Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

User avatar
Keneraali
Posts: 810
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

Postby Keneraali » 22 Feb 2018, 14:50

JoneKone wrote:Tänään taas lentelyä!

Ehdotan aiheiksi:
Fastrope ja crewchief toiminta.
Uh-60 minigunnerointia.

Muita ehdotuksia?


Taistelijan/johtajan näkökulmasta kaipaisin enemmän pilotteja jotka osaisivat erittäin haastavia miehistönkuljetuksia. Kärjistäen Chinookin perälauta katolle ja äijät ulos. Joo ei tule äijät perästä ulos? nykyisellään mutta ehkä joskus.

Esimerkkinä takistan tehtävä, jossa fast ropea yritettiin. Kopterin kylkeä sen verran katon ylle että ukot pääsee hyppäämään katolle, ilman haavoja. Tai mahd. matalla ja kovaa lentoa ja laskeutuminen Fata / Aliabad "compound"in sisään suojaan.

Vaatii erittäin paljon myös henk.koht. harjoittelua eri koptereilla, mutta olisi hienoa kun tietäisi että joidenkin pilottien kanssa voidaan tehdä muutakin kuin laskeutua pellolle tai ampua miniguneilla 300m korkeudelta...

Kuitenkin miettisi sellaisia hyödyllisiä "temppuja", joita pystyisi täydellä kopterilla peleissä tekemään. Fastropen käyttö on kuitenkin niin marginaalista, sitä voi tehdä mutta onko sille varsinaisesti tarvetta? Korkeintaan metsään pudotteluun, katot on vähän niin ja näin.

Lisäksi näihin liittyen pilotin on hyvä tietää mihin hän itse ja kopteri venyy. Suunnitellessa kun kymppi kysyy niin voi sitten ilmoittaa suoraan että onnistuu tai ei. Ja pystyisi tekemään ehdotuksia, joita lentämätön taistelija ei ole ajatellutkaan.
User avatar
Nurmi
Posts: 112
Joined: 27 Nov 2016, 20:28
Location: Helsinki

Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

Postby Nurmi » 22 Feb 2018, 15:34

Keneraali wrote:Taistelijan/johtajan näkökulmasta kaipaisin enemmän pilotteja jotka osaisivat erittäin haastavia miehistönkuljetuksia. Kärjistäen Chinookin perälauta katolle ja äijät ulos. Joo ei tule äijät perästä ulos? nykyisellään mutta ehkä joskus.

Esimerkkinä takistan tehtävä, jossa fast ropea yritettiin. Kopterin kylkeä sen verran katon ylle että ukot pääsee hyppäämään katolle, ilman haavoja. Tai mahd. matalla ja kovaa lentoa ja laskeutuminen Fata / Aliabad "compound"in sisään suojaan.

Omasta mielestä afissa on jo heko lentäjiä (Taltsi, Immone ja muutama muu) jotka osaavat käyttää eri koptereita hyvin/täydellisesti, mutta suurin ongelma fast ropen ja muun erikoistoiminnon käytössä on normi jv.
Esimerkkinä tästä 18.2 la viikopeleissä ensimmäinen tehtävä jossa yritettiin fast ropettaa moskeijan katolle niin jv kopterin kyydissä laski köydet maahan ilman että pilotti tai crewchief antoi luvan.

Kaikkien henkilöiden jotka nousevat helikopterin/vaunun kyytiin pitää kuunnella pilotin/komentajan ohjeita eikä lähteä omin neuvoin ulos ajoneuvosta sanomatta mitään.
TheTaltsi
Posts: 1529
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

Postby TheTaltsi » 22 Feb 2018, 15:46

Keneraali wrote:Esimerkkinä takistan tehtävä, jossa fast ropea yritettiin. Kopterin kylkeä sen verran katon ylle että ukot pääsee hyppäämään katolle, ilman haavoja. Tai mahd. matalla ja kovaa lentoa ja laskeutuminen Fata / Aliabad "compound"in sisään suojaan.

Tässä fast ropessa tosiaan joku JV:stä laski köydet ja pilotilla taikka crewchiefillä ei ollut tietoa että ihmisiä on jo köysissä, sen takia lähdin heti ensimmäisen laukauksen kohdalla irti kun luulin että köydet ei toimi kun chief sanoo ettei saa laskettua köysiä (kun ne oli jo maassa). Toinen laskeentuminen tehtiin juuri näin että kopterin kylki talon katolle ja miehet ulos se vaan että arma päätti että joka toinen äijä hyppää ulos kopterin oikealta ja jokatoinen vasemmalta.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.

Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.

Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Keneraali
Posts: 810
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

Postby Keneraali » 22 Feb 2018, 15:49

Nurmi wrote:Omasta mielestä afissa on jo heko lentäjiä (Taltsi, Immone ja muutama muu) jotka osaavat käyttää eri koptereita hyvin/täydellisesti, mutta suurin ongelma fast ropen ja muun erikoistoiminnon käytössä on normi jv.
Esimerkkinä tästä 18.2 la viikopeleissä ensimmäinen tehtävä jossa yritettiin fast ropettaa moskeijan katolle niin jv kopterin kyydissä laski köydet maahan ilman että pilotti tai crewchief antoi luvan.

Kaikkien henkilöiden jotka nousevat helikopterin/vaunun kyytiin pitää kuunnella pilotin/komentajan ohjeita eikä lähteä omin neuvoin ulos ajoneuvosta sanomatta mitään.


En näe ongelmaa pilotin näkökulmasta? Pilotti pitää kopterin hengissä ja pyrkii saamaan joukot haluttuun paikkaan. Mikäli takana joku töhöilee ilman lupaa niin voivoi. On kuitenkin helpompaa harjoitella pilottien toimintaa kuin käydä kaikille afin jalkamiehille läpi kuinka FR toimii.

TheTaltsi wrote:Toinen laskeentuminen tehtiin juuri näin että kopterin kylki talon katolle ja miehet ulos se vaan että arma päätti että joka toinen äijä hyppää ulos kopterin oikealta ja jokatoinen vasemmalta.


Ja tämän takia pitää olla tietotaito ja ymmärrys kuinka vehkeet toimii, jotta voidaan suorittaa erilaisia tehtäviä. Mielestäni pilotin on hyvä tietää kuinka pelaajat hyppii kopterista, kun ei voida valita puolta. Tällöin pilotti voi jo suunniteluvaiheessa (briiffissä tai kentällä) ilmaista huolensa asiasta.
User avatar
JoneKone
Posts: 2459
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

Postby JoneKone » 23 Feb 2018, 11:48

Eilen hieman testattiin noi fastropet jengillä:

Setup: 1 pilotti, 1 crewchief, 3 matkustajaa.

Havaintoja:

*Fastropeiden maksimikorkeus n. 16 m. Eli aika matalalla joutuu olemaan. Köydet ovat kyllä pidemmät, mutta heppu irroittaa otteen köydestä sen 16 m jälkeen ja tippuu sitten maahan loppumatkan.

*Putket voi deployaa ajoissa ja sitten crew chief laskee köydet. Ei haittaa vaikka laahaavat "vinossa". Suoristuvat kunhan pelaajat hypäävät köysien varaan ja laskeutuvat siis suoraan heko rungon alapuolelle.

*Vaikka tiedettiin mistä on kyse ja harjoteltiin monta kertaa niin pienelle katolle tai alueelle niin joutuu pilotti ja crew chief aika lailla hieromaan jotta saa köydet osumaan oikeaan paikkaan. Köysiinsertio ei ole mitenkään erityisen nopea tapa hoitaa homman erityisesti kun ottaa huomioon AFI:n avoimen luonteen. Eli tilanne missä näytä käytetään on esim. tiheässä metsikössä tai kun pitää ehdottomasti päästä pienelle sisäpihalle sisään. Muutoin peru hoveraus on paljon helpompi toteuttaa.

*Avoimmille katoille ja muurinpätkille kannattaa mielummin tulla niin, että kyljen ovet on katon/muurin päällä ja pilotti jättää sen 1-2 m katolle. Tälläiseen insertiin voi tulla vauhdilla ja insertion nopeus on paljon parempi kuin köysillä. Vaatii myös paljon vähemmän hieromista pilotin ja crewchiefin toimesta ja pilotti pystyy paljon paremmin hanskaamaan tilanteen alusta loppuun.

Silti sanoisin, että kannattaa laittaa FRIES optio päälle kuljetushekoihin. On yksi optio lisää playbookkiin.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
wex
Posts: 30
Joined: 06 Dec 2017, 17:02

Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

Postby wex » 01 Mar 2018, 22:36

Tänään oli kyllä ainakin näin kopterin pilotin näkökulmasta paras lentotorstai tähän mennessä. Tehtävä tuntui realistiselta (hyvä tulenjohto/zeus) ja myös pilotit hoitivat homman kotiin.

Immersio pysyi koko ajan korkealla ja ei ollut tylsää hetkeä.
User avatar
Nurmi
Posts: 112
Joined: 27 Nov 2016, 20:28
Location: Helsinki

Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

Postby Nurmi » 06 Mar 2018, 12:34

Lentotorstai 73Easting Kartalla, 8.3 Kello 19:00


Image


Ennen kuin osallistut:
- Opettele lentohärveleiden kaikki keybindit editorissa / vanillatehtävissä. Huomoi myös mahdolliset modit (RHS / ACE).
- Opettele TFR radion kanavien vaihto ja keybindit niin, että osaat käyttää ne tehokkaasti myös lennon aikana.
- Lue, katso ja opettele seuraavat ohjeet:
* https://armafinland.fi/wiki/index.php/Radioprotokolla
* https://armafinland.fi/wiki/index.php/Kuljetushelikopteri

Huomoitavaa:
- Slotteja tarjolla: Kilo 7, Ilmatulenjohto (JFO), Ilma10, Pilotti, Co-pilot
- Pyritään antamaan jokaiselle mahdollisuus lentoassetteihin.
- Mennään arman ehdoilla
- 73Easting Repolla mennään


Tästä kiinnostuneet tulkaa AFI tessuun Torstaina 8.3 klo 18:50 "Treenitiistai ja Torstai" - kanavalle.


Isäntä: JoneKone / Samtac / Nurmi
Adminit: Samtac / Nurmi / Immonen / JoneKone
Last edited by Nurmi on 06 Mar 2018, 12:41, edited 1 time in total.
Reason: Syyt
Bummeri
Posts: 2931
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

Postby Bummeri » 07 Mar 2018, 20:56

Voisitte jotain tessutagia alkaa jakaan.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2459
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

Postby JoneKone » 07 Mar 2018, 23:32

Bummeri wrote:Voisitte jotain tessutagia alkaa jakaan.


Pitää miettiä millä perustein ne jaetaan ja otetaan pois. Muutama idea asiasta on jo valmiina, laitan ehdotuksen tulemaan.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Verde
Posts: 4
Joined: 18 Nov 2017, 18:41

Re: Ilmatoimintaa - Torstaisin klo 19:00

Postby Verde » 08 Mar 2018, 13:32

JoneKone wrote:
Bummeri wrote:Voisitte jotain tessutagia alkaa jakaan.


Pitää miettiä millä perustein ne jaetaan ja otetaan pois. Muutama idea asiasta on jo valmiina, laitan ehdotuksen tulemaan.


Itsellä tuli tosta nopeasti mieleen potkuri tai siivet tms. merkiksi siitä, että on näyttänyt osaamisensa lentää ja toimia jtac roolissa
-Lennän itteni vittuun täältä

Return to “Menneet tapahtumat”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests