Tehtäväideoita (Vanhentunut)

Locked
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Nummi wrote: Olisi hieno nähdä tiedustelua enemmän meidän peleissä. Konzigilla on hyvä pointti pelimekaniikan kannalta, realistinen kokoonpano ei aina oikein toimi Armassa.
Toivon olevani väärässä, mutta perus viikkopeleissä niin epäillen, että kunnon tiedustelutoiminta on hieman vaikeata toteuttaa. Yleensä homman hoitaminen vaatisi, että jengiä seisotetaan odottelemassa tiedustelutietoja tai sitten tiedustelijoista tulee enemmänkin sellainen vmäinen sissikoukkupartio joka aiheuttaa harmaita hiuksia toiselle osapuolelle kun pitäisi sitoa resursseja muutaman äijän etsimiseen selustasta. Juuri se, että viikkopelien taistelukentät eivät oikeasti ole kunnon taistelukenttiä joissa on joukkoja etujoukkojen takana jne. niin tekee tiedustelutoiminnan toteuttamisen tehtäväntekijän kannalta hieman haastavan. Mutta toivottavasti joku keksii miten sen voi toteuttaa fiksusti viikkopeleissäkin. Aina vaihteeksi joku konsepti kokeiluun ja sit katotaan kuinka toimii...

Eventissä tai kampanjassa taas tiedustelu voisi oikeiden pelaajien kanssa olla todella mielenkiintoinen konsepti toteuttaa. LZH eventin tyyliin pienempi joukko pelaajia yritää toteuttaa tiedustelutehtäviä, samalla kun AI simuloi vihollisen joukkujen ryhmittymisiä ja esim. vaikka maaliosasto etsii tiedustelijoita alueelta tai toteuttaa omia tehtäviä. Jos oikein lähtisi revittelemään, niin tiedustelutehtävän tehtäväpohja olisi sellainen, että se pystyisi sitten vaikka pelaamaan TVT:nä tai COOP:ina mutta niin, että tiedustelulijat ovat luoneet tiedustelupaketin johtajille valmiiksi. Tai jotain tälläistä... taivas on rajana.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Pjetu
Posts: 327
Joined: 25 Nov 2016, 18:28
Contact:

Re: Tehtäväideoita

Post by Pjetu »

No, kai sitä voisi oman tehtävän muuttaa hybridikomppaniasta joko kokonaan motorisoiduksi tai mekanisoiduksi. :D :D

Noi räjähteet on muuten tosi hyviä noissa tehtävissä, koska ne vaatii enemmän suunnittelua kuin miinat ja räjähteiden kanssa on yleensä jätettävä pieni partio katsomaan milloin vihollinen on räjähteiden kohdalla ja siinä tulee hyvää riskiä puolustajille.
Image[url=steam://friends/add/'.76561198020606007.']Image[/url]
https://www.youtube.com/user/MrPjetu

-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
-Ei lyhyitä, ei jumalauta.
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Tehtäväideoita

Post by Anssi »

Lairoin juuri kokeiluun Bummerin? ehdottaman tiedustelumallin, jossa hyökkääjän tiedustelupartio saa liikkua safestartin aikana ja aloittaa lähempänä vihollista.

Safestartin aikana ei voi ampua, mikä estää ylilyöntien tapahtumisen ja liian lähelle mennessään heidät huomataan ja tuhotaan/otetaan kiinni.

3CB Land Rovereita odotellessa.
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Väyrynen
Posts: 141
Joined: 25 Oct 2015, 00:33

Re: Tehtäväideoita

Post by Väyrynen »

Anssi wrote:Lairoin juuri kokeiluun Bummerin? ehdottaman tiedustelumallin, jossa hyökkääjän tiedustelupartio saa liikkua safestartin aikana ja aloittaa lähempänä vihollista.

Safestartin aikana ei voi ampua, mikä estää ylilyöntien tapahtumisen ja liian lähelle mennessään heidät huomataan ja tuhotaan/otetaan kiinni.

3CB Land Rovereita odotellessa.
Ahterihan kokeili tätä parissa tehtävässä. Sinne tiedustelu slotteihin tulee menemään se porukka, joka ampuu niitä omia vaunuja, ja jahtaa fragejä.
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Tehtäväideoita

Post by Scottz »

Väyrynen wrote:Ahterihan kokeili tätä parissa tehtävässä. Sinne tiedustelu slotteihin tulee menemään se porukka, joka ampuu niitä omia vaunuja, ja jahtaa fragejä.
Dät suola. 8-)

Antaa niille tiedustelijoille high speed, low drag tyylisen varustuksen mallia varustepaino alle 10 kg ja ilman reppuja pl. PJ:n radioreppu?
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Tehtäväideoita

Post by Temppa »

Paras on laittaa tiedustelu A1 ryhmään ja antaa niiden tiedustella pelin alussa, jonka jälkeen palaavat A1 vahvuuteen.
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Tehtäväideoita

Post by Scottz »

Ahteri wrote:Paras on laittaa tiedustelu A1 ryhmään ja antaa niiden tiedustella pelin alussa, jonka jälkeen palaavat A1 vahvuuteen.
Eli aloittavat edestä erossa muusta ryhmästä ja palaavat ryhmään alun jälkeen?
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Tehtäväideoita

Post by Konzig »

Minulle riittäisi johtajana se pelkkä ajoneuvo. Kyllä siihen miehet löytyy kärkijoukkueesta tai jostain vajaasta ryhmästä.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tehtäväideoita

Post by Castor »

Konzig wrote:Minulle riittäisi johtajana se pelkkä ajoneuvo. Kyllä siihen miehet löytyy kärkijoukkueesta tai jostain vajaasta ryhmästä.
Tämä, esim reservi joukkueen ryhmä voi suorittaa tunnustelua (tiedustelu on ihan eri juttu.)

Nostanpa samalla esille ettei pitäisi aina olla 3:en ryhmän joukkueita hyökkääjällä, 4 ryhmää antaa huomattavasti enemmän vaihtoehtoja.
Kortonki
Posts: 94
Joined: 12 Aug 2015, 16:42

Re: Tehtäväideoita

Post by Kortonki »

15:na voi myös ottaa sen tunnustelunakin itselleen.Vaihtelevalla joskin pääasiassa hyvällä menestyksellä toiminut, ei tarvitse vähiä ryhmiä hajottaa sitä varten! Siihen slottiin tulee yleensä asiallista porukkaa, ja onpahan kympin kaatuessa varajohtajalla tilannekuva A -luokkaa. Plus se, että kymppi ja 15 ei ole samassa kasassa jolloin sinkoiskussa tms. menetetään vain toinen.
Locked