Tuntematon wrote:Eka tehtävä oli ihan hyvä siihen asti kunnes joku randomi epäsuora pilasi sen.
Ei varmaan kannata mennä 50x50m alueelle kun on tiedossa epäsuoraa, kylä vielä helppo maalittaa.
Sitten tuleekin kysymys että miten puolustat sitä kylää, no eipä sitä juurikaan puolusteta siinä kylän välittömässä läheisyydessä. Siihen vielä se eteläinen aukea, jonka puolustaminen rushia vastaan melko/erittäin vaikeaa annetulla kalustolla etäisyyksien takia, joka pakottaa lähipuolustukseen ja ottamaan sitä gradia vastaan.
Eipä siinä etteikö puolustaja olisi feilannut omaa osuuttaan. 68-50 ja lopputulos 31-2. Ei pässyt puolustaja edes 1-1 k/d ratioon.
Toinen "hohhoijaa" tehtävä, vanha tuttu. Itseäni häiritsee myös 30min briiffaus ja 20min TDM tehtävät. Hittoako sitä suunnitellaan, jos taistelu käydään yhden piha-alueen läheisyydessä. Äijät sinne ja luodit viuhumaan, briiffaus 15sec.
Tehtävä vaatii selkeää hidastusta, erityisesti kohdealue on turhan aukea ja näkyvällä paikalla. Ryssille vaikka pari paikkaa missä niiden täytyy käydä (randomisoitu tietenkin), ja rättipäät ei näitä näkisi. Rättipäille vielä briiffauskielto tehtävän puolesta, eli pienet 5-6 miehen osasto suunnittelee itsenäisesti oman hommansa ja muu yhteistyö tapahtuisi pelissä. Ei varmasti olisi aukoton mutta pienellä viilauksella voisi olla mielenkiintoinen. Ja Pam, ainakin toiselle osapuolelle hyvinkin erilainen tehtävä kuin normaalisti.
Bummeri wrote:On muuten hyvä että näistä keskustellaan.
Ehdottomasti, erityisesti haluaisin tehtäviin panostettavan ideariihi tyylisesti tessussa. Tehtävien erilaiset ongelmat ja konflikti tilanteen tulee helpommin esille kun sitä ideaa pyörittelee muutama kerrallaan. Eikä se tarkoita tuntikausien kokoustamista, jo 15min tulee varmasti paljon ajatuksia.
Muutama päivä sitten ideoitiin tessun myöhäisillassa melkein kokeilemisen arvoinen kolonnatehtävä. Olisiko ollut 3 hengen ajatuksenvaihdot puolin ja toisin ja alle 30min alkoi kuullostamaan jo pelattavalta, verrattuna aikaisempiin kokemuksiin.
Awatsin palautteilla on erittäin kätevä korjata teknisiä ongelmia, mutta rakenteellisiin ongelmiin pitäisi puuttua ennen kuin tehtävä serverille päätyy. Eikä mikään silti estä tehtäväntekijää jääräpäisesti laittamasta minkälaista tehtävää tahansa serverille.
Lopuksi ajatus ilmoille tehtävien hyvyydestä & pahuudesta. Tehtävä ei välttämättä ole hyvä vaikka x määrää pelaajista kertoo että "OI että mulla oli kivaa, wuuhuuu XD". Yksittäisen pelaajan kokemus on kuitenkin niin merkityksetön suuressa skaalassa. Ei tarvitse laittaa kun taistelijoita eripuolille, aseet käteen ja käskeä tappaan toisensa niin sieltä löytyy näitä "MAHTAVAA XD" miehiä. Itsellänikin on usein tehtävissä hyvä meininki ja palaute on silti ollut paska tehtävä. Ei sillä omalla meiningillä ole mitään merkitystä. Hyvässä tehtävässä voi taas olla huono meininki, mutta se ei tehtävää huononna.
Eli "pliis" älkää perustelko tehtävän hyvyyttä sillä että joku kehui omaa kokemustaan.
Alkaa näemmä vesi valumaan astian yli pikku hiljaa taas...