Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 11.1.2017

faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 11.1.2017

Post by faf »

Eka tehtävä oli hyvä, iso kiitos Konzigille kun viitsit tehdä noita suunnitelmia etukäteen.

Otin johtovastuun tokassa tehtävässä kun kellekään muulle ei kelvannut, ja maihinlasku-mekkihyökkäyksestähän saatiinkin aikamoinen clusterfuck aikaiseksi parissakymmenessä minuutissa.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 11.1.2017

Post by Bummeri »

Sen kakkostehtävän voisi poistaa. Liikaa rushia ja aika tollainen tempputehtävä.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 11.1.2017

Post by Temppa »

Bummeri wrote:Sen kakkostehtävän voisi poistaa. Liikaa rushia ja aika tollainen tempputehtävä.
Joo, poista vain. Ei sitä enää koskaan tulla pelaamaankaan.
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 11.1.2017

Post by Paavo »

Ahteri wrote:
Bummeri wrote:Sen kakkostehtävän voisi poistaa. Liikaa rushia ja aika tollainen tempputehtävä.
Joo, poista vain. Ei sitä enää koskaan tulla pelaamaankaan.
Tehtävä oli helvetin hyvä. Ei tartte aina olla 30 min moottorimarssi, 15 min kävelymarssi, 45 min tulitaistelu -rakenteisia tehtäviä. En muuttaisi juuri muuta kun tehtävän säännöt presidentin osalta (ei aseita jne.)
Härö
Posts: 236
Joined: 01 Mar 2015, 18:57

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 11.1.2017

Post by Härö »

Älkää ihmeessä poistako sitä toista tehtävää. Sehän oli helvetin hyvää settiä.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 11.1.2017

Post by Tuntematon »

Eka tehtävä oli ihan hyvä siihen asti kunnes joku randomi epäsuora pilasi sen.

En tiedä mitä noi tuo peliin lisää muuta kun turhaa vitutusta puolustajalle. Kun meillä on niin pienet pelit joihin nämä laitokset ei vaan sovi. Se että ei voi puolustaa edes kohdetta yhdellä ryhmällä kun meillä se tarkoittaa melkein 25% tappiot kun sinne ammutaan.

Sitten kun meidän pelaajamäärät triplaantuu niin miksi ei.

Kyllä ne hyökkääjöstä hienoja on mutta tylsin tapa kuolla armassa. Ja voisin käyttää 1,5h muuhunkin kuin odottaa tätä tuuri osumaa.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 11.1.2017

Post by Bummeri »

Paavo wrote: Tehtävä oli helvetin hyvä. Ei tartte aina olla 30 min moottorimarssi, 15 min kävelymarssi, 45 min tulitaistelu -rakenteisia tehtäviä. En muuttaisi juuri muuta kun tehtävän säännöt presidentin osalta (ei aseita jne.)
Harvemmassa nyt on kuitenkaan ihan 30 min moottorimarssia, mutta ei tartte aina olla samanlaista ei. Se erillaisuus pitää vaan osata tehdä oikein.
Turhauttavaa pelata tehtävää jota brieffataan 17 min ja pelataan samanverran, koska pakko rushia päälle. Kannatan erilaisia tehtäviä ja konsepteja, mutta vaatii paljon ajatusta ja testausta että siitä saa toimivan paketin. Rushi vihollisen ympäröimälle vuorelle pelastamaan yhtä ukkoa ei ole toimiva paketti.

EDIT: On muuten hyvä että näistä keskustellaan. Paljon on kuulunut puhetta, että meillä on huonoja tehtäviä. Hyvä että muitakin mielipiteitä löytyy.
Last edited by Bummeri on 12 Jan 2017, 12:59, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 11.1.2017

Post by Keneraali »

Tuntematon wrote:Eka tehtävä oli ihan hyvä siihen asti kunnes joku randomi epäsuora pilasi sen.
Ei varmaan kannata mennä 50x50m alueelle kun on tiedossa epäsuoraa, kylä vielä helppo maalittaa.
Sitten tuleekin kysymys että miten puolustat sitä kylää, no eipä sitä juurikaan puolusteta siinä kylän välittömässä läheisyydessä. Siihen vielä se eteläinen aukea, jonka puolustaminen rushia vastaan melko/erittäin vaikeaa annetulla kalustolla etäisyyksien takia, joka pakottaa lähipuolustukseen ja ottamaan sitä gradia vastaan.

Eipä siinä etteikö puolustaja olisi feilannut omaa osuuttaan. 68-50 ja lopputulos 31-2. Ei pässyt puolustaja edes 1-1 k/d ratioon.

Toinen "hohhoijaa" tehtävä, vanha tuttu. Itseäni häiritsee myös 30min briiffaus ja 20min TDM tehtävät. Hittoako sitä suunnitellaan, jos taistelu käydään yhden piha-alueen läheisyydessä. Äijät sinne ja luodit viuhumaan, briiffaus 15sec.
Tehtävä vaatii selkeää hidastusta, erityisesti kohdealue on turhan aukea ja näkyvällä paikalla. Ryssille vaikka pari paikkaa missä niiden täytyy käydä (randomisoitu tietenkin), ja rättipäät ei näitä näkisi. Rättipäille vielä briiffauskielto tehtävän puolesta, eli pienet 5-6 miehen osasto suunnittelee itsenäisesti oman hommansa ja muu yhteistyö tapahtuisi pelissä. Ei varmasti olisi aukoton mutta pienellä viilauksella voisi olla mielenkiintoinen. Ja Pam, ainakin toiselle osapuolelle hyvinkin erilainen tehtävä kuin normaalisti.
Bummeri wrote:On muuten hyvä että näistä keskustellaan.
Ehdottomasti, erityisesti haluaisin tehtäviin panostettavan ideariihi tyylisesti tessussa. Tehtävien erilaiset ongelmat ja konflikti tilanteen tulee helpommin esille kun sitä ideaa pyörittelee muutama kerrallaan. Eikä se tarkoita tuntikausien kokoustamista, jo 15min tulee varmasti paljon ajatuksia.
Muutama päivä sitten ideoitiin tessun myöhäisillassa melkein kokeilemisen arvoinen kolonnatehtävä. Olisiko ollut 3 hengen ajatuksenvaihdot puolin ja toisin ja alle 30min alkoi kuullostamaan jo pelattavalta, verrattuna aikaisempiin kokemuksiin.

Awatsin palautteilla on erittäin kätevä korjata teknisiä ongelmia, mutta rakenteellisiin ongelmiin pitäisi puuttua ennen kuin tehtävä serverille päätyy. Eikä mikään silti estä tehtäväntekijää jääräpäisesti laittamasta minkälaista tehtävää tahansa serverille.

Lopuksi ajatus ilmoille tehtävien hyvyydestä & pahuudesta. Tehtävä ei välttämättä ole hyvä vaikka x määrää pelaajista kertoo että "OI että mulla oli kivaa, wuuhuuu XD". Yksittäisen pelaajan kokemus on kuitenkin niin merkityksetön suuressa skaalassa. Ei tarvitse laittaa kun taistelijoita eripuolille, aseet käteen ja käskeä tappaan toisensa niin sieltä löytyy näitä "MAHTAVAA XD" miehiä. Itsellänikin on usein tehtävissä hyvä meininki ja palaute on silti ollut paska tehtävä. Ei sillä omalla meiningillä ole mitään merkitystä. Hyvässä tehtävässä voi taas olla huono meininki, mutta se ei tehtävää huononna.
Eli "pliis" älkää perustelko tehtävän hyvyyttä sillä että joku kehui omaa kokemustaan. Alkaa näemmä vesi valumaan astian yli pikku hiljaa taas...
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 11.1.2017

Post by Trade »

Kaikki tehtävät ovat tasa-arvoisia, mutta jotkut tehtävät ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.
Post Reply