ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

User avatar
Blahh
Posts: 556
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Blahh »

Moro!

Eilen olin ensimmäistä kertaa Armafinlandin viikkopeleissä. Kokemus oli kokonaisuutena positiivinen ja tässä omia poimintoja:

+++
Tech support, vaikkei itsellä mitään ongelmia ollutkaan, niin se ettei yleisellä slottauskanavalla alettu neuvomaan mahdollisti muille sujuvan pelikokemuksen. Ainakin oletan että sinne tech support kanavalle oikeasti myös siirtyi auttaja, kun niin kerta luvattiin :P .

Yleinen organisointi, peli-isännällä selkeät ohjausliikkeet sekä aikamääreet olivat riittäviä ja realistisia.

Tehtäviin käsketyllä kaavalla toteutetut briiffit olivat selkeitä ja informatiivisia.

Peliporukka kauttaaltaan asiallinen, ei harjoitettu ylimääräistä häröilyä.


---
Yleiseen organisointiin haluaisin itse lisätä sen, että tehtäviä karkeasti mietittäisiin etukäteen. Samalla muisteltaisiin että mitä esim. juuri keskiviikkona on pelailtu, jottei pidemmän päälle tule turhaa toistoa.
Tiedän että pelaajamäärää ei tiedetä etukäteen. Tiedän että nykyajan nuorelle miehelle sitoutuminen tällaisiin tapahtumiin ei onnistu. Jotain herkistelyä voisi silti suorittaa, esim TVT vaihtoehdot 50p, 60p, 70p tms..

Pari alun tehtävää oli myös aika hit and miss. Olen toisaalta jo 5 hengen porukalla tottunut siihen, että tunnin jälkeen lähtee ensimmäinen tehtävä käyntiin, joten sinänsä positiivista, että sama aika meni ja porukkaa oli lähemmäs 70.
Eli pari alun tehtävää oli käsittääkseni jollain tavalla viallisia. Itse en havainnut mitään vikaa mutta näin kuulemma oli. Joku palautettakin kysy että mikä oli vialla, mutta itsellä ainakaan ei ollut mitään käryä.

Omalta osalta illan viimeinen oli coop zeus johtoisena. Se oli mielestäni virheellinen valinta siinä kohtaa yötä valmiin tehtävän sijasta. itse tehtävässä ei ollut mitään vikaa, mutta 45min välpättiin varusteita ja koitettiin päästä lentokoneisiin sisälle...

Seuraavan kerran meikäläistä näkyy parin viikon kuluttua. Nyt lähdetään pariksi viikoksi lappiin katsomaan osaako ne pojat mitään..
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by TheTaltsi »

Blahh wrote: Yleiseen organisointiin haluaisin itse lisätä sen, että tehtäviä karkeasti mietittäisiin etukäteen. Samalla muisteltaisiin että mitä esim. juuri keskiviikkona on pelailtu, jottei pidemmän päälle tule turhaa toistoa.
Yleensä valitaan peli isäntä ja admin noin 30min ennen pelin alkua ja he miettivät muutamat eri kokoluokan tehtävät ensimäiseksi ja toiseksi tehtäväksi. Viime lauantaina tämä ei onnistunut koska itse tulin n. 10min ennen pelejä ja muita vastuuhenkilöitä ei ollut paikalla eikä ollut valittu isäntää tai adminia joten jouduin ottamaan yksin koko hommasta kopin (Fure hyppäsi adminiksi mutta netti sekoili jtn ja ei pystynyt jatkamaan)
Pari alun tehtävää oli myös aika hit and miss. Eli pari alun tehtävää oli käsittääkseni jollain tavalla viallisia. Itse en havainnut mitään vikaa mutta näin kuulemma oli. Joku palautettakin kysy että mikä oli vialla, mutta itsellä ainakaan ei ollut mitään käryä.
Ensimmäisessä ja toisessa tehtävässä oli RHS asemodin aseita hukassa, noin kuukausi takaperin RHS vaihtoi kranaatinheittimen classnamea ja se oli unohtunut vaihtaa näissä kahdessa tehtävässä (Molempien tehtävien tekijät vakuuttivat että ne on korjattu ja tehtävät toimii, virheitä sattuu)
. Olen toisaalta jo 5 hengen porukalla tottunut siihen, että tunnin jälkeen lähtee ensimmäinen tehtävä käyntiin, joten sinänsä positiivista, että sama aika meni ja porukkaa oli lähemmäs 70.
Normaalisti afilla on aikataulu suurinpiirtein:
18:59 tehtävä valittuna
19:10 tehtävä on briiffissä
19:30 viimeistään tehtävä käynnissä
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Tonto- »

Lauantaina oli kyllä yhdet epäonnisimmista viikkopeleistä ikinä. Yleensä homma menee kivuttomammin, mutta aina silloin tällöin peleissä vaan käynnistetään rikkinäinen tehtävä, joka on päässyt tehtävien toimivuudesta vastaavalta tehtävätiimiltä läpi ja sitten vielä windows-päivitykset käynnistelee servuja uusiksi. :D Ainakin kaksi agressiivista tulitaistelua sisältänyttä tvt:tä tuli kuitenkin taas pelatuksi, joten homma meni loppujen lopuksi ehkä paremmin kuin odotettua. :)
Taltsin aikataulu on aika väljä, sillä minusta viikkopeleissä saadaan ensimmäinen tehtävä käyntiin n. 19:20 todella usein. Hajontaa kuitenkin on, riippuen kaikesta ihan pelaajamääristä lähtien.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Nummi »

Erityisesti noiden gearien osalta lipsuu usein virheitä, koska multiplayer-lobbyssa jokaikisen slotin valitseminen on oikeasti aikaavievä prosessi, eikä jokaista tehtävää jaksa portata omaan tehtäväkansioon katsoakseen editorissa kaiken läpi. Usein tehtävien gearien osalta tarkistetaan oleellisimmat asiat (krenatöörien aseen classname on vaihtunut jo aikoja sitten, sitä ylläripylläriä en osannut enää odotta :D) ja oletetaan että muu on kunnossa, yhteisön geareissa kun pääosin tapahtuu suoranaista copypasteamista melko paljon.

Aina välillä tosiaan lipsuu vikoja läpi, mutta tehtävien määrään nähden sekin on ollut mielestäni melko vähäistä! (Hitto pelkästään Ahterin nimiin on kirjattu Awatsissa jo 32 tehtävää...) Goddamnit Ahteri, :shock:
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by TugeX »

RHS opfor vaunujen fysiikat tuntus olevan melko rikki taas kerran, vaunut ei meinaa kääntyä ollenkaan ja heittelee voltteja tai täyskäännöksiä aivan omasta tahdostaan. Tämän voisi ottaa huomioon pelattavien tehtävien valinnassa toistaiseksi.
niemih
Posts: 160
Joined: 03 Mar 2015, 07:56

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by niemih »

Hyvät pelit tänään. Olin tokassa tehtävässä aika pihalla RJ:nä, mutta kaipa se harjoittelu siihen auttaa. Toivottavasti en johtanut ihan kaikkia surman suuhun. Kolmannessa tehtävässä taas oli hauskaa kopterimeininkiä, kiitos MadReizkalle hyvästä gunneri-toiminnasta.
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Makela »

Tänään pelattiin aika kivat viikkopelit. Peliporukat saivat VIHDOIN tehokasta ja järkevää kohtelua. Slottaus oli hidasta, mutta järkevää. Pelattii hyvin ja elämä oli halal-as-fuck.

EDIT:

Viimeisen tehtvän JTACinä/15 -tehtävää hoitaneena ei voi muuta sanoo, kun hattuu nostaa piloteille.
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by madreizka »

niemih wrote:Kolmannessa tehtävässä taas oli hauskaa kopterimeininkiä, kiitos MadReizkalle hyvästä gunneri-toiminnasta.

Kopterissa oli hauskaa. Lentää en osaa for shit (puuttuu varmaan vaan pelit ja vehkeet), mutta gunnerina olikin lystiä!
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtäväideoita

Post by Tuntematon »

Mikäs politiikka täällä AFI:lla nyt on näiden missionien kanssa. Sellaisen käsityksen olen saanut että täällä vältetään arma3 alkuperäisiä factioneja/aseistusta kuin ruttoa. Huomasin vaan kun olin eilen pelaamassa ekaakertaa niin pääsin jopa pistämään grafiikoitakin matalemmalle kun rupes tuleen pelaamisesta vähän diaesitystä. Tehtävissä ei ollut mitään vikka mutta skinit/factionit mitä niissä käytettiin niin tuntu syövän kohtuu paljon tehoja koneesta kun pelaajia taisi olla sen 80.

En tiedä paljon täällä on perehdytty missionien suorituskykyyn, että nousisiko pelaajien suorituskyky jos suuremmat missionit pelattaisiin alkuperäisillä joukoilla jotka on ehkä optimoitu pelille paremmin kun modaajien tekemät?

Tarkennan nyt vielä että itseäni ei nyt hirveästi häiritse että joudun pelaamaan matalemmalla kuvanlaadulla mutta ne jotka nyt joutuvat pelaamaan sillä perunalla mikä siinä vieressä on niin voisi arvostaa pientä tehtävien kevennystä.
User avatar
Dowly
Posts: 110
Joined: 22 Dec 2013, 21:02
Location: Varkaus

Re: Tehtäväideoita

Post by Dowly »

Mitä keskiviikon kahteen ekaan tehtävään tulee, itsellä oli kanssa ongelmia FPSn kanssa. Ekassa tehtävässä oli sen verta paljon savua ja muuta taistelun vilskettä pienellä alueella, joten laitoin huonon FPSn sen piikkiin. Toinen tehtävä oli Zargabadissa, jota en jostain syystä ole koskaan saanut pyörimään hyvin. Jo ArmA 2 aikoina FPS oli pirun huono sitä karttaa pelatessa ja sama jatkuu ArmA 3:ssa.

Joten voipi olla, että nyt oli vaan pari tehtävää, jotka oli erityisen raskaita koneelle. Normaalisti tehtävät itsellä ainakin ovat pyörineet paljon paremmin.
Image
Image[url=steam://friends/add/76561197989943798]Image[/url]
Post Reply