Arma Finland Bootcamp mkIII

User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Arma Finland Bootcamp mkIII

Post by Tuntematon »

Placehodler Kunhan saan hienomman
Placehodler Kunhan saan hienomman
bootcamp.jpg (57.53 KiB) Viewed 5173 times
Noniin, taas olisi aika parantaa afin koulutusmahdollisuuksia. Nykyinen bootcamp tehtävä kun alkaa olla lahoamassa käsiin.
AFIn Bootcamp II oli ehkä uutena suurempi ja monipuolisempi edeltäjäänsä nähde. Ainakin omien sanojensa mukaan.

Noh Arma Finland Bootcamp MK III tulee säästämään nyt myös nanosekuntteja!!!

Tehtävän tämänhetkinen sisältö:
  • Medikaali rasti - Täällä on tarkoitus esitellä eritason haavoja ja vaivoja.
  • Bootcamp - Uusienkoulutus ryhmä sekä perus ace valikko oppaat.
Todo
  • A-med variantti medicaali rastille.
  • Treeni Tiistai
  • PST rata
  • AA rasti
Todo jonkun avulla. Näitä en tee yksin. Vaan vaadin jonkun toisen suunnittelemaan niitä kanssanit
  • Vaunu- ja ajoneuvorasti
  • Tarkkuusammuntarasti
  • Lentokone- ja helikopterirasti
  • TRA-rasti
Last edited by Tuntematon on 07 Dec 2017, 23:25, edited 3 times in total.
Reason: ok
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Post by Bummeri »

Tässä olis nyt mahollisuus tehdä siitä bootcampsita sellainen interaktiivinen missio, jossa voi oppia asioita ilman kouluttajaa.

Teoriassa siis radalta saisi aloitettua yksinpelimäisen tehtävän jossa oppii jonkun roolin, esimerkiksi KK miehen toiminnan skriptatussa missiossa. Ukko voitaisiin teleportata jonnekin päin kartaa ja siirtää osaksi ryhmää. Sitten joku voice over selostaisi sen koulutustehtävän suorituksen.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Post by Anssi »

Voin auttaa TA rastin tekemisessä.

EDIT: Sain jo aika hyvän idean mitä siinä voisi tehdä.
Last edited by Anssi on 02 Sep 2017, 10:49, edited 1 time in total.
Reason: E
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Post by Bummeri »

Kerro toki lisää ?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Post by TheTaltsi »

Epis rasti:
Muutamat suora ammunta maalit riittää, suora ammunta hyvin pieni osa heitin hommista. Maalit 500m-1km päähän asemista
Tärkeämpi olisi saada monipuolisilla maaleilla varustettu tulenjohto rasti jostain muutaman kilometrin päästä heittimien asemasta.
Tasainen maasto.
3x heitinjoukkuetta eli 3x3 heitintä
3x haupitsia
1x kaikkia gradeja ym erikois kamppeita
laatikkoon brittien polviheittimiä

Lisäilen tähän vielä jos keksin jotain, voit myös nykäistä hihasta jos tulee kyssäreitä
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Post by Anssi »

Bummeri wrote:Kerro toki lisää ?
Ajattelin, että Tuntemattoman kanssa käytäisiin, mutta voihan sen tännekin kirjoitella.

Jos on siis mahdollista lisätä rasteihin liikkuvia osia, voisi sen toteuttaa niin, että pelaaja tai pari teleportataan johonkin tehtäväalueelle. Alueelle spawnataan vihollisia, mielellään joukkue+ sisältäen myös ajoneuvoja ja muita assetteja.

Rasteja olisi kahdenlaisia: Hyökkäystilanne ja puolustustilanne.

Puolustustilanteessa vihollinen liikkuisi hitaasti edeten johonkin määränpäähän ja pelaajalle annettaisiin tehtäväksi etsiä tietyntyyppisiä maaleja, etenkin hyökkäyksen kannalta tärkeitä (johto, krh), kuitenkin niin, että maalien määrä pysyy pienenä (esim. 1-3 per tehtävä) ja vaihtuen aina kun rasti otetaan uudestaan. Tilanne voisi olla aina sama, mutta maalit vaihtuvat.

Hyökkäystilanteessa vihollinen pysyisi lähes paikallaan, kuitenkin hieman pälyillen ja AFI tyyliin melko selkeästi erotettavana linjana. Tässä sitten olisi muuten sama setti kuin puolustuksessa, mutta vaatisi enemmän ja huomaamattomampaa liikkumista pelaajilta. Tietysti maalitkin pitäisi olla enemmän puolustuksen tärkeimpiä kohteita, kuten staattisia aseita.

AIt pystyisivät mielellään ampumaan pelaajia kohti, jos heidät havaitaan. Pelaajan ottaessa osuman rasti aloitettaisiin alusta tai lopetettaisiin.

Jonkin verran skriptiä vaatii, joten jos tuntuu hankalalta toteuttaa voin kyllä keksiä yksinkertaisempaakin ratkaisua.
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Post by ruoste »

Kuulostaa siltä että haetaan aivan liian monimutkaisia kuvioita bootcamp tehtävältä.

Jos nyt lähtökohta olisi edes se että slotatessaan pitkään kivääriin, pelaaja edes tietäisi miten ko. härveli toimii ja minkälaisia kontrolleja sen käyttämiseksi tarvitsee osata.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Post by Bummeri »

Anssi wrote:...

Jonkin verran skriptiä vaatii, joten jos tuntuu hankalalta toteuttaa voin kyllä keksiä yksinkertaisempaakin ratkaisua.
Kuullostaa hyvältä ja minusta on hyvä idea tehdä niistä oppimistilanteista interaktiivisempia ja syvällisempiä. Samalla niistä saadaan mielekkäämpiä. On hyvä että oppimisesta tehdään hauska. Tällöin ihmisiä on helpompi saada koulutuksiin. Samalla päästään pois siitä "tosielämässäkin opetetaan näin, apinoidaan sitä!" -ajatusmallista kun hyödynnetään kaikki mahdollisuudet jotka meillä pelissä on tarjolla. Parhaimmillaan voisi ohajata uudet suoraan uusien opastuksen jälkeen suorittaan näitä. Ei tarviaisi laisinkaan koulutustiimin vaivautua kouluttamaan uusia näihin rooleihin. Meillä afissa se helpoiten saavutettava hauskuus piilee siellä tiimipelissä ja sen tukemisessa. Ne Frägit on kuitenki sitten pitemmäsä kuusessa uusilla. Kun opetetaan uudet niihin roolien ja tiimipelin saloihin niin opetetaan niitä nauttimaan peleistä muutenkin.

Kontekstiriippuvaisilla Voice overilla ja hinteillä voitaisiin tehokkaasti opettaa asioita niissä kohdissa joissa ne ovat relevantteja. AI liikeet voisi varmaan perinteiseen tehtävä tyyliin tehdä triggereillä waypinteilla yms, melko tarkkaan skriptatusti. Vaatisi kyllä vaivaa, mutta osaako joku sanoa onko olemassa sellaista työkalua joka osaisi muuntaa editorissa tehdyn mission waypointit ja triggerit skriptiksi ? Se helpottaisi paljon. Mallia voisi varmaan myös ottaa bissin koulutusmissioista.

Olisiko se järkevää olla myös mahdollista suorittaa parina?
Joku gamettava pisteytys systeemi ?
Last edited by Bummeri on 03 Sep 2017, 19:52, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Arma Finland Bootcamp mkIII

Post by Anssi »

ruoste wrote:Jos nyt lähtökohta olisi edes se että slotatessaan pitkään kivääriin, pelaaja edes tietäisi miten ko. härveli toimii ja minkälaisia kontrolleja sen käyttämiseksi tarvitsee osata.
Ensiksi pitäisi saada koulutusvideo tästä. Kirjoitin pitkät sepustukset aikaisempaan bootcamppiin kuinka niitä käytetään, mutta ei niitä kukaan käynyt (varmaankaan) lukemassa. Parhaiten oppii koulutuksessa ja nopeiten oppii videolta.

Voisihan siihen jonkun "Harjoittele tarkkuuskiväärin käyttö" radankin laittaa, jossa lukisi kokoajan sivussa näytöllä mitä kaikkea pitää tehdä, jotta ase saadaan kohdistettua maaliin. Siinä voisi tulla randomilla eri matkoille maaleja aina kun edellinen kaatuu. Nämä vaan on valitettavasti juuri niitä tehtäviä/ratoja, joita ihmisiä ei kiinnosta tehdä, vaikka niistä oppii eniten.
Bummeri wrote:Olisiko se järkevää olla myös mahdollista suorittaa parina?
Joku gamettava pisteytys systeemi ?
Olisihan se järkevää jos sen voisi suorittaa parina, mutta hankalampi toteuttaa. Pisteytyssysteemillä siihen saisi enemmän mielekkyyttä, mutta voi olla vaikea toteuttaa.
Last edited by Anssi on 03 Sep 2017, 21:58, edited 1 time in total.
Reason: 1
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Post Reply