Yleistä keskustelua tehtävänteosta
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Koska tehtäväidea ketjua on jo pitkään käytetty tehtävän tekoon liittyviin asioihin.
Aloitetaan sille aivan oma ketju.
Tämä ketju ei ole tarkoitettu tehtävä toiveille.
Aloitetaan sille aivan oma ketju.
Tämä ketju ei ole tarkoitettu tehtävä toiveille.
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Entä jos köyhät satunnaiskapinalliset ovat oikeasti köyhiä. Ei mitään 6B5-19 ydintuhon kestäviä liivejä, länsimaalaisia kypäriä tai uniformuja.
Ei reppuradioita tai oikeastaan edes lyhyitä radioita kuin korkeintaan ryhmänjohtajilla. Ei nykyaikaisia tuliteriä AK:ta, vaan korkeintaan AKM.
Ei optiikkaa, ammuksissa ja kranaateissa puutetta.
Ei reppuradioita tai oikeastaan edes lyhyitä radioita kuin korkeintaan ryhmänjohtajilla. Ei nykyaikaisia tuliteriä AK:ta, vaan korkeintaan AKM.
Ei optiikkaa, ammuksissa ja kranaateissa puutetta.
- Huomaa ero[+] Spoiler
[url=steam://friends/add/'.76561198020606007.'][/url]
https://www.youtube.com/user/MrPjetu
-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
-Ei lyhyitä, ei jumalauta.
https://www.youtube.com/user/MrPjetu
-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
-Ei lyhyitä, ei jumalauta.
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Aika rikkaita ja moderneja kapinallisia Pjetulla. Ai niin, oikeanpuolimmaisella taitaa olla Ranskan armeijan mukainen maastokuvio. Vertailun vuoksi kävin Virtual Arsenalissa testailemassa muutamia asukokonaisuuksia:Pjetu wrote:Entä jos köyhät satunnaiskapinalliset ovat oikeasti köyhiä. Ei mitään 6B5-19 ydintuhon kestäviä liivejä, länsimaalaisia kypäriä tai uniformuja.
Ei reppuradioita tai oikeastaan edes lyhyitä radioita kuin korkeintaan ryhmänjohtajilla. Ei nykyaikaisia tuliteriä AK:ta, vaan korkeintaan AKM.
Ei optiikkaa, ammuksissa ja kranaateissa puutetta.
- Huomaa ero[+] Spoiler
- Pjetun laatukapinallinen[+] Spoiler
- Euraasialainen sissi[+] Spoiler
- Talibanin tai Muhajideenin taistelija[+] Spoiler
Köyhäilyäkin on montaa astetta ja mitä lähemmäs nykyaikaa tullaan, sitä enemmän "satunnaiskapinallisella" voi olla jotakin eksoottisempaa. Toki itsehän olen sen sortin masokisti, että itse lisäilin Pjetun puutelistaan (tai ankeuslistaan ) mm. joukkuetason lääkintähenkilön poistamisen, karttojen rajoittamisen vain johtajille, organisaation vähemmän konventionaaliseksi (esim. kaikissa ryhmissä ei ole siististi konekivääri, sinko, tarkkuuskivääri ja kranaattiampumalaite vaan esim. vain yksi ryhmäase ryhmää kohti), pst:n rajoittamisen (esim. RPG:n sijasta RKG-3Miä ja IED:itä) ja niin edelleen, lopulta vain tehtäväntekijän mielikuvitus ja muiden pelaajien viihtyvyys ovat rajoittavina tekijöinä.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Aivan mahtava idea. Kaikilta paitsi johtajilta poistetaan kartat heti tehtävän alettua.Scottz wrote:---
Ajoneuvot on taas valitettavan moderneja, tosin uusi Project Opforin versio sisältää Hiluxin.
[url=steam://friends/add/'.76561198020606007.'][/url]
https://www.youtube.com/user/MrPjetu
-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
-Ei lyhyitä, ei jumalauta.
https://www.youtube.com/user/MrPjetu
-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
-Ei lyhyitä, ei jumalauta.
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Taisteluliiveistä puheenollen, onko yleinen mielipide tällä hetkellä mikä aiheesta: kantojärjestelmillä osapuolen taistelukyvyn rajoittaminen?
Eli ajatuksena olisi se, että toisella osapuolella ei olisi rensseleissä yksinkertaisesti kapasiteettia sille 10+++ -lippaalle, jota nykyään näkee käytännössä jokaisessa tehtävässä. Tällä keinolla voisi pakoittaa jomman kummaan osapuolen olemaan taisteluissa tosi vähän aikaa, kun ukoilla ei olis kannossa 2-3 lipasta ja siten vähänkin pitkittynyt taistelu tarkoittasi ammusten loppumista.
siis ihan ideana heitin..
Eli ajatuksena olisi se, että toisella osapuolella ei olisi rensseleissä yksinkertaisesti kapasiteettia sille 10+++ -lippaalle, jota nykyään näkee käytännössä jokaisessa tehtävässä. Tällä keinolla voisi pakoittaa jomman kummaan osapuolen olemaan taisteluissa tosi vähän aikaa, kun ukoilla ei olis kannossa 2-3 lipasta ja siten vähänkin pitkittynyt taistelu tarkoittasi ammusten loppumista.
siis ihan ideana heitin..
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Tein sitä vähän ja porukkaa valitti kun ei ollut ammuksia ja ei kuulemma perus afilainen osaa säästää ammuksia.Makela wrote:Taisteluliiveistä puheenollen, onko yleinen mielipide tällä hetkellä mikä aiheesta: kantojärjestelmillä osapuolen taistelukyvyn rajoittaminen?
Eli ajatuksena olisi se, että toisella osapuolella ei olisi rensseleissä yksinkertaisesti kapasiteettia sille 10+++ -lippaalle, jota nykyään näkee käytännössä jokaisessa tehtävässä. Tällä keinolla voisi pakoittaa jomman kummaan osapuolen olemaan taisteluissa tosi vähän aikaa, kun ukoilla ei olis kannossa 2-3 lipasta ja siten vähänkin pitkittynyt taistelu tarkoittasi ammusten loppumista.
siis ihan ideana heitin..
Oma mielipide.
Se pitää sopia tehtävän teemaan. Eli tehtävä pitää tehdä tätä ajatellen alusta asti ja ei sovi jokaiseen tehtävään.
Helikopteritehtävien safestartidea
Tämä ei ole uuden Tehtäväideoita-formaatin mukainen postaus, joten poistakaa jos on off topic. En viitsinyt kuitenkaan häiritä tehtäväntekijöiden omaa threadia.
Tempan tehtävässä Gorka must Fall (Cherna) oli mielestäni erinomainen helikopteritehtävien safestart-systeemi, jossa puolustajalle oli annettu alue, jolla se saa ryhmittyä (pienempi kehä) ja hyökkääjälle minimietäisyys kohteesta (isompi kehä) jota lähemmäs se ei saa safestartin aikana tulla. Hyökkääjä sai siten tehdä safestartin aikana rauhassa hekoinsertionsa ilman pelkoa tehtävän katastrofaalisesta päättymisestä jo alkuunsa. Se mahdollisti helikopterien tarjoaman hyökkäyssuuntien monipuolisuuden (uudelleenpeluuarvo ja yllätyksellisyys), ilman sitä, että LZ pitää laittaa varmuuden vuoksi 4:n kilometrin päähän (hidastaa tehtävää turhaan). Puolustajalla oli myös enemmän aikaa ryhmittyä rauhassa, ilman että hyökkääjä joutuu turhaan odottelemaan.
En ole kyseistä systeemiä sittemmin nähnyt, vaan hekotehtävissä hyökkääjän pitää yleensä odottaa safestart lähtöpaikassaan. Voisiko tuota Tempan tehtävän systeemiä (oliko Ruosteen idea alunperin?) kokeilla taas joskus, ja siten kehittää (jos siinä koetaan puutteita)? Minusta se on ollut paras systeemi tähän mennessä. Tempan tehtävässä kuljetuspilotit menivät insertion jälkeen vaihtamaan tulitukikoptereihin, mutta safestartin jälkeen maahanlaskutkin voi vapauttaa mihin vaan alueelle, niin säilyy kopteritoiminnan joustavuus (uhka)rohkeille johtajille.
Tempan tehtävässä Gorka must Fall (Cherna) oli mielestäni erinomainen helikopteritehtävien safestart-systeemi, jossa puolustajalle oli annettu alue, jolla se saa ryhmittyä (pienempi kehä) ja hyökkääjälle minimietäisyys kohteesta (isompi kehä) jota lähemmäs se ei saa safestartin aikana tulla. Hyökkääjä sai siten tehdä safestartin aikana rauhassa hekoinsertionsa ilman pelkoa tehtävän katastrofaalisesta päättymisestä jo alkuunsa. Se mahdollisti helikopterien tarjoaman hyökkäyssuuntien monipuolisuuden (uudelleenpeluuarvo ja yllätyksellisyys), ilman sitä, että LZ pitää laittaa varmuuden vuoksi 4:n kilometrin päähän (hidastaa tehtävää turhaan). Puolustajalla oli myös enemmän aikaa ryhmittyä rauhassa, ilman että hyökkääjä joutuu turhaan odottelemaan.
En ole kyseistä systeemiä sittemmin nähnyt, vaan hekotehtävissä hyökkääjän pitää yleensä odottaa safestart lähtöpaikassaan. Voisiko tuota Tempan tehtävän systeemiä (oliko Ruosteen idea alunperin?) kokeilla taas joskus, ja siten kehittää (jos siinä koetaan puutteita)? Minusta se on ollut paras systeemi tähän mennessä. Tempan tehtävässä kuljetuspilotit menivät insertion jälkeen vaihtamaan tulitukikoptereihin, mutta safestartin jälkeen maahanlaskutkin voi vapauttaa mihin vaan alueelle, niin säilyy kopteritoiminnan joustavuus (uhka)rohkeille johtajille.
Re: Helikopteritehtävien safestartidea
Tämä +1. Tais sama variaatio olla käytössä maariinien hekotehtävässä jossa toimin JTAC:ina (pitää kaivaa nimi jostain). Mielestäni AFI:lle oikein sopiva ratkaisu. Koptereihin saadaan tällä tavalla myös Co-pilotit ja insertoista sekä tukitoiminnasta tulee fiksummat kun työkuormaa voidaan jakaa ohjaamoissa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Helikopteritehtävien safestartidea
Jep, se on ruosteen idea. Kyseistä systeemiä on kyllä ollut käytössä tehtävissä: Gorka must fall, Bears hideout, Syria conflict. Itse olen vielä laittanut tulituki kopterit lukkoon tehtävän alussa ja aukeavat safestartin päätyttyä, kuten myös vihollisen AA.
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Olen itse jättänyt suosiolla reppuja pois, jos en näe taistelijan realistisesti sellaista käyttävän/tarvitsevan tehtävässä. Kaupunkisisseille ynnä muille tämän kaltaisille taistelijoille (taleban jne( olen siis laittanut pelkän tetsarin, johon mahtuu sitten mitä mahtuu.
Olen jo pitkään kummastellut afissa vallitsevaa pakkomiellettä reppuihin. Onhan se ihan kiva, että on löytyy tilaa tavaralle, mutta miettikää nyt kuinka perseestä kokonaisen osapuolen suorituskyky oikeasti olisi, jos kaikki juoksentelisi reput selässä? Antaako reppu ja siinä olevat 6 lipasta, 3 savua, ja 1 räjähde oikeasti tehtävään lisäarvoa, kun ammuksien käyttöä ei tarvitse harkita millään tavalla?
Olen jo pitkään kummastellut afissa vallitsevaa pakkomiellettä reppuihin. Onhan se ihan kiva, että on löytyy tilaa tavaralle, mutta miettikää nyt kuinka perseestä kokonaisen osapuolen suorituskyky oikeasti olisi, jos kaikki juoksentelisi reput selässä? Antaako reppu ja siinä olevat 6 lipasta, 3 savua, ja 1 räjähde oikeasti tehtävään lisäarvoa, kun ammuksien käyttöä ei tarvitse harkita millään tavalla?
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.