Tehtävätiimin Threadi

User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Tuntematon »

Saunatyyny wrote:Sellainen pyyntö, että pistäkää noi teidän tehtävästandardit kuntoon tuolla wikissä. Mieluusti vielä kunnolla näkyviin. Turhauttavaa tälläinen että joka viikko tulee uutta bugi raporttia tehtävistä kun ei ole näkynyt missään vaatimuksena. Ja yleisesti olisi kiva jos tarkastajat jaksaisivat ensimmäisellä kerralla kertoa missä vika, ettei tarvitse uutta muokkaamatonta versiota awatsiin tunkea siinä toivossa että ensi viikolla joku tietäisi miten korjata. Wiki päivitys olisi myös kiva tehtäväntekoon liittyen, kun mikään ORBAT ei enää toimi ja puolet tiedoista siellä on vanhentunutta.

inb4
katso ahterin tehtävästä
Mikä siellä on vanhentunutta?
Mitä sieltä muka puuttuu?
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Saunatyyny »

Tuntematon wrote:
Saunatyyny wrote:Sellainen pyyntö, että pistäkää noi teidän tehtävästandardit kuntoon tuolla wikissä. Mieluusti vielä kunnolla näkyviin. Turhauttavaa tälläinen että joka viikko tulee uutta bugi raporttia tehtävistä kun ei ole näkynyt missään vaatimuksena. Ja yleisesti olisi kiva jos tarkastajat jaksaisivat ensimmäisellä kerralla kertoa missä vika, ettei tarvitse uutta muokkaamatonta versiota awatsiin tunkea siinä toivossa että ensi viikolla joku tietäisi miten korjata. Wiki päivitys olisi myös kiva tehtäväntekoon liittyen, kun mikään ORBAT ei enää toimi ja puolet tiedoista siellä on vanhentunutta.

inb4
katso ahterin tehtävästä
Mikä siellä on vanhentunutta?
Mitä sieltä muka puuttuu?
Itelle ainakin tuli vastaan:
Vaaditaan ajoneuvojen gearscriptit näkyviin briiffissä jotta tehtävä menee läpi, mutta asiasta ei mitään mainintaa tehtävästandardeissa.
Monet latauslinkki wikissä ei näytä toimivan.
Huhujen mukaan siellä on vanhoja ohjeita jotka eivät toimi/ole käytössä (esim.HAL)?
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by JoneKone »

Saunatyyny wrote:Sellainen pyyntö, että pistäkää noi teidän tehtävästandardit kuntoon tuolla wikissä. Mieluusti vielä kunnolla näkyviin. Turhauttavaa tälläinen että joka viikko tulee uutta bugi raporttia tehtävistä kun ei ole näkynyt missään vaatimuksena. Ja yleisesti olisi kiva jos tarkastajat jaksaisivat ensimmäisellä kerralla kertoa missä vika, ettei tarvitse uutta muokkaamatonta versiota awatsiin tunkea siinä toivossa että ensi viikolla joku tietäisi miten korjata. Wiki päivitys olisi myös kiva tehtäväntekoon liittyen, kun mikään ORBAT ei enää toimi ja puolet tiedoista siellä on vanhentunutta.

inb4
katso ahterin tehtävästä
Suosittelen osallistumaan tehtävien tarkistuksiin aina kun mahdollista. Silloin yleensä heti selviää mikä on vikana ja aina saanut myös vinkin siitä miten se korjataan. :)

Edit: Ei toki poista wikin päivitystarvetta.
Last edited by JoneKone on 14 Apr 2017, 18:15, edited 1 time in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Tuntematon »

Saunatyyny wrote:
Tuntematon wrote:
Mikä siellä on vanhentunutta?
Mitä sieltä muka puuttuu?
Itelle ainakin tuli vastaan:
Vaaditaan ajoneuvojen gearscriptit näkyviin briiffissä jotta tehtävä menee läpi, mutta asiasta ei mitään mainintaa tehtävästandardeissa.
Monet latauslinkki wikissä ei näytä toimivan.
Huhujen mukaan siellä on vanhoja ohjeita jotka eivät toimi/ole käytössä (esim.HAL)?

Älä usko huhuja. Tai varmista että ne on totta ennekuin levittää niitä.

Latauslinkit näköjään kadonnut. Eipä niissä nyt mitään tärkeää näyttänyt olevan edes.
Coop jutut jäänyt vähän huonommalle ylläpidolle sen takia että, jos haluaa coop tehdä. Pitää tekijällä olla enemmän taitoa jo omasta takaa ja sen ansiosta osaa jo varmasti katsoa paremmat ohjeet esim CBA omasta wikistä.

Wiki perustuu siis sille että osaa jo tehdä itse jotain. Myös maalaisjärjen käyttö on erittäin suositeltavaa.
Tehtävätiimin linja on ollut ettei tehdä liian helpoksi copy pasteksi tehtävän tekoa. Jotta tehtävien määrä pysyy järkevänä ja ei ole montaa kymmentä lähes identtistä tehtävää.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

From today, enableDebugConsole description.ext param can be array containing UIDs of whitelisted users. It will also act as enableDebugConsole = 1

For example

enableDebugConsole[]={"1234567890"};

Will make debug console usable for user with uid 1234567890 as well as for server host and logged in admin on dedicated.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Tuntematon »

5.6 Tehtävätiimin palaveri klo 19:00

Pääaiheena ME + Kevätsiivous awatsiin

Kaikki on tervettulleita.
Etsimme myös uutta verta joukkoon joten kiinnostuneet tulkaa paikalle ja/tai ottakaa yhteyttä minuun tai muihin tehtävätiimiläisiin.
Last edited by Tuntematon on 31 May 2017, 17:46, edited 1 time in total.
Reason: additional chanal
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

Tämä on sitten tänään.

Voitaisko yrittää alustaa tulevaisuutta varten tehtävien laadun kehittämistä?
Yritän päästä paikalle, mutta meillä ollaan oksennustaudissa.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Tuntematon »

Kiitos kaikille osallistujille.

https://docs.google.com/document/d/1T-g ... sp=sharing

Tehtävä tyylit ja standardit
Saatiin hyvää keskustelua tehtävistä jä mikä tekee tehtävästä hyvän. Jokaisella on vähän erimielipiteitä mikä tekee hyvän tehtävän.
Kuitenkin olimme yhtämieltä siitä että, mitä enemmän aikaa tehtävän tekijä käyttää tehtävän hiomiseen ja viimeistelyyn. On se aina tehnyt tehtävästä paremman näköisen ja antanut parempaa fiilistä.
  • Briiffi on selkeä ja sieltä löytyy laadukasta infoa esim. hyvät kuvat.
  • Tehtävän tekijä on rajannut tehtävän käyttämällä aikaa ja järkevästi. Seuraa maaston muotoja ja on selkeät. Pelkät suorat viivat jotka vain lätkäistään ei aina ole se paras
  • Olisi hyvä että kaikkia tehtäviä ei voi pelata perus afi tyyliin eli reunoja pitki. Tätä voi estää esim miinakentillä reunoissa tai joitakin alueita jonka hyökkääjän pitää ylittää. Tai rajata tehtävä niin että ei ole järkevää kulkea reunoja pitki
  • Balanssi niin, että puolustaja voi voittaa erinomaisella suorituksella. Suora countteri ei tarvi olla, mutta pitää olla mahdollisuus vaikuttaa omaan kohtaloonsa
  • Orbatit molemmin puolin pitää olla johdettavissa ja suunniteltavissa viikkopelibriiffillä. Assetteja järjellinen määrä
Eli käyttäkää siihen tehtävän viimeistelyyn aikaa. Määrä ei korvaa laatua. Laadukkaat tehtävät pelataan uudestaa. Päivittäkää vanhoja tehtäviä.


Wikin on aika saada uusi järjestely
Nyt on vain pitkä lista eri jutuista.
  • Pitää tehdä jokaiselle asialle oma "“alasivu”
  • Tehdään Tehtävienteko osiosta enemmän ohjemainen ja hyödynnetään enemmän wikin linkki rakennetta.
  • Orbatti osio poistetaan toistaiseksi. Kunnes saadaan uusi toimiva systeemi.

Tehtävän tarkistus on jatkuva prosessi

Ja sitä koitetaan tehosta jatkuvasti.
Tehtävä tiimi on joutunut taistelemaan servuri ajasta aina. Päiviä kun on vain seitsemän ja koulutukset, viikkopelit ja virallisen epäviralliset vievät aikaa ja päiviä. Nyt on meille pyhitetty se torstai mutta sitäkin aina välillä "lainataan".
Noh tarkoitus olisi tehdä tehtävien tarkistu servuri. Joka olisi vain siihen tarkoitukseen.
  • Jokainen voi lähettää tehtävänsä sinne. Ilman että laittaa sitä vielä awats tarkistus jonoon.
  • Siellä olisi valmiina paljon debug scriptejä.
  • ?Oma repo?

Operaatio Kevätsiivous

Kevät tulossa. Ja olisi tarkoitus putsata repo turhista modeista ja päivittää parempia tilalle. Awats olisi tarkoitus putsata täysin tämän myötä (kaikki pois, aloitetaan tyhjästä).
  • MNP ja Taliban Fighters modit olisi lähdössä pois ja ne korvattaisiin Project OPFOR.
  • Heti kun ACE Medical update tulee. Olisi tarkoitus aloittaa tämä operaatio. Kuitenkin takarajana ace päivitykselle on 30.7.
  • Awats olisi tarkoitus pyyhkiä täysin.
  • Ennakkoon jo muokattu repo käyttöön jolloin TT:t vois tehdä tehtäviä ennakkoon
  • Tehtävätiimi kysellee Sopalta vastustaako se jos etsittäisiin toinen tekijä Awatsin päivitykseen ja ylläpitoon
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Scottz »

Pari kyssäriä:
- onko eri osapuolten kuvista tulossa pakotettu standardi vai onko tämä jatkossa ainoastaan optionaalista ja korkeintaan erikseen kannustettua mikäli osapuolet eivät selkeästi eroa toisistaan?
- jos servun aika on kortilla tehtävien tarkistukselle, niin luulisi perjantain ja sunnuntain olevan mahdollisia tai jos tarkistusaikaa löytyy vain arkisin, niin eiköhän yhteisö selviä ilman maanantain epävirallisia?
- onko rivien välistä luettavissa että jatkossa kiinnitetään enemmän huomiota tehtävän mielekkyyteen ja pelattavuuteen pelkän teknisen toimivuuden lisäksi?
- jos kerta A&D:ta (tässä nyt selkeästi implikoidaan jonkin tärkeäksi määritellyn alueen hallussapitoa) halutaan selkeästi tukea tehtävämuotona tai ainakaan ei erityisemmin kannusteta kokeilemaan mitään uutta, niin kuinka varmistetaan tehtävien mielekkyys ja vaihtelevuus?
- jos ns. reunoja pitkin hyökkääminen koetaan ongelmalliseksi, onko erikseen syytä tehdä nykyisen mallin mukaisesti ehdottomia pelialueen rajoja, joita ei tule ylittää vaan esim. miinoitteilla ja AI:lla (panssarivaunut, helikopterit, yms) ohjata taistelun keskittymistä tiettyyn suuntaan tai jopa hyväksyä 360-puolustus?
- eli tulkitsenko oikein, että kun ACE päivittyy, niin iso luuta lakaisee ja vanhat tehtävät lentävät roskikseen ja ne jotka käyttivät MNP/EricJ TBM tulee ACEn lisäksi korjauttaa käyttämään Project OpForia?
- sikäli kun nykyiset tehtävästandardit sanelevat suht tarkasti, että mitä pitää slottingissa/testikäynnistyksessä/etukäteen suunnitelmaa tehtäessä tuoda ilmi, niin voisiko tuota pohtia uudelleen että kuinka vähennetään metapelaamisen määrää (eli liiankin täydellinen tieto ja kuva vihollisen joukoista/kalustosta sekä niiden suorituskyvyistä)?
- onko rivien väleistä luettavissa myös se, että kun osa tehtäväntekijöistä kylmän viileesti kopipastee vanhoja tehtäviään juurikaan muokkaamatta/viimeistelemättä, niin onko tähän tarkoitus puuttua jollain konkreettisella tavalla vai suusanallisesti kannustaa heitä viimeistelemään tehtävänsä huolella?
- onko tuolla AWATS-arvostelulla tarkoitus olla jotain konkreettista vaikutusta esim. vanhaa tehtävää valitessa vai onko tämä enemmän kehitystiimeille dataa siitä, että minkätyyppiset tehtävät enemmistölle maistuu?
- jos tehtävänteossa on laatuongelma johtuen siitä, ettei mitään standardia ole määritelty ns. tyypillisestä viikkopelitehtävästä niin onko tuo kohta "Bummeri pistää tehtävästandardi threadin käyntiin foorumeille asiasta" vastaus tähän?
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Post Reply