Tämä on ihan totta, en tullut ajatelleeksi. Ja muutenkin voisi ehkä kokeilla pienemmissä peleissä eka, jossian coopissa tms missä olisi parisenkymmentä pelaajaa.Furean wrote:Voisi kyllä pohtia tuosta sthudista. Mutta mun mielestä jos ilman sitä mennään olisi varmasti parempi ainakin alkuun mennä sellaisella teemalla jossa jokaisella pelaajalla löytyy tuo radio.
Toukokuun TVT - suunnitteluketju
Re: Toukokuun TVT - suunnitteluketju
Re: Toukokuun TVT - suunnitteluketju
Itselle ainoa negatiivinen juttu tuossa SThudissa on se, että näkee kun omat ryhmäläiset kuolevat. Mutta ei siis mikään 1st world problem.
Ihan oikeassa ollaan, että saatta tulla liiaan sekavaa jos radiot ja hudi puuttuu
Ihan oikeassa ollaan, että saatta tulla liiaan sekavaa jos radiot ja hudi puuttuu
-
- Posts: 67
- Joined: 01 Apr 2016, 18:38
Re: Toukokuun TVT - suunnitteluketju
Mukana ollaan, nyt kun aikaa on.
Sekä WW2 että nykyaika, voisivat olla eventti ideoina hyviä.
Sekä WW2 että nykyaika, voisivat olla eventti ideoina hyviä.
Re: Toukokuun TVT - suunnitteluketju
Koska meidän koko ryhmänjohtamistapa perustuu värien perusteella tehtävään partiojakoon.Tuntematon wrote:Mielestäni ST hudi kannustaa liikaa pelaamaan vain nollat taulussa ja seuraa muita saman värisiä palloja.Bummeri wrote:Koomista kun nämä samat jutut tulee uudestaan ja uudestaan esille. Älkää viitsikö ottaa sthudia pois ennekuin kehitätte tilalle jonkun ingame järjestelmän jolla jakaa partiot ja joka ilmaisee tumpeloimmallekkin pelaajalle ja ryhmänjohtajalle ketä hänen partioonsa ja ryhmään kuuluu. Ei sen hudin ainoa tärkeä toiminnallisuus ole meille se, että näet onko omaa ryhmää lähellä. Turhaa vaivaa joutua aina kirjaamaan ne jäsenet paperille ja jatkuvasti muistutamaan partioita heidän kokoonpanostaan.
Asia ei varmasti ole niin lähellä sydäntä sellaisilla henkilöillä jotka pelaa aina tutuilla porukoilla.
Minkä takia tarvitsee nähdä kokoajan ketä on missäkin partiossa?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Toukokuun TVT - suunnitteluketju
Ottaen huomioon että kunkin partion sisällä on se 3-4 tyyppiä en pitäisi mitenkään haastellisena että pitäisi ulkoa muistaa kahden tai kolmen pelaajan + RJ:n nimet ilman STHudia. Muista partioista ei tarvitse tietää kuin sen värin. Merkkaus onnistuu kartalle, sieltä on helppo brieffin aikana katsoa partiojako. Kannattaisin tämän kokeilemista, etenkin jos eventti on hajautetumpaan taistelutapaan pohjautuva, kuten Keneraalin maahanlaskuehdotukset.
Ja jos lähetään kokeilemaan, onko tuota resparallia yhtään mietitty uudistettavan? Suoraan sanoen paskaahan se suurimmalle osalle yhteisöä on. Viime eventeissä on eräs henkilö mennyt kolmisen kertaa putkeen sinne velvollisuudentunteesta, 1 tietoni mukaan nauttinut siitä ja loput ovat olleet hajoneempia kuin ginesviikonloppuna. Tämä nykyinen malli toimisi mikäli näihin rooleihin olisi vaihtuvuutta, mutta joka eventissä se on johtanut siihen että jäädään odottelemaan sitä uhria/idioottia joka slottaa logistiikkaan.
Tosin jos täydennys tapahtuu lentokoneiden kautta (taas Keneraalin idea, Kreetalla Ju-52:t tai WWIII Mi-8:t) niin tämmöiseen rooliin voisi löytyäkin innokkaita pilotteja.
https://armafinland.fi/forum/viewtopic.php?f=36&t=1682 Tuolla käyty enemmän keskustelua aiheesta. Jos nyt kertaheitolla saataisiin jotain muuta aikaan niin tulevienkien eventtien laatu nousisi. Ja ei, en tee itse koska en osaa koodata saatikka ole resursseja sen opetteluun.
Ja jos lähetään kokeilemaan, onko tuota resparallia yhtään mietitty uudistettavan? Suoraan sanoen paskaahan se suurimmalle osalle yhteisöä on. Viime eventeissä on eräs henkilö mennyt kolmisen kertaa putkeen sinne velvollisuudentunteesta, 1 tietoni mukaan nauttinut siitä ja loput ovat olleet hajoneempia kuin ginesviikonloppuna. Tämä nykyinen malli toimisi mikäli näihin rooleihin olisi vaihtuvuutta, mutta joka eventissä se on johtanut siihen että jäädään odottelemaan sitä uhria/idioottia joka slottaa logistiikkaan.
Tosin jos täydennys tapahtuu lentokoneiden kautta (taas Keneraalin idea, Kreetalla Ju-52:t tai WWIII Mi-8:t) niin tämmöiseen rooliin voisi löytyäkin innokkaita pilotteja.
https://armafinland.fi/forum/viewtopic.php?f=36&t=1682 Tuolla käyty enemmän keskustelua aiheesta. Jos nyt kertaheitolla saataisiin jotain muuta aikaan niin tulevienkien eventtien laatu nousisi. Ja ei, en tee itse koska en osaa koodata saatikka ole resursseja sen opetteluun.
Re: Toukokuun TVT - suunnitteluketju
Itsekin olen näitä lentokuljetuksia väläyttänyt. Myös rajoitetusti joku BTR/BMP voisi esim. kaupunkitaistelussa hoitaa joukkojen siirtoa.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Re: Toukokuun TVT - suunnitteluketju
Pohdiskeltiin eilen jonkinlaista ISAF toimintaa siihen Kunduz lite karttaan jota Temppa on meille tehnyt. Siellä ainakin sopis melko hyvin ilmakuljetus respoja varten jne.
-
- Posts: 67
- Joined: 01 Apr 2016, 18:38
Re: Toukokuun TVT - suunnitteluketju
Itsekkin puoltaisin näitä lentokuljetuksia. Luulen kuitenkin, ettei innoikkaammatkaan pilotit jaksa neljää tuntia putkeen tehdä kuljetuslentoja. Pelkkien joukkojen kuljetuksen lisäksi mahdollisten varuste- ja ajoneuvojen kuljetuksen lisääminen voisi tuoda hieman vaihtelua.Scottz wrote:Itsekin olen näitä lentokuljetuksia väläyttänyt. Myös rajoitetusti joku BTR/BMP voisi esim. kaupunkitaistelussa hoitaa joukkojen siirtoa.
Sitten päästään toiseen kysymykseen eli ilmatorjuntaan ja maahanlaskua tukeviin ilma-assetteihin, joita on aina mukana kun puhutaan maahanlaskuista.
Re: Toukokuun TVT - suunnitteluketju
CASEVAC ja pararescuejumpers ftw!Furean wrote:Pohdiskeltiin eilen jonkinlaista ISAF toimintaa siihen Kunduz lite karttaan jota Temppa on meille tehnyt. Siellä ainakin sopis melko hyvin ilmakuljetus respoja varten jne.
Re: Toukokuun TVT - suunnitteluketju
Tässä voisi käyttää etuvartioita . Etenkin jos toimintaa halutaan rajoittaa tietyille alueille, AI-IT voisi toimia pelotteena/uhkana. Esim. Kreetalla laskuvarjojoukkojen tarkoitus oli vallata ja turvata lentokentät, joihin ei voitu suoraan tiputtaa joukkoja ilmatorjunnan takia. Laskuvarjojoukkojen epäonnistuessa tässä saksalaiset alkovat pakon edessä sitten tehdä korkeanopeuksia täydennyspudotuksia ja mahalaskuja suoraan lentokentällä IT:n vielä ollessa toiminnassa.Joonas [kLj] wrote: Sitten päästään toiseen kysymykseen eli ilmatorjuntaan ja maahanlaskua tukeviin ilma-assetteihin, joita on aina mukana kun puhutaan maahanlaskuista.
Eli joitakin IT-tykkejä (mitä modipaketista löytyy, 40mm Bofors/ZU-23?) AI:lla lentokentälle/kohteelle, AI:lle kielto ampua maamaaleja ja pari IT-ryhmää pelaajille etulinjaan. Näin saadaan haastetta lentäjille, johtajille sekä tavoite maahanlaskujoukoille.