Viikkopelit Ke 18.4.2018

User avatar
Thororin
Posts: 71
Joined: 10 Mar 2015, 17:34

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Thororin »

Bummeri wrote:
TheTaltsi wrote:Vaunuissa on joo rikkinäisiä yksilöitä, mutta bmp 1 ja 2 ja t72b vaikuttavat toimivilta?
t-72 optiikassa sanoi joku testikäynnistyksessä olevan häikkää.
T72B (1989) mallissa oli ongelmia eri tähtäimien kanssa, päätähtäin toimi, ainakin aluksi, mutta "Unity sight" ja muut tähtäimet eivät oikein toimineet.

Jos ampuja erehtyi näitä käyttämään niin LEMin kohdistuspiste (se punainen ympyrä) hävisi. Pitää testata pystyykö ongelman replikoimaan.

Tämä oli oma observaationi aiheesta testikäynnistyksessä. Ottaen huomioon että tehtävässä saattoivat kohdata Abrams vs T72 sarjalaiset niin ehkä handicappia ei ainakaan enempää tarvita. :lol:
"AFI on syy alkoholismiini..."
- Scottz
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Konzig »

En ollut pelaamassa, mutta tutustuin tehtävän konseptiin etukäteen. Sen ja AAR:n pohjalta muutama ajatus tuli mieleen:

Tehtäväkonsepti oli mielenkiintoisella tavalla erilainen kuin yleensä. Hyökkääjän tehtävä on edetä tien suunnassa ja tarkistaa checkpointeja (järjestyksessä huom!). En tiedä oliko checkpointeilla brieffissä mainittua interaktiota siviilien kanssa. Checkpointien tarkoitus on luullakseni pitää hyökkääjä pääuralla ja hidastaa sen liikettä, jotta puolustaja ehtisi tekemään yllätysiskuja ja siirtymään sen jälkeen uusiin asemiin. Puolustajalla oli tässä tehtävässä normaalista poiketen mahdollisuus liikkua alueelle, jonne hyökkääjä ei saa mennä (mustien pisteiden ulkopuolelle, mutta ei harmaalle alueelle). Tämän tarkoitus on ilmeisesti mahdollistaa puolustajan manoveeraaminen hyökkääjän ympärillä ja mahdollistaa monipuolisemmat sissitaktiikat. Tämän lisäksi puolustajalla oli kolme UAV:ta tarkkailemassa aluetta hyvin kattavasti. Ilmantorjuntakyky oli puolustajalla heikko, mutta toisaalta hekot on pakotettu pysymään alle 150m ja näkyvyys pimeähköön metsään ei ole ilmasta kummoinen. Sen lisäksi, jos puolustaja ja hyökkääjä ovat lähellä toisiaan hahmottomassa metsämaastossa, on tuli-iskujen tekeminen todella vaikeaa.

AAR:n perusteella tulee mieleen, että ymmärsikö puolustaja mahdollisuutensa liikkua mustien pallojen ulkopuolelle ja siten suht turvallisesti päästä hyökkäävän osaston sivustoihin tai taakse. Juuri missään vaiheessa sinne ei menty - paitsi puolustajan 15 (miksi ihmeessä yhden miehen dayz-tiedustelu, kun taivaalla on UAV:tkin?). Puolustajalla oli ymmärtääkseni myös hyvin maastokelpoiset ajoneuvot käytössään nopeaan siirtymiseen. Nyt puolustusta pelattiin viivyttämällä, vaikka tehtävä oli aiheuttaa vain riittävästi tappioita ja vetäytyä oman harkinnan mukaan alueen reunaan. Tehtävän lopputulos arvioitaisiin sitten AAR:n perusteella. Itse oletin, että tässä tehtävässä puolustaja olisi koko ajan agressiivisesti hyökkääjän ympärillä, ei sen edessä, koska edes lopun kylää ei tarvitse tehtävän mukaan puolustaa.

Luulisin, että tehtävän "ideassa" ei oltu ajateltu hekokuljetuksia pelustajan selustaan, mutta toisaalta hindien ja hippien kanssa sitä vaihtoehtoa ei voi koskaan sulkea poiskaan. Jos puolustaja olisi pelannut sissitaktiikoilla eikä viivyttämällä, ei selustaan ilmestyneellä hyökkääjällä olisi ollut ehkä niin paljon väliäkään.

TLDR: Näissä erilaisten konseptien tehtävissä olisi mielestäni brieffissä tarpeen kaikin mahdollisin tavoin korostaa, että kyseinen tehtävä vaatii tavallisesta poikkeavaa mindsettiä. Harva tutustuu tehtäviin etukäteen, ja 10min voi olla turhan lyhyt aika ottaa erilaisen tehtävän luonteesta kunnolla kiinni. Tällaiset erilaiset konseptit ovat kuitenkin erittäin tervetulleita (kiitos tekijälle), niihin tottuminen voi vain vaatia aikansa - ja toki varmasti hiomisensakin. Seuraavalla kerralla tämäkin tehtävä pelataan varmasti hieman eri tavalla.
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Makela »

Molemmat tehtävät olivat eilen, ainakin omasta mielestä, oikein kivoja ja hyvin johdettuja. Kivaa oli molemmissa.

Tosin....

...toisessa meni homma vähän epämääräiseksi, kun vaunut oli tuhoutumattomia.
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Immonen
Posts: 41
Joined: 06 Feb 2017, 10:55

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Immonen »

Makela wrote:...toisessa meni homma vähän epämääräiseksi, kun vaunut oli tuhoutumattomia.
Joo toka varsinkin oli hauska tehtävä, mutta meni maku siinä kun ammukset loppu kesken eikä vastapuolen vaunut ottanu vahinkoa, vaikka roiskittiin melkein kaikki ap yhteen vaunuun "hull meni kuulemma vaan punaselle" ja tämän jälkeen 10km/h nopeudella lintassa kulkeva vaunu jossa ei oo enää renkaita ja kk:ssa enää vain 400 kuulaa. :D
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by JoneKone »

SGT.Immonen wrote:
Makela wrote:...toisessa meni homma vähän epämääräiseksi, kun vaunut oli tuhoutumattomia.
Joo toka varsinkin oli hauska tehtävä, mutta meni maku siinä kun ammukset loppu kesken eikä vastapuolen vaunut ottanu vahinkoa, vaikka roiskittiin melkein kaikki ap yhteen vaunuun "hull meni kuulemma vaan punaselle" ja tämän jälkeen 10km/h nopeudella lintassa kulkeva vaunu jossa ei oo enää renkaita ja kk:ssa enää vain 400 kuulaa. :D
Pikaisten testin perusteella AAF Pandurista vaikuttaisi puuttuvan hitboxeja (ENG, FUEL jne.) tai niiden konffit on pielessä. Pandur ottaa kyljestä parhaimmillaan 20-30 AP roundia kylkeen tuhoutumatta. Eli AP ammus menee läpi aiheuttamatta mitään katastrofaalista tuhoa ja antaa vain pientä damagee Hulliin. Esim. takaasektorista ampumalla pystyy ampumaan vaunun komentajan hengiltä mutta vaunu ei silti käris vahinkoa jos osumia levittää muualle. Eli ammus menee läpi mut ei osu ikinä mihinkään kriittiseen. MP-T:t jäi vielä testaamatta kunnolla muuta kuin, että ammuin niitä kasan Panduriin ilman minkäänlaista vaikutusta.

FV510 konffit vaikuttaisi olevan kunnossa. Editorissa testaamalla niin 5-10 AP ammusta etupansariin tai 1-5 torniin tuhoaa sen (jos tähtää tornin juureen niin tuhoutuu 1-2 AP:llä). Testattu n. 200 m etäisyydeltä.

TL:DR; Lisää JV tehtäviä ja äkkiä.
Last edited by JoneKone on 19 Apr 2018, 12:42, edited 1 time in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by Tuntematon »

JoneKone wrote:
SGT.Immonen wrote:
Joo toka varsinkin oli hauska tehtävä, mutta meni maku siinä kun ammukset loppu kesken eikä vastapuolen vaunut ottanu vahinkoa, vaikka roiskittiin melkein kaikki ap yhteen vaunuun "hull meni kuulemma vaan punaselle" ja tämän jälkeen 10km/h nopeudella lintassa kulkeva vaunu jossa ei oo enää renkaita ja kk:ssa enää vain 400 kuulaa. :D
Pikaisten testin perusteella AAF Pandurista vaikuttaisi puuttuvan hitboxeja (ENG, FUEL jne.) tai niiden konffit on pielessä. Pandur ottaa kyljestä parhaimmillaan 20-30 AP roundia kylkeen tuhoutumatta. Eli AP ammus menee läpi aiheuttamatta mitään katastrofaalista tuhoa ja antaa vain pientä damagee Hulliin. Esim. takaasektorista ampumalla pystyy ampumaan vaunun komentajan hengiltä mutta vaunu ei silti käris vahinkoa jos osumia levittää muualle. Eli ammus menee läpi mut ei osu ikinä mihinkään kriittiseen. MP-T:t jäi vielä testaamatta kunnolla muuta kuin, että ammuin niitä kasan Panduriin ilman minkäänlaista vaikutusta.

FV510 konffit vaikuttaisi olevan kunnossa. Editorissa testaamalla niin 5-10 AP ammusta etupansariin tai 1-5 torniin tuhoaa sen (jos tähtää tornin juureen niin tuhoutuu 1-2 AP:llä).

TL:DR; Lisää JV tehtäviä ja äkkiä.
Ammuitko toisella vanilla vaunulla/ammuksilla?
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by JoneKone »

Tuntematon wrote:
Ammuitko toisella vanilla vaunulla/ammuksilla?
Sama setup kuin eilisessä tehtävässä. Eli Ammuin Panduria FV510 30 mm AP ammuksilla ja FV510 Pandurin 30 mm AP ammuksilla.

EDIT: Tulipahan mieleen, että mitenköhän disable cook off vaikuttaa?
Last edited by JoneKone on 19 Apr 2018, 12:44, edited 1 time in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by TheTaltsi »

Ammuin eilen valehtelematta 50 Ap panosta pandurista wariorin kylkeen noin 100m etäisyydeltä. Sieltä voi toisen vaunun miehistö sanoa miten kävi. Pandurilla syötiin varmaan 100 ap ja yksi sinko
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by JoneKone »

TheTaltsi wrote:Ammuin eilen valehtelematta 50 Ap panosta pandurista wariorin kylkeen noin 100m etäisyydeltä. Sieltä voi toisen vaunun miehistö sanoa miten kävi. Pandurilla syötiin varmaan 100 ap ja yksi sinko
Eli oisko jotain sevurilla sitten kun editorissa tulee peliin nähden ristiriitaisia löydöksiä. Joku jolla on kunnon debuggastyökalut kandee varmaan katsoa mitä noissa vaunuissa tällä hetkellä on.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Viikkopelit Ke 18.4.2018

Post by TheTaltsi »

Image
Tuosta joku voi ottaa selvää mitä tapahtuu :lol:
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Post Reply