Viikkopelit Ke 27.12.2017

TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Viikkopelit Ke 27.12.2017

Post by TheTaltsi »

Olen samalla linjalla jonen kanssa, jos johonkin tätä uutta tapaa käytetään niin se on assetti raskas tehtävä, tai sitten pysytään täysin vanhassa. Jonella myös hyvä pointti tuosta henkisesti valmistautumisesta ja Blahilla siittä joutumisesta, mielummin "joudun" JoJo/Kilo rooliin että päästän muut assetteihin kuin että luovun oman peliporukan kanssa pelaamisesta, tätä itsekkin yritin jo silloin ensimmäisillä kerroilla ilmaista mutta en varmaan osannut sanoiksi pukea sitä
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit Ke 27.12.2017

Post by Bummeri »

Blahh wrote:Jos aiheesta nyt tässä aiheessa päätetään, niin päätetäänkö sitten loppuun? Sitä kautta uusi ohjeistus tessuun ja myöskin isännille.
Tottakai?
Itse pidän uudistettua tapaa melkoisena clusterina, varsinkin jos porukalla on tarkoitus organisoida asiaa jotenkin. Enkä nyt tarkoita, että pahoitan mieleni kun en pääse keulimaan peliporukallani kolmeen vaunuun kerralla.

Esimerkki: Tehtävä valitaan, paistaa ruudulla 5-10 sek, sen jälkeen tuo nykyinen "slotataan mm. kaikki", clusteri ja sen jälkeen rupeat miettimään, että mitähän tämä osapuoli tehtävässä teki, mahdutaanko tähän ryhmään/vast jne.

Sen sijaan että kun slotataan ylintä johtoporrasta alkuun niin se antaa myös aikaa miettiä, että mitä tänään kiinnostaisi tehdä. Tämä sisältää sekä jojohommat sekä ryhmäpuolen.
Eikö ole mahdollista siellä peliporukan kesken esimerkiksi tauon aikana pohtia mitä seuraavaksi haluttaisiin tehdä? Mä ymmärrän kyllä että pitää ottaa huomioon porukan koko sekä tehtävän luonne, mutta eikötuollaiset asiat ole ryhmänjohtajaksi pyrkivän päätettävissä siinä hetkessä samoin kuin kaikilla muillakin.

Toisaalta asiaahan helpottaa monesti se, että tehtävän alussa on noin puolet kerroista TK jonka aikana asiaa keretään koordinoimaan enemmänkuin hyvin joten ongelman esiintyvyys laskee.

Mielelläni näkisin, että peliporukat kehittävät itse asiaan ratkaisun muokkaamalla omia toimintatapojaan. Esimerkiksi,
sovitaan debrieffissä että henkilöt x pyrkivät rooleihin y. Muut menevät sitten alaisuuteen mihin haluavat. Kaikki varmasti tietävät millaisia rooleja suurinpiirtein seuraavassa viikkopeli-missiossa tulee olemaan. Hienosäätö voi sitten tapahtua niiden johtajaksi haluavien toimesta kuten muillakin pelaajilla siinä vaiheessa.
Fakta on kuitenkin se, että oli slottaustapa mikä tahansa, niin ilman niitä ylimpiä johtajia, ei tehtävä lähde käyntiin.
Oli aiemmin puhetta niistä poikkeuksista. Mun havaintojeni mukaan JJt ja kilot löytyy ehkä hieman paremmin ja sitten suurin odottelu on edelleen se RTO PSG vaihe. Mä uskon, että tämä "otetaan kaikki johtajat kerralla" auttaa siihen, että henkilöt jotka pitävät RJ tason johtamisesta enemmän, mutta ovat kykeneviä JJ toimintaan saavat välittömän havainnon siitä onko RJ johtaminen nyt mahdollista. Jos kaikki RJ paikat menee, siirtyvät he sitten mahdollisesti vapaana oleviin JJ hommiin.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Viikkopelit Ke 27.12.2017

Post by Paavo »

Joukkueenjohtajien slottaaminen ei ole se kaikista hitain osio, vaan nimenomaan PSG ja RTO slotit. Mielestäni RTO slotit voisi jättää tyhjäksi automaattisesti aina ellei kyseessä ole oikeasti komppaniatason tehtävä. Sillon kun RTO:lle on tarvetta, niin olisi ihan hyvä idea antaa heidän myös toteuttaa tehtäväänsä (eli JJ tai PSG ei ole välissä sotkemassa tai mikroamassa kaikkea). PSG:n slotista voisi saada hieman houkuttelevamman jos tätä käytettäisiin muuhunkin kun maastokohtien nimeäjänä tai "tee mitä huvittaa" -nakkikoneena.
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Viikkopelit Ke 27.12.2017

Post by Konzig »

Paavo wrote:PSG:n slotista voisi saada hieman houkuttelevamman jos tätä käytettäisiin muuhunkin kun maastokohtien nimeäjänä tai "tee mitä huvittaa" -nakkikoneena.
Olen monesti murehtinut, että mitä kiinnostavaa keksisi psg:lle, mutta jotenkin ei vain löydy mielikuvitusta. Varsinkin, kun komentoosien tiedustelupartiona käyttäminen vaikeutui, kun ymmärtääkseni pitäisi olla vähintään 3:n hlön partio, että voi lähettää omalle tehtävälleen (koska dayz-riski).

Olisiko antaa hyviä ehdotuksia mielekkäiksi psg/xo -tehtäviksi?
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: Viikkopelit Ke 27.12.2017

Post by Makela »

Konzig wrote:
Paavo wrote:PSG:n slotista voisi saada hieman houkuttelevamman jos tätä käytettäisiin muuhunkin kun maastokohtien nimeäjänä tai "tee mitä huvittaa" -nakkikoneena.
Olen monesti murehtinut, että mitä kiinnostavaa keksisi psg:lle, mutta jotenkin ei vain löydy mielikuvitusta. Varsinkin, kun komentoosien tiedustelupartiona käyttäminen vaikeutui, kun ymmärtääkseni pitäisi olla vähintään 3:n hlön partio, että voi lähettää omalle tehtävälleen (koska dayz-riski).

Olisiko antaa hyviä ehdotuksia mielekkäiksi psg/xo -tehtäviksi?
Alistat jostain ryhmästä tai radistin sen psgn messiin, niin sitten sillä on TST-pari -> ei enään Day-z taistelija syytöksiä. Toki toisen kuollessa alkaa hekiinjääneellä olemaan pelimerkit vähissä.
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
User avatar
Blahh
Posts: 556
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: Viikkopelit Ke 27.12.2017

Post by Blahh »

Itse harrastan kykeneväisen PSGn kanssa, että tämä vastaa taistelujohtamisesta, kun itse Jojona pyörin taustalla ja vastaan assettien käytöstä/kommunikoinnista ylöspäin.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Viikkopelit Ke 27.12.2017

Post by Castor »

Blahh wrote:Itse harrastan kykeneväisen PSGn kanssa, että tämä vastaa taistelujohtamisesta, kun itse Jojona pyörin taustalla ja vastaan assettien käytöstä/kommunikoinnista ylöspäin.
Tämä, PSGn päänvaivaksi olen laittanut pitää huolen siitä että ryhmät pystyvät tukemaan toisiaan tilanteessa kuin tilanteessa, RJt kun usein unohtavat taistelevansa osana joukkuetta.
Post Reply