Viikkopeli tehtävät

User avatar
Tuntematon
Posts: 2264
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Postby Tuntematon » 17 May 2018, 00:19

Afissa on aina ollut "sääntö" että jos on alle 50 pelaajaa. Pelataan COOP. Missään ei sanota että viikkopeleissä pelataan pelkästään TvT

Tuota sääntöä ei vain ole tarvinnut käyttää pitkään aikaan.
Joonas [kLj]
Posts: 60
Joined: 01 Apr 2016, 18:38

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Postby Joonas [kLj] » 17 May 2018, 07:36

aapalo wrote:Ihan kiva pelata vaihteeksi isompia cooppeja, jotka saadaan vieläpä täyteen. Pienet TVT:t tuppaa muutenkin olemaan sellaisia että puolustajat vain kykkivät paria sisäänkäyntiä ja/tai koukkailevat selkään.


Nykyiset tehtävästandardit pakottavat tehtävät oikeastaan aina olemaan, niitä iän ikuisia H-P tehtäviä. Oikeastaan mikään erikoisempi mutta mielenkiintoinen tehtäväidea katsotaan suoraa Misc-tehtäväksi -> ei pelata koskaan.

Lisäksi jälleen tehtävien jatkokehittäminen on aika haastavaa, mikäli niistä ei saa mitään järkevää palautetta.

Lisäksi tämmöiset kaikki "säännöt" pitäisi olla jossain selkeästi esillä, kun kerta avoin yhteisö ollaan
Scottz
Posts: 561
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Postby Scottz » 17 May 2018, 08:32

Tuntematon wrote:Afissa on aina ollut "sääntö" että jos on alle 50 pelaajaa. Pelataan COOP. Missään ei sanota että viikkopeleissä pelataan pelkästään TvT


Offtopic: No ei tasan ole ollut aina, mutta sanotaan, että pelaajamäärän kasvettua näin on ollut. 8-)

Joonas [kLj] wrote:Oikeastaan mikään erikoisempi mutta mielenkiintoinen tehtäväidea katsotaan suoraa Misc-tehtäväksi -> ei pelata koskaan.


Yhteisön alkuaikoina, kun pelaajakanta oli huomattavasti homogeenisempi, niin kaikenlaiset tehtävät olivat tervetulleita ja muutama nykyään MISCiksi menevä TvT-tehtävä (mm. Commandos, The Scientist, Dark Business, ymv.) olivat toivesuosikkeja. Miten minä olen asian ymmärtänyt (esim. Bummeri voi korjata), niin aika selkeillä raameilla asetettu tehtävä helpottaa yhteisön toimintaa, koska a) on oletettavissa tehtävää valittaessa, mitä tuleman pitää, b) uusien pelaajien on helpompi lähteä mukaan yksinkertaisemmalla konseptilla toimivaan tehtävään ja c) tämä helpottaa johtajien suunnittelua silloin kun yritetään hoitaa kaikki 15 min slottauksesta (vrt. UO:ssa pahimmillaan puoleentoista tuntiin venyneet briiffit), koska kaikilla ei ole pitkää (johtamis)kokemusta tai vastaavasti kykyä hahmottaa tehtäväntekijän asettamia, alleviivaamattomia nyansseja briiffiä lukiessaan.

Se, että yhteisön pääpelityyli on Attack&Defend perustuu ihan pelien viihdyttävyyteen, sillä kohtaamistaisteluissa (eng. meeting engagement) voi herkästi käydä toiselle osapuolelle totaalinen tuhoutuminen tehtävän alkumetreillä. Kuitenkaan tämä ei tarkoita sitä, että puolustettava asia tulisi olla aina jokin tehtäväntekijän arpoma maastonkohta; etenkin silloin kun se ei ole erityisen hyvin puolustettava vaan puolustus ajautuu kauemmas, mikä johtaa ns. AFI-koukkuihin ja puolustajan vastahyökkäyksiin kohteelle. Myöskään ymmärtääkseni standardit eivät pakota täydelliseen informaatioon eli osapuolten ei tarvitse täydellisesti tietää toisen aikeita, jolloin voidaan esim. arpoa kummallekin osapuolelle tavoitteet (joiden ei tarvitse olla vastapuolen eliminointia) ja jos ne ovat hyvin suunniteltu, niin asetettujen tavoitteiden mukainen toiminta ohjaa taistelun keskipisteen sinne, missä pelaajatkin ovat.

Tässä muutamia offtopic-ajatuksia, lisää voitte kysyä TeamSpeakissä jos kiinnostaa meikäläisen jorinat.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2264
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Postby Tuntematon » 17 May 2018, 09:53

Joonas [kLj] wrote:
Nykyiset tehtävästandardit pakottavat tehtävät oikeastaan aina olemaan, niitä iän ikuisia H-P tehtäviä. Oikeastaan mikään erikoisempi mutta mielenkiintoinen tehtäväidea katsotaan suoraa Misc-tehtäväksi -> ei pelata koskaan.


Otamme mielellämme esimerkkejä miten/millaisia tehtävästandardit estävä tekemästä?
User avatar
raimo
Posts: 86
Joined: 19 Jul 2014, 18:20

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Postby raimo » 17 May 2018, 11:30

Itse pitäisin viikkopelit TVT päivinä vaikka niitä pelaajia vähemmän olisikin. Cooppia voi aina pelata epävirallisissa, enkä usko että niiden siirto viikkopeleihin ainakaan lisää pelaajamääriä. Todennäköisesti vaan vähentää. Toisekseen meidän coop tehtävät on käytännössä vaan tvt tehtäviä AI:ta vastaan.
User avatar
Paavo
Posts: 1001
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Postby Paavo » 17 May 2018, 11:38

Se mikä vähentää pelaajamääriä on kun pelaajat ajattelevat että "Voi ei, AFI peleissä on nykyään niin vähän pelaajia että siellä pelataan vaan COOP:ia" ja sitten jätetään itse tulematta koska ei pidä COOP:sta. Ja jos oltaisiin sittenkin tultu, niin pelaajamäärä olisi ehkä riittänytkin keskikokoiseen TvT -tehtävään hyvin! 8-)

Itse kannatan myös sitä että pelattaisiin mahd.paljon TvT:tä keskiviikkoisin ja lauantaisin, vaikka tehtävät olisivatkin pieniä. Pieniä TvT -tehtäviä mielestäni kartetaan ihan turhan takia. Vaikka tehtäväalue on tietysti aina rajatumpi, niin tulitaistelut voivat olla ihan yhtä intensiivisiä kun komppania vs joukkuetason tehtävässä ryhmätasolla. Lisäksi tehtäviä ehditään pelaamaan useampi illan aikana, kun ne eivät sisällä esim. komppanian moottorimarsseja tai vastaavia aikaa vieviä siirtymiä.
AlluZ
Posts: 30
Joined: 05 Jan 2015, 01:01
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018

Postby AlluZ » 17 May 2018, 11:46

Komppaan Raimoa ja Paavoa tässä asiassa !
SGT.Immonen
Posts: 32
Joined: 06 Feb 2017, 10:55

Re: Viikkopeli tehtävät

Postby SGT.Immonen » 17 May 2018, 13:56

Itse olen kyllä sitä mieltä, että pikku TVT tehtävät on puhki pelattuja, koska niitä nykyään tehä ennää lisää kunollisia ,koska NYKYÄÄN isännät ja adminit aina vetistää pois sen tokan tehtävän jälkeen ja tämän jälkee porukka miettii taas ”no kai minäki tästä sitten lähen itsekkin” ja tämän jälkee huomataankin, että pelaajat ei riitä tai eivät halua pelata TVT tehtäviä.

Tähän nyt on korjauksena se, että adminit/isännät eivät ilmoita kiitosta ja kumarrusta vielä vaan oikeasti yrittävät hakea seuraavaa adminia pitämään niitä pelejä ”isännän ja admini koulutuksen käyneet esimerkiksi”. Tämän avulla porukka oikeesti tajuaiskin, että ”ahaa pelit ei oo ohi vielä”. :lol:

Ja eiliseen liittyen kyl coopitkin kuuluu afiin halusitte tai ette, mutta apuna näille jotka sanoo ”hyi kooppia yhyy”:

Apuna tähän ja tärkeimpänä asiana olisi saada uusien pikku TVT tehtävien tekijöitä ja tehtäviä lisää, jotta voidaan todeta ettei ole puhkipelattuja ja tehtävät olisi mielekkäitä pelata.

Esim henkilöt jotka ei tykkää koopista ja osaa naputella editorissa yrittäkää vaikka soveltaa jotain TVT tynkyä Afilaisille pelattavaksi ja täten ei tarvitse sitten olla morkkaamassa admineita, että ”paskan tehtävän valitsit viikkopeleihin lähdempäs pois”. :(
Joonas [kLj]
Posts: 60
Joined: 01 Apr 2016, 18:38

Re: Viikkopeli tehtävät

Postby Joonas [kLj] » 17 May 2018, 14:03

SGT.Immonen wrote:Itse olen kyllä sitä mieltä, että pikku TVT tehtävät on puhki pelattuja, koska niitä nykyään tehä ennää lisää kunollisia ,koska NYKYÄÄN isännät ja adminit aina vetistää pois sen tokan tehtävän jälkeen ja tämän jälkee porukka miettii taas ”no kai minäki tästä sitten lähen itsekkin” ja tämän jälkee huomataankin, että pelaajat ei riitä tai eivät halua pelata TVT tehtäviä.

Tähän nyt on korjauksena se, että adminit/isännät eivät ilmoita kiitosta ja kumarrusta vielä vaan oikeasti yrittävät hakea seuraavaa adminia pitämään niitä pelejä ”isännän ja admini koulutuksen käyneet esimerkiksi”. Tämän avulla porukka oikeesti tajuaiskin, että ”ahaa pelit ei oo ohi vielä”. :lol:

Ja eiliseen liittyen kyl coopitkin kuuluu afiin halusitte tai ette, mutta apuna näille jotka sanoo ”hyi kooppia yhyy”:

Apuna tähän ja tärkeimpänä asiana olisi saada uusien pikku TVT tehtävien tekijöitä ja tehtäviä lisää, jotta voidaan todeta ettei ole puhkipelattuja ja tehtävät olisi mielekkäitä pelata.

Esim henkilöt jotka ei tykkää koopista ja osaa naputella editorissa yrittäkää vaikka soveltaa jotain TVT tynkyä Afilaisille pelattavaksi ja täten ei tarvitse sitten olla morkkaamassa admineita, että ”paskan tehtävän valitsit viikkopeleihin lähdempäs pois”. :(


Miksi tekisin tehtäviä, joita ei kumminkaan koskaan pelata? Siellä on nytkin yksi tekemäni pikku tvt, jota ei ole koskaan pelattu sillä "oikealla" minimi pelaajamäärällä, vaan niin, että esim aseistetut ajoneuvot on jätetty pois. Niin hauskaa se editorin pyörittely ei sentään ole, että huvikseen tekisin niitä sinne serverille seisomaan.

Toinen on, että jos ei itse osaa/viitsi/halua/jaksa tehdä, niin voisi edes tehtävä ideoita kirjoitella.
SGT.Immonen
Posts: 32
Joined: 06 Feb 2017, 10:55

Re: Viikkopeli tehtävät

Postby SGT.Immonen » 17 May 2018, 14:10

Joonas [kLj] wrote:
Miksi tekisin tehtäviä, joita ei kumminkaan koskaan pelata? Siellä on nytkin yksi tekemäni pikku tvt, jota ei ole koskaan pelattu sillä "oikealla" minimi pelaajamäärällä, vaan niin, että esim aseistetut ajoneuvot on jätetty pois. Niin hauskaa se editorin pyörittely ei sentään ole, että huvikseen tekisin niitä sinne serverille seisomaan.

Toinen on, että jos ei itse osaa/viitsi/halua/jaksa tehdä, niin voisi edes tehtävä ideoita kirjoitella.


Niitä ei pelata koska pelaajia ei riitä adminien lähdettyä ja se tehtävä on puhkipelattu vaikka ei olekkaan ajoneuvoja käytetty siinä.

Ja parempi niitä tehtäviä on olla siellä , jotta jos tulee eilinen scenaario uudestaan voidaan todeta, että niitä tehtäviä kyllä sitten löytyy pelattavaksi kunnolla....

Return to “Tehtävät”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest