Scottz wrote:VarjoV2 wrote:Peliporukoille ei pitäisi antaa mitään lisäetua slotatessa.
Jossakin määrin samaa mieltä, peliporukkasysteemillä pyrittiin helpottamaan alunperin ryhmänjohtajien vajetta ja tarjoamaan helpommin mahdollisuuksia pelata ns. omassa porukassa. Systeemin rakentaminen erityisesti peliporukoita suosivammaksi nykyisestä ei saa täältä kannatusta, sillä aika usein samat naamat siellä on asseteissa ja ns. kivoissa ryhmissä (
myönnän toki itsekin syyllistyväni tähän, mutta jos systeemi on rigged, niin eikö sitä kuulu vähän hyväksikäyttääkin? ). Mitä tulee tähän vähemmän mieluisten slottien ottamiseen, erityisesti johtopartioissa, niin tarjoaisin lääkkeeksi vaihteeksi johtajakoulutusta, niin eiköhän sillä saada vaihtelua naamoihin.
Se fiilis kun sulla on postaus valmiina ja joku ehtii väliin...
Eniveis:
Kyllä se suurin syy johtajapulaan AFI:ssa on aina ollut se, että ko. roolit eivät ole kovin kiitollisia rooleja pelata. Jos kaikki menee hyvin niin fine, jos ei... niin. Myös se, että slottausvaiheessa ei juuri tiedä mitään tulevasta tehtävästä ei varsinaisesti lisää johtamishalukkuutta (onko se taas joku klusteri vai ei).
Jos taas slottaa 15 tai RTO rooliin niin ei paljon tiedä onko millaista settiä tiedossa. Tuleeko metsälenkkisimulaattori vai onko pahimmassa tapauksessa yksinään johtamassa joukkuetta kun 10 discaa ekan minuutin jälkeen. Eli johtopartioiden rooleja leimaa se, että paljon on menetettävää ja panostettava, mutta korkeintaa saa sitten jälkikäteen haukut siitä jos/kun jokin on mennyt pieleen.
Scottz wrote: Ei ole mitään järkeä rakentaa systeemiä siihen suuntaan esimerkiksi, että päästääkseen pommivarmasti johonkin helvetin helikopteriin toisessa tehtävässä, niin hyppää vastuunalaiseen johtorooliin osapuolen johtoon ensimmäisessä, minkä voi vetää ihan lipan alta suoriutumisen puolesta, kunhan pääsee vetelemään tatista seuraavassa.
Johtajabännit pätee edelleen? Eli jos joku selkeästi eksploittaa järjestelmää niin sitten vaan johtajabännit (tai ihan vaan lyhyet bännit) kehiin? ja näillä vaihtelevilla pelaajamäärillä niin ei kukaan oikein edes tiedä mitä tehtävää sieltä on tulossa?
Ehdotin joskus tosiaan, että johtopartioden (10,15,RTO) slottaavilla olisi seuraavassa tehtävässä ensislottausoikeus. Itse näkisin järjestelmää edes kokeilukelpoisena. Käytännön toteutus vaatisi vain yhden lauseen lisäämistä isännälle illan tokaan/kolmanteen tehtävään: "edellisen tehtävän johtajat ja RTO:t saavat slotata". Kun harvoin tietää mitä tehtäviä sieltä on edes tulossa (pelaajamäärä) niin ei vois juurikaan edes yrittää kikkailla. Oikeus slottaa ekana olisi voimassa vain yhden illan eikä siirtyisi viikkopelistä toiseen. Eli ei tarvitsisi mitään kirjapitoa ylläpitää. Tarkoittaa myös se, että illan viimeisessä niin hyötyä ei olisi tarjolla tai jos vain pelaa yhtä tehtävää.
Eihän tästäkään tarttis heti tehdä vakiokäytäntö. Kokeillaan ja jos jengi kusee homman niin palataan vanhaan käytäntöön?
Niin ja niistä koulutuksista vielä. Se olisi varmaan se paras ratkaisu + se että henkilö itse haluaa johtaa ja saa siitä kiksejä. Nykyisellään ei vaan kyetä pitämään JJ koulutuksia tarpeeksi tiheään. Koulutetuista kun yleensä 1/10 jää vakiojohtajaksi (ellei vähemmänkin).