Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

Post by Tuntematon »

Uusille tiedoksi.
Afissa ei normaalisti ole näin paljon suolaa ja tuhraa ulinaa.
Joillekkin vain välillä patoutuu sitä pahaa oloa ja se pitää purkaa jonnekkin. Ja välillä se kohde on AFI.


Tosiaan kuten suurin osa Suomalaisista tietää. Tänään on tosiaan Aprilli päivä. Joten silloin monet tahot tekee pieniä piloja. Esim. Poliisi julkaisi kouluttavansa poliisi possua. Kuka tästä pahoitti mielensä?

Uskon että monelle tämänpäivän yllätys oli hupaisa ja safestartin aikana vähän naureskeltu mutta kun toiminta alkoia. Alkoi myös totinen ryhmätoiminta. AFIssa on erittäin hiena se että ihan sama pelataanko me Jenkeillä, Venäjällä, CSAT, AAF tai vaikka allahin taistelijat. Toiminta on aina samanlaista, eli pelataan taktisesti armaa. Itse en hae armasta sitä maksimaalista Immersiota jossa kaikki rensselit on täysin oikeaan maailmaan. Vaan haen juuri sitä mitä AFI tarjoaa. Armaa taktisesti isolla suomalais porukalla. Miksi se on sitten maailman loppu että pelataan kerrankin poneilla? Mihin se arman taktisuus siinä katoaa? Itsellä oli vain hymy huulilla kun katselin uljaita Solar Empiren ponejen etenevän, samalla kun New Lunar Republic puolusti agressiivisesti. :ugeek:
Kaikkia ei voi miellyttää. Ei edes joka kerta.

Tämä viesti ei ole AFIn kehitystiimin yhteinäinen mielipide tai anteeksi pyyntö.

AFIn koko kehitystiimi ei ollut tässä mukana. AFIn kehitys tiimillä ei myöskään ole mitään yhteinäistä kantaa tähän asiaan vielä, joten JOKAISEN kehitystiimin viesti on vain heidän oma mielipiteensä. Eli älkää sekoittako niitä AFIn kehitystiimiin mielipiteeksi vaikka viestissä lukisi mitä.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

Post by TheTaltsi »

Tuntematon wrote: Joillekkin vain välillä patoutuu sitä pahaa oloa ja se pitää purkaa jonnekkin. Ja välillä se kohde on AFI.


Tosiaan kuten suurin osa Suomalaisista tietää. Tänään on tosiaan Aprilli päivä. Joten silloin monet tahot tekee pieniä piloja. Esim. Poliisi julkaisi kouluttavansa poliisi possua. Kuka tästä pahoitti mielensä?
------
Miksi se on sitten maailman loppu että pelataan kerrankin poneilla? Mihin se arman taktisuus siinä katoaa?
Itse en ainakaan mitään paha oloa pura, oikein mukava päivä ollut ja toisesta tehtävästä jäi kiva maku suuhun kaikesta huolimatta. Poliisin pilassa nyt jälleen kerran on se ero että ihmiset eivät ole kahta tuntia päivästään varanneet aikaa siihen pilaan, vaan sen 10min mikä menee tälläisen pilan lukemiseen tms.

Poneissa nyt oli ihan peliteknillisesti vikoja useita, hitboxit olivat rikki, aiheuttivat lagia joillekkin, ja porukka otti skinit pois päältä. Hyvin meidän ryhmässä meni myös toiminta, kiitokset siittä ryhmälle
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
IsaiahCortez
Posts: 340
Joined: 29 Jul 2013, 00:09
Location: Keskimmäinen sormi

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

Post by IsaiahCortez »

Itse henkilökohtaisesti menen tässä yhteisössä siten että annan palautetta silloin kuin siihen on tarvetta. Positiivisia asioita kun käydään läpi niin on turha yleensä samaa asiaa huudella useampaan kertaan. Mutta kun on sitä negatiivista niin hyvin usein ihmiset avautuvat vaan tessussa ja eivät sitten kirjoita foorumeille/awatsiin. Ettekö te tätä halunneet? Palautetta. Olkoon kuinka aprillipäivä, olkoon kuinka hauska pila tahansa. Sekin tunti oltaisiin voitu käyttää ihan järkevään tehtävään, ilman mitään turhaa krääsää. Ne aprillipelit voisi sitten pitää virallisten pelien jälkeen, niitten kanssa joita kiinnostaa. Siinä puhelin parin uuden kaverin kanssa jotka ihan kysäisivät että onko tämä ihan normaali käytäntö. Totesin taas että tämä oli pila joka ei ole normaalia ja ei todellakaan kuvasta yhteisön tyyliä millään tavalla.

Se on todella sääli jos ei jaksa enää kuunnella huonoa palautetta aina samoilta henkilöiltä. Yleensä mistä valitan on joko tietty sääntö jota muutetaan pian, assetti joka on rikki tai tehtävä joka on aikanaan päässyt läpi seulasta. Tai käytäntö joka ei tunnu järkevältä. Olen todella pahoillani kun omilla toimillani joilla pyrin tekemään yhteisöstä paremman katsotaan ohi pelkkänä sanahälinänä jolla ei ole mitään painoarvoa.

Lupaan jatkaa samalla radalla palautteeni kanssa.
“If you don’t have enough artillery, quit.”
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

Post by Castor »

Kolme asiaa,

Yksi:
Bummeri wrote:Miten olis, jos vaikka oikeat gearit ois tullut kun safestart loppuu? Se olis ollu hauskaa.
Kaksi:
Jos isomäärä porukkaa valittaa jostain niin kannattaisi vaihteeks kuunnella.

Kolme:
Suoritetaan kunnon testit äänistä ja heivataan äänimodeja jos ne aiheuttavat ongelmia.
Last edited by Castor on 01 Apr 2017, 23:24, edited 3 times in total.
Reason: kolme
Härö
Posts: 236
Joined: 01 Mar 2015, 18:57

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

Post by Härö »

Ystävyys ei ollut tänään taikaa.

Vois tuosta kommenttiryöpystä ja poistettujen postauksien määrästä päätellä että tänään meni jotain vikaan. Asiallinen kielenkäyttö ja kommentointi on aina paikallaan vaikka kuinka paljon vituttaisi, mutta uskon että sen kommentoinnin takana lienee myös jokin syy.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

Post by JoneKone »

Mulla oli ihan hauskaa tänään. Ponit ei haitannut, koska sen nyt arvasi että jotain on tänään tekeillään. :) Se fiilis kun sinisellä hännällä varustettu poni huutaa sulle puskan alta "Nyt se sinko tänne!" :D Yksi tehtävä vuodessa joka ei ehkä ole niin "vakava" niin ei mua pahemmin haittaa.

Tokassa toteutui Joelin hienosti ennakkoon suunnittelema pläni. Loppurynnistys oli kyllä ehkä sellainen dunkirk 2, mutta kohteelle päästiin. Hienoa K15:na tulla pakaille "hieman myöhässä" ja joutuu kiipeämään ruumiskasojen yli päästäkseen kohteelle. Hyvin kuitenkin hyökätty Alphalta.

Kovin suolainen päivä foorumeiden osalta. :/
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

Post by JP-9000 »

Yleensä hyvään foorumietikettiin kuuluu, että poistetuista viesteistä ilmoitetaan.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

Post by Bummeri »

Vähän minun näkökulmaa näihin aprilli piloihin, jotta ihmiset voisivat ymmärtää näitä vähän eri kannalta.
Minun täytyy järjestellä asioita, lähinnä lapsiin liittyen, että voin pelata rauhassa armaa iltaisin muutamana päivänä viikossa. Vaimo joutuu olemaan kotosalla lasten kanssa ja hoitamaan iltajutut yksin lasten kanssa, tai minun täytyy laittaa ne aikasin nukkumaan, jotta saan pelirauhan.
Viime vuonna olin onnekas ja sain tietää etukäteen että siellä on jotain hämärää tapahtumassa ja jätin osallistumatta. Onneksi näin, niin ei tarvinnut tehdä järjestelyjä pelaamista varten turhaan.
Tänävuonna ajattelin, että siellä on jotain kohtuullista jäynää, joka ei pilaa tehtävää. Päätin osallistua, ja harmikseni on todettava että olisi pitänyt lähteä sen ensimmäisen tehtävän ajaksi saunomaan ja laittaan penskat pehkuihin. Olin vielä safestartin ajan aivan varma, että ne rensselit muuttuu oikeaksi safestartin loputtua, mutta ei. No, ei siinä mitään, ajattelin että pelataan nyt kerta kun tähän ollaan tultu ja tuskin ne ponirensselit hirveästi yhessä missiossa haittaa. Harmikseni minun on todettava, ettei se mennyt ihan niin. Minun radisti oli ottanut paikan, ettei tehtävän slottaus venyisi pitkää ja lähti heti tehtävän alettua pois. Minun varajj poistui safestartin loputtua kun asut kusi fps ja ei enää maittanut pelata. Ryhmyrit hajoili tehtävästä radioon ja kaikenkaikkiaan asenteet tehtävän hyvää suorittamista kohtaan oli aika matalalla. Joten, riippumatta minun asenteesta, että pelataan nyt, ei tehtävästä ollut saatavilla sitä nautintoa mitä haen. Seuraavaan tehtävään taas se vaikutti siten, että osa pelaajista oli sitten lähtenyt lätkimään ja pelattiin sitten vähän pienemmällä porukalla.

Yhteisön näkökulmasta tämä on myös harmillista. Turhaa yhteisöllistä draamaa kun ollaan erimieltä jekun mielekkyydestä ja sen jälkihoidosta. Harmillista myös sinäänsä, kun tehtävätiimi pyrkii tekemään tehtäviä jossa ei ole virheitä ja sitten tarkoituksella tehdään virheellinen tehtävä ja pelataan se.

Voisiko siis ensivuoden jäynä olla sellainen, ettei se vaikuta tehtävän/tapahtuman laatuun negatiivisesti ?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

Post by Scottz »

Ole tyytymätön (aprillipäivän) tehtävään -> ala johtotehtävissä perseilemään. FPS-ongelmat sikseen, menisikö läpi muissa viikkopeleissä? :roll: Pila selkeästi ei tänäkään vuonna saavuttanut kohdeyleisöä, mutta ensi vuonna se on sunnuntai(eventti). 8-)
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 1.4.2017

Post by ruoste »

Castor wrote:Kolme asiaa,

Yksi:
Bummeri wrote:Miten olis, jos vaikka oikeat gearit ois tullut kun safestart loppuu? Se olis ollu hauskaa.
Nyt tehtiin näin ja hauskaa oli ainakin meidän porukassa. Tehtäväkin tuli pelattua ihan kunnolla ja ei itselle välittynyt ainakaan sen aikana että siellä olisi ihan hirveästi ryhmissä perseilyä ollut, enemmänkin asialla olivat nämä johtotehtäviin ryhtyneet sabotöörit jotka olivat vielä selvitelleet repoa availemalla mitä tuleman pitää.
Castor wrote: Kaksi:
Jos isomäärä porukkaa valittaa jostain niin kannattaisi vaihteeks kuunnella.
Kuten aina, "iso määrä porukkaa" on 5 äänekkäintä valittajaa joille ei kelpaa mikään. Suurimmalla osalla vastaantulijoita tämänkin jekun suhteen oli kuitenkin omien puheidensa mukaan ihan hauskaa. Se että jäävuoren huippu avautuu foorumilla ja pelin chatissa, ei keikuta minun venettäni. Aivan sama mitä järjestetään ja kuinka hyvin tahansa, aina on joku joka jää tyytymättömäksi, se nyt oikeastaan kuuluu jo asiaan kun pelaajia on satapäin ja yhteisö ei rajoita minkälaisia pelikokemuksia sen tapahtumista saa hakea. Ja jos joku sanoo että homma tuli tänä vuonna yllätyksenä ja aikaa meni hukkaan, kehotan säästämään aikaa vaikkapa käymällä ulkona.
Castor wrote: Kolme:
Suoritetaan kunnon testit äänistä ja heivataan äänimodeja jos ne aiheuttavat ongelmia.
Tästä olen samaa mieltä, äänimodit ovat varsin mainioita ja niiden pakollisuus johtuu lähinnä tehtävien reiluudesta, olisi synkkää jos voisit valita kuulevasi vihollisen paremmin kuin hän kuulee sinut. Viimeisimmät lisäykset repoon ovat kuitenkin joillekin ongelmia aiheuttaneet. Yleisluontoista dataa äänimodien rikkonaisuudesta ei kuitenkaan ole, koska ne eivät aiheuta ongelmia kaikille. Ehkäpä ne joilla äänien kanssa on ongelmia, voisivat vähän kertoilla minkälaisilla spekseillä peliä pelaavat ja minkälaisissa olosuhteissa äänimodit aiheuttavat ongelmia. Tässäkään ei ikävä kyllä riitä vain mututuntuma ja dataa on saatava.
JP-9000 wrote: Yleensä hyvään foorumietikettiin kuuluu, että poistetuista viesteistä ilmoitetaan.
Yleensä hyvään foorumietikettiin kuuluu myös se että jätetään painamatta "lähetä" painiketta kun on tehtailtu se harkitsematon aivopieru.
Last edited by ruoste on 03 Apr 2017, 14:29, edited 1 time in total.
Reason: AR
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Post Reply