Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Furean
Posts: 650
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Post by Furean »

Image

Tähän ketjuun Lauantai 23.9.2017 pelattavien viikkopelien palaute.

Voit ilmoittautua tähän lankaan, jos haluat johtaa jonkin tehtävän viikkopeleissä. Toiveesi pyritään ottamaan viikkopeleissä huomioon.

Linkki tehtävähistoriaan: Tehtävähistoria

Linkki kaikkien tehtävien listaukseen: Tehtävälista
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Post by Konzig »

TVT80-98 Hill 210 Blufor K10 (Leskovets)
Sahtor
Posts: 138
Joined: 05 Aug 2015, 18:46
Location: Lahti

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Post by Sahtor »

AAR - TVT84 Ukrainan Rajalla - OPFOR - A10

Jalkautus meni suunnitelmien mukaan. Brieffissä ei ollut aikaa miettiä kuljetustapaa mutta safestartin aikana sain kommenttia miten ryhmät halusivat edetä Tavoite 1:lle
Jalkautus[+] Spoiler
Image
Annoin käskyn V2 siirtyä N3 ja hieman myöhemmin ryhmät N7 tielle.
V2 valmiina N3[+] Spoiler
Image
V2 on liikkeellä. Ryhmät halusivat rekkoja mukaan ja mietin niiden hakemista
V2 Liikkeelle[+] Spoiler
Image
V2 tukiasemassa. Tämän jälkeen kuulin että Bravo on melkein valmiina lähtöön. Oletin että omat ryhmät odottelevat N7-N9 Tiellä käskyä
V2 Tukiasemissa[+] Spoiler
Image
Ryhmille ei oltu sanottu miten he ylittävät aukean joten jokainen teki oman ratkaisun. Tässä kohtaa mulle selvis että johdin huonosti tehtävää.
Kontakti missä[+] Spoiler
Image
Lopputulos oli semmonen että kokeilen seuraavaksi pienempiä A10 tehtäviä ennen isoja viikkopelejä.
Vituiks meni[+] Spoiler
Image
Radiosoppa ei ollut perimmäinen syy. Lyhyt brieffi-aika vaikutti ja oma kartan tuntemus oli huonoa. Ryhmiltä olisin kaivannut enemmän kontaktiraportteja. Tilanneraportit 1+1 henkeä elossa ei auta.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Post by TheTaltsi »

Hyvät pelit oli, kiitos kaikille. Nähtävästi ainakin BMP2 on sellainen bugi että kun vaihdoin gunner paikalta commanderiksi, hahmo kävi vaunun ulkopuolella. Oli vähän vittumaista kuolla siten mutta noh ei voi mitään.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Post by faf »

Eka tehtävä

Olin hyökkääjän nelosryhmän RJ. Haavotuin ja menin tajuttomaksi heti ekassa kontaktissa. Omat ryhmäläiset hienosti pelasti mut ja paikkasi. Lämäri oli kaatunut niin ei voitu laittaa verta. Vaunu vei mut mortarin asemaan jonne improvisoitiin joukkosidontapaikka. Myös toisen ryhmän haavoittunut makasi tajuttomana mun vieressä. Oli ihan hauska seurata toimintaa kun kuuli kaiken mutta ei voinut itse mitenkään vaikuttaa.

Lopulta saatiin paikalle jonkin ryhmän lämäri nesteyttämään, ja pääsin vielä loppuhyökkäyksen ajaksi oman ryhmän pariin. Kiitokset kaikille osallisille operaatiosta.

Toka tehtävä
Sahtor wrote:...
Hyvinhän se hyökkääjän homma Sahtor meni, ainakin mun mielestä. Olin itse puolustajalla rivimiehenä joten tää siis siitä näkökulmasta. Tuntui että hyökkäys tulee monesta suunnasta ja oli pakko vaan perääntyä viivyttäen.

Olen aiemmin kahdesti pelannut saman tehtävän hyökkääjän puolella. Kummallakaan kerralla ei hyökkääjä päässyt kunnolla edes kaupunkiin asti. Tuollainen hyökkäys rakennetulle alueelle on aina haastava ja miehiä syövä homma. Ainakin mun tulkinnan mukaan meni tällä kertaa hyökkääjältä hyvin.
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Post by Cpl Honkonen »

Taisi olla vaan se mun ryhmä mikä sooloili ihan kunnolla sen aukean ja tapatin kaikki siihen että lähettiin jne. Ryömittiin sitä aukeeta ja ei tullu mieleen se että ne pellot ei piirry vihulle... Siks toiseks kun katoin videootani niin siinä huomasin että kun ilmottelin liikkumistani jne niin olin muualla missä olisi haluttu olevan ja otin suunnaksi seuraavan paikan. Eli piti olla jaklakautuksella, ilmoitin olevani jossain, sain luvan liikkua seuraavaan risteykseen, seuraava risteys oli puoli kilometriä vihollisen suuntaan. Olis ollu jo paremmat tsäänssit selvitä jos oltais älykkäästi liikuttu sitä koivukujaa pitkin ja vieläpä niin että oltais oltu sen oikeella puolella.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
User avatar
Pjetu
Posts: 327
Joined: 25 Nov 2016, 18:28
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Post by Pjetu »

Ykköstehtävän morkula osui kohteeseen tehokkaasti ja melko nopeasti. Ei siinä paljon muuta ollut.

Kakkostehtävä oli odotetusti hidasta ja tappavaa kaupunkitaistelua. Tosin hyökkääjä selvisi loppuun asti ensimmäistä kertaa.
Opfor menetti vain 10 pelaajaa ennen kuin suurin osa komppanista oli kaupungin laitamalla. Ne ensimmäiset tappiot olisi voinut ehkä välttää paremmalla vaunutuella, mutta nopea eteneminen oli tärkeintä.
Harmi, että lähelle osunut OG-7 tappoi puoli ryhmää. Tie oli jotenkin ylitettävä.
Image[url=steam://friends/add/'.76561198020606007.']Image[/url]
https://www.youtube.com/user/MrPjetu

-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
-Ei lyhyitä, ei jumalauta.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Post by TheTaltsi »

Olisi se toinen tehtävä ollut vielä enemmän opforille jos honkonen ei olisi omaa ryhmäänsä tapattanut :lol: Mutta tässä se nähdään hyvät herrat, balanssia ei voi yhden pelikerran jälkeen tietää, viimeksi opfor yli juostiin, nyt opfor juoksi yli.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Post by Scottz »

TheTaltsi wrote:Mutta tässä se nähdään hyvät herrat, balanssia ei voi yhden pelikerran jälkeen tietää
Ei voikaan, mutta ns. nyrkkisääntönä voidaan todeta, että useimmiten kaupunkitaistelu on erittäin kuluttavaa hyökkääjälle sekä erityisesti jos mitään raskasta kalustoa ei ole lamauttamaan rakennuksia. Yksinäinen puolustaja piilossaan voi lahdata helposti puoli ryhmää, mutta yhtälailla se yksinäinen taistelija voidaan tuhota ilman mahdollisuutta vastata tuleen. Eilisessä tehtävässä ratio oli 2:1, mikä oli ihan hyvä, mutta yleisesti ottaen 3:1 ei ole ylilyönti kaupunkitaistelussa (osapuolten kalusto huomioiden); toki jälkimmäinen ratio toimii paremmin +100 pelaajalla.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 23.9.2017

Post by Castor »

Pjetu wrote:Ykköstehtävän morkula osui kohteeseen tehokkaasti ja melko nopeasti. Ei siinä paljon muuta ollut.

Kakkostehtävä oli odotetusti hidasta ja tappavaa kaupunkitaistelua. Tosin hyökkääjä selvisi loppuun asti ensimmäistä kertaa.
Opfor menetti vain 10 pelaajaa ennen kuin suurin osa komppanista oli kaupungin laitamalla. Ne ensimmäiset tappiot olisi voinut ehkä välttää paremmalla vaunutuella, mutta nopea eteneminen oli tärkeintä.
Harmi, että lähelle osunut OG-7 tappoi puoli ryhmää. Tie oli jotenkin ylitettävä.
Se hyökkäyssuunta oli huono vaunutuen kannalta, Korkeat puut esti näkemästä, Etelä tai pohjoinen olisi siltä kannalta ollut parempi.
Post Reply