Yleinen viikkopeli palaute v2.0

User avatar
Tuntematon
Posts: 2234
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Yleinen viikkopeli palaute v2.0

Postby Tuntematon » 11 Oct 2018, 11:41

En jaksanut kaivaa sitä vanhaa joten tässä uus.

Tänne kaikki keskustelu viikkopeleistä joista ei ole omaa ketjua. Tai vain yleisellä tasolla puhetta viikkopeleistä joka ei nyt kohdistu vain tiettyyn päivään.

Käykää laittamaan 10.10 tehtävistä palautetta.

https://armafinland.fi/awats/index.php?page=BT&mid=1092
https://armafinland.fi/awats/index.php?page=BT&mid=1085
Last edited by Tuntematon on 11 Oct 2018, 11:50, edited 1 time in total.
Reason: a
User avatar
Keneraali
Posts: 804
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Yleinen viikkopeli palaute v2.0

Postby Keneraali » 13 Oct 2018, 20:59

Ruhassa tullut pelattua joku kymmenkunta tehtävää ja jokin siinä mättää.

Aluksi olin, olen vieläkin, vähän kartan mikromaastoa vastaan, maaston korkeuseroja on jatkuvasti metsissä, kiviä ja muita esteitä on jatkuvasti. Ja kuitenkin sen verran näkyvyyttä metsässä, että liike on todella helppo nähdä, jos sattuu kohdalle. Eli puolustajan maastoa..
Sittemmin, omista mieltymyksistä poiketen, olen tullut siihen tulokseen että karttaa suurempi ongelma Ruhassa on tehtävissä ja pelaajissa. Tehtävien balanssit noudattaa tuttuja kaavoja, jotka on pätenyt lähes kaikissa kartoissa aikaisemmin. Väitän että varsinkin metsäisissä kohdissa Ruhalla täytyy tehtävien balanssit miettiä uudelleen.

Toinen on pelaajien pelityyli. Alueiden hallinta on melko hankalaa vrt. ns. normaaliin karttaan. Katvealueita on paljon ja esim. Altiksella ryhmä voi pitää hallussaa satojen metrien aluetta kun Ruhalla ryhmällä voi olla haastavaa pitää aluetta hallussa alle 100m. Ruha on siis karttana mieletön assetti puolustajalle, riippuen paikasta tietysti.

Tarkempaa balanssia tehtäviin ja harkitumpaa suunnittelua ja pelaamista niin ehkä vielä joskus opimme pelaamaan.
User avatar
Blahh
Posts: 503
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: Yleinen viikkopeli palaute v2.0

Postby Blahh » 13 Oct 2018, 21:43

Allekirjoitan Kentsun kirjoitukset liittyen noihin karttoihin, jossa on paljon mikroterrainia.
User avatar
JoneKone
Posts: 2430
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Yleinen viikkopeli palaute v2.0

Postby JoneKone » 13 Oct 2018, 22:03

Keneraali wrote:Ruhassa tullut pelattua joku kymmenkunta tehtävää ja jokin siinä mättää.

Aluksi olin, olen vieläkin, vähän kartan mikromaastoa vastaan, maaston korkeuseroja on jatkuvasti metsissä, kiviä ja muita esteitä on jatkuvasti. Ja kuitenkin sen verran näkyvyyttä metsässä, että liike on todella helppo nähdä, jos sattuu kohdalle. Eli puolustajan maastoa..
Sittemmin, omista mieltymyksistä poiketen, olen tullut siihen tulokseen että karttaa suurempi ongelma Ruhassa on tehtävissä ja pelaajissa. Tehtävien balanssit noudattaa tuttuja kaavoja, jotka on pätenyt lähes kaikissa kartoissa aikaisemmin. Väitän että varsinkin metsäisissä kohdissa Ruhalla täytyy tehtävien balanssit miettiä uudelleen.

Toinen on pelaajien pelityyli. Alueiden hallinta on melko hankalaa vrt. ns. normaaliin karttaan. Katvealueita on paljon ja esim. Altiksella ryhmä voi pitää hallussaa satojen metrien aluetta kun Ruhalla ryhmällä voi olla haastavaa pitää aluetta hallussa alle 100m. Ruha on siis karttana mieletön assetti puolustajalle, riippuen paikasta tietysti.

Tarkempaa balanssia tehtäviin ja harkitumpaa suunnittelua ja pelaamista niin ehkä vielä joskus opimme pelaamaan.



Karttoja on erillaisia repossa ja niille tehdään tehtäviä (tänään pelattiin ihantalaa). En sanoisi, että kartassa on vika (kartat nyt ylipäänsä on armassa mitä on). Korkeintaan juurikin ratio ja balanssin säätö on se mihin kannattaa kiinnittää huomiota tehtävänteossa. Metsäisessä ja kumpuilevassa maastossa taisteleminen muistuttaa enemmän aketusta niin kyllähän se kieltämättä syö miestä, kirjaimellisesti.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Joonas [kLj]
Posts: 54
Joined: 01 Apr 2016, 18:38

Re: Yleinen viikkopeli palaute v2.0

Postby Joonas [kLj] » 14 Oct 2018, 11:53

Keneraali wrote: ....


Mikä olisi oikeampi ratio sitten hyökkäys-puollustus tehtävässä? Tämä on yksi asia, jonka huomioon ottamisen olen huomannut hankalaksi.

Tällä hetkellä valtaosa noudattaa 1:2 ratiota, mutta olisiko runsaamman microterrainnin maastoissa 1:3 tai jopa 1:4 lähempänä?
User avatar
JoneKone
Posts: 2430
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Yleinen viikkopeli palaute v2.0

Postby JoneKone » 14 Oct 2018, 12:05

Joonas [kLj] wrote:
Keneraali wrote: ....


Mikä olisi oikeampi ratio sitten hyökkäys-puollustus tehtävässä? Tämä on yksi asia, jonka huomioon ottamisen olen huomannut hankalaksi.

Tällä hetkellä valtaosa noudattaa 1:2 ratiota, mutta olisiko runsaamman microterrainnin maastoissa 1:3 tai jopa 1:4 lähempänä?


Sanoisin, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Myös alueen kapeikkot ja käytettävissä oleva aseistus, tulituki, ammukset ja vaikka ihan lusujen suojatasosta. Eli sokeasti ei kannata tuijottaa ratiota.

Esim. viidakko, vt5 ja mikroterrain maastot niin kapeina ränneinä ne on helpompia puolustaa. Toisaalta raskaammaalla tulituella (heittimet, CAS) tai isommalla AO:lla jossa hyökkääjä pystyy liikkumaan niin tilanne saattaa kääntyä.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 2885
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Yleinen viikkopeli palaute v2.0

Postby Bummeri » 14 Oct 2018, 12:41

Todella pienistä puolustajan osastoista voi tulla myös epämieluisia seuraamuksia:
- Puolustuksen nopeat murtumiset yleistyy
- Tehtävät lyhenee, kun on hankalampi suorittaa viivytystaistelua
- Vähemmän mahdollisia taktiikoita

Kannatan sitä että hyökätään suuremmalla paikallisella ylivoimalla. Jos ei tätä saada aikaiseksi johtajien suunnitelmissa, niin tehtäväntekijäthän voivat avittaa tätä muuttamalla ratiota hyökkääjälle suotuisammaksi.

Aiemmin listattujen ongelmien torjumiseksi ehdotan, että puolustajalle laitetaan respa, jolla voidaan lisätä toinen linja puolustukseen. Tällöin se ei haittaa voiman keskittämistä hyökkääjällä kummassakaan linjassa, mutta estetään kuitenkin suurinosa ylijuoksutehtävistä.

Suuremmaksi ongelmaksi tehtävissä näkisin tehtäväntekijöiden tarpeen pitää jokaista julmetun rakennettua aluetta strategisesti tärkeänä. Ei sinne rakennetuille alueille kukaan hyökkääjä oikeasti menisi jos ne vain mitenkään voidaan välttää. Tärkeintä on löytää ura, jota myöten jatketaan hyökkäystä. Sitten jos sivustaan jää pesäkkeitä niin ne saarretaan ja puhdistetaan tarkoituksenmukaisilla yksiköillä (krkk,thermobaariset aseet, tykistö-jopa suorasuuntauksella).

Ne hyökkäyksen vaatimat ratiot on kokoluokiltaan täysin erilaisia rakennetuilla alueilla, entä siellä metsissä.

EDIT:

Ei varmaan ole ihme että tällaisia osastojakin on olemassa:
Flamethrower platoon.JPG
Flamethrower platoon.JPG (49.82 KiB) Viewed 1383 times


Aseenaan thermobaarisia raketteja.

Jotka kykenee tällaiseen:
Last edited by Bummeri on 14 Oct 2018, 12:58, edited 2 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Nouty
Posts: 212
Joined: 30 Jul 2013, 14:35

Re: Yleinen viikkopeli palaute v2.0

Postby Nouty » 19 Oct 2018, 11:55

Samaa mieltä että pelityyli on ratkaisevassa asemassa tässä. Jostain syystä se osasto pitää levittää aina melkein koko kartan alueelle ja syntyy näitä 1:1 tilanteita kaikkialla, ratiosta riippumatta.
User avatar
Pjetu
Posts: 291
Joined: 25 Nov 2016, 18:28
Contact:

Re: Yleinen viikkopeli palaute v2.0

Postby Pjetu » 25 Oct 2018, 17:44

Tietääkö kukaan mitä Zaippon BTR:lle tapahtui ensimmäisessä tehtävässä viime keskiviikkona?
AAR perusteella näytti spontaanisti räjähtäneen.

edit: katsoin streamia ja ehkä vaunu osui johonkin oksaan tai puuhun ja armatyyliin räjähti.
Last edited by Pjetu on 25 Oct 2018, 18:10, edited 1 time in total.
Reason: ghgh
Zaippo
Posts: 34
Joined: 01 Dec 2015, 19:04

Re: Yleinen viikkopeli palaute v2.0

Postby Zaippo » 26 Oct 2018, 12:36

Juu, spontaani sytytys kun käynnisti moottorin. Vaunu kyllä parkkeerasi nätisti paikalleen mutta lähti lentämään kun likkui sentin eteen.



Ja jos joku miettii miksen ottanut yhteyttä adminiin, ArmAn tuntien Anssi tai Troska olisivat voineet aiheuttaa RPG-26:lla (hyvinkin epätodennäköisen) ketjureaktion. Epävarmuuden vallitessa annoin tehtävän edetä, sillä kyseessä ei ollut elintärkeä assetti.

Pettereillä on kyllä jokin ihme homma minua vastaan. Toissa viikolla Petteri lähti lentoon kun yritin nousta kyytiin, samalla murtaen omat leukaluut. Silloin vaunu sentään säilyi.

Return to “Palaute”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest