Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post Reply
Furean
Posts: 650
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post by Furean »

Image

Tähän ketjuun Lauantaina 15.10.2016 pelattavien viikkopelejen palaute.

Uudet tehtävät Adminille ja Isännälle:
Lauantai 15.10.2016[+] Spoiler
TVT121 Castle Hill - Altis (Modern)

TVT106 Summer of 69 - Chernarus Summer (Modern) X

TVT116 Battle of Corazol - Sahrani (Modern) X

TVT132 River Crossing - Beketov (Modern)

TVT123 Delaying Tactics Redux - Beketov (Modern)

TVT119 Operation Ares - Altis (Arma 3)
Voit ilmoittautua tähän lankaan, jos haluat johtaa jonkin näistä tehtävistä. Toiveesi otetaan viikkopeleissä huomioon.

Tähän alle päivitetään AWATS-linkit illan tehtäviin.

1. Battle of Corazol - https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=547
2. Summer of 69 - https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=548
3.
4.
Last edited by ruoste on 15 Oct 2016, 21:30, edited 3 times in total.
Reason: pöö
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post by Keneraali »

Puolustajan [USSR] suunnitelma TVT106 Summer of 69
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post by Temppa »

Mannerheim linja tulos: 9 omaa 61 vihua :D
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post by Bummeri »

Pikaisella AAR seurannalla, niin että mitä ihmettä tuossa kävi?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:Pikaisella AAR seurannalla, niin että mitä ihmettä tuossa kävi?
Perinteinen DayZ selkäkoukku kohdassa 18 min? Reilu peli on perseestä. :D

EDIT: ....ja hyökääjillä viissin vain M240 M113 vaunut kun vihulla taas BRDM jossa 14,5 mm ITKK? Eli ei voida tapella vaunu vasten vaunua...?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Härö
Posts: 236
Joined: 01 Mar 2015, 18:57

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post by Härö »

Ihan vaan kommentiksi siitä taistelualueesta Opforilla on ylivoimaiset asemat puolustettavanaan. 10+ metriä korkeat kalliot jonka päälle Bluforin pitää kiivetä siinä tien vierustalla ja etelämmässä vielä vittumaisemmat lohkareet jonka väliin voi piiloutua vaikka 2+ taistelijaa.
Last edited by Härö on 16 Oct 2016, 14:08, edited 1 time in total.
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post by Temppa »

Juu, blue kaipais mortaria :D
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post by Paavo »

Itse johdin tuota pahinta rökäletappiota jonka olen koko AFI historian aikana itse päässyt kokemaan, ja siten olen vastuussa myös tehtävän lopputuloksesta.

Tehtävässä mielestäni tuli epäonnistumisia kuitenkin kaikilla tasoilla. Tarkoitan tätä:

- Strategisella tasolla hyökkäyssuunnitelma ei soveltunut maastoon eikä olosuhteisiin. Arvioin itse tilanteen niin, että lentokentän aukean kautta ei voi hyökätä sillä M240 varustetut M113:t eivät voi kuljettaa miehistöä turvallisesti / antaa tulitukea motorisoidulle joukkueelle sillä vihollisella oli raskaammin aseistetut BRDM:t käytössään. Siinä oma arvaukseni osui oikeaan, että vihollinen tulee sijoittamaan BRDM:t juuri kentän alueelle.
- Arvioin että meren rantaa pitkin ei kannata hyökätä, sillä se on kaikista ilmiselvin hyökkäyssuunta ja silloin myös komppanian / joukkueiden liikkumavara olisi rajoittunut vain Etelä-Länsi-Pohjoinen akselille.
- Kuten spektassa joku totesi, kaikista järkevintä olisi ollut puskea koko komppania mahdollisimman tiiviisti metsän läpi B-joukkueen hyökkäyspisteen läpi. Näin oltaisiin voitu kenties maksimoida hyökkäysvoima yhteen murtopisteeseen.

- Taktisella tasolla huomaa ARR:n perusteella, että Alpha joukkueella oli hetken hyvä tuliyliote viholliseen joka oli ryhmittäytynyt mäen päälle tuliasemiin. Kuitenkin tuliyliotteen ylläpitävä ryhmä lähtee etenemään ja mikään muu elementti ei ylläpidä tätä, jonka ansiosta vihollisella oli mahdollisuus jatkaa näistä erinomaisista asemista taistelemista hetken päästä.

- Yksilö/taitotasolla 360 havainnointi erityisesti metsäympäristössä voi estää sen, että kaksi taistelijaa ei tapa kokonaista ryhmää miehistönkuljetusvaunuineen selustasta.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post by Castor »

Ahteri wrote:Juu, blue kaipais mortaria :D
Ei riitä mortar, sama ongelma oli aiempana viikkopelinä bozcaadassa.

Hyökkääjällä pitäisi olla suoratulivoima suurempi kuin puolustajalla.
Rautalangasta vääntämällä: Jos puolustajalla on raskasta KKta niin hyökkääjällä pitää myös olla vähintään raskasta KKta.

Ja sitten jotain punaista lankaa niihin vaunuihin, M113 M240llä VS BRDM 14,7mm?? nyt se järki päähän.
Jos tahdotte että vaunuilla ei ole tulivoimaa = älkää laittako vaunuja vaan laittakaa autoja/kuormureita
Sama ongelma oli taas bozcaadassa kun joka toinen vastustajan taistelija pystyi tuhoamaan hyökkääjän vaunut samalla kun hyökkääjän vaunut ei mitenkään pystyny vaikuttamaan puolustajaan.
User avatar
S.M.F.
Posts: 109
Joined: 15 Nov 2014, 14:50
Location: Oulu, Finland
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 15.10.2016

Post by S.M.F. »

1. tehtävä - kohtaamistaistelu:
Meni kuten aina kilpajuoksuksi, jossa vastapuoli kikkaili autoilla ja pääsi meidän puolle kaupunkia ennen kuin ehdimme koko kylään. Meidän ryhmä tuhottiin puoliksi ennen jalkautusta. Vastustaja sai tuolla taktiikalla edun ,mutta tuskinpa tuollaista taktiikkaa irl kukaan käyttäisi joten jätän nyt oman mielipiteeni siitä sanomatta. Voittaminen näyttää olevan tärkeintä.

2. tehtävä - hyökkääjänä:
Puolustajilla oli hyvä puolustuslinja, jota oli hyvä puolustaa. Meidän hajautettu taktiikka ei toiminut tähän yhtään ja vaunuistakaan ei ilmeisesti ollut vastapuolen BRDM:lle vastusta. Reilu rökäletappio. Myöskään rajattu ammusmäärä, jota pystyimme kantamaan mukana ei auttanut asiaa. Jo ekassa kontaktissa meidän kk säästeli ammuksia ettei lopu kesken.

3. tehtävä - puolustajana:
Hienoa toimintaa vastapuolelta ja yli puolen tunnin pehmittäminen eli jatkuva ampuminen meidän asemiin toimi hyvin. Ensimmäisen puolen tunnin aikana ei mun ryhmä juurikaan ollut kontatissa, vaan vaihdettiin asemaa jatkuvasti vihollishavaintojen perusteella. Lopussa päästiin kuitenkin jopa taistelemaan. Vaikka hävittiin oli sellainen sotimisen tuntu koko tehtävän ajan. Mielestäni illan paras tehtävä.
sotakalusto:
ASUS Prime Z270-A
i7-7700k@4,9GHz, Kraken X62
32Gb DD4-3200Mhz
1080Ti OC
Samsung Odyssey G9
Beyerdynamic DT 1990 Pro, Blue Yeti, Logitech G Pro, Roccat RYOS MK Pro
Post Reply