Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 4.10.2017

TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Konzig[PP]:n videot

Post by TheTaltsi »

Eikös se ole sitten kopterissa se vika kun ei hälytä että sua tutkataan
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Blahh
Posts: 556
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 4.10.2017

Post by Blahh »

Siirretty. Jatkakaa.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Konzig[PP]:n videot

Post by JoneKone »

Konzig wrote:
Tuntematon wrote:Itse en ihan allekirjoita shilkan op.
ei ollut ihan mitään ässä pilottejakaan ja lento tyyli oli aika itsemurha ja todella helppo maali shilkalle.
Aar mukaan noin 200m korkeudella ja hiljaisella vauhdilla suoraan päin, niin pitäisikin olla 100% pudotus tuollaisessa tilanteessa
Ongelma siinä on lähinnä se tutka. Kopun on todella vaikeaa erottaa maastosta mitään, ilman savumerkkejä tms., mutta Shilka näkee tutkallaan heti kun kopu lähestyy. Eli jos vaikka tutkan disabloi. Sellaiset tehtävät on aika hasardeja, jossa yhden assetin menettäminen kääntää balanssin pieleen (varsinkin, kun johtajana voin saada vaikka pilotiksi ihan kenet tahansa). Tämä on ehkä siinä rajoilla.

Mutta tämänkin kommentoinnin voisi tosiaan siirtää kyseiseen viikkopelithreadiin, jotta videothread pysyy videothreadina.
Käsittääkseni kopterista tosiaan lämmöt otettu pois jolloinka sen ainoa kunnon kontraus tutkalle on poistettu. Tämä taas tekee kopterista enemmänkin tulitukiassetin kuin aktiivisesti vaunuja metsästävä ja itsenäisesti taisteleva assetti. Eli maajoukoilta on tultava maaleja johon isketään suojasta ja kaukaa.

Sanoisin, että ovat kohtuullisen tasapainossa tuolleen. HeKo ei voi lennellä miten huvittaa, mutta oikein käytettynä voimakas voimavara hyökkääjälle. Shilka joutuu taas varomaan, ettei paljasta sijaintinsa avoimella tai joudu toisen vaunu uhriksi (14,5 mm menee muistaakseni sen tornista läpi tarpeeksi läheltä?).
Last edited by JoneKone on 05 Oct 2017, 13:42, edited 1 time in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: Konzig[PP]:n videot

Post by Tikka »

JoneKone wrote:
Konzig wrote:
Ongelma siinä on lähinnä se tutka. Kopun on todella vaikeaa erottaa maastosta mitään, ilman savumerkkejä tms., mutta Shilka näkee tutkallaan heti kun kopu lähestyy. Eli jos vaikka tutkan disabloi. Sellaiset tehtävät on aika hasardeja, jossa yhden assetin menettäminen kääntää balanssin pieleen (varsinkin, kun johtajana voin saada vaikka pilotiksi ihan kenet tahansa). Tämä on ehkä siinä rajoilla.

Mutta tämänkin kommentoinnin voisi tosiaan siirtää kyseiseen viikkopelithreadiin, jotta videothread pysyy videothreadina.
Käsittääkseni kopterista tosiaan lämmöt otettu pois jolloinka sen ainoa kunnon kontraus tutkalle on poistettu. Tämä taas tekee kopterista enemmänkin tulitukiassetin kuin aktiivisesti vaunuja metsästävä ja itsenäisesti taisteleva assetti. Eli maajoukoilta on tultava maaleja johon isketään suojasta ja kaukaa.

Sanoisin, että ovat kohtuullisen tasapainossa tuolleen. HeKo ei voi lennellä miten huvittaa, mutta oikein käytettynä voimakas voimavara hyökkääjälle. Shilka joutuu taas varomaan, ettei paljasta sijaintinsa avoimella tai joudu toisen vaunu uhriksi.
Mikäs se kopterin oma tutka sitten on?
User avatar
Pjetu
Posts: 327
Joined: 25 Nov 2016, 18:28
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 4.10.2017

Post by Pjetu »

Voisivatko johtajat olla sooloamasta yksin vihollisen keskellä. Toisessa tehtävässä bluforin 3. ryhmä ammuttiin yhteen kasaan kun ensin tilannekuva meni täysin sekaisin kun kaksi pelaajaa ammuttiin opforin jj:n toimesta ja yksi opforin ryhmä sai kulkea ihan rauhassa 3:n selustaan.

[url]afiaar://2017-10-04_21-22_TVT81_Night_of_fire_v2.vt5.dat/pos=628.8,884/time=2892[/url]
Last edited by Pjetu on 05 Oct 2017, 15:17, edited 1 time in total.
Reason: lisäsin aikalinkin
Image[url=steam://friends/add/'.76561198020606007.']Image[/url]
https://www.youtube.com/user/MrPjetu

-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
-Ei lyhyitä, ei jumalauta.
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 4.10.2017

Post by Samtactician »

Hyvässä tasapainossahan tuo kopu tuntuu olevan, ei siitä pidäkkään tehdä itsekseen vihollista tuhoavaa op vehjettä, sillä täytyisi osata lentää turvallisesti ja iskeä maaleihin jotka sille on kerrottu/maalattu. assettikeskustelu tuntuu olevan aina tämmöistä et joku vehje on paska jos sitä ei osata ollenkaa käyttää muutakuin keskeltä aukiota ajelemalla itsemurhaan.
Voisivatko johtajat olla sooloamasta yksin vihollisen keskellä.
Eikö Pjetun mainitsema toiminta ole yksiselitteisesti kielletty, voisko adminit vaikka tehdä selvissä tapauksissa jotakin.
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 4.10.2017

Post by Saunatyyny »

Tähän ylempään lisäselvityksenä:
adminin kanssa keskusteltu ja otan tulevaisuudessa sen radiomiehen mukaani jos tehtävässä on vaara tuollaiselle. Meilläkin oli pakka sekasin siinä vähän kun olimme menettäneet kaiken tiedon vihollisesta ja päädyin täysin vahingossa vihollisen keskelle, kun yritin löytää asemia kohteiden tarkkailulle. Ideana oli pysyä taempana omista rivistä että en ihan ensimmäisenä ottaisi kuulaa kalloon, vuorostaan 15 oli nakitettu kopteriin tähystäjäksi kun sellaista ei ollut slottauksessa nimetty. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ottaa 15 mukaan eikä pistää kopterin kyytiin. Mitä ammuskeluihin tuli, yritin perääntyä jatkuvasti pois vihollisen sijainnista ja odottaa omaa ryhmän saapumista. Kuitenkin kun vihollisen taistelija katsoo minuun n. 1 metrin päästä oli vähän pakko ampua tai joutua ammutuksi. Anteeksi tästä, jos jotenkin pilasi tehtävän ko. pelaajien kohdalla.

Loppujen lopuksi kyse oli omasta virheestäni. Halusin tämän nyt tänne kirjoittaa, jos joku muukin on tälläistä harrastanut ja ei ole tajunnut millaisiin tilanteisiin voi johtaa. Itse ainakin pysyn muun johtopartion kanssa yhdessä jatkossa enkä yksin jää takalinjoihin johtamaan. Virheitä tapahtuu.
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
Ronshu
Posts: 16
Joined: 30 Oct 2016, 12:56

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 4.10.2017

Post by Ronshu »

JoneKone wrote:
Konzig wrote:
Ongelma siinä on lähinnä se tutka. Kopun on todella vaikeaa erottaa maastosta mitään, ilman savumerkkejä tms., mutta Shilka näkee tutkallaan heti kun kopu lähestyy. Eli jos vaikka tutkan disabloi. Sellaiset tehtävät on aika hasardeja, jossa yhden assetin menettäminen kääntää balanssin pieleen (varsinkin, kun johtajana voin saada vaikka pilotiksi ihan kenet tahansa). Tämä on ehkä siinä rajoilla.

Mutta tämänkin kommentoinnin voisi tosiaan siirtää kyseiseen viikkopelithreadiin, jotta videothread pysyy videothreadina.
Käsittääkseni kopterista tosiaan lämmöt otettu pois jolloinka sen ainoa kunnon kontraus tutkalle on poistettu. Tämä taas tekee kopterista enemmänkin tulitukiassetin kuin aktiivisesti vaunuja metsästävä ja itsenäisesti taisteleva assetti. Eli maajoukoilta on tultava maaleja johon isketään suojasta ja kaukaa.

Sanoisin, että ovat kohtuullisen tasapainossa tuolleen. HeKo ei voi lennellä miten huvittaa, mutta oikein käytettynä voimakas voimavara hyökkääjälle. Shilka joutuu taas varomaan, ettei paljasta sijaintinsa avoimella tai joudu toisen vaunu uhriksi (14,5 mm menee muistaakseni sen tornista läpi tarpeeksi läheltä?).
Kopterin tulikomento oli tulla pohjoisesta etelään tuhoamaan shilka, joka on tiellä (ASR Kuopio/Pohjoistie) ja sen jälkeen "samalla vauhdilla" tuhota etelässä oleva vaunu. Kohdetta/kohteita ei merkattu mitenkään, vaan kerrottiin karttamarkkerista suuntaan x, noin x metriä. Pohjoisimmasta vaunusta ei ollut ilmeisesti mitään havaintoa. Kopterin kameran kuva mustavalkoinen, tiet ei piirry ellei ole lähes yläpuolella ja pienen zoom ilmeisesti 4x. Ohjusvaara yli 500m korkeudessa tai heti kohdekylän länsipuolella. Piirtoetäisyys aika tasan 2000m. Niin, ja tutka näytti vihollisen alla kilometrin päässä ja avoimella...

Näistä lähtokohdista lähdettiin suorittamaan oletusti japanilaistyyliseen lentonäytökseen päättyvää ilmaiskua. Kopterin korkeus oli tuo aiemmin mainittu n.200m, juurikin sen ylhäällä vaanivan AI-ilmatorjunnan pelossa, eli jää tilaa vetää vielä ylös, tai väistää alas jos tarve tulee. Vauhti sitten oli sen verran kun tuosta venäläisestä insinöörityön kukkasesta sai kiskottua irti vielä ohjattavuuden säilyttäen, eli jonnin verran yli 200km/h. Ampuja luultavasti (toivottavasti) koitti tähystää sitä tulikomennossa mainittua tietä länsipuolella.
Tässä vaiheessa etäisyys shilkan ja kopterin välillä oli reilu kilometri. Eli piirtoetäisyyden puolesta on ollut havaittavissa korkeintaan 10 sekuntia, sama tietenkin silkan ampujalla kopterin suuntaan. Kuitenkin shilkan ampuja katselee tyhjälle taivaalle, yrittäen erottaa pikkulinnut ja hieman isomman, sekä reilusti kovaäänisemmän venäläisen linnun, kun taas kopterin ampuja katselee mustavalkofilmiä puiden latvoista ja niiden seassa olevista samanvärisistä pusikoista.

Okei, no shilka havaitsi meidät ja avasi tähdätyn tulen kopterin suuntaan. Nyt aikaa havaita ampuva shilka, pohtia järkevä suunta väistää tulitusta / tuhota kohde ennen ylilentoa on reilu 5 sekuntia. Tästä jo varmaan tyhmempikin virtuaalisotilas tajuaa, että pienet ovat mahdollistuuden onnelliseen loppuun. Tästä muutamaa sekuntia ja pari sataa metriä myöhemmin shilkan tulitus osuu kopteriin ja viimeisenä vitsauksena koitin vielä saada kopterin taittumaan sen verran alas, että raketeilla olisi vienyt shilkan ja miehistön mukana spektaan, mutta niin kuin kuvasta näkyy, kopteri tonttiin ja homma loppui siihen.

Mielestäni ainut keino selvityä ehjin kopterein, olisi ollut kieltäytyä tulituesta ja odotella, että maalit ovat selvemmin erotettavissa paikoissa, tai merkattu esimerkiksi muusta maastosta erottuvalla savupilvellä. Ainiin, ja jos shilka ei olisi meihin osunut, niin huomattavasti lähempänä oli vielä tuo BMP, jonka sijainnista ei ollut sitten pienentäkään hajua.

Edit: otsikko
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Konzig[PP]:n videot

Post by JoneKone »

Tikka wrote:
JoneKone wrote:
Käsittääkseni kopterista tosiaan lämmöt otettu pois jolloinka sen ainoa kunnon kontraus tutkalle on poistettu. Tämä taas tekee kopterista enemmänkin tulitukiassetin kuin aktiivisesti vaunuja metsästävä ja itsenäisesti taisteleva assetti. Eli maajoukoilta on tultava maaleja johon isketään suojasta ja kaukaa.

Sanoisin, että ovat kohtuullisen tasapainossa tuolleen. HeKo ei voi lennellä miten huvittaa, mutta oikein käytettynä voimakas voimavara hyökkääjälle. Shilka joutuu taas varomaan, ettei paljasta sijaintinsa avoimella tai joudu toisen vaunu uhriksi.
Mikäs se kopterin oma tutka sitten on?
Taitaa olla vain ilmamaaleja varten (mikä on vähän tyhmää) ja RWR varten, vai joko joku ehti muokata jotain? tai sit en vaan osaa käyttää...

Edit: Tutka tosiaan näyttää myös maamaaleja. Keila pystysuunnassa melko kapea (mikä on hyvä asia).
Last edited by JoneKone on 05 Oct 2017, 20:07, edited 2 times in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Enzio
Posts: 371
Joined: 26 Jul 2013, 19:12

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 4.10.2017

Post by Enzio »

Shilkassa ei muuten ollut tutkaa, syynä RHS. Kaikista muista shilkoista puuttuu tutka paitsi ARFR (eli Venäjän alla) olevasta shilkasta. Pitäisi olla korjattuna seuraavassa versiossa.
Toisaalta MI-28 sentään oli tutka (ei ilmeisesti osattu käyttää tai mistä minä tiedän), joten on turha sanoa shilkaa ylivoimaiseksi. Ja kyllä kopterin tutkalla näkee maassa olevat maalit.
Last edited by Enzio on 05 Oct 2017, 19:34, edited 2 times in total.
Reason: korjaus
Olen nallepa, sanokaa vain nallepaksi.
Post Reply