Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post Reply
User avatar
Ruotsalaine
Posts: 170
Joined: 31 Aug 2014, 18:38

Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Ruotsalaine »

Image
Laittakaa kuvakaappausketjuun uusia kuvia niin ei tarvitse retroilla.


Kokeillaan syksyn 2018 aikana helpottaa tehtävänvalintaa ja parantaa slottauksen sujuvuutta ennakkoilmoittautumisella viikkopeleihin.


Ilmoittaudu tästä:
https://armafinland.fi/awats/index.php? ... 0264967715
Muista perua osallistumisesi mikäli et osallistukkaan!


Linkki tehtävähistoriaan: Tehtävähistoria
Linkki kaikkien tehtävien listaukseen: Tehtävälista
Last edited by Ruotsalaine on 16 Oct 2018, 19:51, edited 3 times in total.
Reason: Kaija Koo
Nummi wrote:Haistoin voittoni tuoksun kaukaa oppiainejärjestöni slack-palvelimelta
User avatar
Ruotsalaine
Posts: 170
Joined: 31 Aug 2014, 18:38

Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Ruotsalaine »

Noniin hyvät herrat.

Tuntematon ja Pjetu ovat valmistelleet seuraavat skenaariot lauantai-iltaan:

TVT70 Yellow Eagle
Image
"Ukraina hyökkää Serbian komentopisteelle."

Opfor:
A10
A15

Indfor:
A10
A15

TVT66 Road To Hell
Image
"Takistanin armeija etenee tietä pitkin."

Opfor:
A10
A15

Indfor:
A10
A15

Johtorooleihin voi ilmoittautua ennakkoon tässä ketjussa.
Nummi wrote:Haistoin voittoni tuoksun kaukaa oppiainejärjestöni slack-palvelimelta
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by JoneKone »

Oliko SOB eventin johtajilla kiinnostusta "harjoitella" näissä tehtävissä?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Bummeri »

JoneKone wrote:Oliko SOB eventin johtajilla kiinnostusta "harjoitella" näissä tehtävissä?
Siihenhän olisi nyt uniikki mahdollisuus, koska koko joukkue on nyt käytännössä slotattu.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Härö
Posts: 236
Joined: 01 Mar 2015, 18:57

Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Härö »

Mikä ettei.
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by faf »

Mukana ollaan joko Pjetun 15:na tai sitten ihan jojona tarvittaessa. Voisi ottaa muutenkin mahdollisimman SoB-kokoonpanot joukkueisiin niin saatais kerrankin tämä yhteistoimintaharjoitus järjestettyä ennen eventtiä :D
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Bummeri »

Pelattiin kaupunkitaistelu. Hyökkääjällä poikkeuksellisesti hyvin tulivoimaista kalustoa. Kohde poikkeuksellisesti tehty heikoista A3 rakennuksista. Puolustaja pelasi vanhaan totuttuun tapaan, että linnoittaudutaan kohteelle ja sulatetaan vihu rakenusten väliin.

Nyt ei enää kohteella jumittaminen toiminutkaan. Rakennukset suli tuleen ja joukot niiden mukana.

Image
Image
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by Konzig »

1.ssa tehtävässä aivan loistava tuliylläkkö alussa. 2-3 vaunua nopeasti pois pelistä, ilman että ainakaan komentopartiolle muodostui selvää kuvaa missä se vihollinen on. Sen jälkeen ei kuitenkaan jostain syystä juuri mitään kontaktia ennen kohdekylää. Noissa kylän puolustuksissa on kyllä aika hankalaa, jos yhtäkkiä talot onkin tuhoutuvia, jos on tottunut ydinbunkkerilatoihin. Olisi melkein hyvä olla tiedossa briiffissä, mutta ongelma toki ratkeaa, kun pelataan tiettyjä karttoja enemmän.

2.ssa tehtävässä varmasti puolustajalla vähän tylsää (alkukontaktin jälkeen), kun oli aavikko ja hyökkääjällä optiikoita ja TOWit. Tuntemattomalle propsit kuitenkin rauhallisesta älykkäästä hyökkäyksestä, ryhmät liikkuivat toisiaan tukien ja koko ajan oli aika turvallinen olo sen suhteen. Ryhmät myös kommunikoivat poikkeuksellisen hyvin keskenään.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!

Post by JoneKone »

Konzig wrote:1.ssa tehtävässä aivan loistava tuliylläkkö alussa. 2-3 vaunua nopeasti pois pelistä, ilman että ainakaan komentopartiolle muodostui selvää kuvaa missä se vihollinen on. Sen jälkeen ei kuitenkaan jostain syystä juuri mitään kontaktia ennen kohdekylää. Noissa kylän puolustuksissa on kyllä aika hankalaa, jos yhtäkkiä talot onkin tuhoutuvia, jos on tottunut ydinbunkkerilatoihin. Olisi melkein hyvä olla tiedossa briiffissä, mutta ongelma toki ratkeaa, kun pelataan tiettyjä karttoja enemmän.

2.ssa tehtävässä varmasti puolustajalla vähän tylsää (alkukontaktin jälkeen), kun oli aavikko ja hyökkääjällä optiikoita ja TOWit. Tuntemattomalle propsit kuitenkin rauhallisesta älykkäästä hyökkäyksestä, ryhmät liikkuivat toisiaan tukien ja koko ajan oli aika turvallinen olo sen suhteen. Ryhmät myös kommunikoivat poikkeuksellisen hyvin keskenään.
Kyllä, hieno tulenavaus ja ilmeisesti myös kartanlukutaitoa missä hyödynnettiin mutkaa omaksi eduksi (kuin suoraan oppikirjasta). Hyökkääjälläkin oli ihan oikea moodi päällä. JV oli jalkauttettu ja puski vaunun rinnalla, mutta vaunu pääsi ehkä etenemään hieman liian pitkälle JV:hen nähden?

Yleisesti niin mitä kuuntelin spektassa niin monella tuntui olevan muutama juttu vielä hakusessa. Eli kevään Tanks DLC:ssä muuttui paljon asioita. Esim. juuri A3 talojen "hitpointsit" vähennettiin radikaalisti jolloin sortuvat nykyään helpolla (oliko delsun yhteydessä vai jo peräti aikaisemmin?). Ja kesän post Tanks DLC RHS päivityksessä taas niin kaikki vaunut on siirretty tanks dlc:n mahdollistamaan vahinkomallinnukseen. Siitä tärkein juttu lienee, että nykyään on väliä mihin osuu (telat, moottori, ammusvarasto tai miehistötila jne.) ja jos osuu johonkin kriittiseen niin se ei välttämättä silti tarkoita että koko vaunu räjähtää. Korkeintaan vain se komponentti rikkoutuu (esim. moottori rikki) RHS ja ACE avulla simuloidaan myös vaunun sisällä tapahtuvaa sirpaloitumista, eli läpäisyn jälkeen saattaa vaunua olla päältäpäin koskematon mutta sisällä kaikki kuolleet ... tai sitten täysin vahingoittumina jos osui väärään paikkaan. Eli RPG suoraan keulasta sisään niin huonolla tuurilla ei aiheuta mitään vahinkoa nykymallissa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Post Reply