Muutama kommentti IndForin johtajan näkökulmasta viime lauantaina pelatusta tehtävästä TVT75 Hostages:
BluForilla on:
- kaksinkertainen miesvoima
- teknologinen ylivoima
- halutessaan neljä aseistettua kuljetuskopteria
- lämpökameralla varustettu UAV
- viiden minuutin välein päivittyvä GPS-paikannin panttivangeissa
- kaksi peitetehtävissä olevaa, siviiliksi naamioitunutta agenttia
- lyhyt lentomatka tukikohdasta toiminta-alueelle
IndForilla on:
- yllätyselementti puolustajana
- kaksi teknikaalia
- yhteistyökykyiset AI-panttivangit
Tähän kun lisätään se, ettei hyökkääjällä ole aikomustakaan tehdä piiritystä ja neuvotella panttivankien vapautuksesta, kun tehtävän ulkopuolinen taho joka tapauksessa pulittaa kymmenen miljoonaa dollaria tunnin jälkeen. Tämän johdosta tehtävä onkin nopeasti tavanomaista JV-mättöä sillä erotuksella, että puolustajalla on summittaisen piileskelysuunnan paljastavia globaaleita markkereita.
ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
Näinhän se on IRL
Silti kaikki haluaa inforille.
Jos haluatte voin poistaa nuo päivittyvät markkerit mutta peli menee piilotteluksi.
Onhan inforilla koko kartta käytössä joka voi hajauttaa hyökkääjät.
Silti kaikki haluaa inforille.
Jos haluatte voin poistaa nuo päivittyvät markkerit mutta peli menee piilotteluksi.
Onhan inforilla koko kartta käytössä joka voi hajauttaa hyökkääjät.
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
Siis todella tehokas taktiikkahan olisi, hajauttaa koko indfor eri kulmiin karttaa. Tällöin blufor joko hajauttaa koko sakkinsa ihan voimattomaksi, tai ei ehdi iskeä koka solun kimppuun tunnissa. win win situation.Ahteri wrote:Näinhän se on IRL
Silti kaikki haluaa inforille.
Jos haluatte voin poistaa nuo päivittyvät markkerit mutta peli menee piilotteluksi.
Onhan inforilla koko kartta käytössä joka voi hajauttaa hyökkääjät.
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
Ahterille:urkkifdf wrote:Siis todella tehokas taktiikkahan olisi, hajauttaa koko indfor eri kulmiin karttaa. Tällöin blufor joko hajauttaa koko sakkinsa ihan voimattomaksi, tai ei ehdi iskeä koka solun kimppuun tunnissa. win win situation.Ahteri wrote:Näinhän se on IRL
Silti kaikki haluaa inforille.
Jos haluatte voin poistaa nuo päivittyvät markkerit mutta peli menee piilotteluksi.
Onhan inforilla koko kartta käytössä joka voi hajauttaa hyökkääjät.
Kyllä, onhan se uskottavaa, mutta eri asia kuinka mielekästä pelata. Henkilökohtaisesti pelaan mieluummin rehellistä jalkaväkisotaa kuin eläytymispohjaiseksi tehtäväksi naamioitua.
Mäkelä:
Kolmen minuutin safe startilla loppui aika kesken jo ihan sellaisiin asioihin, kuten ryhmäradion alt channelin laittaminen joukkueen komentotaajuudeksi, ajoneuvojen kanssa härväys, panttivangin karkaaminen meriuinnille ja yhden taistelijan häviäminen asutuskeskukseen. Tämän jälkeen kun yritettiin laittaa 4. ryhmä teknikaalien kanssa ajamaan pillurallia saaren eteläosaan mukanaan yksi panttivangeista, niin ajoivat melkein suoraan BluForin LZ:lle. Yritys oli kova, mutta jäi yritykseksi. Joko safe startia tai BluForin etäisyyttä toiminta-alueeseen olisi syytä kasvattaa. Tulee aika nopeasti naamalle vihollinen jos toimii aggressiivisesti.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
Olen samaa mieltä Scottzin kanssa tehtävän mielekkyydestä. Itse en missään nimessä lähtisi pelastamaan panttivankeja noin vahvan vihollispoppoon keskeltä ilman special forces, yllätys yms. paskaa mitä nyt TvT:ssä ei voi millään saavuttaa. Kaikkihan tietää mitä hyökkäyksen ensi hetkillä olisi IRL käynyt: vangit mestattu.
Tosta teknikaalin ajamisesta BLUFOR LZ:lle: LZ oli valittu siten että sinne tiputettu ryhmä juurikin estää vihollisen karkaamisen saaren etelä osiin, ajoitte siis suoraan väijytykseen ja teitte mitä BLUFOR johdossa oletin tapahtuvan. Mun mielestä ihan fair että OPFORin poppoo ottaa pataan jos taktiikat onnistuu toisella puolella paremmin kuin toisella.
Tosta teknikaalin ajamisesta BLUFOR LZ:lle: LZ oli valittu siten että sinne tiputettu ryhmä juurikin estää vihollisen karkaamisen saaren etelä osiin, ajoitte siis suoraan väijytykseen ja teitte mitä BLUFOR johdossa oletin tapahtuvan. Mun mielestä ihan fair että OPFORin poppoo ottaa pataan jos taktiikat onnistuu toisella puolella paremmin kuin toisella.
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
Aivan samaa mieltä Arskan kanssa tuosta väijytykseen ajamisesta, kritiikkini olikin pääasiassa aloitusajan vähyys ja mahdollisuudet organsoida joukot ympäri toiminta-aluetta tuon ajan puitteissa alkuhärväyksien vuoksi.Arska wrote:Olen samaa mieltä Scottzin kanssa tehtävän mielekkyydestä. Itse en missään nimessä lähtisi pelastamaan panttivankeja noin vahvan vihollispoppoon keskeltä ilman special forces, yllätys yms. paskaa mitä nyt TvT:ssä ei voi millään saavuttaa. Kaikkihan tietää mitä hyökkäyksen ensi hetkillä olisi IRL käynyt: vangit mestattu.
Tosta teknikaalin ajamisesta BLUFOR LZ:lle: LZ oli valittu siten että sinne tiputettu ryhmä juurikin estää vihollisen karkaamisen saaren etelä osiin, ajoitte siis suoraan väijytykseen ja teitte mitä BLUFOR johdossa oletin tapahtuvan. Mun mielestä ihan fair että OPFORin poppoo ottaa pataan jos taktiikat onnistuu toisella puolella paremmin kuin toisella.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
Päivitin sitä tehtävää:
- Pakotettiin päivätehtäväksi
- Brieffiä korjattu melkoisesti
- Panttivangit ei enää karkaa
- infor medicillä nyt cabletie
- Poistettiin pelaaja nimien näyttö kun niitä osoittelee (en tiiä toimiiko)
- 10min välein päivittyy hostage gps merkit ja ovat nyt suuntaa antavia (+-50m)
- safestart oletus 5min, voi vielä kasvattaa
- Pakotettiin päivätehtäväksi
- Brieffiä korjattu melkoisesti
- Panttivangit ei enää karkaa
- infor medicillä nyt cabletie
- Poistettiin pelaaja nimien näyttö kun niitä osoittelee (en tiiä toimiiko)
- 10min välein päivittyy hostage gps merkit ja ovat nyt suuntaa antavia (+-50m)
- safestart oletus 5min, voi vielä kasvattaa
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
5min safestart aikana saa just ja just vastauksen osalta pelaajilta kun kysyy että "olet sä siellä??"
Safestart on jo peli aikaa, sen kanssa ei tarvi nuukailla ellei oo ihan pakko.
(toivottavasti admin joka valitsee tän tehtävän tajuaa, yleensä ei)
Safestart on jo peli aikaa, sen kanssa ei tarvi nuukailla ellei oo ihan pakko.
(toivottavasti admin joka valitsee tän tehtävän tajuaa, yleensä ei)
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
Castor wrote:
Safestart on jo peli aikaa, sen kanssa ei tarvi nuukailla ellei oo ihan pakko.
(toivottavasti admin joka valitsee tän tehtävän tajuaa, yleensä ei)
Mää oon ainakin noissa kolmessa copypaste tvt tehtävässä laittanut brieffiin että jenkit ei saa hyökätä ennenkuin safe start on ohi. Jolloin jenkkien siirtymisten kanssa siinä on jo vähän enemmän aikaa venäläisillä valmistua.
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
- Arma Finland
Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute
Kyl, sitä vaan että safestart aikana puolustaja vois vaihteeks mennä ihan katsomaankin sitä maastoa ja päättää sitten tarkemmin puolustusasemat..
Ei mikään yleinen ongelma mutta välillä puolustus tehtävissä ehtii sinne asemiin, katella vähän vasemmalle/oikealle ja sitte ollaanki tavalla tai toisella vihollisen kanssa kontaktissa.
Ehkä tehtävän tekijät vois laajentaa/avata pelaajille puolustustyyppiä:
a. Puolustus (Valmisteltu, puolustajat aloittavat "asemista" tai ainakin lähellä niitä)
b. Puolustus liikkeestä (Nopea, ei valmisteltu, huonosti tietoa alueesta ja vihusta.)
c. Viivytys (sama kuin a.)
d. Viivytys liikkeestä (sama kuin b.)
Sen lisäksi puolustus/viivytys tehtävissä olisi hyvä olla:
1. Oikeasti puolustettavat asemat
- Jos teet copy pastan jostain toisesta tehtävästä etkä ehdi/jaksa laittaa puolustuksia kunnolla => Älä laita niitä ollenkaan .
2. Jos 1. niin merkkaa kunnolla puolustusasemat ja mitä puolustus asemat ovat (ei saa näkyä vihulle ainakaan jos tarkoitus ei ole että vihu tietää)
3. KUVIA KUVIA KUVIA, Oikeasti niitä kuvia, koska puolustaja ei voi tehtävän lyhyyden takia tiedustella niitä kunnolla => anna kuvia, plussaa vaan jos laitat karttaan ja briiffiin missä on hyvä puolustaa ja mihin suuntaan! (Joo ja ARMAn kartta expertit sitte voi mennä pätemään muualle)
4. Jos on kovat asemat ja vihollisella on epäsuoraa => rakenna puolustuksia joissa on oikeesti jollain tavalla suojassa epäsuoralta.
Ajatuksia?
Ei mikään yleinen ongelma mutta välillä puolustus tehtävissä ehtii sinne asemiin, katella vähän vasemmalle/oikealle ja sitte ollaanki tavalla tai toisella vihollisen kanssa kontaktissa.
Ehkä tehtävän tekijät vois laajentaa/avata pelaajille puolustustyyppiä:
a. Puolustus (Valmisteltu, puolustajat aloittavat "asemista" tai ainakin lähellä niitä)
b. Puolustus liikkeestä (Nopea, ei valmisteltu, huonosti tietoa alueesta ja vihusta.)
c. Viivytys (sama kuin a.)
d. Viivytys liikkeestä (sama kuin b.)
Sen lisäksi puolustus/viivytys tehtävissä olisi hyvä olla:
1. Oikeasti puolustettavat asemat
- Jos teet copy pastan jostain toisesta tehtävästä etkä ehdi/jaksa laittaa puolustuksia kunnolla => Älä laita niitä ollenkaan .
2. Jos 1. niin merkkaa kunnolla puolustusasemat ja mitä puolustus asemat ovat (ei saa näkyä vihulle ainakaan jos tarkoitus ei ole että vihu tietää)
3. KUVIA KUVIA KUVIA, Oikeasti niitä kuvia, koska puolustaja ei voi tehtävän lyhyyden takia tiedustella niitä kunnolla => anna kuvia, plussaa vaan jos laitat karttaan ja briiffiin missä on hyvä puolustaa ja mihin suuntaan! (Joo ja ARMAn kartta expertit sitte voi mennä pätemään muualle)
4. Jos on kovat asemat ja vihollisella on epäsuoraa => rakenna puolustuksia joissa on oikeesti jollain tavalla suojassa epäsuoralta.
Ajatuksia?