Tehtävätiimin Threadi

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

Scottz wrote:Pari kyssäriä:
- onko eri osapuolten kuvista tulossa pakotettu standardi vai onko tämä jatkossa ainoastaan optionaalista ja korkeintaan erikseen kannustettua mikäli osapuolet eivät selkeästi eroa toisistaan?
Ei puhuttu asiasta, mutta se kuullostaisi kyllä järkevältä.
- jos servun aika on kortilla tehtävien tarkistukselle, niin luulisi perjantain ja sunnuntain olevan mahdollisia tai jos tarkistusaikaa löytyy vain arkisin, niin eiköhän yhteisö selviä ilman maanantain epävirallisia?
Mutta jos ei ole tarvetta selvitä? Samalla saadaan muitakin hyötyjä, kuten tehtävän tekijälle ympäristö jossa testata missioitaan milloin vain.
- sikäli kun nykyiset tehtävästandardit sanelevat suht tarkasti, että mitä pitää slottingissa/testikäynnistyksessä/etukäteen suunnitelmaa tehtäessä tuoda ilmi, niin voisiko tuota pohtia uudelleen että kuinka vähennetään metapelaamisen määrää (eli liiankin täydellinen tieto ja kuva vihollisen joukoista/kalustosta sekä niiden suorituskyvyistä)?
Ideoita kuinka toteutetaan ja niiden plussat ja miinukset?
- onko tuolla AWATS-arvostelulla tarkoitus olla jotain konkreettista vaikutusta esim. vanhaa tehtävää valitessa vai onko tämä enemmän kehitystiimeille dataa siitä, että minkätyyppiset tehtävät enemmistölle maistuu?
Edellämainittua kumpaakin ja sitten se on mahdollisesti helpompi kanava tekijällä saada positiivista palautetta tehtävästä.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Tuntematon »

Vastataan nyt loppuihinkin
Scottz wrote: - onko rivien välistä luettavissa että jatkossa kiinnitetään enemmän huomiota tehtävän mielekkyyteen ja pelattavuuteen pelkän teknisen toimivuuden lisäksi?
Tavoite olisi. Se ei kuitenkaan ole mikään helppo leimata hyvä tai huono tehtävä ilman suurempaa raatia kuin meidän vakio 1-2 tehtävän tarkistajaa. Tällähetkellä se on vielä enemmän tehtäväntekijällä itsellään miettiä onko tehtävä oikeasti hyvä. Se kun on että joku tykkää siitä 20km kävelystä ja toinen ei tai joku pitää morkulasta ja joku e Kumpi on oikeassa? Joten sen takia avaamme vähän keskustelua. Tällähetkellä vain ne radikaalimmat tehtävät jäävät meidän syynissä pois.
Scottz wrote: - jos kerta A&D:ta (tässä nyt selkeästi implikoidaan jonkin tärkeäksi määritellyn alueen hallussapitoa) halutaan selkeästi tukea tehtävämuotona tai ainakaan ei erityisemmin kannusteta kokeilemaan mitään uutta, niin kuinka varmistetaan tehtävien mielekkyys ja vaihtelevuus?
A&D on se mikä on hiottu jotenkin toimivaksi. Ja se meillä osataan hyvin. Se että meillä ei ole kokemusta muiden tehtävä tyylien tekemisestä tarkoittaa luonnollisesti että niitä pitää tarkistaa ja viimeistellä paljon enemmän, jotta niiden laadun saisi samalle tasolle. Itse kannusta edelleen tekemään uutta ja olen valmis aina auttamaan niitä tekemään.
Scottz wrote: - jos ns. reunoja pitkin hyökkääminen koetaan ongelmalliseksi, onko erikseen syytä tehdä nykyisen mallin mukaisesti ehdottomia pelialueen rajoja, joita ei tule ylittää vaan esim. miinoitteilla ja AI:lla (panssarivaunut, helikopterit, yms) ohjata taistelun keskittymistä tiettyyn suuntaan tai jopa hyväksyä 360-puolustus?
En sanoisi ongelma. Mutta vaihtelua kaivataan. 80% meidän tehtävistä menee niihin raameihin että paras tapa hyökätä on reunoja pitkin.
Nuo kaikki on hyviä ideoita ja niitä kannustetaan. Menee myös vähän ylempään kysymykseen. Tälläiset on meille uutta ja ei ole kokemusta. Joten nämä vaatii tiukemman tarkistuksen.
Scottz wrote: - eli tulkitsenko oikein, että kun ACE päivittyy, niin iso luuta lakaisee ja vanhat tehtävät lentävät roskikseen ja ne jotka käyttivät MNP/EricJ TBM tulee ACEn lisäksi korjauttaa käyttämään Project OpForia?
Tarkemmin ottaen ACE Medical Rewrite. https://github.com/acemod/ACE3/milestones
Kyllä ja Jos haluaa tehtävänsä takaisin servulle.
Scottz wrote: - sikäli kun nykyiset tehtävästandardit sanelevat suht tarkasti, että mitä pitää slottingissa/testikäynnistyksessä/etukäteen suunnitelmaa tehtäessä tuoda ilmi, niin voisiko tuota pohtia uudelleen että kuinka vähennetään metapelaamisen määrää (eli liiankin täydellinen tieto ja kuva vihollisen joukoista/kalustosta sekä niiden suorituskyvyistä)?
https://armafinland.fi/forum/viewtopic.php?f=36&t=1526
Scottz wrote: - onko rivien väleistä luettavissa myös se, että kun osa tehtäväntekijöistä kylmän viileesti kopipastee vanhoja tehtäviään juurikaan muokkaamatta/viimeistelemättä, niin onko tähän tarkoitus puuttua jollain konkreettisella tavalla vai suusanallisesti kannustaa heitä viimeistelemään tehtävänsä huolella?
Käytännössä ei olla vielä mitään päätetty tehtävien vaatimuksilta vaan pelkästään avattu keskustelua ja ensi kuun palaverissa ottaa se enemmän pöydälle. Joten vain "kannustamalla" voidaan sitä tehdä toistaiseksi. Ja mielestäni sen on jo toiminut jotenkin.
Scottz wrote: - jos tehtävänteossa on laatuongelma johtuen siitä, ettei mitään standardia ole määritelty ns. tyypillisestä viikkopelitehtävästä niin onko tuo kohta "Bummeri pistää tehtävästandardi threadin käyntiin foorumeille asiasta" vastaus tähän?
Kuten sanoin ylempänä, mitään ei ole päätetty vaan aloitettu vain keskustelut. Kaikki mielipiteet on toivottuja.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

https://github.com/acemod/ACE3/pull/5171

Vaikuttaisi siltä, että meillä tulee olemaan myös edessä spektaattori moodin vaihto tehtävissä. ACEn uusi spekta hyödyntää meidän nykyistä spektan UIta, mutta täydentää sitä uusilla ominaisuuksilla. Tämä olisi varmaan hyvä tehdä sitten samalla kun puhdistetaan tehtävät. Tämä ei tule seuraavassa ACE3 versiossa joka on tällähetkellä merkattuna 100% valmiiksi githubissa, vaan se tulee ilmeisesti sitä seuraavassa versiossa. Jos se nyt vaikuttaisi olevan liian kaukainen aika tehtävien nollaamisen kannalta, luulen että meidän kannattaa vaihtaa jo ajoissa tuohon olemassaolevaan ace spektaattoriin. Vaikuttaisi että se uusi spekta tulee vaihtumaan sitten automaattisesti siihen nykyisen ace spektan tilalle päivityksen myötä, mutta tämä ei ole varma tieto.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

https://github.com/CBATeam/CBA_A3/wiki/ ... s-in-Lobby

Halleluja pojat. Nyt pääsee lobbyissä eroon ärsyttävistä B a-1-23- ryhmätunnuksista. Tämäkin muutos tehtävästandardeihin puhdistuksen myötä. Mites AWATS? Kuseeko tämä jotain sieltä ?

Jokainen ryhmäläisen description tulisi nyt laittaa muotoon:

Squad Leader@A1
Team Leader@A1
.
.
.


EDIT:

Tämän voisi myös lisätä tehtävästandardeihin:

enableTargetDebug = 1;

Parempia kaluja admineille. https://github.com/CBATeam/CBA_A3/wiki/Target-Debugging
Last edited by Bummeri on 27 Jun 2017, 01:34, edited 2 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Väyrynen
Posts: 141
Joined: 25 Oct 2015, 00:33

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Väyrynen »

Bummeri wrote:https://github.com/CBATeam/CBA_A3/wiki/ ... s-in-Lobby

Halleluja pojat. Nyt pääsee lobbyissä eroon ärsyttävistä B a-1-23- ryhmätunnuksista. Tämäkin muutos tehtävästandardeihin puhdistuksen myötä. Mites AWATS? Kuseeko tämä jotain sieltä ?

Jokainen ryhmäläisen description tulisi nyt laittaa muotoon:

Squad Leader@A1
Team Leader@A1
.
Varmaan järkevämpi pitää se A1 siinä slotin edessäkin, epäselyyksien välttämisen vuoksi

Esimerkiksi voisi olla muodossa:

A1 - Squad Leader@A1
A1 - Team Leader@A1
.
.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

https://docs.google.com/document/d/1i8F ... bb7-0/edit#

Millon kokoust tästä, ja aiemmista asioista?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

Soppa wrote:Tein alkuun muutoksen että testing serverille menee nyt samat tehtävät kuin pelipalvelimelle, muokkaan awatsin myöhemmin.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Tuntematon »

Tuon uuden CBA jutun ansiosta meillä on käytännössä kaksi vaihtoehtoa.

Joko jatkaa samaan vanhaan malliin + tuo uusi lisäys.
Vanha+Uus[+] Spoiler
vanha + uus.jpg
vanha + uus.jpg (46.28 KiB) Viewed 3705 times
Tai poistaa tuo vanha systeemi ja ottaa uusi tilalle yksinään.
uusi[+] Spoiler
uusi ilman vanhaa.jpg
uusi ilman vanhaa.jpg (39.05 KiB) Viewed 3705 times
Vanha
Vanha[+] Spoiler
vanha.jpg
vanha.jpg (48.46 KiB) Viewed 3705 times
Kaikki[+] Spoiler
kaikki.jpg
kaikki.jpg (218.62 KiB) Viewed 3705 times



Itse pidän tuosta että poistetaan vanha ja otataan vain uusi tilalle. Vähentäisi sitä teksti merta + kämmien määrää nimeämisessä.
Furean
Posts: 650
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Furean »

Kannatetaan.
Väyrynen
Posts: 141
Joined: 25 Oct 2015, 00:33

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Väyrynen »

Vanha + uus on varmaan selvin kaikille, niin uusille kun vanhoille.
Post Reply