Viikkopelit Ke 28.2.2018

Post Reply
Furean
Posts: 650
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Viikkopelit Ke 28.2.2018

Post by Furean »

Image

Tähän ketjuun Keskiviikkona 28.2.2018 pelattavien viikkopelien palaute.

Voit ilmoittautua tähän lankaan, jos haluat johtaa jonkin tehtävän viikkopeleissä. Toiveesi pyritään ottamaan viikkopeleissä huomioon.

Linkki tehtävähistoriaan: Tehtävähistoria

Linkki kaikkien tehtävien listaukseen: Tehtävälista
Last edited by Furean on 27 Feb 2018, 23:24, edited 1 time in total.
Reason: x
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: Viikkopelit Ke 28.2.2018

Post by Samtactician »

https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=922

Voisin johtaa puolustuksen valmiilla suunnitelmalla
TVT90 Attack to Zelenogorsk Opfor A10
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Viikkopelit Ke 28.2.2018

Post by Keneraali »

Tehtävä sai palautetta reppuradioiden puutteesta ja kiikareiden vähyydestä.

Molempia on aina ollut ja itse yrittänyt pitkään puhua erityisesti reppuradiottoman joukkueverkon puolesta (Ryhmänjohtajilla vain lyhyet). Ei ole ongelma vaan ominaisuus, pitää ottaa enemmän liikkeen aikana myös kommunikointi mahdollisuuksia huomioon mm. korkeuserot. Normaalin radioiden ja täysin radionpihtaus tehtävien välimaastoa.

Tuosta kiikareiden vähyydestä oli alkuvuodesta jossakin jälkipelissä puhetta että voisi niitä vähentämällä saadan taisteluista pidempi kestoisia ja epätarkempaa taistelua etäisyyksien kasvaessa. Arma kuitenkin tarjoaa jo nykyisellään erittäin tarkan zoomin ja pelkän rynkyn kantomatka on melkoinen. Myös yksi ominaisuus, jota tehtäväntekijä pystyy hyödyntämään. Esim. pelkästään JJ:llä kiikarit tai vain RJ:llä.

Asioita jotka otettu aina itsestään selvyyksinä, mutta määrää vaihtelemalla joutuu erilaisiin tilanteisiin tehtävissä.


Tehtävä sitten itsessään olikin sen verran mielenkiintoinen että...
VarjoV2
Posts: 79
Joined: 19 Jan 2014, 23:17

Re: Viikkopelit Ke 28.2.2018

Post by VarjoV2 »

Tokassa tehtävässä peliporukasta yksi henkilö slottasi ajoneuvon ja sen jälkeen vaihtoi paikkaa ajoneuvossa ja toinen henkilö peliporukasta hyppäsi tämän tilalle. Mielestäni on epäreilua muita pelaajia kohtaan jos kymmenne hengen peliporukka slottaa yhtä slottia ja sitten aletaan vaihtelemaan paikkaa sen mukaan kuka sinne on halunnu. Ehdottaisin peliporukoiden slottaamis edun rajoittamista pois asseteista ja ajoneuvoista, niin sinnekin saataisiin useammin muitakin kun niitä peliporukoitta.
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: Viikkopelit Ke 28.2.2018

Post by Tarmo »

VarjoV2 wrote:Tokassa tehtävässä peliporukasta yksi henkilö slottasi ajoneuvon ja sen jälkeen vaihtoi paikkaa ajoneuvossa ja toinen henkilö peliporukasta hyppäsi tämän tilalle. Mielestäni on epäreilua muita pelaajia kohtaan jos kymmenne hengen peliporukka slottaa yhtä slottia ja sitten aletaan vaihtelemaan paikkaa sen mukaan kuka sinne on halunnu. Ehdottaisin peliporukoiden slottaamis edun rajoittamista pois asseteista ja ajoneuvoista, niin sinnekin saataisiin useammin muitakin kun niitä peliporukoitta.
Tähän ei valitettavasti voida puuttua, jos vasta pelissä vaihtaa rooleja(?).
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit Ke 28.2.2018

Post by Bummeri »

Minusta se frontline tehtävän ongelma oli kaksijakoinen:

1. Hyökkääjän vaunut omaavat liian hyvät mahdollisuudet toimia ilman rajoitteita

Tässä tehtävässä oli se klassinen ongelma, että vasta-assetteja oli vain yksi kappale. Nyt sitten sen tuhouduttua välittömästi, ei hyökkääjän vaunujen liikettä rajoittanut käytännössä mikään ja tehtävä meni vaunuilla huristellessa. Puolustajalla olisi aivan hyvin voinut olla kaksi vaunua ja vielä vaikka kaveriksi spg tai vaikka suorasuuntaus D-30 tyyppisiä aseita.

2. Tehtävä ei ole immersiivinen kokemus etulinjan läpi murtautumisesta

Tämä tehtävä tuntui enemmän sellaiselta etulinjojen murron jälkeen tapahtuvalta rallilta, jossa tuhotaan varautumatonta vihollista. Olisi mukava jos tehtävässä olisi merkityksellisempi etulinja. Ne paikoitellen olleet betoniporsaat eivät paljoa menoa haittaa. Ehdottaisin että tehtävään laitettaisiin kunnon puolustuksia. Ensimmäiset pesäkkeet voisivat olla miehitetty sellaisilla pellaajilla jotka kuollessaan respaavat puolustamaan takalinjan kohteita. Pesäkkeissä saisi olla sitten niitä staattisia ja se pesäkkeiden läpimurto voisi olla se ensimmäinen este hyökkääjälle.

Muita variantteja:
- Laaja minakenttä läpäistä. Räjähtein tai purkamalla miinat tai, jos RHS on jotain breachaus ajoneuvoja, niin niillä.
- AI puolustus-pesäkkeitä
- Yms.

Inspiroivaa materiaalia:
https://www.youtube.com/watch?v=ZZ-sCT_maAQ
http://puolustusvoimat.fi/documents/195 ... fb51b5ab3e
https://prodev2go.files.wordpress.com/2 ... -draft.pdf
Sanoisin, että parhaat ja vaihtelevat tehtävät syntyy apinoimalla todellisuutta ja soveltamalla sitä armaan, arman mahdollisuuksia parhaiten hyödyntäen.


Ja muistuttaisin vielä kaikkia tehtäväntekijöitä, että hiomalla yhden tehtävän huippuunsa, antaa paljon enemmän arvoa yhteisölle entä tekemällä 5 keskinkertaista tai huonoa.
Last edited by Bummeri on 28 Feb 2018, 23:35, edited 2 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit Ke 28.2.2018

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:Minusta se frontline tehtävän ongelma oli kaksijakoinen:

1. Hyökkääjän vaunut omaavat liian hyvät mahdollisuudet toimia ilman rajoitteita

Tässä tehtävässä oli se klassinen ongelma, että vasta-assetteja oli vain yksi kappale. Nyt sitten sen tuhouduttua välittömästi, ei hyökkääjän vaunujen liikettä rajoittanut käytännössä mikään ja tehtävä meni vaunuilla huristellessa. Puolustajalla olisi aivan hyvin voinut olla kaksi vaunua ja vielä vaikka kaveriksi spg tai vaikka suorasuuntaus D-30 tyyppisiä aseita.

2. Tehtävä ei ole immersiivinen kokemus etulinjan läpi murtautumisesta

Tämä tehtävä tuntui enemmän sellaiselta etulinjojen murron jälkeen tapahtuvalta rallilta, jossa tuhotaan varautumatonta vihollista. Olisi mukava jos tehtävässä olisi merkityksellisempi etulinja. Ne paikoitellen olleet betoniporsaat eivät paljoa menoa haittaa. Ehdottaisin että tehtävään laitettaisiin kunnon puolustuksia. Ensimmäiset pesäkkeet voisivat olla miehitetty sellaisilla pellaajilla jotka kuollessaan respaavat puolustamaan takalinjan kohteita. Pesäkkeissä saisi olla sitten niitä staattisia ja se pesäkkeiden läpimurto voisi olla se ensimmäinen este hyökkääjälle.

Muita variantteja:
- Laaja minakenttä läpäistä. Räjähtein tai purkamalla miinat tai, jos RHS on jotain breachaus ajoneuvoja, niin niillä.
- AI puolustus-pesäkkeitä
- Yms.

Inspiroivaa materiaalia:
https://www.youtube.com/watch?v=ZZ-sCT_maAQ
http://puolustusvoimat.fi/documents/195 ... fb51b5ab3e
https://prodev2go.files.wordpress.com/2 ... -draft.pdf
Sanoisin, että parhaat ja vaihtelevat tehtävät syntyy apinoimalla todellisuutta ja soveltamalla sitä armaan, arman mahdollisuuksia parhaiten hyödyntäen.


Ja muistuttaisin vielä kaikkia tehtäväntekijöitä, että hiomalla yhden tehtävän huippuunsa, antaa paljon enemmän arvoa yhteisölle entä tekemällä 5 keskinkertaista tai huonoa.
Bummerilla todella hyviä pointteja. Ite pitkälti samaa mieltä noista kaikista.

Tähän vielä muutama ajatus: "- AI puolustus-pesäkkeitä".

- Näitä ei tosiaan tarvitsisi olla mitään järkyttäviä määriä. Muutama etuvartio (esim. reunoilla tai etumaastossa) sellaisessa maastossa jossa hyökkääjällä on mahdollisuus nähdä AI:n ja vaikuttaa siihen helposti pitäisi riittää (Eli ei Vt5). Esim. 2 * 4 AI: partiota ja muutama hiekkasäkkilinnoite perusaseistuksella. Puolustajan pelaajat voivat sitten täydentää AI etuvartion jättämät aukot ja suorittaa omaa puolustustaistelua ilman, että tarvii niin paljon hajauttaa omia ryhmiä ja jättää niitä "varmistuksia".

- Yhtenä vaihtoehtona voisi myös olla, että kohteella on 1-2 AI staattista tai puolustavaa pikkupartiota (skill tyyliin nollassa). Tällä taas vältyttäisiin turhilta pelaajien istuttamisesta "varmistuksina" ja jengi pääsisi paremmin tappeluihin mukaan. Sääntöihin tietty sitten jotkut maininnat ettei omat AI:t saa tappaa ja lootata.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Viikkopelit Ke 28.2.2018

Post by ruoste »

Noissa AI etuvartioissa on kyllä se paska puoli että kun ne tapetaan, ei siitä puolustuspäässä saada mitään informaatiota. Luonnollisesti radioyhteyttä ei ole ja aseiden äänet ovat pihinää 30 metriä kauempaa.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit Ke 28.2.2018

Post by Bummeri »

ruoste wrote:Noissa AI etuvartioissa on kyllä se paska puoli että kun ne tapetaan, ei siitä puolustuspäässä saada mitään informaatiota. Luonnollisesti radioyhteyttä ei ole ja aseiden äänet ovat pihinää 30 metriä kauempaa.
Tollainen on hellpo korjata lisäämällä kaikkiin niihin yksiköihin killed eventhandler joka ilmoittaa sitten puolustajan johdolle Ai tappiot. Toisaalta voidaanhan sinne myös laittaa se yksi-kaksi ohjastamaan niitä AIta ja heille respa takalinjaan sitten kuollessaan.
Bummeri wrote:Ehdottaisin että tehtävään laitettaisiin kunnon puolustuksia. Ensimmäiset pesäkkeet voisivat olla miehitetty sellaisilla pellaajilla jotka kuollessaan respaavat puolustamaan takalinjan kohteita. Pesäkkeissä saisi olla sitten niitä staattisia ja se pesäkkeiden läpimurto voisi olla se ensimmäinen este hyökkääjälle.
Tämän voisi teknisesti esim toteuttaa team switchillä:

- Asettaa indut ja puolustava osapuoli ystävällisiksi toisille ja radiot samalle koodille
- Sallia induille teamswitch samoin kuin tämä kaveri on tehnyt
- Laita pesäkkeisiin aloitus induille, sitten seuraava satsi AI ukkoja sinne taaemalle kohteelle, ja asettaa heidät team switch kelpoisiksi
- Indut voivat kuollessaan teamswitchata uusiin kehoihin kohteella

Muitakin tapoja toki on....
Last edited by Bummeri on 01 Mar 2018, 14:35, edited 2 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply