Viikkopelit Ke 11.10

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Viikkopelit Ke 11.10

Post by Bummeri »

Image

Tähän ketjuun Keskiviikko 11.10.2017 pelattavien viikkopelien palaute.

Voit ilmoittautua tähän lankaan, jos haluat johtaa jonkin tehtävän viikkopeleissä. Toiveesi pyritään ottamaan viikkopeleissä huomioon.

Linkki tehtävähistoriaan: Tehtävähistoria

Linkki kaikkien tehtävien listaukseen: Tehtävälista
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Viikkopelit Ke 11.10

Post by Cpl Honkonen »

Miksi virtual peksaattorit lähtee pois jossain vaiheessa? Kun ne ukkojen markkerit häviää ja sitten koittaa ottaa vaahtia loppystä niin ei pääse takasi.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: Viikkopelit Ke 11.10

Post by Tarmo »

Cpl Honkonen wrote:Miksi virtual peksaattorit lähtee pois jossain vaiheessa? Kun ne ukkojen markkerit häviää ja sitten koittaa ottaa vaahtia loppystä niin ei pääse takasi.
Juurikin tämä.
Harmitti kovin :(
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: Viikkopelit Ke 11.10

Post by Makela »

Muuten oli kyllä kivat viikkopelit, jopa frägeistä huolimatta. Kuitnekin jäi vähän ihmetyttämään, miksi tehtävien valinnassa tuntui olevan vähän katkoksia. Tosin, eihän se juurikaan haitannut lopullista pelikokemusta, mutta nopeammin on aina paremmin. Vai.. :D
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit Ke 11.10

Post by JoneKone »

Makela wrote:Muuten oli kyllä kivat viikkopelit, jopa frägeistä huolimatta. Kuitnekin jäi vähän ihmetyttämään, miksi tehtävien valinnassa tuntui olevan vähän katkoksia. Tosin, eihän se juurikaan haitannut lopullista pelikokemusta, mutta nopeammin on aina paremmin. Vai.. :D
Uusia tehtäviä ei käsittääkseni ollu tuolle pelaajamäärälle? Sehän tässä onkin kun tehtäviä pitäisi olla kaikkia eri variaatioita ja kokoluokkia jotta ei pelata liian isoa/pientä tehtävää ja kun pelaajamäärä vaihtelee jatkuvasti jopa slottauksen aikanakin niin.... :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit Ke 11.10

Post by JoneKone »

Wings of Glory, INDFOR K15/JTAC, mikälie ilmaupseeri...

Ilmatoiminnan kannalta suunnitelma jäi ehkä vähän puolitiehen kun sitä muodostaessa koitin kuunnella Paavon maajoukkojen briiffiä samalla. Muutama tukipiste lisää ilmatoiminnalle ei olisi varmasti haitannut.

Organisoituminen onnistui kuitenkin jotenkin ilmojen järjeystyessä kahteen parveen ja eriyttäessä Tulituki ja Ilmaverkko toisistaan. Tappioiden myötä taidettiin kyllä jopa jossain vaiheessa iskuja pyytää Kilo-verkossakin, mutta koska siinä vaiheessa ei ollut tappioiden myötä paljon liikennettä niin onnistui se noinkin. Jatkokehityksenä tuosta voisi vielä rakentaa Alpha TT ja Bravo TT -verkot johon joukkueiden omat JFO:t voivat koordinoida iskua rauhassa toteuttavan ilmayksikön kanssa.

Radioiden kantavuus oli haaste ja koitin ite pysytellä korkeimman kukkulan päällä jotta olisi paras mahdollinen yhteys ilmaan. Tässä pitää harkita jospa olisiko tehtäväsuunnittelun kannalta järkeä yrittää käyttää Ajoneuvoradioita joiden kantama on paremmat kuin reppuradiot. Tosin ainakin itselleni radioiden kantaman "heikkous" lisäsi vain immersiota vaikkakin teki omasta työstä haastavamman. :) Ei ne radiot oikeassakaan elämässä aina toimi täydellisesti.

Tehtävän hienoimpiin hetkiin kuuluu se kun Bravon JFO tekee lähes oppikirjan mukaan tulitukipyynnön ja pyydetty gunruni bensikselle toteutettiin hienosti. Ilmalla oli vielä siinä vaiheessa 1 kpl pommi kyydissä ja meinasin valtuuttaa sen käyttöä bensikselle tykin lisäksi. En kuitenkaan halunut sotkea toisen tekemää iskupyyntöä, joten annoin mennä sillä millä oli pyydetty. AAR:n perusteella niin pommin käyttö bensikselle olisi kuitenkin voinut olla oikea päätös. :)

Ilmojen käytössä vielä haasteita, mutta onhan noissa oma vivahteensa ja selkeästi jo viime pelikerrasta niin tultiin jo askelta eteenpäin kehityksessä. :) Toki tehtäväsuunnittelussa ja tehtävien konseptoinnissa myös paljon hiottavaa vielä.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit Ke 11.10

Post by Bummeri »

JoneKone wrote: Tehtävän hienoimpiin hetkiin kuuluu se kun Bravon JFO tekee lähes oppikirjan mukaan tulitukipyynnön ja pyydetty gunruni bensikselle toteutettiin hienosti. Ilmalla oli vielä siinä vaiheessa 1 kpl pommi kyydissä ja meinasin valtuuttaa sen käyttöä bensikselle tykin lisäksi. En kuitenkaan halunut sotkea toisen tekemää iskupyyntöä, joten annoin mennä sillä millä oli pyydetty. AAR:n perusteella niin pommin käyttö bensikselle olisi kuitenkin voinut olla oikea päätös. :)
En taida uskoa että dstalker tiesi että siellä oli mahdollisuus pomminkäyttöön. Oishan se siihen muuten pyydetty. Luultiin, että siellä oli vain sellainen konetykillä varustettu AA versio ilmassa.

Pitäisikö niistä käytössä olevissa aseista ilmoitella jollaintavalla säännöllisesti? Varsinkin kun tuo pyytäjää ei enää ollut edes se varsinainen ilmatulenjohtaja?
Last edited by Bummeri on 12 Oct 2017, 12:10, edited 2 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Viikkopelit Ke 11.10

Post by Tuntematon »

Bummeri wrote:
JoneKone wrote: Tehtävän hienoimpiin hetkiin kuuluu se kun Bravon JFO tekee lähes oppikirjan mukaan tulitukipyynnön ja pyydetty gunruni bensikselle toteutettiin hienosti. Ilmalla oli vielä siinä vaiheessa 1 kpl pommi kyydissä ja meinasin valtuuttaa sen käyttöä bensikselle tykin lisäksi. En kuitenkaan halunut sotkea toisen tekemää iskupyyntöä, joten annoin mennä sillä millä oli pyydetty. AAR:n perusteella niin pommin käyttö bensikselle olisi kuitenkin voinut olla oikea päätös. :)
En taida uskoa että dstalker tiesi että siellä oli mahdollisuus pomminkäyttöön. Oishan se siihen muuten pyydetty. Luultiin, että siellä oli vain sellainen konetykillä varustettu AA versio ilmassa.

Pitäisikö niistä käytössä olevissa aseista ilmoitella jollaintavalla säännöllisesti? Varsinkin kun tuo pyytäjää ei enää ollut edes se varsinainen ilmatulenjohtaja?
Eikö ne muka näy equipmentissä?
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Viikkopelit Ke 11.10

Post by JoneKone »

Tuntematon wrote:
Bummeri wrote:
En taida uskoa että dstalker tiesi että siellä oli mahdollisuus pomminkäyttöön. Oishan se siihen muuten pyydetty. Luultiin, että siellä oli vain sellainen konetykillä varustettu AA versio ilmassa.

Pitäisikö niistä käytössä olevissa aseista ilmoitella jollaintavalla säännöllisesti? Varsinkin kun tuo pyytäjää ei enää ollut edes se varsinainen ilmatulenjohtaja?
Eikö ne muka näy equipmentissä?
Näkyyhän ne mutta nyt oli taivaalla 4 konetta joista 3 oli ammuttu alas ja ilmeisesti ei joukkueissa tiedetty missä aselastissa taivaalla oleva kone on. Olin itse kyselly pommien lukumäärän perään oma iskupyyntöä ajatellen, mutta en tajunnut välittää JFO:ille.

Edit: Mutta toki sitäkin kautta selvitettävissä pienellä päättelyllä.
Last edited by JoneKone on 12 Oct 2017, 12:51, edited 1 time in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Viikkopelit Ke 11.10

Post by Bummeri »

Se informaation työntäminen sen käyttäjille on varmaankin erinomaisen tärkeää tollaisessa tilanteessa jossa roolitukset ovat jo vaihtuneet tappioiden takia. Vaikuttaisi ainakin siltä.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply