Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Post by Bummeri »

Image

Tähän ketjuun Keskiviikko 8.11.2017 pelattavien viikkopelien palaute.

Voit ilmoittautua tähän lankaan, jos haluat johtaa jonkin tehtävän viikkopeleissä. Toiveesi pyritään ottamaan viikkopeleissä huomioon.

Linkki tehtävähistoriaan: Tehtävähistoria

Linkki kaikkien tehtävien listaukseen: Tehtävälista
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
S.M.F.
Posts: 109
Joined: 15 Nov 2014, 14:50
Location: Oulu, Finland
Contact:

Re: Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Post by S.M.F. »

Kylläpäs oli hyvät viikkopelit. Kummassakin tehtävässä hyökkääjänä.

1. tehtävä. Opfor A1 RJ:
Mekanisoitu rynnäkkö jalkautukselle sen jälkeen kun Bravo eteni metsässä ja sitoi vihollisen huomion. Koko ryhmä hengissä loppuun asti ja tuhottiin yksi vihollisen vaunu. Kiitokset ryhmälle. HIenoa toimintaa kaikkinensa.

2. tehtävä. Opfor B15:
Etenimme koko komppania tiukassa paketissa. Hieman vihollisen partio sai selustassa vahinkoa aikaan ja liike pysähtyi. Porukat kasaan ja Bravon eloonjääneet muodostivat yhden ryhmän. Alphan edetessä sillalle ja tuhoten vihollisen sieltä, Bravo jäi selustan suojaukseen ja tuhosimme loput selustassa olleet viholliset. Hyvä veto Castorilta ottaa porukka kasaan.

Kiitos johtajille hyvistä suunnitelmista ja johtamisesta. Tehtävät olivat hyviä ja parhaat viikkopelit aikoihin.
sotakalusto:
ASUS Prime Z270-A
i7-7700k@4,9GHz, Kraken X62
32Gb DD4-3200Mhz
1080Ti OC
Samsung Odyssey G9
Beyerdynamic DT 1990 Pro, Blue Yeti, Logitech G Pro, Roccat RYOS MK Pro
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Post by TheTaltsi »

Oli kivat pelit!
Ekassa tehtävässä olin mortarissa:
3 heitintä, acen advanced loading, joten miehistöä vain yhteen :D Helpoiten olisi päässyt jos olisi ollut sama ammus määrä mutta 1+4 miehistö taikka se että olisi ollut 3 heitintä normi latauksella. Lopulta jäi 30 HE ampumatta vaikka juuri ammuttiin toinen 30HE yhteen maaliin :D
Toka tehtävä olin kopterissa lentämässä:
Tohtori Kuoleman kanssa toimi kommunikaatio hyvin, 250m lentokorkeus ja no-go-zone antoivat kivan lisä haasteen tehtävään. Viewdistancea olisi voinut ehkä olla 500m lisää kopterilla, oli vaikea aina hahmottaa maastoa että löysi kohteen joten oli hyvin pieni aika iskeä ja korjauttaa oikein maali, mutta hyvin pärjättiin lopulta
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Post by Konzig »

1. tehtävä: puolustajan vaunun kuljettaja. Vähän meh meininki, kun vaunulla ei umpimetsässä juhlita. Irtiotossa oli kuitenkin tunnelmaa, kun tuntui siltä, että vihollinen jahtaa agressiivisesti ihan perässä.

2. tehtävä: Puolustajan A10. Onnittelut faf:lle ja kumppaneille hienosta hyökkäyksestä. Meidän puolustusidea oli tylsä ja jäykähkö. Kaksi ryhmää puolustaa padon eteläpuolta ja yksi ryhmä piiloutuu vihollisen tulosuunnassa ja iskee selkään. En tehnyt kunnon arviota vihollisen toiminnnasta ja lähetin tyhmyyksissäni koukkuryhmän suoraan vihollisen - sinänsä itsestäänselvälle - tuloreitille. Yritin asiaa vielä pelissä selventää, että suunta saattaa olla vaarallinen, mutta siinä vaiheessa se taisi olla jo vähän myöhäistä. Koukkuryhmä oli sitoutunut alkuperäiseen suunnitelmaan.

Tiedä häntä olisiko tulos ollut toinen, jos koukkuryhmä ei olisi ottanut 50% tappioita alussa ja hyökkääjä olisi päässyt etenemään rauhassa meille parempiin asemiin ennen puolustuksen aktiivista vaihetta. Valittu hyökkäysreitti minimoi hyvin meidän mahdollisuuksia vaikuttaa vesistön toiselta puolelta ja raketti+krkk-tuli aiheutti meille yllättävän suuria tappioita (pysytään hei niissä linnoitteissa).

Lopun rynnäkkö oli myös hyvin toteutettu. Autorynnäkkö matalikon yli vei huomiota puoleensa ja padon ylitys savuttaen jv:llä näyttää onnistuneen yllättävänkin helposti. Nallen ahdistuneet ilmoitukset radiossa loivat hienosti tunnelmaa ja Herkkis totesi brittiläisen upseerin tyyliin lakonisesti: "Ryhmäni on kuollut ympäriltä, joudun ehkä antautumaan.". Sitä pohdin lopussa minäkin, mutta teimme vielä turhan vastahyökkäysyrityksen ja tehtävä päättyi totaaliseen tuhoutumiseen. Nyt on hävitty sama tehtävä sekä hyökkääjän että puolustajan komentajana (eli sinne vaan hei muutkin rohkeasti johtamaan).

KYSYMYS: Toimiko kopterin reload tällä kertaa? Viime kerralla sen väitettiin bugaavan. Nyt tuntui että a-tarviketta oli kopulla enemmän, vai säästeltiinkö sitä vain?
Zaippo
Posts: 34
Joined: 01 Dec 2015, 19:04

Re: Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Post by Zaippo »

Konzig wrote: Lopun rynnäkkö oli myös hyvin toteutettu. Autorynnäkkö matalikon yli vei huomiota puoleensa ja padon ylitys savuttaen jv:llä näyttää onnistuneen yllättävänkin helposti.
A15, Alphan johtaja kun A10 siirtyi Kiloon. Autorynnäkkö ei ollut suunniteltu, samoihin aikoihin A3:n (johon auto kuului) johtaja otti kuulaa kalloon kun aloin selostaa padon valtausta. Joko A3 RJ ehti selostaa käskyn osittain tai jätkät eivät olleet perillä suunnitelmasta. Lisäksi auto ylitti joen juuri silloin kun tuli ilmaiskua alueelle. Mutta näköjään autorynnäkkö oli onni onnettomuudessa kun se teitä harhautti?

Suunnitelma oli että A3 jv+autot tukevat eri merkistä kun vahvempi A2-jv. ylittää sillan, minkä se myöhemmin teki savun turvin. Kuitenkin seuraavan kerran kun sain yhteyden kolmoseen niin auto oli jo yli.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Post by TheTaltsi »

Konzig wrote:
KYSYMYS: Toimiko kopterin reload tällä kertaa? Viime kerralla sen väitettiin bugaavan. Nyt tuntui että a-tarviketta oli kopulla enemmän, vai säästeltiinkö sitä vain?
Kyllä toimi, kuulostaisi olevan ns. L2P issue kuten Epe sanoisi. Meni n. 4min saada neljällä miehellä kokonaan tyhjä kopu täytettyä (20x2 rakettia, 2 pommia ja muutama kk kannu)
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Post by faf »

Pidin aika pitkän tauon johtorooleista kun muutamalla aiemmalla kerralla johtamani komppania on tuhottu joko helikopterien kyytiin landing zonelle taikka muuten vaan lähtötasan läheisyyteen. Tällä kertaa meni onneksi vähän paremmin.

1. tehtävä
Suunnitelmana oli että Bummerin johtava Bravo hyökkää idästä metsän läpi ja kiinnittää hyökkäyksellään vihollisen huomion. Tarkoitus oli saada vihollinen sitomaan joukkonsa Bravon sektorille Bravon kovien tappioiden uhallakin. Tämän jälkeen Jontin johtama Alfa iskisi mekanisoidusti lännen aukean ylitse nopeasti Uniform-alueelle ja siitä suoraan tavoitteena olevalle farmille. Korostin joukkueenjohtajille oman aloitteellisuuden merkitystä ja sitä, että omalla sektorilla voivat toimia juuri kuten haluavat.

Suunnitelma toimi aikalailla juuri kuten olin toivonutkin. Osalla Alfan joukoista tuntui olevan vähän kiire hyökkäämään mutta onneksi Jontti sai heitä pidäteltyä. Myös Bravo selvisi yllätyksekseni toimintakuntoisena läpi metsän tavoitteisiinsa asti vaikka joutui alkuun taistelemaan yksin koko puolustajan arsenaalia vastaan. Lopuksi alistin vielä Bravon rippeet Alfalle tueksi viimeiseen puskuun farmille. Farmi saatiin vallattua ja alfa ei ottanut kovin suuria tappioita. Heitin tarjosi hyvin tukea molemmille joukkueille.

2. tehtävä
Ekasta innostuneena menin sitten komppaukoksi tokassakin tehtävässä. Suunnitelmamme oli puskea ASR Kuoleman suunnassa siten että Jontin johtama Alfa tien pohjoispuolella ja Castorin Bravo eteläpuolella. Kranaattikk-gazit oli jaettu joukkueiden käyttöön.

Vähän pelotti kun vastassa oli Konzigin johtamat joukot. Oletin että vihollisella on todennäköisesti puolustuslinja saaressa ja lisäksi koukkuryhmä tai -ryhmiä iskemässä komppanian selustaan. Tarkoitus oli ottaa hyvät asemat padon pohjoispuolelta myös selusta varmistaen, tämän jälkeen moukaroida saari kranaatti-kookoilla ja kopterilla sekä pikkuhiljaa puskea padolle.

Jälleen homma meni aikalailla suunnitelman mukaan. Vähän yllätyin kontaktista heti jalkautustasalla mutta koko komppanian tulenavaus sai vihollisen pakosalle. Kopterit ja kranaattikk:t moukaroivat saarta ja saivat viholliset pysymään poteroissaan. Joukkueet saatiin kohtuullisilla tappioilla hyökkäysasemiin valmiina hyökkäämään padolle. Itse kuolin vihollisen tarkka-ampujan luotiin tarkistaessani etulinjaa. Tämän jälkeen komppania jatkoi hyökkäystä ja sankarillisesti valtasi kohteena olleen padon.

Loppusanat
Oli oikein mukavat peilt ja hauskaa riitti. Erityisesti kiitos noheville joukkueenjohtajille joiden kanssa oli ilo työskennellä. Samoin kaikille muille peleihin osallistuneille! Näitä elämyksiä tänne tulleen hakemaan.
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Molemmissa tehtävissä Opfor A10. Ykkössessä siis mekanisoitu ja kakkosessa jv joukkue+2 KRKK-autoa ja siinä nousin lopulta K10 rooliin.

Pari huomiota pelistä:

1. Tehtävä:
Tehtävässä tiedusteltiin Alfan alkuperäisen mekkirynnäkön etumaasto A15+RTO toimesta, jolla oli valmius johtaa häiritsevää savutus/krh tulta tarvittaessa. Soluttaminen etumaastoon onnistui ja saatii äänihavainto vihollisen vaunusta U7-U8 alueella. Lopulta alueelle ammuttiin varmuuden vuoksi 9 savua häirinnäksi, kun mekkirynnäkkö toteutettiin.

Ennen mekkirynnäkköä suunniteltiin K10 (Faf) kanssa vaihtoehto B:tä, että mikäli Bravo joukkue pääsee kiinni Farmin itäreunaan ilman suuria kontakteja ja tappioita, niin vedetäänkin suunnitelma uusiksi ja siirretään koko Alfa Bravon taakse pohjoisen kautta. Näin olisi tuotu uusi täysi joukkue suoraan päätavoitteen vierelle ilman viholliskontakti ja toivottu, että vihollisen vaunut olisivat enemmän lännessä asemissa odottamassa meidän mekkirynnäkköä alkuperäisestä suunnasta. Lopulta kuitenkin Bravo teki havainnon kahdesta vaunusta omalla alueellaan, jolloin 1+2=3 ja toteutetiin pienellä riskillä mekkirynnäkkö.

Jalkautuksessa oli hieman säätöä, kun A2 meni jalkauttamaan tiheikön vuoksi ennakkoon väärälle puolelle tietä, sekä vihollisen vaunu lähti karkuun U7-U8 asemistaan suoraan meidän ja K10 selän taakse. Saatiin kuitenkin joukkue 1. tavoitteisiin ja lopulta tuhottiin ensimmäinen vaunu. Jälkikäteen huomasin, että Blufor oli suunnitellut kartalle miinoja/pommeja juuri niille alueille mistä hyökkäsimme A2 voimin, mutta onneksi niitä ei oltu käyty asentamassa. Miinavaaraa myös mietittiin pelin aikana, mutta oltiin ajateltu "liian avonaista, ei ne juuri siihen meidän tulouralle osaa miinoja laittaa". :lol:

Tämän jälkeen sovittiin radioitse kohteen hyökkäyksen kuvio. A1 hyökkäisi R3-5 rakennuksille, kun A2 ja A3 tukisivat sitä lännestä ja Bravon jämät idästä ampuen vain ja ainoastaan R1-2 rakennuksille. Ennen iskua ammuttaisiin kaikki mahdollinen epäsuora vihollisen päälle.

Käytännön toteutuksessa vihollisen viimeinen vaunu pääsi hieman yllättämään, myös itseni, tuhoten A03 vaunun lännestä, mutta saatiin nopeasti napattua pois, kun jäi tuhotun vaunun lähelle. Mikäli vaunu olisi ottanut irti ja tullut uudestaan jostain odottamattomasta suunnasta, olisivat lisätappiot olleet mahdollisia.

Lisäksi tein havainnon, että lopulta Bravo oli kuitenkin joillakin rippeillään edennyt R1-2 rakennuksille, vaikka tätä heidän ei ollut tarkoitus tehdä. Muutenkin huomasin, että väkisin vain ns. frägikuume tai "hampaat hulmuten hyökkääminen" kohteelle meinasivat romuttaa rauhassa toteutettavan hyökkäyksen. RJ/JJ/KPääl pitää olla tosi tarkkana, että joukot hyökkäävät oikea-aikaisesti myös viimeiselle kohteelle sekä jakavat tulenkäyttöalueet. Tämä on yleensä se mikä AFIssa menee "clusterfuck" tyylillä, kun komentorakenne on sirpaleena ja pelaajat eivät malta uudelleenorganisoitua ja irtaantua/hyökätä loppukohteelle kootusti.


2. Tehtävä:
Vihollisen läsnäolo jalkautusalueen vieressä (onneksi ajettiin hiukan väärään paikkaan) oli yllätys, mutta ei aiheuttanut ongelmia, "Tässä A10, lyö vihollinen". Lisäksi A1 pääsi jostain syystä karkaamaan yksin kauas muista myöhemmässä vaiheessa ja toisen joukkueen vastuualueen puolelle.

Sivustat/selustat suojattiin Alfan toimesta koko ajan A3+KRKK auton voimin, jossa onnistuttiin. Odotin, että selustasta voi koska tahansa hyökätä yhden ryhmän verran vihollista, joten vaikka alun taistelua ei olisi ollut, ei vihollisen olisi pitänyt päästä ainakaan yllättämään meitä takaa :D

Kun komppanian voima oli kulahtanut joukkueeksi, onnistuttiin hyvin Alfalla hyökkäämään sillan toiselle puolelle, vaikka ajoneuvohyökkäys olikin paha virhe/sattuma johtamisen näkökulmasta, mutta taisteluteknisesti juuri oikea-aikainen ratkaisu.

Tässäkin tehtävässä huomasi, että joukkojen liikkeen rytmittäminen ja ns. talutushihnassa pitämistä täytyy tehdä jatkuvasti, jottei ryhmät ala ennenaikaisesti hyökätä/edetä eteenpäin. Lisäksi DAGR käytön ollessa joillakin hakusessa tai puuttuessa sekä maaston ollessa alussa hyvin samanlaista, oli tärkeää sopia lennosta joukkueelle kompassisuunta. Sitä käyttäen edettiin ensimmäiselle tavoitteelle ja maamerkeille. Näin vältyttiin menemästä yhtään enempää Bravon puolelle, vaikka alunperin jo lähdettiin liian etelästä liikkeelle.

Ilman oikea käyttö vihollisen pehmittämiseen koko tehtävän ajan osottautui erittäin tärkeäksi. Lisäksi valmistauduttiin käyttämään ilmatukea selustaan sekä tekemään irtaantumishaku, jos siltavaltaus olisi epäonnistunut. Lisäksi olisin juuri pelin loppuessa käskenyt sen toimittaa patruunoita sillan pohjoispuolelle. K7, Tohtori Kuolema ja ilmajoukot vetivät roolinsa hyvin.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Post by Tuntematon »

Afi on mennyt rikki :lol:
Foorumilla ei ole draamaa vaan positiivista palautetta. Awatsiin tullut palautetta ja se on kanssa positiivista/rakentavaa.

Juuri silloin kun en itse pääse paikalle... :cry:
Jos jatketaan tätä linjaa jatkossakin.
pernard
Posts: 24
Joined: 06 Nov 2016, 02:03

Re: Viikkopelit Ke 8.11.2017 Klo19:00

Post by pernard »

Kivaa oli!

1. tehtävä:

Opf A01 gunner. Hyvä tovi ehdittiin jauhamaan paskaa ja kertomaan hurjia tarinoita nuoruudesta samalla kun odoteltiin bravon toimintaa. Vihdoin kun päästiin liikkeelle, alkoi pikkuhiljaa tapahtumaan. Hetken etsimisen jälkeen löysimme vihollisen vaunun (tai siis vihollinen löyti meidät, mutta ampui "ohi") ja 90 AP + 1 konkurs riitti siihen vaunuun. Muita vaunuja ei meidän tiellemme tullut, yksi yksittäinen taiteilija keskellä metsää tosin lähti hakemaan hautapaikkaansa. Kohteella n. 200 He latoihin ja niistähän ei hirveästi jäänyt jäljelle.

2. tehtävä:
Opf Mi-8 doorgunner. Luulin saavani jonkun minugunin tai muun mukavan laitoksen, mutta että PKT. Tehtävän kuva oli lähinnä olla seurustelu-upseerina mukana, ladata kopteria ja ampua pari vyötä toivotaantoivotaan-tulta kohteelle.
Post Reply