Tehtäväideoita (Vanhentunut)

Locked
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Castor wrote:Pikainen kysymys: Tahtoisin laittaa maataistelukoneita tehtävään, minkälaisessa kokoonpanossa niitä nykyään käytetään? Minkälainen osasto olisi hyvä tälle joukolle? Täysin motorisoitu kuorma-autoilla vai voiko olla mekanisoitu osasto? Yksinkertaisuus varmasti on tärkeää.
Samoilla linjoilla ruosteen kanssa. LeKot toimivat omilla alueilla joista sitten siirtyvät JV:n tueksi tarvittaessa. Yhden koneen kanssa organisaatio, toiminta ja balanssointi voi olla sama kuin perus AFI krh:n kanssa (JFO:t joukkueisiin ja kutsuvat tulta ryhmien pyynnöstä?).

Vinkkivitosena, niin RHS tulevan päivityksen myötä niin nykyisiin RHS assetteihin tulossa tod. näk. pylon -kohtaiset aseistukset sekä päivityksiä HUD:ien toimintaan. Jos haluaa pelata varman päälle niin voi käyttää vanillaassetteja toistaiseksi kun kaikkiin niihin koneisiin on jo päivitetty HUD:it ja pylonkohtainen aseistus. Harvoin JV solttu näkee lekon niin läheltä, että immersio kärsisi liikaa (imo).
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tehtäväideoita

Post by Castor »

Alright, Onko 1 tarpeeksi tosin? Aiemmin ollut puhetta noista asseteista ja tultu siihen tulokseen että vain yksi johtaa siihen että sitä käytetään liian varovaisesti. Toisaalta jos vastassa ei ole kovin kummosta IT-tä niin 2 voi olla overkill. Saako esim. Shilka noihin kovin helposti osumaa, tai mites toi rekka zeus? Tuntuu jotenkin ikävältä laittaa puolustaja ilman IT:tä tappelemaan, tosin jossain VT5ssa se ei niin paljon kirpaisisi.
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Tehtäväideoita

Post by ruoste »

Ain't war hell!
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Castor wrote:Alright, Onko 1 tarpeeksi tosin? Aiemmin ollut puhetta noista asseteista ja tultu siihen tulokseen että vain yksi johtaa siihen että sitä käytetään liian varovaisesti. Toisaalta jos vastassa ei ole kovin kummosta IT-tä niin 2 voi olla overkill. Saako esim. Shilka noihin kovin helposti osumaa, tai mites toi rekka zeus? Tuntuu jotenkin ikävältä laittaa puolustaja ilman IT:tä tappelemaan, tosin jossain VT5ssa se ei niin paljon kirpaisisi.
1 leko on aikalailla verrattavissa epäsuoraan jos ei IT:tä (riippuen sensoreista). Pitää vaan olla tarkkana asekuorman kanssa ettei voi mattopommittaa kokonaista kylää. Uudet pylonit mahdollistavat sen, että lähtiessä on "sopiva" asekuorma mitä sitten esim. pitää käydä täyttämässä kesken tehtävän. 1 kone on kyl kieltämättä riski... koska arma niin ei ole edes taattua, että kone pääsee ilmaan asti.

Vois olla vaihtoehto, että laitaa 2 kpl fixed wing konetta mutta jakaa alkuperäisen asekuorman kahdelle koneelle. Koneista tulee kieltämättä hieman nerfattuja mutta balanssi ei kaadu heti siihen jos yhtä ammutaan alas tai jos jotain käy. Vaatii myös hieman enemmän tiimipeliä vrt. siihen, että taivaalla on se 1 kpl supersankaria.

RHS Shilka todella tappava (viimeksi kun testasin) ja nykyään sillä taitaa olla aika tehokas tutkakin (lainaa vanillan). Jos maasto on metsäinen ja tarjoaa puolustajalle hyvää ilmasuojaa niin puolustaja ei välttämättä tarvi mitään IT:tä. Jos taas edes vähänkään avointa niin antaisin puolustajalle jotain sergeitä tai igloja ja paljon puikkoja. Oon ite joskus myös leikkinyt sillä ajatuksella, että selvästi AO:n ulkopuolella olisi AI:n ohjaamia MANPAD:eja jolloin ei lekot voisi lennellä ihan miten huvittaa alueella.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tehtäväideoita

Post by Castor »

JoneKone wrote:
Castor wrote:Alright, Onko 1 tarpeeksi tosin? Aiemmin ollut puhetta noista asseteista ja tultu siihen tulokseen että vain yksi johtaa siihen että sitä käytetään liian varovaisesti. Toisaalta jos vastassa ei ole kovin kummosta IT-tä niin 2 voi olla overkill. Saako esim. Shilka noihin kovin helposti osumaa, tai mites toi rekka zeus? Tuntuu jotenkin ikävältä laittaa puolustaja ilman IT:tä tappelemaan, tosin jossain VT5ssa se ei niin paljon kirpaisisi.
1 leko on aikalailla verrattavissa epäsuoraan jos ei IT:tä (riippuen sensoreista). Pitää vaan olla tarkkana asekuorman kanssa ettei voi mattopommittaa kokonaista kylää. Uudet pylonit mahdollistavat sen, että lähtiessä on "sopiva" asekuorma mitä sitten esim. pitää käydä täyttämässä kesken tehtävän. 1 kone on kyl kieltämättä riski... koska arma niin ei ole edes taattua, että kone pääsee ilmaan asti.

Vois olla vaihtoehto, että laitaa 2 kpl fixed wing konetta mutta jakaa alkuperäisen asekuorman kahdelle koneelle. Koneista tulee kieltämättä hieman nerfattuja mutta balanssi ei kaadu heti siihen jos yhtä ammutaan alas tai jos jotain käy. Vaatii myös hieman enemmän tiimipeliä vrt. siihen, että taivaalla on se 1 kpl supersankaria.

RHS Shilka todella tappava (viimeksi kun testasin) ja nykyään sillä taitaa olla aika tehokas tutkakin (lainaa vanillan). Jos maasto on metsäinen ja tarjoaa puolustajalle hyvää ilmasuojaa niin puolustaja ei välttämättä tarvi mitään IT:tä. Jos taas edes vähänkään avointa niin antaisin puolustajalle jotain sergeitä tai igloja ja paljon puikkoja. Oon ite joskus myös leikkinyt sillä ajatuksella, että selvästi AO:n ulkopuolella olisi AI:n ohjaamia MANPAD:eja jolloin ei lekot voisi lennellä ihan miten huvittaa alueella.
Käsittääkseni RHS on mahdollistanu sen payloadin muutoksen scripteillä, Toinen mahdollinen vaihtoehto olisi rajoitettu aseistus kahdelle siivelle ja he joutuvat parin iskun jälkeen täyttämään aseistus, toisi syvyyttä siihen ilmatoimintaa kun pitää ajoittaa siipien täydennykset jotta on aina yksi siipi tarjolla.

En tosin tiedä voiko saada sellaista rajoitusta että täydennyksen yhteydessä pilotti ei saisi konetta täyteen.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtäväideoita

Post by Bummeri »

Castor wrote: En tosin tiedä voiko saada sellaista rajoitusta että täydennyksen yhteydessä pilotti ei saisi konetta täyteen.
Skirptaamalla saa ja hevosella pääsee.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtäväideoita

Post by Bummeri »

Lueskelin taas tossa the other side of mountainia ja tuli mieleen potentiaalisesti hyvä COTVT tehtävän konsepti. Saattue missiot on vähän meh siellä saattueessa olijoille. Ajattelin, että missiossa AI hoitaisi sitä saattue hommaa pääasiassa. Kartalla on useampi saattue ja niiden reitit on tiedossa väijjyttäjille. Pelaajat väijyttää niistä jonkun ja pelaajista koostuva QRF saa siitä tiedon. Sen jälkeen QRF tehtävä on tuhota väijjyttäjät ja väijyttäjien missiona on lootata ajoneuvojen lasti pois ennekuin QRF tulee ja rankaisee. Lastina olisi aseita yms. jotka tulisi siis saada turvaan ennen QRF tuloa.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Tehtäväideoita

Post by Nummi »

Bummeri wrote:Lueskelin taas tossa the other side of mountainia ja tuli mieleen potentiaalisesti hyvä COTVT tehtävän konsepti. Saattue missiot on vähän meh siellä saattueessa olijoille. Ajattelin, että missiossa AI hoitaisi sitä saattue hommaa pääasiassa. Kartalla on useampi saattue ja niiden reitit on tiedossa väijjyttäjille. Pelaajat väijyttää niistä jonkun ja pelaajista koostuva QRF saa siitä tiedon. Sen jälkeen QRF tehtävä on tuhota väijjyttäjät ja väijyttäjien missiona on lootata ajoneuvojen lasti pois ennekuin QRF tulee ja rankaisee. Lastina olisi aseita yms. jotka tulisi siis saada turvaan ennen QRF tuloa.
1 ongelma: arman loottisysteemin nostaminen tehtävän keskiöön on perkeleellistä. Se järjestelmähän on aivan hirveä sellaisenaan, ja gearskripteillä on pyritty pääsemään siihen pisteeseen, ettei sen kanssa tarvitsisi olla yhtään enempää tekemisissä kuin on pakko.
Toisen osapuolen 2 puolisko tehtävästä olisi siis käytännössä tätä PUBG:sta ja DayZ:sta tuttua "kuinka tehokkaasti pystyt käyttämään huonosti tehtyä loottijärjestelmää"-minigamea.

Ratkaisuna ongelmaan kenties joku logistiikkamodi? Jotain laatikoita mitä pitäisi kantaa ja laittaa rekan kyytiin yms? Tulisi ns. konkreettista sisältöä sille varusteiden anastamiselle.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtäväideoita

Post by Tuntematon »

Nummi wrote:...

Ratkaisuna ongelmaan kenties joku logistiikkamodi? Jotain laatikoita mitä pitäisi kantaa ja laittaa rekan kyytiin yms? Tulisi ns. konkreettista sisältöä sille varusteiden anastamiselle.
AI niinkun ACE3?
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Tehtäväideoita

Post by Nummi »

Tuntematon wrote:
Nummi wrote:...

Ratkaisuna ongelmaan kenties joku logistiikkamodi? Jotain laatikoita mitä pitäisi kantaa ja laittaa rekan kyytiin yms? Tulisi ns. konkreettista sisältöä sille varusteiden anastamiselle.
AI niinkun ACE3?
Silläkin saa varmasti jotain aikaan. Muistaakseni niitä ajoneuvojen cargo-spacen kokoja sai jotenkin muutettua, vakiona oli vissiin aika pienet.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Locked