Viikkopelit La 29.9.2018 Klo 1900 - ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Härö
Posts: 236
Joined: 01 Mar 2015, 18:57

Re: Viikkopelit La 29.9.2018 Klo 1900 - ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Härö »

Kohdistan perustaistelijaan jotain kritiikkiä tällä kertaa. Tämän voi ottaa vähän miten tahtoo ja en hae ketään tiettyä henkilöä tällä tekstilläni:

Toisen tehtävän suunnitelma Indforin puolella oli suhteellisen yksinkertainen. Estä vihollisen liike takaisin tukikohtaan samalla kun toinen puolijoukkue ottaa sen haltuun. Kohdassa 37 minuuttia AAR:stä näkee kuinka Indforin puolijoukkue on pureutunut vihollisen hallussa olevaan satamaan ja ryhtynyt sitä puhdistamaan. Puolijoukkueella on hyvää suojaa rakennuksissa ja vihollinen on heidän pohjoispuolellaan kukkulalla. Vihollisen liike takaisin satamaan pystyttiin estämään kukkulan laen päältä täysin vaunujen konekivääritulella ja ainoa turvallinen pääsyreitti takaisin satamarakennuksiin oli eteläpuolelta rannan kautta.

Tilanne oli siis vielä tässä vaiheessa hyvä.

Sitten kuolin.

Tämän jälkeen ilmeisesti joukkueverkossa oli jonkinlaista kaaosta. Tämä on tietenkin ymmärrettävää, mutta peli-idea tässä vaiheessa on aika yksinkertainen: istu alas ja tapa vihollinen. Kaikki länsipuolen osat rakennuksista olivat turvallisia, lukuunottamatta paria Opforin taistelijaa jotka tuttuun AFI-tyyliin olivat hajauttaneet itsensä sadan metrin taistelijaväliin. Näistä taistelijoista ei sillä hetkellä ollut ylenpalttista vaaraa taistelutehtävän suorittamiselle pienen vahvuutensa vuoksi, mutta Indfor hupeni omien tyhmien päätöksensä takia rakennuksien ikkunoihin ja oviaukkoihin.

Miksi sieltä neljän seinän sisältä pitää viipottaa sitä päätä edestakaisin ikkunoissa ja aukoissa? Lopputulos kuitenkin on se, että kuolette siihen. Siihen se vihollinen tähtää. Ja mikä idea on siinä että kävelette avoinna olevan oven eteen toverinne ruumiin luokse? Eikö itsesuojeluvietin pitäisi tässä vaiheessa huutaa kuin sireeni?

Tehkää oikeita päätöksiä kentällä. Ajatelkaa asioita kahteen kertaan ennen kuin teette ne. Se, että kokonainen ryhmä hupenee yksi kerrallaan yhden konekiväärin tuleen joka pitää piikillä rakennuksen ikkunoita on ihan hullua.

Ja jos joku haluaa tästä asiasta olla eri mieltä niin voin todeta autuaasti että ei kiinnosta.
Last edited by Härö on 29 Sep 2018, 23:33, edited 1 time in total.
Reason: asd
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Viikkopelit La 29.9.2018 Klo 1900 - ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Tuntematon »

Oli vähän harmi että taas kerran kun on kuljetus koptereita niin taas kerran niillä laskeudutaan älyttömän kauas ja tehdään jalkamarssi. Tehtiin taas pari vale laskeutumista kai. Nekin tosin niin kauas että ei tainnut näkyä tai ainakaan kuulua?
Ei autoilla tai vaunuillakaan jalkauteta noin kauas. Tuonkin olisi voinut korvata tyyliin tehtävästä vaan että JJ painaa kartasta ja porukka teleporttauutuu sinne.

En väitä että JJt tekevät jotain tällöin väärin. Se vain menee yleensä aina näin. Nytkin tiedettiin mihin vihollinen ei saa tulla ja silti laskeuduttiin noin kauas?

En tiedä onko kuitenkaan keskelle vihollista laskeutuminen parempi. Vaatisi varmaan tehtävän jonka ratio mahdollistaa sen. Onko se sitten hauskaa kelle. En tiedä.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit La 29.9.2018 Klo 1900 - ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by JoneKone »

Tuntematon wrote:Oli vähän harmi että taas kerran kun on kuljetus koptereita niin taas kerran niillä laskeudutaan älyttömän kauas ja tehdään jalkamarssi. Tehtiin taas pari vale laskeutumista kai. Nekin tosin niin kauas että ei tainnut näkyä tai ainakaan kuulua?
Ei autoilla tai vaunuillakaan jalkauteta noin kauas. Tuonkin olisi voinut korvata tyyliin tehtävästä vaan että JJ painaa kartasta ja porukka teleporttauutuu sinne.

En väitä että JJt tekevät jotain tällöin väärin. Se vain menee yleensä aina näin. Nytkin tiedettiin mihin vihollinen ei saa tulla ja silti laskeuduttiin noin kauas?

En tiedä onko kuitenkaan keskelle vihollista laskeutuminen parempi. Vaatisi varmaan tehtävän jonka ratio mahdollistaa sen. Onko se sitten hauskaa kelle. En tiedä.

Ensimmäinen maahanlasku on kyllä aina riski ja siksi varmaan jätetään varmaan päälle (etenkin kun ei ole respoja). Ehkä nyt mentiin ultravarman päälle etenkin kun ei puolustaja olisi saanut tulla boksista ulos ja ilmeisesti haluttiin pitää lähestymissuunta yllätyksenä mahd. kauan (olisi mielenkiintoist kuulla opforilta kuinka onnistui). Oli kuitenkin hauska tehdä pohjoisen koukku pikkuporukalla kesken tehtävän ja hekot mahdollistivat tuon siirron paremmin kuin mikään muu ajoneuvo. Kyllähän hekot mahdollistavat eri taktiikoita jo tehtävän suunnittelun kannalta ja antavat erillaisia vaihtoehtoja tehtävän aikana.

Ja ainakin itelle ehkä se suurin syy miksi näitä eri kuljetusmuotoja kannattaa tehtäviin laittaa on se vaihtelu. Jos pelataan 4 JV A&D ränniä viikossa ja ainoa vaihtelu on varusteet niin kyllähän tää alkaa toistamaan itsensä todella nopeasti. Eihän meillä vielä ole liikaa tehtäviä jossa hekoilla liikutaan?

Paljonhan on myös tehtäväsuunnittelusta kiinni. Nyt puolustajalla oli Dyskat ja RPG:t ja molemmat on iso uhka laskeutuvalle hekolle joka on täynnä miehiä. Mitä itelle tulee mieleen, että johonkin tehtävään voisi kokeilla esim. 1-2 erkkari-ryhmää joka liikkuu hekolla ja muut jo valmiiksi asemissa tai rekkakuljetuksien varassa (näitäkin mielestäni ollut).
Last edited by JoneKone on 30 Sep 2018, 13:49, edited 2 times in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Viikkopelit La 29.9.2018 Klo 1900 - ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Konzig »

Tuntematon wrote:Oli vähän harmi että taas kerran kun on kuljetus koptereita niin taas kerran niillä laskeudutaan älyttömän kauas ja tehdään jalkamarssi. Tehtiin taas pari vale laskeutumista kai. Nekin tosin niin kauas että ei tainnut näkyä tai ainakaan kuulua?
Ei autoilla tai vaunuillakaan jalkauteta noin kauas. Tuonkin olisi voinut korvata tyyliin tehtävästä vaan että JJ painaa kartasta ja porukka teleporttauutuu sinne.

En väitä että JJt tekevät jotain tällöin väärin. Se vain menee yleensä aina näin. Nytkin tiedettiin mihin vihollinen ei saa tulla ja silti laskeuduttiin noin kauas?

En tiedä onko kuitenkaan keskelle vihollista laskeutuminen parempi. Vaatisi varmaan tehtävän jonka ratio mahdollistaa sen. Onko se sitten hauskaa kelle. En tiedä.
Oli vähän harmi, kun annetaan kuljetuskopuja, mutta ei mitään gunshippiä maahanlaskuja suojaamaan. Oli vähän harmi, kun ainoa järkevä lähestymissuunta kohteelle oli kuitenkin se etelä. Oli vähän harmi, että kaikki joukot eivät mahtuneet kerralla koptereihin. Oli vähän harmi, että tarkoitus on vallata yhden ryhmän ylivoimalla isohko rakennettu alue, ilman räjähteitä tai kunnon sinkoja. Ja oli vähän harmi, että kopuissa on minigun-kuulaa 1000/ase.

Ikävintä mitä peleissä voi mielestäni tapahtua, on kuolla jalkautumiseen. Sen vuoksi maahanlasku on pakko tehdä vihollisen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolelle, tai riskeerata katastrofaalinen jalkautus (ja ottaa vastaan jengin kuittailu ihme ratkaisuista). Tässä tapauksessa meidän AINOA etu hyökkääjinä, oli aiheuttaa hekoilla epävarmuutta puolustajalle meidän lähestymissuunnasta. Siinä onnistuttiin suorastaan erinomaisesti, kun katsoo AAR:ää; puolustaja odotti selvästi, että tulisimme suunnasta NW. Mikä yllätti minut, oli se, että etelässä ei ollut ketään ottamassa meitä vastaan.

Voidaan pelata tehtävä ihan mieluusti uudelleen ja kiinnostuneet johtajat voi tehdä niin rohkeat lähestymiset kuin haluavat. Se, että joutuu alussa kävelemään reilun kilometrin ilman kontaktin uhkaa, on minusta ihan käsittämätön koettu ongelma. Safestartin jälkeen kopujen piti aiheuttaa epävarmuutta viholliselle ja siinä onnistuttiin. Jos olisimme käyneet safestartin jälkeen kahdessa vedossa roudaamaan jengiä lähemmäs kontaktirajaa, ja vasta sen jälkeen tehneet valelaskuja, niin tuskinpa olisi onnistunut.

Tehtävä päättyi aika lailla niinkuin oletinkin. Puolustaja pitää hallussaan korkeaa toimistorakennusta kylän keskellä, ja me sulamme sen ympärille. En tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin. Spektassa oli taas paljon mielipiteitä siitä mitä kaikkea olisi pitänyt tehdä toisin. Olen sitä mieltä, että jos kentällä syntyy hyviä ideoita siitä, mitä kannattaisi tehdä, niin rohkeasti vaan ideat komentoketjua pitkin ylöspäin. Kyse on kuitenkin yhteistyöstä.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Viikkopelit La 29.9.2018 Klo 1900 - ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Tuntematon »

Konzig wrote:
Tuntematon wrote:Oli vähän harmi että taas kerran kun on kuljetus koptereita niin taas kerran niillä laskeudutaan älyttömän kauas ja tehdään jalkamarssi. Tehtiin taas pari vale laskeutumista kai. Nekin tosin niin kauas että ei tainnut näkyä tai ainakaan kuulua?
Ei autoilla tai vaunuillakaan jalkauteta noin kauas. Tuonkin olisi voinut korvata tyyliin tehtävästä vaan että JJ painaa kartasta ja porukka teleporttauutuu sinne.

En väitä että JJt tekevät jotain tällöin väärin. Se vain menee yleensä aina näin. Nytkin tiedettiin mihin vihollinen ei saa tulla ja silti laskeuduttiin noin kauas?

En tiedä onko kuitenkaan keskelle vihollista laskeutuminen parempi. Vaatisi varmaan tehtävän jonka ratio mahdollistaa sen. Onko se sitten hauskaa kelle. En tiedä.
Oli vähän harmi, kun annetaan kuljetuskopuja, mutta ei mitään gunshippiä maahanlaskuja suojaamaan. Oli vähän harmi, kun ainoa järkevä lähestymissuunta kohteelle oli kuitenkin se etelä. Oli vähän harmi, että kaikki joukot eivät mahtuneet kerralla koptereihin. Oli vähän harmi, että tarkoitus on vallata yhden ryhmän ylivoimalla isohko rakennettu alue, ilman räjähteitä tai kunnon sinkoja. Ja oli vähän harmi, että kopuissa on minigun-kuulaa 1000/ase.

Ikävintä mitä peleissä voi mielestäni tapahtua, on kuolla jalkautumiseen. Sen vuoksi maahanlasku on pakko tehdä vihollisen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolelle, tai riskeerata katastrofaalinen jalkautus (ja ottaa vastaan jengin kuittailu ihme ratkaisuista). Tässä tapauksessa meidän AINOA etu hyökkääjinä, oli aiheuttaa hekoilla epävarmuutta puolustajalle meidän lähestymissuunnasta. Siinä onnistuttiin suorastaan erinomaisesti, kun katsoo AAR:ää; puolustaja odotti selvästi, että tulisimme suunnasta NW. Mikä yllätti minut, oli se, että etelässä ei ollut ketään ottamassa meitä vastaan.

Voidaan pelata tehtävä ihan mieluusti uudelleen ja kiinnostuneet johtajat voi tehdä niin rohkeat lähestymiset kuin haluavat. Se, että joutuu alussa kävelemään reilun kilometrin ilman kontaktin uhkaa, on minusta ihan käsittämätön koettu ongelma. Safestartin jälkeen kopujen piti aiheuttaa epävarmuutta viholliselle ja siinä onnistuttiin. Jos olisimme käyneet safestartin jälkeen kahdessa vedossa roudaamaan jengiä lähemmäs kontaktirajaa, ja vasta sen jälkeen tehneet valelaskuja, niin tuskinpa olisi onnistunut.

Tehtävä päättyi aika lailla niinkuin oletinkin. Puolustaja pitää hallussaan korkeaa toimistorakennusta kylän keskellä, ja me sulamme sen ympärille. En tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin. Spektassa oli taas paljon mielipiteitä siitä mitä kaikkea olisi pitänyt tehdä toisin. Olen sitä mieltä, että jos kentällä syntyy hyviä ideoita siitä, mitä kannattaisi tehdä, niin rohkeasti vaan ideat komentoketjua pitkin ylöspäin. Kyse on kuitenkin yhteistyöstä.
Oli vähän harmi että ei ollut taktista ydinpommia :lol: .
Kuten sanoin, teit niinkuin oli järkevää tehdä ja varmaan jokainen muukin järkevä johtaja olisi noin tehnyt. Ehkä vähän turhan kärjistetysti tosin ja en tarpeeksi selvästi että olisit tehnyt hekilökohtaisesti jotain väärin. Tarkoitukseni oli vain todeta että aina kun on noita koptereita, aina se menee noin yleisellä tasolla. Pois lukien muutama rämäpää joka tekee High risk, High pay manuuverejä.

Kuten totesin jo täällä. Tätä kopteri hommaa voisi koittaa kehittää lisää jotta olisi enemmän taktiikoita ja mahdollisuuksia käyttää koptereita.

Ja kuten jo minä, Kentsu ja Blahh annettii itse tehtävälle palautetta että ratio ei toimi tuollaiseen kohteeseen. Olisi hyvä että laittaisit myös oman näkemyksen tuonne. Eli pahoittelen että sulle tuli fiilis että olisit itse tehnyt jotain väärin kun tämä ei ollu tarkoitus. Vaan todeta yleisesti miten nämä menee. Vähän niinkun kolonna tehtävät että ajetaan sata lasissa vaan läpi ja tehtävä ohi 3min.
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Viikkopelit La 29.9.2018 Klo 1900 - ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Konzig »

No harm done. Turhautti vaan vähän, kun pyrin suunnittelussa juurikin miettimään sitä mikä on pelattavuuden kannalta mielekästä, enkä nyt tuota pientä kävelyreissua osannut nähdä ongelmana. Jätin tehtävään palautetta kehotuksen mukaisesti.
Post Reply