.
hekot ammuttiin heti alas koska MANPAD botit jokaisessa ilmansuunnassa.
suunnitelma oli myös aivan susi ja ei ottanut millään muotoa huomioon uutta ja testaamatonta tehtävä konseptia. joten pahoittelut omasta puolestani kaikille jotka joutuivat höperyyttäni kuuntelemaan.
"Attila eksä oo värisokee, miten sä voit käyttää väri koodeja :D" -Taltsi
"no siis, aina voi onnettomuuksia tapahtua... kaikille..." -Ramadan Pete
"ois hienoo olla taas 18v ja tsiigailla mimmei oulun tivolis" -Jiizee
User avatar
Tohtori Kuolema
Posts: 11
Joined: 03 Jan 2017, 15:13

Re: Patrol Ops 4

Post by Tohtori Kuolema »

V2:
-Lisätty medevac konsepti
-Lisätty ammuslaatikoita
-Poistettu rto, pt medic
-Vähennetty siviilien määrää (ennen 25, nyt max 10 per alue)
V3:
-Porttaus Maldenille
-Lisätty advanced medical
V4:
-Korjattu Advanced medical bugi
V5:
-Porttaus Takistaniin
V6:
-Debug console


Eli tällä hetkellä löytyy nykyisillä spekseillä toimivana Altis, Malden ja Takistan
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Patrol Ops 4

Post by Bummeri »

Piti jo aiemmin muistaa sanoa, että paremman pelikokemuksen mahdollisesti saisi aikaan ALIVE modilla.

http://alivemod.com/wiki/index.php/Main_Page

Se polveutuu MultiSessionOperation nimisestä tehtävästä jota ARMA2 aikoina pelattiin kohtuullisen paljon. Se on patrolopsia paljon immersiivisempi kokemus, ja siinä on päämäärällinen vastustaja, pelaajille selkeät lopputavoitteet sekä vapaamuotoiset välitavoitteet. Tavoitteiden saavuttamiseksi on tarjolla vain rajalliset resurssit.

Se on jatkuva tehtävä, ja sitä samaa tehtävää voi pelata eteenpäin useampana erillisenä pelikertana. Eteneminen tallentuu aina automaattisesti ja voi jatkaa mihin on jääty kesken. Mielestäni se on kaikinpuolin parempi konsepti-pohja josta alkaa työstämään sisältöä yhteisölle.

Jos joku tätä alkaa pyritäämään, niin aivan varmasti laittaisin aikaa syrjään, että pääsisin tätä pelaamaan.
Last edited by Bummeri on 13 Mar 2018, 16:24, edited 3 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Patrol Ops 4

Post by Bummeri »

Vielä lisämateriaalia tosta ALIVE modista:

Joku tyyppi teki pikku insu tehtävän. Useammalla puolella on pelattavia rooleja.

Ohje kuinka pidempi aikainen tehtävä rakennetaan, alkaen osapuolien tehtävistä ja orbatista, eli käytettävissä olevista resursseista.

Ohje kuinka tehtävästä voi tehdä useamman session pituisen ja kuinka sitä dataa yläpidetään siinä tehtävien välissä.

Tolle aliville voi helposti tehdä oman serverin omalla repolla. Sen saa aina tarvittaessa käyntiin awatsin kautta kun sillä halutaan pelata. Helposti voisi esim se maanantai olla aina ALIVE sessio.
Last edited by Bummeri on 13 Mar 2018, 16:38, edited 2 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply