Arma 3 ja FPS

Tekniset asiat kuten asetukset, asennusongelmat jne.
Spikey
Posts: 64
Joined: 24 Mar 2015, 23:13

Re: Arma 3 ja FPS

Post by Spikey »

Ootko tarkkaillu pelin aikana tehtävänhallinnasta muistin/prosessorin käyttöä? Mikä käyttis ja millasta rautaa koneessas on?
User avatar
Busanisti
Posts: 17
Joined: 02 Oct 2013, 14:50

Re: Arma 3 ja FPS

Post by Busanisti »

Omasta mielestäni kirjoitin tuohon että cpu:n käyttöaste on n.30-50%. Lisäksi auki ollut Intel Extreme Tuning Utility, joka kertoo samoja asioita, ja lisäksi CPU:n lämpötilan. Lisäksi testasin näytönohjainta Futuremarkin 3DMark ohjelmalla, joka antaa tulokseksi 6552 joka nähdäkseni kohtuu hyvä arvo. Kone on:
Intel Core i5-4670K 3400MHz 4-Core
NVIDIA GeForce GTX 770 2048 Mb memory, core clock 1059 MHz, Memory bus clock 1753 MHz
ASUSTeK COMPUTER INC. Z87-K
64-bit Windows 7 (6.1.7601)
RAM 8192 Mb DDR3 800MHz
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 ja FPS

Post by JoneKone »

Zareth wrote:Ootko tarkkaillu pelin aikana tehtävänhallinnasta muistin/prosessorin käyttöä? Mikä käyttis ja millasta rautaa koneessas on?
Siis mitä olen ymmärtänyt eri foorumeilta niin Arma 3 on vain yksinkertaisesti niin suboptimoitu, etenkin suurille Multiplayer / AI määrille, että riippumatta raudasta niin siitä ei vaan saa ulos kunnon framerateja. Arma käyttää poikeuksetta vain yhtä corea kunnolla, joten jostain octacoresta ei oikein saa mitää lisäarvoa Armassa. Eli hieman karrikoiden, niin kone joka vääntää Crysis 3:sen jollain 80 fps:llä antaa jotain 20-30 fps Arma 3:ssa MP:nä. Muistien ylikellottamisella yms. voi saada 5-10 fps:ää lisää, mutta mitään graalin malja ei ole kukaan tainnut vielä löytää (?). Omassa koneessa Pentium 4,5 Ghz dual core (G3258) ja GTX960, millä pystyy pelaamaan lähes täysillä grafiikoilla. FPS:t jotain luokkaa: SP 40-65 ja MP 20-35. Käsittäkseni noita samoja lukemia aika moni muukin saa huomattavasti tehokkaimalla kokoonpanoilla. Eli jos pelaa Arma 3:sta paljon ja harkitsee vain sen takia raudan päivitystä niin kannattaa hetken miettiä. Välttämättä ei saa monta FPS lisää per sijoitettua euromäärää.

Olisi äärimmäisen mielenkiintoista nähdä kuinka kone jonka singlethread ja muistien nopeus olisi jotain astronomista suoriutuisi Arma 3:sesta. :) Oliko kellään sitä nestemmäistä vetyä niin voin tuon mun dualcoreen laittaa tappiin? :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Spikey
Posts: 64
Joined: 24 Mar 2015, 23:13

Re: Arma 3 ja FPS

Post by Spikey »

ja mites keskusmuistin käyttö? Muistelisin itselläni Arman vievän 1-1.5gb + muut taustaohjelmat. Mikäli jäätyiminen tapahtuu jollain tietyllä muistinkäytöllä, niin saattaa olla että jokin rajoittaa Arma:n muistinkäytön esim 1.5gigaan vaikka reservissä olisi vielä reilusti jäljellä. Tekeekö saman kun pelaat peliä ilman modeja ja teet vaikka itse tehtävän editorin kautta (laita vaikka noin 100-150 AI:tä liikkumaan kartalle)?

http://15thmeu.net/forums/index.php?topic=32439.0

http://15thmeu.net/forums/index.php?topic=32704.0

En tiedä voisiko ylläolevista olla hyötyä tämän ongelman kanssa...
Last edited by Spikey on 22 May 2015, 10:45, edited 1 time in total.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 ja FPS

Post by JoneKone »

Zareth wrote:ja mites keskusmuistin käyttö? Muistelisin itselläni Arman vievän 1.5-2gb + muut taustaohjelmat. Mikäli jäätyiminen tapahtuu jollain tietyllä muistinkäytöllä, niin saattaa olla että jokin rajoittaa Arma:n muistinkäytön esim 2gigaan vaikka reservissä olisi vielä reilusti jäljellä. Tekeekö saman kun pelaat peliä ilman modeja ja teet vaikka itse tehtävän editorin kautta (laita vaikka noin 100-150 AI:tä liikkumaan kartalle)?

http://15thmeu.net/forums/index.php?topic=32439.0

http://15thmeu.net/forums/index.php?topic=32704.0

En tiedä voisiko ylläolevista olla hyötyä tämän ongelman kanssa...

Noi kikat on joskus kokeiltu, vanhalla koneella, ehkä jotain pieniä parannuksia. FPS on, mitä olen testannut, aika suoraan verrannollinen view distancen sisällä olevien yksiköiden ja objectien määrään (vanillana tai modattuna ei juurikaan väliä).
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 ja FPS

Post by JoneKone »

Te jotka tiedätte: Saako tracerit pois kaikilta aseilta jollain parametrilla? Nimittäin tuli tässä GAU-8 modia testaillessa huomattua sellaista, että ihan samanlaista FPS droppia ei tule kuin esim. vanilla-aseilla jossa jokainen luoti on traceri. GAU-8 modi kaiken lisäksi tuplaa sarjan luotien määrän lähemmäksi sitä oikea mitä se oikeasti pitäisi olla, eli jos pelkästään olisi ballistiikasta kiinni niin silloin GAU-8 modi pitäisi pudottaa fps:ää vielä enemmän.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 ja FPS

Post by Bummeri »

"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply