Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.01.2016

User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by SpottedBill »

IsaiahCortez wrote: Ja yhteisön sisällä kehitysryhmät ja adminit eivät tunnu pitävän toistensa kanssa mitään yhteyttä. Huudellaan tästä modista, itketään siitä kun tämä lisättiin ja tätä ei. Miksi? Hommat toimivat hyvin vielä puolivuotta sitten? Mitä tapahtui? Tuntuu siltä että kokoajan vanhojen kesken on jotain negatiivista menossa. Joko toisia kehari ryhmiä kohtaan, tehtäviä tai yleensä pelaajia kohtaan.
Täytyy tästä asiasta keskustella seuraavassa keharipalaverissa.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Nummi »

JoneKone wrote:Tää nyt spämmää tätä threadia hieman, mutta...

Mielestäni konsepti on hyvä, mutta tämä threadi ei ehkä herätä tarpeeksi mielenkiintoa tälläisenään (ja tällä otsikolla)? Pitäisikö alustava tehtävävalinta tehdä myös adminien ja isänännän toimesta? Nyt tuossa on sen verran mistä valita, että tulee melkein runsaudenpula?

Ehdottaisin, että viikkopelien johtajaslottien valinnalle tehdään oma threadi (Otsikko joku: Viikkopelien johtajat tms. selkeä), ja sinne lykätään 3-4 tehtävän ehdotus johon voi ilmoittautua johtajaksi ( tai sit toi koko lista jos menee vaikeaksi ).

Esim:

CO_TehtäväXXX_v2
Johtajat: ?

TVT_Tehtävä2xxx_v4
Johtajat: ?

jne.

klausuuleihin, että adminillä ja isännällä on veto-oikeus tehtävinen valinnassa, mutta yrittävät suosia tehtäviä johon jo tiedetään johtajat...?
Tehtäviä on pakko listata melko paljon vaihtelevien pelaajamäärien, suuren uusien tehtävien määrän, ja reiluuden takia. Reiluuden siinä mielessä, että tehtävillä täytyy olla tasaväkisesti näkyvyyttä, jotta niillä on tasaväkinen mahdollisuus tulla pelatuksi. Tätä tehtävien listausta on tehty jo pitempään sisäisillä foorumeilla, ja nykyinen tapa on katsottu hyväksi.

Olisihan tämä prosessi parempi saada automatisoitua AWATS:n kyllä. Kunnes tehtävien pelikerrat saadaan sinne näkyviin pärjätään tällä.

e: Niin, ensi lauantain palaute sitten tuonne sen päivän "Cold War"-tapahtumathreadiin. Ensi keskiviikkona jatkuu taas uudessa viikkopelithreadissa mesoaminen.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by JoneKone »

Nummi wrote: Ei se, että tehtävä ei pysty mekaanisesti rankaisemaan sääntörikkeestä tarkoita, ettei kaikkien hyvän mielen vuoksi voisi niitä sääntöjä silti noudattaa.
Mielestäni tehtävissä pitäisi pyrkiä siihen, että sää, maasto, kalusto ja yleinen tasapaino asettaa rajoitukset tehtävän toteutukselle. Tottakai on yleisiä sääntöjä (dayz jne.) ja aluetta sekä lähestymisuuntia pitää hieman rajoittaa, mutta sen jälkeen se pitäisi olla pelaajien taidoista ja osaamisesta kiinni miten tehtävä toteutetaan. Tai ainakin sitten jos sääntöjä tehtävään kirjoittaa, niin niiden ei pitäisi mielellään olla vastaan perustaktista ajattelua (saa vain hyökätä aukean yli, pitää kulkea vain tien urassa jopa tulen alla, lentokoneet ei saa lentää eikä ampua). Herrasmies-sääntöihin on hyvä vedota, mutta kun johtajat eivät ole slottingin jälkeen enää millään tavalla yhteydessä toisiinsa niin se on hieman vaikeata edes sopia siitä, että vedetään tää nyt tälleen tällä kertaa, jolloin käy juuri näin, että toinen olettaa että toinen pelaa tietyllä tavalla. Siksi tehtävä itsessään pitää mahdollisimman pitkälle antaa rajoitteet pelaajille toimia.

Niin ja siis, tehtäväntekijätkin on ihimisiä kai myös joten aina ei ole kaikille se täydellinen tehtävä tarjolla. Ja jos nuppia alkaa kiristämään oikein huolella niin sitten kannattaa tosiaan taukoa pitää... :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Bummeri »

Oli hauskat pelit vaikka ekassa tehtävässä vastustikin.

1. En vieläkään oikein tiedä mikä niissä ekan tehtävän C-130 oli ongelmana, mutta ainakin sinne tuli hajonneita autoja sekä paljon ruumiita alkuun. Onneksi Tikka sai spawnattua rensselit ja saatin hyvät mähinät aikaan. Ilmatuen odottelu oli välillä aika jännää kun alkoi etummaisen ryhmän asemiin satelemaan sitä termobaalista, mutta jännä on aina jännää. Lopulta se A-10 syöksypommi pelasti päivän kun ei laaserit toiminut? Tehtävän balanssi vaikuttaa ainakin vielä varsin hyvältä, kun lievästi vaikeasti liikkeelle lähtenyt hyökkäys pääsee läpi varsin passiivisesta puolustuksesta, mutta katotaan nyt kun tulee se oikea versio.

Lopulta haluaisin kysyä, että miksei helikoptereista konekivääritulen osoittaminen tiettyihin rakennuksiin oikein onnistu, vaikka kyseessä onkin varsin selkeät rakennukset kuten 3 tuulimyllyä? Odotetaanko siellä oviampujien paikalla että siellä nähdään omin silmin vihollista, vai eikö oviampujille asti välittynyt viesti että taloihin pitää lasettaa sitä kuulaa niinmaan perkeleesti?

2. Tehtävän ruoste pelasi juuri niinkuin tuollainen tehtävä tuleekin pelata. Lauotaan väijytykset ennen kuin väijyttäjä saa tehtyä omatoimisen tulen avauksen, ja tuodaan tavarat perästä uraa myöten. Sellainen tehtävä jossa säänöissä lukee että ei saa poistua millään osaston osalla tieltä on mielestäni epäkelpo pelattavaksi, ja onneksi tämä ei sellainen ollut. Menokselle sanoisin, että heti huomatessasi että sinun väijytyspaikat eivät tule toimimaan, olisit vaikkapa piilottanut sivustoille sinkopartioita ja iedi ukkoja joiden tehtävä on tuhota ne banaanirekat eikä mitään muuta. Edes yksi piilossa säilynyt sinkopartio olisi aiheuttanut suuria ongelmia sille banaanisaattueelle, joka joutui odottelemaan jatkuvasti.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Keneraali »

Bummeri wrote:Menokselle sanoisin, että heti huomatessasi että sinun väijytyspaikat eivät tule toimimaan, olisit vaikkapa piilottanut sivustoille sinkopartioita ja iedi ukkoja joiden tehtävä on tuhota ne banaanirekat eikä mitään muuta. Edes yksi piilossa säilynyt sinkopartio olisi aiheuttanut suuria ongelmia sille banaanisaattueelle, joka joutui odottelemaan jatkuvasti.
Paaaa itsi induilla ei lukenut briiffissä mitään banaaneista ja tehtävänä oli pysäyttää KOKO USA kolonna... Oliko sitten tarkoituksellista niin tiiä näistä.
Piti käydä vielä varmistamassa[+] Spoiler
Image
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Konzig »

Lopulta haluaisin kysyä, että miksei helikoptereista konekivääritulen osoittaminen tiettyihin rakennuksiin oikein onnistu, vaikka kyseessä onkin varsin selkeät rakennukset kuten 3 tuulimyllyä? Odotetaanko siellä oviampujien paikalla että siellä nähdään omin silmin vihollista, vai eikö oviampujille asti välittynyt viesti että taloihin pitää lasettaa sitä kuulaa niinmaan perkeleesti?
Ongelma tuossa tehtävässä oli siinä, että alueella oli ainakin alustavasti 2 Shilkaa, Igloja ja teknikaaleja. Silloin ei tee mieli paljon pörrätä alueen yläpuolella tutustumassa maastoon tai lentää hitaasti suolaten yhtä kohdetta. Taktiikka oli lentää matalalla mahdollisimman nopeita ylilentoja. Meille ei oikein ehtinyt kunnolla edes hahmottua mistä tuulimyllyistä oli kyse, kun tulikin jo käsky häiritä vihollista tehtaan alueella. Kovaa matalalla lentäessä huomiokin oli kopun ohjaamisessa aika kiinteästi. Pahoittelen tulituen heikkoutta, mutta roolikin tuli aika yllättäen, kun tarkoitus oli alunperin lentää C-130:lla ja pudottaa joukkoja. Tulituki oli ymmärtääkseni ensisijaisesti A-10:en vastuulla.
User avatar
raimo
Posts: 86
Joined: 19 Jul 2014, 18:20

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by raimo »

Voisin tehtäväntekijänä sanoa, että ensimmäinen tehtävä käytännössä raiskattiin tavalla jolla se pelattiin. Laskuvarjojoukot autoilla paikalle? Itseäni on tästä ainakin osittain syyttäminen, kun en keksinyt ajoneuvojen lastausta testata moninpelissä ja ohjeistaa paremmin pelaajien nousemista koneeseen.

Briifissä oli suositus, että ajoneuvot ja jalkaväki kuljetettaisiin erikseen ja tätä noudattamalla olisi ainakin joukot saatu tarkoitetusti alueelle. Tämäkin olisi voinut tietysti olla muutakin kuin pelkkä suositus. Ajoneuvot muutenkin olivat tarkoitettu toissijaisiksi asseteiksi tehtävässä ja että niiden saaminen käyttöön olisi epävarmaa pilottien/organisoinnin tasosta riippuen.

A-10:t saivat myös yllättävän paljon mahdollisuuksia tehdä iskuja ottaen huomioon, että vastustajalla oli 20 ilmatorjuntaohjusta yhteensä. Ilmeisesti ainakin yksi staattinen igla katosi johonkin ACE bugiin?

e: Laser pommit kyllä toimii jos niitä osataan käyttää ja olivatkin tärkeä osa tehtävää. En tiedä johtuiko pilottien osaamattomuudesta mutta laitan seuraavan version briefiin jonkin maininnan miten tämä tapahtuu.
Härö
Posts: 236
Joined: 01 Mar 2015, 18:57

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Härö »

raimo wrote:A-10:t saivat myös yllättävän paljon mahdollisuuksia tehdä iskuja ottaen huomioon, että vastustajalla oli 20 ilmatorjuntaohjusta yhteensä. Ilmeisesti ainakin yksi staattinen igla katosi johonkin ACE bugiin?
Tuli videolle itselleni sattunut tapaus jossa Igla onnistuneesti lukitsee ja laukaisee ohjuksen konettani kohti mutta ohjus vain katoaa ilmassa lähtemättäni edes puolustamaan sitä vastaan. Chaffit ja flaret loppu sen tehtävän alkuhärväyksen aikana, mutta ilmankin niitä vihollisen ohjukset olivat ihan tehottomia. ARMA on helvetin huono mallintamaan erilaisten IT-ohjuksien vaikutuksia ja esimerkiksi nämä Iglat aiheuttivat A10n ohjaamossa näitä "launch warning" hälyjä vaikka IR-ohjuksista ei sellaisia tule. Tuohon samaan voi mainita että Shilkasta ei myöskään tullut varoituksia, vaikka todellisuudessahan se on tutkaperusteinen ampumajärjestelmä jonka kohdistuksesta syntyy koneen ohjaamossa helvetinmoinen häly. Tilanne on siis käännetty täysin päällensä ja ei ole ihmeellistä jos nimenomaan näistä syistä vastapuolen IT-tuli oli enimmäkseen vain häiritsevää koska varmimmalta aseelta eli Iglalta oli kokonaan poistettu se vaarallisin aspekti, kyky piiloutua ja ampua ohjus huomaamattomasti.

En tiedä että onko kyseessä tämmöinen "no koska ARMA" tilanne vai onko tilanne korjattavissa skriptin tai modien kautta.

Laser pommit toimivat itselläni niin kuin piti, eli lukitsivat kohteet. Tähän tosin tärkeänä huomiona se että pommi näkee vain yhden asian, sen lasetuksen. Jos sitä pistettä liikutetaan sen jälkeen kun pommi on pudotettu ja ilmassa, pommi pyrkii laseria kohti. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä että heti kun tulenjohtaja kuulee radiossa että pommi on pudotettu, vastuu siitä että mihin se pommi menee siirtyy pilotilta tulenjohtajalle. Käytäntö on vähän erilainen kuin "tyhmien" pommien käytössä jolloin vastuu on yksinomaan pilotilla ja siitä on tärkeää muistuttaa niille henkilöille jotka sitä härveliä käyttävät, koska jos sitä pommia 'hyppyytetään' ilmassa, epätarkkuus kasvaa. Kyse on kuitenkin pommista, ei ohjuksesta.

Vielä lisäyksenä se että tehtävän aikana jokainen kartalla ollut ajoneuvo näkyi A10in HUDissa. Tämä teki vihollisen löytämisen aivan liian helpoksi. Tekutkin näkyivät peitteisestä maastosta ja jopa talojen takaa kulmista josta pilotti itse tai koneen maatutkan ei olisi niitä pitänyt nähdä.
User avatar
raimo
Posts: 86
Joined: 19 Jul 2014, 18:20

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by raimo »

Härö wrote: Vielä lisäyksenä se että tehtävän aikana jokainen kartalla ollut ajoneuvo näkyi A10in HUDissa. Tämä teki vihollisen löytämisen aivan liian helpoksi. Tekutkin näkyivät peitteisestä maastosta ja jopa talojen takaa kulmista josta pilotti itse tai koneen maatutkan ei olisi niitä pitänyt nähdä.
Tätä varten lisäsin asutuksen lähistöille tyhjiä ajoneuvoja joiden sekaan opforilla olisi mahdollisuus piilottaa omia ajoneuvojaan ja tämä on kerrottuna myös briefissä. Tietysti näiden valemaalien lisäystä voisi harkita.
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Saunatyyny »

raimo wrote:
Härö wrote: Vielä lisäyksenä se että tehtävän aikana jokainen kartalla ollut ajoneuvo näkyi A10in HUDissa. Tämä teki vihollisen löytämisen aivan liian helpoksi. Tekutkin näkyivät peitteisestä maastosta ja jopa talojen takaa kulmista josta pilotti itse tai koneen maatutkan ei olisi niitä pitänyt nähdä.
Tätä varten lisäsin asutuksen lähistöille tyhjiä ajoneuvoja joiden sekaan opforilla olisi mahdollisuus piilottaa omia ajoneuvojaan ja tämä on kerrottuna myös briefissä. Tietysti näiden valemaalien lisäystä voisi harkita.
Eikös ACE:l ollu jokin parametri josta tämän tutkan saa pois päältä? Kannattaa tutkia.
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
Locked