Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 15.2.2017

User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 15.2.2017

Post by JoneKone »

Viewdistancen säätöä näppäimillä on kyl pitkään kaivattu ominaisuus. Hienoa, että saatiin lopulta repoon. Olisin ehkä kuitenkin samoilla linjoilla muutaman muun kanssa, että olisi hyvä tietää mikä se prosentin metrimääräinen lähtöarvo on ollut. Mun puolesta lukema vaikka briifiiin (niinkuin nytkin välillä laitettu). Yleisesti ottaen ei ole henk.koht. iso ongelma kumminpäin vain. :)

PS. oli taas ihan mukavat pelit. Ekassa en tiedä oliko logistiikkajengillä hauskaa, mutta toiminnan suojaaminen oli ihan mukavaa puuhaa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Tikka
Posts: 992
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 15.2.2017

Post by Tikka »

Ahteri wrote:Johtajat tarttee suunniteluun ja pilotit tarvii sen tiedon.
Miksi tähän mennessä ei ole tarvittu? Oon kyllä samaa mieltä että jotain tietoa pitää olla onko hirveä sumu, vai näkeekö kilometrien päähän, mutta ei siihen tarvita tarkkaa numeroa paljonko on piirtoa.
Samtactician wrote:
Tikka wrote:Mikä on modin tarkoitus sulle?
Saada Viewdistance tilanteeseen sopivaksi siten että FPS sekä viewdistance olisivat mahdollisimman korkealla mutta vähintään sillä tasolla että molemmat olisivat ns tilanteen vaatimalla minimitasolla. = jos tarvitsee katsoa / ampua kauas, distance voi olla korkeakin mutta fps saa olla matala, jos tarvitsee taistella esim kaupungissa lähietäisyyksillä viewdistance saa olla hyvinkin pieni mutta fps täytyy olla aika korkea.

Nykyinen systeemi estää aikalailla täysin sen että pystyisi arvioimaan järkevästi onko viewdistance tilanteeseen nähden sopiva kun ei näe mitä se käytännössä on. (en hirveästi hyödy siitä että tiedän viewdistancen olevan 70% jostakin tuntemattomasta luvusta 1000-12000 välillä, sehän saattaa olla se 700m tai vaikka 7000m)

Pikanäppäimet ovat toki plussaa mutta kokoinaisuus on edelliseen nähden rikki. Jos tällä muutoksella yritetään jotakin lapsellista etäisyydenlaskentakeinoa estää niin kyllä tässä tehdään enemmän ongelmia kuin ratkaistaan niitä, eikä alkuperäinen ongelma edes poistu näin.

Edit: Olisi kyllä mielenkiintoista tietää kuka on saanut niin ison hyödyn käyttäessään tuota etäisyyden laskentaan että siksi täytyy vaikeuttaa kaikkien muiden peliä jotka vain haluavat nähdä sopivan määrän pelikenttää kerralla.
Luulen että tässä suurin ongelma on että olet tottunut säätämään piirtoa ui:n kautta. Pikanäppäimillä säätäessä näkee suoraan sumurajasta miten pitkälle näkee. Sumurajasta on erittäin helppo arvioida näkeekö tarpeeksi pitkälle oli metrimäärää (tai mitä tahansa muutakaan asteikkoa) tai ei.
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 15.2.2017

Post by Samtactician »

Tikka wrote:Luulen että tässä suurin ongelma on että olet tottunut säätämään piirtoa ui:n kautta. Pikanäppäimillä säätäessä näkee suoraan sumurajasta miten pitkälle näkee. Sumurajasta on erittäin helppo arvioida näkeekö tarpeeksi pitkälle oli metrimäärää (tai mitä tahansa muutakaan asteikkoa) tai ei.
Tottumuskysymys tämä on toki isolta osaltaan, mutta väitän edelleen että tää nykyinen tyyli tuo enemmän ongelmia kuin ratkaisuja. Esimerkkinä se kun saavut uudenlaiseen maastoon joudut aina säätämään viewdistancen tilanteeseen sopivaksi eikä se ole aina mahdollista / käytännöllistä sumurajaa arvioiden. Metrimääräinen luku on aina paljon helpompi ymmärtää kun jokainen tajuaa ettei kaupunkitaistelussa tai tiehässä viidakossa tarvi yli 1000m viewdistancea ja niin edespäin.

Olen myös itse sillälailla käytännöllinen sekä perfektionisti että tarvin sen tiedon kuinka pitkälle näen metrilukemana jotta ymmärrän etten ole altavastaajana taistelussa sen takia että olisin vahingossa säätänyt prosentit perseelleen.
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 15.2.2017

Post by Trade »

Mpmissioncachesta tehtävän initti esille, josta sitten näkee viewdistancen. Tämän viewdistancen kertoo prosenttiluvulla desimaalimuodossa ja etäisyysmittari toimii taas.
User avatar
Pertsa
Posts: 47
Joined: 01 Aug 2015, 20:56

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 15.2.2017

Post by Pertsa »

Korvatulpat toimii vihdoinkin, olen iloinen tästä asiasta :P
Vaikkakin käänteisessä järjestyksessä mutta pääasia että toimivat
Ehdotan vuoden afi nobel palkintoa tämän asian korjaajalle. Eli jollee Tushinolaiselle :lol:
Isänmaan puolesta!
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 15.2.2017

Post by Bummeri »

Pertsa wrote:Korvatulpat toimii vihdoinkin, olen iloinen tästä asiasta :P
Vaikkakin käänteisessä järjestyksessä mutta pääasia että toimivat
Ehdotan vuoden afi nobel palkintoa tämän asian korjaajalle. Eli jollee Tushinolaiselle :lol:
Niiden toiminnallisuuden on pitänyt olla disabloituna tarkoituksella.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 15.2.2017

Post by Tuntematon »

Bummeri wrote:
Pertsa wrote:Korvatulpat toimii vihdoinkin, olen iloinen tästä asiasta :P
Vaikkakin käänteisessä järjestyksessä mutta pääasia että toimivat
Ehdotan vuoden afi nobel palkintoa tämän asian korjaajalle. Eli jollee Tushinolaiselle :lol:
Niiden toiminnallisuuden on pitänyt olla disabloituna tarkoituksella.
Ja mitähän ominaisuutta tarkoitetaan.
Sitä ärsyttävän turhaa ininää jos ampuu ilman tulppia ja kuulon menetystä. (en itse huomannut tätä)

Vai vielä turhempaa ominaisuutta että vaimentaa peliääniä? (heitän tulpat aina menee koska turhat)
Post Reply