Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 2.11.2016

Furean
Posts: 650
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 2.11.2016

Post by Furean »

Image

Tähän ketjuun Keskiviikko 2.11.2016 pelattavien viikkopelejen palaute.

Uudet tehtävät Adminille ja Isännälle:
Keskiviikko 2.11.2016[+] Spoiler
TVT121 Castle Hill - Altis

TVT122 Operation Ivy - Proving Grounds

TVT123 Delaying Tactics Redux - Beketov

TVT127 Burning Bridges - Altis

TVT128 Montgomery - Tanoa

TVT131 Boat Shed - Altis

TVT135 Stolen Tea - Takistan

TVT135 9th Company - Operation Cyclone - Torabora

Voit ilmoittautua tähän lankaan, jos haluat johtaa jonkin näistä tehtävistä. Toiveesi otetaan viikkopeleissä huomioon.

Tähän alle päivitetään AWATS-linkit illan tehtäviin.

1. TVT128 Montgomery - Tanoa
2.
3.
4.
Last edited by Bummeri on 04 Nov 2016, 09:53, edited 2 times in total.
Reason: 1
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 2.11.2016

Post by Bummeri »

Sori Faf. Näytit ihan britiltä.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 2.11.2016

Post by faf »

Bummeri no problemi, pikku fragging Vietnamissa vaan lisää immersiota :twisted:
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 2.11.2016

Post by Bummeri »

Olis hauska kuulla mietteitä ekasta tehtävästä. Siellä vähän sattu ja tapahtu kaikenlaista?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Zaippo
Posts: 34
Joined: 01 Dec 2015, 19:04

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 2.11.2016

Post by Zaippo »

Bummeri wrote:Olis hauska kuulla mietteitä ekasta tehtävästä. Siellä vähän sattu ja tapahtu kaikenlaista?
Annoin pelin jälkeen jo, mutta tässä vähän mietteitä lisää A2-näkökulmasta ja yleisesti.
Eli toimin IND A2 PST-partionjohtajana (RPG-7 ja RPG-26). Kyseinen partio sai heti tehtävän alussa miinoittaa kapean aukon BLU-marker MSR ROMMEL. Käytettävissä tais olla 12 miinaa. Safestartin loppuessa saatiin viimeiset laitettua. mutta pientä häsläystä tuli kun puolta miinoista ei oltu viritettykään samalla kun ne oli laitettu maahan. Siinä sitten aukealla pari minuuttia etsittiin ruohikosta vihreitä telluja. Loppujen lopuksi PST pääsi pohjoiseen metsään väijyyn paljastumatta. Miinakentän vaikutus oli erittäin hyvä, näköjään BLU A10, M113 ja Abrams saatiin pois pelistä. Olisiko mahdollista jonkun BLUFORin puolelta kommentoida asiaa? Oliko informaatiopuutetta kentästä vai oliko oletus että siellä olisi vain pari miinaa? Otettiinko mitä toimenpiteitä asian suhteen? Ainakin toinenkin Abrams otti aikamoisen riskin ajamalla miinaan räjähtäneen M113:n vierestä. Valitettavasti RPG-7 ei saannut yhtään vaikutusta aikaan.

Assettien määrä oli mielestäni onnistunut. Tehtävään saatiin jalkaväki, epäreilu, staattiset sekä mekanisoidut osastot mukaan minkään tuntumatta ylilyönniltä. Myöskin omalle partiolle tuli enemmän mietittävää kuin "mennään väijyyn metsään, ammutaan kun vihollinen tulee kohdalle." Lisäksi kartta lisäsi oman mausteensa, sillä lähisuojaus sekä tähypisteiden valinta ei ollut niin yksinkertaista. Lisäksi pieni epätietoisuus onko vihollinen lähellä vai kaukana tuo jännitystä. Myöskin vahva näkösuoja antaa loistavan irtoamissuojan sekä mahdollisti tehokkaan irtaantumistaistelun. Tätä voisi enemmän käyttää jatkossa hyväksi (kulutussotaa). Tähän vielä kannustaa puolustajalla liian paikallaan pysymisen, etenkin epäsuoran mahdollisuuden ollessa, todennäköisesti kohtalokkaat seuraukset. Tämän IND A2 sininen (eteläinen) partio sai kokea, vaikkakin lopulta pääsi onnistuneesti irti.

BLUFORille vielä kiitosta liikkeen ylläpitämisestä. Tämä vaikeutti puolustajaa, ainakin itselläni ei ollut tietoa missä vihollinen tarkalleen oli. Loppujen lopuksi oma partioni lähti hiukan epätietoisena tarkastamaan tilanteesta tarkistamaan mäkeä, jossa tosiaan olikin vihollisen JV-ryhmä antamassa tervetuliaslaukauksia.
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 2.11.2016

Post by Konzig »

Ekan tehtävän puolustajan kymppi.

Vihollinen valitsi juuri sen reitin mitä pidin epätodennäköisimpänä ja jonne suunnitelmaa oli vähiten tehty; ei siinä mitään, homma oli vielä hoidettavissa. Käskin A3:a laittamaan silmät keskiaukean reunaan - ajatuksella yksi mies - sinne menikin koko ryhmä, joka saikin vaunusta ja mortarista tappioita. Oma ajatukseni oli pitää sissiryhmä vielä piilossa tuossa vaiheessa.

Käskin myöhemmin A3:sta iskemään tarvittaessa vihollisen kylkeen siinä miinoitetussa kapeikossa (koska siellä oli jotain vaunuhavaintoja). Tämä tieto ei saavuttanut SPG-partiota tai A1:n taistelijoita, koska molemmat ampuivat A3:sta, josta jäljelle jäikin enää vain 2 miestä (heidät käskettiin liitymään A1:een). Se yksi harhaileva marsu sai meidät varmaan luulemaan, että siellä on enemmänkin jengiä. Tuossa tilanteessa oli joka tapauksessa informaation jakamisessa puutteita ryhmien välillä (kannattaa kertoa aina muille mitä on tekemässä).

Käskin A1:n pitämään kaikesta huolimatta kylää, koska sen hallinta vaikeuttaisi vihollisen toimintaa pahasti. 1 tankin laukaus lamautti kuitenkin ryhmän tappamalla RJ:n + 2. Loput yrittivät ilmeisesti koukkua rannan kautta, mutta vaunu näyttää niittävän taas 2 miestä. Loput käskettiin sisseilemään selustaan, mutta tuhoutuneen vihollistankin miehistö näyttää yllättävän selustasta (lähinnä huonoa tuuria).

Uskon, että suunnitelma olisi voinut toimia ihan ok, jos A2 olisi ehtinyt omalle seuraavalle tasalle rauhassa. Mutta hyökkääjä piti niin hyvää vauhtia päällä, että juuri samalla, kun ehtivät paikalleen, niin vaunut rynnivät jo päälle (jälleen menee vähän jo tuurin puolelle). Olisiko A2 voinut ehkä irtautua rekalla?

Kornet näyttää ehtineen siirtyä ihan hyvin uuteen asemaan, en tiedä miksi sieltä ei saatu vaikutusta. Hyvin näyttää vihollisen tankki kuitenkin spotanneen Kornetin metsästä. Oliko niissä lämmöt päällä?

BTR:ää pidin piilossa panssareservinä ihan tarkoituksella, Tuomo otti tosi hienosti vikkelään irti, kun vihollinen ajoi yllättäen viereen. Jos BTR olisi pysynyt toimintakunnossa vähän pidempään, olisi lännen ranta ollut viholliselta tukossa, ja metsään olisi voinut ampua HE:ta, mutta toisin kävi. Hienosti Tuomo kuitenkin hidasti vihollista rannalla kiväärin kanssa ja A2:n rippeet ehtivät mukaan rannan puolustukseen. Rannalla näyttää JV-taidot ratkaisseen, vihollinen pääsi murtoon.

South Eastissa puolustaja on myös tappioista huolimatta koko ajan valmiina ottamaan vastaan vihollisen, mutta ei vaan palaset loksahda kohdalleen, sininen oli parempi.

Suunnitelma perustui siihen, että muut ryhmät hidastaa vihollista ja A3 iskee kylkeen/selkään. A3 ei vaan koskaan päässyt tehtävää suorittamaan, joten olimme koko ajan vihollisen etupuolella, eikä ne joutuneet sekaannukseen sivustaiskujen vuoksi (kuten Tanoassa pitäisi päästä käymään). Emme myöskään päässeet käyttämään asettejamme kunnolla (maasto + vihollisen agressiivinen liike). Youtube videosta tai Twitchistä olin kuulevinani, että krkk-ampujalla ei ollut ase täysin hallussa, mutta vihollinen tuli kyllä tosi ronskisti päälle.

Hieno tehtävä, jotenkin vaan moni pikku juttu meni meidän kannalta huonosti.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 2.11.2016

Post by JoneKone »

Konzig wrote:Ekan tehtävän puolustajan kymppi.

Vihollinen valitsi juuri sen reitin mitä pidin epätodennäköisimpänä ja jonne suunnitelmaa oli vähiten tehty.

...tämä tieto ei saavuttanut SPG-partiota tai A1:n taistelijoita, koska molemmat ampuivat A3:sta, josta jäljelle jäikin enää vain 2 miestä (heidät käskettiin liitymään A1:een). Se yksi harhaileva marsu sai meidät varmaan luulemaan, että siellä on enemmänkin jengiä.

Käskin A1:n pitämään kaikesta huolimatta kylää, koska sen hallinta vaikeuttaisi vihollisen toimintaa pahasti. 1 tankin laukaus lamautti kuitenkin ryhmän tappamalla RJ:n + 2. Loput yrittivät ilmeisesti koukkua rannan kautta, mutta vaunu näyttää niittävän taas 2 miestä. Loput käskettiin sisseilemään selustaan, mutta tuhoutuneen vihollistankin miehistö näyttää yllättävän selustasta (lähinnä huonoa tuuria).
Indfor A1 Rj

Kiitos Konzigille taas kerran hyvin tehdystä suunnitelmasta. On mukavaa tulla ns. valmiiseen pöytään.

Pitkästä aikaan RJ:nä ja huomasi, että ryhmätason taistelujohtaminen on taas ihan oma jutunsa. Siitä blu on blu tilanteesta, niin välitin tosiaan tiedon eteenpäin kolmosen koukusta, mutta se marsu sekoitti pakkaa sen verran, että oli sitten epävarmaa onko siellä nyt kuitenkin vihollista seassa vai eikö ja annoin partiot itse päättää milloin avaavat tulen.

Oli ärsyttävää johtaa kun ei oikein missään vaiheessa päässyt kunnon kontaktiin ja sitten kun lopulta oli jotain ammuttavaa niin olikin sitten jo abramsi vastassa. Meidän marksman Johnny sai kuitenkin pari taistelijaa ammuttua väijypaikaltaan ja partiojohtaja Samtac pisti singolla abramsiin reikää, että ei kuitenkaan tyhjänpanttina oltu. Oma panos jäi kuitenkin aika pieneksi, ei oikein ollut selkeätä taktista liikettä mitä olisi voinut tehdä. Hetken pähkäillin, että pitäisikö pyytää lupaa siirtyä kylästä viidakon puolelle pohjoiseen kylästä, mutta todennäköisesti meitä olisi tapettu sinne. Samalla oli myös koko ajan huoli jos sieltä vielä jokin koukkupartio ui sisään etelästä. Kontaktiilmoituksia oli kylän molemmin puolin niin ei myös halunut lähteä ihan suin päin vetämään irti. Jälkikäteen ajateltuna niin joko pusku pohjoiseen vihollisen kylkeen tai sitten kunnollinen vetäytyminen kohteelle olisi voinnut olla järkeviä liikkeitä. Tiedä sitten.

Tanoan maastossa miinoitteet toimi hyvin, kerrankin oli myös annettu tarpeeksi miinoja ja reppuja niiden kantamiseen. A1:ssä ei ollu kuin 1 kpl VL kärkeä joka noinkin assettiraskaassa tehtävässä tuntui vähän vähäiseltä. Vaikka sitten se OG pois ja VL tai kaksi tilalle?

Niin ja sitten vielä sellainen, että mihin ne tripflaret on jäänyt? jv miinat kun on pannassa niin edes pavat sitten?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 2.11.2016

Post by Anssi »

JoneKone wrote:Niin ja sitten vielä sellainen, että mihin ne tripflaret on jäänyt? jv miinat kun on pannassa niin edes pavat sitten?
Joko ne toimii? Viimeksi kun testailin, toimi vain jonssonilla itsellään.
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
User avatar
Nilsson
Posts: 46
Joined: 05 Jan 2015, 12:26

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 2.11.2016

Post by Nilsson »

Zaippo wrote:Miinakentän vaikutus oli erittäin hyvä, näköjään BLU A10, M113 ja Abrams saatiin pois pelistä. Olisiko mahdollista jonkun BLUFORin puolelta kommentoida asiaa? Oliko informaatiopuutetta kentästä vai oliko oletus että siellä olisi vain pari miinaa? Otettiinko mitä toimenpiteitä asian suhteen? Ainakin toinenkin Abrams otti aikamoisen riskin ajamalla miinaan räjähtäneen M113:n vierestä.
Olin Blufor Victor-1(Abrams)vaununjohtaja. Molempien Victoreiden tehtävä oli tukea Alpha-joukkuetta hyökkäyksessä. Vaununi ampuja spottasi miinakentän n. 300m päästä. Ilmoitin havainnosta komppanian päällikölle joka myös pyrki radioitse varmistamaan, että muut joukkueenjohtajat ovat tietoisia miinoista. Vaununi avasi myös tulen jossain vaiheessa kun näimme vihollisia viidakossa miinäkentän läheisyydessä.

Myöhemmin taistelun edetessä saimme käskyn ohittaa miinakenttä ja jatkaa taistelua. Vaihtoehtoiset reitit arvioimme vähintäänkin yhtä riskialttiiksi vihollisen sinkopartioiden ja miinojen vuoksi. Viidakko oli alueella niin tiheää, että arma-fysiikat tuntien vaunu päätyisi siellä todennäköisesti katolleen. Päätimme tutkia josko miinoite olisi mahdollista läpäistä. Jalkauduin ja tutkin tietä miinoitteen kohdalta, enkä löytänyt keskeltä tieuraa yhtään miinaa. Tien sivussa ja viereisen viidakon reunassa oli jo kaksi miinoihin tuhoutunutta ajoneuvoa. Päätimme yhdessä vaunumiehistöni kanssa, että koitamme ajaa keskeltä tietä koska se näytti puhtaalta. No miinahan siellä oli. Toinen tela hajosi ja koko tehtävän ainut varatela oli jo käytetty joten vaunu jäi siihen.
Post Reply