Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Furean
Posts: 650
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Post by Furean »

Image

Tähän ketjuun Keskiviikko 20.9.2017 pelattavien viikkopelien palaute.

Voit ilmoittautua tähän lankaan, jos haluat johtaa jonkin tehtävän viikkopeleissä. Toiveesi pyritään ottamaan viikkopeleissä huomioon.

Linkki tehtävähistoriaan: Tehtävähistoria

Linkki kaikkien tehtävien listaukseen: Tehtävälista
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Post by Keneraali »

Voi jeesuksen prkl.

Mikä idea on 2 ryhmän(12) joukkueessa? Sama mennä ilman joukkueen johtoa... Vähintään 3 ryhmää, aina.


Tehtävien piiiitkään toistuneet trendit voisi hakea jonkinlaista järkevöintiä; reilusti liian suuren kylät / pelaajamäärään, kohteet keskellä metsiä joissa on sama pelaako ryhmällä vai komppanialla, kohteet pieraistu hölmösti yhden tai useamman korkean kukkulan päälle/viereen, maaliosastotehtävät...

Tänäänkin toteutui 3 kohtaa, aikamoinen saavutus jo.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Post by Bummeri »

Kerroppa vähän tarkemmin. Mitä Meinaat ?
Last edited by Bummeri on 20 Sep 2017, 22:25, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
AlluZ
Posts: 31
Joined: 05 Jan 2015, 01:01
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Post by AlluZ »

Hmm... Ekassa tehtävässä hyökkääjällä oli 3 ryhmää per joukkue. Puolustajalla oli 3 ryhmää + PST
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Post by Scottz »

Kentsu siis meinaa sitä, että kakkostehtävässä puolustajalla oli 2 hengen joukkueenjohdon lisäksi kaksi 13 hengen ryhmää ja koko joukkueessa neljä radiota: JJt ja RJt. Lisäksi ryhmäkohtainen kalusto oli niukka, toki joukkueen kuusi itkoa tasoittivat tilannetta, mutta ainoa tippunut kopteri oli ohjausvirheen (ja ArmAn) syytä.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
aapalo
Posts: 66
Joined: 30 Sep 2015, 23:32

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Post by aapalo »

Osuiko muuten itkot kertaakaan? Oliko vaikutusta vai pysyikö kaikki osat valkoisena loppuun asti?
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Post by ruoste »

Taisi tulla kentsun valitukset tehtävästä jo ennen kuin sitä oli edes pelattu.
Maaliosastona toimikin yllättäen toinen osapuoli ko. tehtävässä.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Post by Keneraali »

Scottz wrote:Kentsu siis meinaa sitä, että kakkostehtävässä puolustajalla oli 2 hengen joukkueenjohdon lisäksi kaksi 13 hengen ryhmää ja koko joukkueessa neljä radiota: JJt ja RJt. Lisäksi ryhmäkohtainen kalusto oli niukka, toki joukkueen kuusi itkoa tasoittivat tilannetta, mutta ainoa tippunut kopteri oli ohjausvirheen (ja ArmAn) syytä.
En vastusta radionpihtausta enkä kaluston vähyyttä kun ne on mietitty järkevästi. 2x13 -> 3x8 tai 4x6, ylimääräiset johki. Eikä perusteluna voi olla se että haluaa vain kahdelle RJlle radiot, laittaa kahdelle RJlle neljästä ne radiot jos on pakko pihdata.

Eilen esimerkiksi alue oli kartalla epäselvää maastoa ja virheen mahdollisuus sijainnin määrityksessä on äärimmäisen suuri. Pätee molemmin puolin, radioilla ja ilman. Erityisesti jos porukkaa haluaisi jakaa tiettyihin alueisiin tai pisteisiin kartalla, niin todennäköisyys että kaikki oikeille paikoillensa löytävät on häviävän pieni. Sitä voisi argumentoida että pitäkää välit lyhyinä, joo, mutta kopterit. Vaikka eivät eilen suolanneet niin pieni teoreettinen mahdollisuus siihenkin aina sillointällöin on.

Suunnitelmahan meidän osalta vedettiin aivan reisille. "Tukikohdan" kohdalta vaakaviiva, A1 pohjoinen ja A2 etelä, levittäkää 2 miehen partioihin omalle sektorille. Lopputulos osaltaan yllätti, koska yhteyttä meidän taistelijoilla toisiinsa ei ollut local puhetta lukuunottamatta ja 3/4 radiota (Minä, Scottz, Bargo) istu vierekkäin "tukikohdassa". Perkeleen hauskaa kyllä oli :lol: , mikä sinällään itselleni ei kerro hyvistä arma peleistä.
Yllätystä vähentää taas tieto että peli alkoi määristä 40 opfor & 28 indut. 6 oli koptereissa ja 36 taistelijaa opfor vastaan 28 indua. Taas se kuuluisa jalkaväellä pääpaino balanssissa, toisaalta useita koptereita aseilla joissa teoreettinen mahdollisuus vaikuttaa...

Tehtävissä jossa on useita assetteja ja sitäkautta jalkaväen osuus pienenee, mutta ratio katsotaan pääosin kokonaisuudesta eikä seurata yhtään jalkaväen määrää. Vastuu asseteille kasvaa ja kun epäonnistumisia tulee niin ollaan äkkiä 1:1 tilanteessa jalkaväkitaistelussa. Tässä vaiheessa mikäli asseteilla ei saada kaivattua vaikutusta tehtävä yleensä näivettyy ja yksittäiset partioit aloittavat seikkailun ja alkaa se kuuluista TDM vaihe, eikä usein olla edes kohteessa. Mielestäni on liian yksinkertaista, ajan pakottamana, katsoa vain ratiota kun pelataan vajaata tehtävää (ei eilen) ja paikkoja karsitaan. Liian usein kaikki assetit otetaan mukisematta, mutta jalkaväen määriin ei ilmeisesti uhrata mitään ajatusta. Monesti olisi aivan järkevää jättää 4 vaunusta vaikka kaksi pois, se on jo pienen ryhmän kokoinen poppoo.

PS. Avautuminen ei siis suoraan liity eiliseen, osaltaan kylläkin, vaan pidemmän ajan seurantaan ja kuppi nyt vain eilisen tokan tehtävän alussa sattui "taas" kaatumaan.
ruoste wrote:Taisi tulla kentsun valitukset tehtävästä jo ennen kuin sitä oli edes pelattu.
Maaliosastona toimikin yllättäen toinen osapuoli ko. tehtävässä.
Kyllä, omasta näkökulmasta tiettyjä asioita näkee jo slottauksen ja briiffin perusteella, väitteet siitä että tehtävä pitää ensin pelata kerran, saati useamman, on usein aivan tuubaa...
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Post by Temppa »

Tahtoo vähän olla että meidän kartoista joka järkevä nurkka on jo käytetty ja ei haluta tehdä tehtävää alueelle jossa on jo toinen tehtävä.
Se johtaa hieman huonosti tehtäviin sopivien maastojen käyttöön.

Sekä ei haluta jokaisen tehtävän olevan samanlainen, ainakin itse riskillä kokeilen kaikkea "uutta" esim tuo metsäleiri :D, joskus toimii, yleensä ei.

Tehtäviä voi jokainen tehdä, jos ei ole aikaa/osaamista niin voi antaa tehtävä ideoita mieluiten niin että siinä on:
- Tilanne
- Kartta ja kohdenalue valmiiksi valittu (kuva)
- osapuolet
- assetit
Näistä on helppo ottaa koppi ja tehdä tehtävä, voi vielä idean antaja tarkistaa ja antaa korjausehdotukset ennen awatsiin laittoa.
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.9.2017

Post by Scottz »

Temppa wrote:Tahtoo vähän olla että meidän kartoista joka järkevä nurkka on jo käytetty ja ei haluta tehdä tehtävää alueelle jossa on jo toinen tehtävä.
Se johtaa hieman huonosti tehtäviin sopivien maastojen käyttöön.
Itse en tätä väitettä allekirjoita, mutta karttojen käyttö on verrattain syklistä: uuteen karttaan moni haluaa tehdä tehtävän ja niitä sitten peluutetaan reilulla kädellä eli ns. pelataan "puhki" tai ainakin hetken kiintiö täyteen. Kuitenkin pelaamatonta kolkkaa löytyy servun kartoista, mutta osa saattaa kaivata tehtäväntekijän aktiivista maisemointia. Toisin sanoen isommat/enemmän viimeistellyt asutuskeskukset saavat enemmän parrasvaloja, kun valtaosa tehtävistä on staattiseen puolustusasemaan hyökkäämistä A&D:n hengessä.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Post Reply