Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!
- Ruotsalaine
- Posts: 170
- Joined: 31 Aug 2014, 18:38
Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!
Laittakaa kuvakaappausketjuun uusia kuvia niin ei tarvitse retroilla.
Kokeillaan syksyn 2018 aikana helpottaa tehtävänvalintaa ja parantaa slottauksen sujuvuutta ennakkoilmoittautumisella viikkopeleihin.
Ilmoittaudu tästä:
https://armafinland.fi/awats/index.php? ... 0264967715
Muista perua osallistumisesi mikäli et osallistukkaan!
Linkki tehtävähistoriaan: Tehtävähistoria
Linkki kaikkien tehtävien listaukseen: Tehtävälista
Last edited by Ruotsalaine on 16 Oct 2018, 19:51, edited 3 times in total.
Reason: Kaija Koo
Reason: Kaija Koo
Nummi wrote:Haistoin voittoni tuoksun kaukaa oppiainejärjestöni slack-palvelimelta
- Ruotsalaine
- Posts: 170
- Joined: 31 Aug 2014, 18:38
Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!
Noniin hyvät herrat.
Tuntematon ja Pjetu ovat valmistelleet seuraavat skenaariot lauantai-iltaan:
TVT70 Yellow Eagle
"Ukraina hyökkää Serbian komentopisteelle."
Opfor:
A10
A15
Indfor:
A10
A15
TVT66 Road To Hell
"Takistanin armeija etenee tietä pitkin."
Opfor:
A10
A15
Indfor:
A10
A15
Johtorooleihin voi ilmoittautua ennakkoon tässä ketjussa.
Tuntematon ja Pjetu ovat valmistelleet seuraavat skenaariot lauantai-iltaan:
TVT70 Yellow Eagle
"Ukraina hyökkää Serbian komentopisteelle."
Opfor:
A10
A15
Indfor:
A10
A15
TVT66 Road To Hell
"Takistanin armeija etenee tietä pitkin."
Opfor:
A10
A15
Indfor:
A10
A15
Johtorooleihin voi ilmoittautua ennakkoon tässä ketjussa.
Nummi wrote:Haistoin voittoni tuoksun kaukaa oppiainejärjestöni slack-palvelimelta
Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!
Oliko SOB eventin johtajilla kiinnostusta "harjoitella" näissä tehtävissä?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!
Siihenhän olisi nyt uniikki mahdollisuus, koska koko joukkue on nyt käytännössä slotattu.JoneKone wrote:Oliko SOB eventin johtajilla kiinnostusta "harjoitella" näissä tehtävissä?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!
Mukana ollaan joko Pjetun 15:na tai sitten ihan jojona tarvittaessa. Voisi ottaa muutenkin mahdollisimman SoB-kokoonpanot joukkueisiin niin saatais kerrankin tämä yhteistoimintaharjoitus järjestettyä ennen eventtiä
Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!
Pelattiin kaupunkitaistelu. Hyökkääjällä poikkeuksellisesti hyvin tulivoimaista kalustoa. Kohde poikkeuksellisesti tehty heikoista A3 rakennuksista. Puolustaja pelasi vanhaan totuttuun tapaan, että linnoittaudutaan kohteelle ja sulatetaan vihu rakenusten väliin.
Nyt ei enää kohteella jumittaminen toiminutkaan. Rakennukset suli tuleen ja joukot niiden mukana.
Nyt ei enää kohteella jumittaminen toiminutkaan. Rakennukset suli tuleen ja joukot niiden mukana.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!
1.ssa tehtävässä aivan loistava tuliylläkkö alussa. 2-3 vaunua nopeasti pois pelistä, ilman että ainakaan komentopartiolle muodostui selvää kuvaa missä se vihollinen on. Sen jälkeen ei kuitenkaan jostain syystä juuri mitään kontaktia ennen kohdekylää. Noissa kylän puolustuksissa on kyllä aika hankalaa, jos yhtäkkiä talot onkin tuhoutuvia, jos on tottunut ydinbunkkerilatoihin. Olisi melkein hyvä olla tiedossa briiffissä, mutta ongelma toki ratkeaa, kun pelataan tiettyjä karttoja enemmän.
2.ssa tehtävässä varmasti puolustajalla vähän tylsää (alkukontaktin jälkeen), kun oli aavikko ja hyökkääjällä optiikoita ja TOWit. Tuntemattomalle propsit kuitenkin rauhallisesta älykkäästä hyökkäyksestä, ryhmät liikkuivat toisiaan tukien ja koko ajan oli aika turvallinen olo sen suhteen. Ryhmät myös kommunikoivat poikkeuksellisen hyvin keskenään.
2.ssa tehtävässä varmasti puolustajalla vähän tylsää (alkukontaktin jälkeen), kun oli aavikko ja hyökkääjällä optiikoita ja TOWit. Tuntemattomalle propsit kuitenkin rauhallisesta älykkäästä hyökkäyksestä, ryhmät liikkuivat toisiaan tukien ja koko ajan oli aika turvallinen olo sen suhteen. Ryhmät myös kommunikoivat poikkeuksellisen hyvin keskenään.
Re: Viikkopelit | LA 20.10.2018 | 19.00 | ILMOITTAUDU AWATSIIN!
Kyllä, hieno tulenavaus ja ilmeisesti myös kartanlukutaitoa missä hyödynnettiin mutkaa omaksi eduksi (kuin suoraan oppikirjasta). Hyökkääjälläkin oli ihan oikea moodi päällä. JV oli jalkauttettu ja puski vaunun rinnalla, mutta vaunu pääsi ehkä etenemään hieman liian pitkälle JV:hen nähden?Konzig wrote:1.ssa tehtävässä aivan loistava tuliylläkkö alussa. 2-3 vaunua nopeasti pois pelistä, ilman että ainakaan komentopartiolle muodostui selvää kuvaa missä se vihollinen on. Sen jälkeen ei kuitenkaan jostain syystä juuri mitään kontaktia ennen kohdekylää. Noissa kylän puolustuksissa on kyllä aika hankalaa, jos yhtäkkiä talot onkin tuhoutuvia, jos on tottunut ydinbunkkerilatoihin. Olisi melkein hyvä olla tiedossa briiffissä, mutta ongelma toki ratkeaa, kun pelataan tiettyjä karttoja enemmän.
2.ssa tehtävässä varmasti puolustajalla vähän tylsää (alkukontaktin jälkeen), kun oli aavikko ja hyökkääjällä optiikoita ja TOWit. Tuntemattomalle propsit kuitenkin rauhallisesta älykkäästä hyökkäyksestä, ryhmät liikkuivat toisiaan tukien ja koko ajan oli aika turvallinen olo sen suhteen. Ryhmät myös kommunikoivat poikkeuksellisen hyvin keskenään.
Yleisesti niin mitä kuuntelin spektassa niin monella tuntui olevan muutama juttu vielä hakusessa. Eli kevään Tanks DLC:ssä muuttui paljon asioita. Esim. juuri A3 talojen "hitpointsit" vähennettiin radikaalisti jolloin sortuvat nykyään helpolla (oliko delsun yhteydessä vai jo peräti aikaisemmin?). Ja kesän post Tanks DLC RHS päivityksessä taas niin kaikki vaunut on siirretty tanks dlc:n mahdollistamaan vahinkomallinnukseen. Siitä tärkein juttu lienee, että nykyään on väliä mihin osuu (telat, moottori, ammusvarasto tai miehistötila jne.) ja jos osuu johonkin kriittiseen niin se ei välttämättä silti tarkoita että koko vaunu räjähtää. Korkeintaan vain se komponentti rikkoutuu (esim. moottori rikki) RHS ja ACE avulla simuloidaan myös vaunun sisällä tapahtuvaa sirpaloitumista, eli läpäisyn jälkeen saattaa vaunua olla päältäpäin koskematon mutta sisällä kaikki kuolleet ... tai sitten täysin vahingoittumina jos osui väärään paikkaan. Eli RPG suoraan keulasta sisään niin huonolla tuurilla ei aiheuta mitään vahinkoa nykymallissa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer