Tehtäväideoita (Vanhentunut)

Locked
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tehtäväideoita

Post by Castor »

Kortonki wrote:15:na voi myös ottaa sen tunnustelunakin itselleen.Vaihtelevalla joskin pääasiassa hyvällä menestyksellä toiminut, ei tarvitse vähiä ryhmiä hajottaa sitä varten! Siihen slottiin tulee yleensä asiallista porukkaa, ja onpahan kympin kaatuessa varajohtajalla tilannekuva A -luokkaa. Plus se, että kymppi ja 15 ei ole samassa kasassa jolloin sinkoiskussa tms. menetetään vain toinen.
tuossahan voi briiffissä vaikka päättää että joka ryhmästä irroitetaan 1 mies jotta saadaan 15:lle osasto joka tunnustelee
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Tehtäväideoita

Post by Scottz »

The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: Tehtäväideoita

Post by Tarmo »

Onnistuskohan järjestää sellanen kaksiosainen coopTVT, tjsp; eka osio ois yötehtävä, 2-4 tiedustelupartiota eri puolilla aluetta suorittaa tiedustelua vihollisasemista.
Vastapuoli koostuisii AI +valittavia slotteja. Vastapuoli ei suorita aktiivisesti tiedustelijoiden etsintää, vaan siirtyy esim paikasta A --> B. Siirtää kamaa tai jotain, esim rekkakolonna tai liikennöityjä teitä erilaisin kulkuneuvoin. Mutta kuitenkin loogisesti, esim kahden tukikohdan välillä enemmän armeijakalustoa.
Kohdetta tiedustellessa pyrittävä pysymään piilossa ja vastaosasto vain vartioi + jonkinlaista partiointia.

Toisessa osiossa tiedustelutietojen pohjalta laaditaan suunnitelmat sitten isompaa TVTtä ajatellen.
Esim kuljetusyhteyden väijytys ja varikon tuhoaminen. Tyyliin oma tehtävä per ryhmä / joukkue.
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
User avatar
Blahh
Posts: 556
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: Tehtäväideoita

Post by Blahh »

Ai LZH part 3?
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: Tehtäväideoita

Post by Tarmo »

Blahh wrote:Ai LZH part 3?
No vaikka :)
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
User avatar
puretus
Posts: 114
Joined: 30 Mar 2015, 10:42

Re: Tehtäväideoita

Post by puretus »

Saisiko Escapen takaisin?
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Tehtäväideoita

Post by Paavo »

Eventti-idea:

- Roolipelit TvT tapahtuma ruotsalaisten kanssa. (n. 180 pelaajalle)
- Tapahtumapaikkana Lähi-Itä, Diyala josta rajattu tietty alue pelialueeksi.
- Teemana rauhanturvaus sisällissodan partaalla olevassa Lähi-Idän valtiossa.
- Osapuolina rauhanturvaajien ohella ainakin hallituksen joukot (pienet sotilasjoukot ja kämänen poliisi), kylien ja kaupunginosien miliisit ja erinäiset siviilit.
- Kirjotettuna skenaariona olisi ainakin vallankaappausyritys (tankit rullaa kaupungin kaduille), ja tämän seurauksena pienet paikalliset kahakat ympäri pelialuetta jota sitten rauhanturvaosasto pyrkii torjumaan / estämään (ja tietysti puolustautumaan).

Ruotsalaiset voisivat pelata rauhanturvaajia, kun taas suomalaiset voisivat pelata muita rooleja.

Jotta eventissä säilyisi jokin tolkku, niin ohjeet / säännöt pitäisi vääntää rautalangasta kaikille pelaajille, ja ns. luovuutta pitäisi rajoittaa reilusti esimerkiksi Hardlineihin verrattuna.
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: Tehtäväideoita

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Tehtäväideoita:

1.) Heitinkomppanian puolustus hyökkäävää AI (+ZEUS?) osastoa vastaan. Yksi joukkue/osasto suojajv:tä pelkillä kivääreillä rautatähtäimillä ja kranuilla (ei 40mm), loput heitinjoukkoja ja riittävä sekä järkevä tulenjohto+koko komppanian johdon organisaatio. Karttana aavikko.

2) JV joukkue hyökkää kahta kaupunkia/kohdetta vastaan AI:ta vastaan. Kauemmalla kohteella liian vahva vihollinen joukkueelle, jonka takia taistelusuunnitelmassa (ilma)tulenjohtopartio sijoitettu tähystyspaikalle johtamaan (ilmaosaston/) heitinjoukkueen-komppanian tulta tähän kohteeseen, sillävälin kun JV joukkue hyökkää ekalle heikommalle kohteelle. Näin vihollisen QRF toiminta estetään samalla ekalle kohteelle. Halutessa jälkimmäinen kohde voidaan vallata tai tehtävä lopettaa, kun molemmat osastot suorittaneet omat 1. tehtävänsä.

Tämmöisillä erilaisilla ideoilla voi helposti tuoda erikoisia assetteja meidän peleihin, kuitenkin mahdollistaen sen, että toinen osasto ei joudu vain istumaan 2h paikoillaan odottaen toisen tekevän kaiken kivan. Ja toisaalta taas sidotaan molempien onnistuminen toisen osaston onnistumiseen tehtävässä.

Toisaalta, kuka sanoo että aina tarvii tehdä yhden tavoitteen tehtäviä yhdellä isolla joukolla? Voisihan komppania suorittaa 2-3 erillistä tehtävää, joissa jokaisessa oma joukkueensa sen suorittamisvastuussa. Tukevia aselajeja voisi silti käyttää näiden joukkueiden tukemiseen ja olisi tukevien osien suurin päänvaiva miettiä prioriteetti, että ketä tuetaan ja milloin. Vihollisena näissä varmaan useimmitn tietty AI on melkein pakollinen, mutta sopivalla tehtäväkonseptilla kyllä myös TVT.
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: Tehtäväideoita

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Samaa erikoisassettien leikkimistä, joista voisi soveltaa ideoita meidän A&D perustehtäviin.

Ilmatorjuntaohjusjaos (2 ajoneuvoa) - patteri (4) on puolustusasemissa, tehtävänä tuhota hyökkäävän vihollisen ilmajoukkoja ), joilla varsinainen tehtävä olisi "sisämaassa". Ilmajoukot AI, koska ihmiset tuskin onnistuu fiksusti, jotta ilmajoukkoja ois tarpeeksi paljon ja ne eivät heti raiskaisi IT vaunuja? Hyökkäävän vihollisen (mekanisoidun) jalkaväkikomppanian (ihmisiä) tehtävä on tuhota tämä IT osasto. IT osastoa puolustaa joukkueellinen (ihmis) jv:tä.

Ja painotus säännöissä siihen, että IT tehtävä on tuhota sitä ylivoimaista ilmavihollista, ja vain itsesuojeluksi ampua sitten sitä hyökkäävää maavihollista. Näin vältetään ettei IT vaunut odota missään väijyssä heti safe start viivojen jälkeen. Tässäkin voi kikkailla antamalla IT vaunuille omat toiminta-alueet, jotka ylempi johtoporras on käskenyt ja saavat siirtyä itsepuolustustehtävään vasta, kun vihollinen on varmistetusti ylittänyt jonkin tietyn puolustustasan.

Harmikun ei itsellä ole aikaa opetella tehtäväntekoa :( Ois hauska toteuttaa näitä omia ideoita muutakin kuin päässä. Toivottavasti joku tehtäväntekijä ottais näistä ideaa ja saataisiin hiukan erikoisempia AFI tehtäviä.
User avatar
jesteri
Posts: 145
Joined: 04 Jan 2015, 22:38

Re: Tehtäväideoita

Post by jesteri »

Mietinpä tuossa, että kuinka vaikea olisi tehdä semmoinen tehtävä mihin joka kerta tulisi "randomina" assetit... eli olisi tietty pooli mistä assetit valikoituisi. Toimiessaan lisäisi tehtävän uudelleen pelattavuutta, samoin kuin yllätyksellisyyttä. Ei voisi metapelata peliä, kun ei tiedä mitä sieltä vastapuolelta oikein tulee tai on assetteina. Vaatii tosin melkoisen miettimisen tehtäväntekijältä tai -tekijöiltä!
EIhän sen asset-poolin tarvitse kovin iso olla, mutta muutama eri vaihtoehto lisää jo ihan erilailla taktiikan vaihtoehtoja!
Failure is always an option!
Locked